Teksty mogą być byle jakie, ale ważne by w ogóle coś się pojawiało na stronie? Unikalność treści to temat, na który w ogóle nie zwracamy uwagi? A zatem nic dziwnego, że nasza strona od dłuższego czasu nie rusza się z drugiej dziesiątki wyników Google, a klienci spędzają na naszej stronie mniej, niż kilka minut. Warto powiedzieć wprost - ten pociąg już odjechał.
To, co dzisiaj liczy się w content marketingu przede wszystkim to unikatowość treści, które prezentujemy. Kopiowanie, parafrazowanie i zbytnie inspirowanie się innymi treściami nie wchodzi już w grę. Zwrócą na to uwagę klienci i algorytmy Google, które ocenią obiektywnie nasze treści jako te niskiej jakości, co będzie miało automatyczne przełożenie na widoczność witryny.
Pozycjonowanie to sztuka, której głównym celem jest takie zarządzanie linkami, słowami kluczowymi i treścią, by algorytmy Google windowały wynik naszej strony do jak najwyższego poziomu w rankingu. Wiele osób łapie się na tym, że w pisaniu treści zbyt dużą uwagę skupia się na zmieszczeniu maksymalnej liczby słów kluczowych, nie zwracając w ogóle uwagi na jakość merytoryczną i ciąg logiczny zdań.
Po co w ogóle tworzymy te treści? Oczywiście dla ludzi. To oni mają czerpać wiedzę z naszego doświadczenia, zaufać nam, a następnie skorzystać z naszych usług i towarów. Jeśli umiejętnie, z pomocą agencji http://funkymedia.pl zoptymalizujemy nasze teksty blogowe, posty i opisy produktów, te same będą pracowały na nasz sukces.
Jednym z kluczowych czynników wpływających na skuteczność content marketingu i strategii e-marketingowej w ogóle, jest regularność w publikowaniu nowego contentu. Tekst blogowy co tydzień? Update w social mediach co dwa dni? To dobry zwyczaj, który w długim terminie zwróci się nie tylko lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania, ale także powiększającym się gronem stałych klientów, którzy zaglądają do nas w poszukiwaniu ciekawych informacji.
W utrzymaniu takiej dyscypliny content marketingowej pomóc nam mogą specjalne narzędzia do planowania i publikowania wcześniej przygotowanych treści zgodnie z algorytmem, który sami sobie zaprojektujemy. Wtedy nie musimy o tym myśleć samodzielnie i zaoszczędzony czas poświęcimy na to, co naprawdę lubimy.