To podstawowa kwestia, na którą musisz sobie odpowiedzieć: kto jest Twoim potencjalnym klientem wśród blisko 1,3 mln aktywnych zawodowo użytkowników LinkedIn? Osoby korzystające z LI chętnie dzielą się informacjami o swojej pracy, wykształceniu i pasjach, dzięki czemu zyskujesz mnóstwo cennych danych do wykorzystania w swoich kampaniach. Specyfika tego serwisu społecznościowego pozwala precyzyjnie dopasować reklamę do potrzeb, problemów i celów Twoich potencjalnych klientów. Jakie treści są dla nich przydatne? Co może im pomóc? Odpowiedzi na te fundamentalne pytania określą profil Twojego odbiorcy, sprawią, że łatwiej będzie przygotować Ci angażujący content. Jeśli interesuje Cię ten sposób dotarcia do klientów poprzez kampanie LinkedIn Ads, warto skorzystać z profesjonalnej oferty: https://semhouse.com/pl/kampanie-linkedin-ads. Doświadczeni eksperci pomogą Ci ustalić optymalny target Twoich działań reklamowych i odpowiednio skonfigurować kampanię.
Oprócz określenia adresata Twoich treści, musisz mieć oczywiście jasno wytyczone cele swoich działań. Czy chodzi Ci na przykład o zwiększenie świadomości Twojej marki, wzrost ruchu na stronie internetowej, czy o sprzedaż konkretnej usługi? To wszystko musisz uwzględnić przy tworzeniu treści do kampanii. Ponadto kreacje reklamowe będą się różnić w zależności od tego, czy adresujesz je do indywidualnych klientów, czy też do firm. Przy planowaniu strategii działań rozważ wysłanie briefu do profesjonalnej agencji digitalowej SEMHOUSE. Eksperckie wsparcie to gwarancja udanej kampanii z wysoką konwersją.
Jakie powinny być nasze treści? Zacznijmy od najważniejszej zasady content marketingu: mają być wartościowe. W serwisie takim jak LinkedIn powinno się dostarczyć swojemu odbiorcy coś, co poszerzy jego wiedzę, odwoła się do jego pasji, pracy czy wykształcenia. Istotna jest również oryginalność – w dobie ChatGPT i masowo generowanych treści właśnie unikalny storytelling może przynieść sukces. Występowanie w roli eksperta w jakimś sensie edukującego odbiorców również może być dobrą strategią. Utwierdzi ich to w przekonaniu, że znasz się na opisywanym temacie, i zachęci do skorzystania właśnie z Twoich usług. Warto też – poza wybraniem samego kanału dystrybucji, w naszym przypadku LinkedIn – zdecydować się na stosowanie różnorodnych formatów reklamowych. Możemy więc używać tekstu, grafiki, wideo czy reklam dynamicznych. Pozwalaj sobie również na eksperymenty. W końcu jak bardzo profesjonalny nie byłby LinkedIn, to przecież także platforma społecznościowa. I tak na przykład filmy z udziałem pracowników przedstawiających merytoryczne treści mogą zachęcać odbiorców różnorodnością osób uczestniczących w projekcie, a nawet pewnymi formalnymi niedoskonałościami, które podkreślają autentyczność przekazu. To może być Twoja przewaga.
Oczywiście w dobie nowoczesnych algorytmów ważne jest, by w swoich treściach uwzględniać słowa kluczowe istotne dla Twojej działalności oraz stosować odpowiednie hasztagi ułatwiające także użytkownikom znalezienie interesujących ich wpisów.
Ważnym elementem tworzenia angażujących treści jest sprawdzanie, na ile rzeczywiście są one angażujące. I tak jak w przypadku treści wyszukiwanych w Google dysponujemy narzędziami analitycznymi w rodzaju Google Analytics czy Search Console, tak w ramach LinkedIn Ads również masz dostęp do zaawansowanej analityki. Wykorzystaj ją, by monitorować, kto dokładnie wyświetla Twoje treści, jakie formaty reklamowe najlepiej sprawdzają się w Twojej grupie docelowej itd. Właściwa analiza danych pozwoli Ci optymalizować content, co sprawi, że Twoje kreacje będą jeszcze bardziej angażujące, a kampanie LinkedIn Ads – skuteczniejsze i bardziej opłacalne.