25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Specyfikacja GCC odnosi się do samochodów produkowanych na kraje Zatoki Perskiej. Samochody importowane z USA wymagają wykonania pewnych czynności i modyfikacji, aby uzyskać możliwość rejestracji w Polsce.
Aby zarejestrować samochód z USA w Polsce, konieczne są następujące modyfikacje:
Obowiązkowe zmiany obejmują wymianę reflektorów i świateł kierunkowskazów, a także montaż świateł przeciwmgielnych. Inne elementy, takie jak radio czy opony, są mniej istotne z punktu widzenia przepisów drogowych. Dostosowanie amerykańskich świateł do standardów europejskich może wymagać montażu nakładek lub przyciemniaczy, co najlepiej zlecić profesjonalnym warsztatom.
Samochody z Dubaju nie wymagają tych modyfikacji, ponieważ są one już dostosowane do wymogów rejestracji samochodu w Polsce.
Nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać, aby odróżnić samochody ze specyfikacjami GCC od modeli amerykańskich. Istnieją pewne natychmiastowe wskazówki, takie jak napisy na lusterkach bocznych. Jeśli tekst jest w języku arabskim, można założyć, że samochód spełnia specyfikacje GCC i został dostosowany do warunków środowiskowych i klimatycznych w regionie. Jeśli napisy są po angielsku, oznacza to, że samochód został sprowadzony z krajów amerykańskich.
Drugim charakterystycznym znakiem są odczyty prędkościomierza i licznika kilometrów. Jeśli są podane w milach na godzinę (mph) i milach, samochód ma specyfikacje amerykańskie, ponieważ w ZEA wymagane jest, aby pojazdy GCC miały odczyty w kilometrach na godzinę (Km/h) i kilometrach. To rozróżnienie jest łatwiejsze do rozpoznania w samochodach z analogowymi zestawami wskaźników niż w tych z cyfrowymi odczytami, ponieważ jednostki prędkości i odległości mogą być zmieniane.
Nadal trudno dostrzec różnice? Najbardziej niezawodnym sposobem na sprawdzenie, czy samochód został dostosowany do regulacji GCC, jest spojrzenie na naklejkę widoczną po otwarciu drzwi kierowcy. Producenci muszą zamieszczać etykietę z nazwą samochodu i numerem nadwozia w języku arabskim. Jeśli jest to napisane po angielsku, oznacza to, że samochód został wyprodukowany zgodnie ze standardami amerykańskimi.
Prawdopodobnie zauważyłeś naklejkę na osłonie przeciwsłonecznej samochodu, chroniąc się przed słońcem. Tutaj także napis powinien być w języku arabskim.
Oprócz różnic widocznych gołym okiem, istnieją pewne zmiany strukturalne i mechaniczne między samochodami ze specyfikacjami amerykańskimi a GCC. Oto niektóre z nich:
Aby lepiej odpierać upał i pył, auta z dubaju są wyposażone w lepszy system filtracji, który zmniejsza ilość cząstek mogących skrócić żywotność silnika. Jednak takie filtry mogą nie być powszechne w samochodach zaprojektowanych dla innych krajów, gdzie warunki klimatyczne są znacznie różne. Dlatego podczas poszukiwania używanego samochodu w ZEA lepiej jest wydać trochę więcej pieniędzy na pojazd ze specyfikacjami GCC, niż oszczędzać na wydatkach kapitałowych, a później żałować problemów.
ZEA to region charakteryzujący się gorącym i wilgotnym klimatem, co oznacza większe zużycie lakieru, paneli i części nadwozia. Aby chronić przed rdzą, producenci muszą stosować dodatkową powłokę na wrażliwych na korozję częściach i lakierach, dzięki czemu samochód działa bezproblemowo przez dłuższy czas i wygląda jak nowy, nawet po kilku latach.
Samochód może wyglądać atrakcyjnie, mieć nowoczesne udogodnienia i być ekonomiczny, ale może się nie sprzedawać najlepiej, jeśli jego system klimatyzacji jest słaby. W regionie, gdzie średnia temperatura wynosi 46°C, klimatyzacja musi utrzymywać kabinę chłodną i komfortową dla pasażerów. Dlatego producenci zwracają szczególną uwagę na dostosowanie systemu klimatyzacji, aby utrzymać odpowiednią temperaturę w kabinie. Wprowadzane są zmiany, takie jak większy kompresor i lepszy przepływ powietrza.
Przeanalizowaliśmy już strukturalne i mechaniczne zmiany w samochodach ze specyfikacjami GCC. Istnieją jednak pewne różnice w wyposażeniu i opcjach układu napędowego, gdzie samochody amerykańskie przodują nad swoimi odpowiednikami GCC.
W podstawowych modelach samochodów ze specyfikacjami GCC często brakuje wielu funkcji, takich jak klimatyzacja, tylne nawiewy, wentylowane siedzenia, zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, przycisk start-stop oraz bezkluczykowy dostęp. Wiele z tych funkcji jest dostępnych w wersjach amerykańskich.
W kwestii opcji układu napędowego, samochody GCC zazwyczaj mają mniej potężne silniki i skrzynie biegów w porównaniu do swoich amerykańskich odpowiedników. Często brakuje opcji z turbodoładowaniem i szybko zmieniającymi biegami dwusprzęgłowymi w ofercie sprzedawanej w ZEA.
Mimo tych ograniczeń, istnieją logiczne powody, aby wybrać import auta z dubaju ze specyfikacjami GCC zamiast amerykańskich modeli, takie jak serwis od certyfikowanego dystrybutora, lepsza wartość odsprzedaży i relatywnie dłuższa żywotność pojazdu, który lepiej dostosuje się do lokalnych warunków.