Zamknij

Sukces promocyjny Legnicy? Strona w budowie, a tłumaczenia Ratusza absurdalne

Wojciech ObremskiWojciech Obremski 15:59, 27.03.2025
Skomentuj Materiały promocyjne (WO) Materiały promocyjne (WO)

Legnica miała błyszczeć na targach turystycznych, ale zamiast sukcesu mamy promocję strony w budowie i katalogów pełnych pomyłek. Urząd Miejski w Legnicy postanowił się wytłumaczyć, ale efekt tej próby jest jeszcze bardziej kompromitujący.

Grzegorz Koczubaj, rzecznik prasowy legnickiego magistratu przyznał, że strona legnica.travel nie działa. W takiej sytuacji można by się spodziewać wstrzymania dystrybucji folderów, które do niej odsyłają. Jednak miasto zdecydowało się kontynuować promocję, mimo że wskazana strona jest jeszcze w budowie.

W wyjaśnieniu czytamy, że w folderze „Legnica na weekend” umieszczono kody QR prowadzące do szczegółowych informacji o wydarzeniach i atrakcjach miasta. Brzmi dobrze, prawda? Problem w tym, że to nieprawda. Folder zawiera dokładnie cztery kody QR: jeden do kalendarium wydarzeń, następne do rozkładu jazdy MPK i mapy Legnicy oraz ostatni – zgadliście – do strony legnica.travel, czyli do strony w budowie. Tyle w temacie „szczegółowych informacji”.

Na tym jednak nie koniec. Koczubaj odnosi się też do kontrowersji wokół herbu miasta. Stwierdza, że wykorzystano go „w sferze oznaczenia graficznego”, co jest eleganckim sposobem na powiedzenie: „Zrobiliśmy z niego, co chcieliśmy”. Problem w tym, że Legnica ma oficjalnie określony herb zgodny ze statutem miasta. Czy można z niego robić dowolne „wariacje”? W folderze „Legnica Dolny Śląsk” wewnątrz zastosowano herb zgodny ze statutem, ale na okładce – już nie. Po co? Bo można?

Podsumowując: Legnica promuje się stroną, której nie ma, folderami, które zawierają nieistniejące informacje, i herbem, który wygląda inaczej w zależności od tego, na którą stronę spojrzymy. Jeśli to sukces promocyjny, to strach pomyśleć, jak wyglądałaby porażka.

Poniżej publikujemy wyjaśnienie Ratusza w całości

Wyjaśnienie do tekstu „Sukces promocyjny Legnicy? Strona internetowa nie działa, a materiały pełne błędów” opublikowanego na portalu lca.pl Wojciech Obremski 06:57, 27.03.2025 Aktualizacja: 06:59, 27.03.2025

Rzeczywiście, z przyczyn technicznych, nie udało nam się jeszcze uruchomić strony legnica.travel, choć na etapie druku materiałów promocyjnych wszystko wskazywało na to, że takiego problemu nie będzie i zdążymy przed wrocławskimi targami.

Ale wszyscy ci, którzy chcą zasięgnąć szczegółowych informacji opisanych w folderze  „Legnica na weekend”, który jest wydawnictwem w syntetyczny sposób polecającym obiekty, wydarzenia i miejsca warte zainteresowania, odsyłani są poprzez kody QR i podane strony internetowe oraz kontakty mailowy i telefoniczny w miejsca, gdzie te wiadomości bez problemu znajdą.

Jeśli chodzi o informacje o pokazach fontann, to trudno w lutym (produkcja materiałów informacyjnych) planować na konkretne dni i godziny, w sezonie od maja do września, wodno-świetlno-muzyczne pokazy w sytuacji, gdy byliśmy jeszcze przed wiosenną konserwacją fontann i próbnym ich uruchomieniem. Na pewno te informacje się pojawią w publikacjach elektronicznych. Liczymy, że również na Państwa portalu.

Jak zapewne Państwo wiedzą nad uzgodnieniem herbu miasta pracuje komisja heraldyczna. Herbem nie jest „biały kontur lwa z kluczami na czarnym lub niebieskim tle”. Wykorzystaliśmy w materiałach promocyjnych, w sferze oznaczenia graficznego herb po to, by te materiały już na pierwszy rzut oka identyfikowały miasto.

Grzegorz Koczubaj
UM Legnica

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

Owsik milicyjnyOwsik milicyjny

8 0

Generalnie to niech się walą na py.sk, waadza pasożytnicza. Kto ich słucha, wybiera ten ma problemy. Jak nie krostytutka, to bęcwał, matoł partyjny. Skądś się bierze takich kandydatów, i obłąkańców głosujących na to co im powie telewizor.

16:15, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

po rosolepo rosole

9 1

Nieustająca kupa sukcesów w naszym miasteczku

16:20, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NnNn

1 2

Kopię dziś rowy od rana.

16:23, 27.03.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NnNn

0 1

Wybaczcie ale jestem hejterem że wsi pod Legnicą i zazdroszczę miastowym

17:29, 27.03.2025

MichaśMichaś

12 1

O co chodzi z tymi ciągłymi sprostowaniami i wyjaśnieniami? Może trzeba wziąć się do roboty, a nie listy pisać? Hm?

16:38, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wstyd Wstyd

11 1

Kompromitacja

16:39, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JejuJeju

4 1

A kiedy została podpisana umowa na wykonanie strony? Jaki jest charmojogram w niej zawarty? Czy wszystko idzie zgodnie z charmonogrsmem, czy potrzebny jest aneks? I czy już została zapłacona faktura za tę stronę?

17:01, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GogogoGogogo

11 0

Prezydentka odniosła taki sukces, że znowu poszła na zwolnienie. Ależ ona się poświęca. 🤣🤣🤣

17:06, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rozbawionyrozbawiony

9 0

Dzięki takiej "promocji" Legnica będzie się kojarzyła z niechlujstwem, niedbalstwem i zwykłym dziadostwem.

17:14, 27.03.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Smród Smród

0 0

I tak jest. Jedyne kto się tym syfem podnieca to wieśniaki z okolicznych wiosek.

18:47, 27.03.2025

tajemna wiedzatajemna wiedza

5 0

Nie ma fachowców i stąd tyle niedociągnięć.

17:48, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Legnica to śmietnik Legnica to śmietnik

2 2

Legnicy już nic nie pomoże, to jest śmietnik nie miasto i jedyne co należy tu zrobić to wjechać buldożerami. Potencjał był ale do początku lat 90

18:46, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Expert Expert

6 1

To w takim razie z jakimi materiałami reklamowymi władze miasta pojechały na targi do Lipska i Berlina? Wielki szum ale od lipca do lutego ( w lipcu członkiem DOT) był czas na przygotowanie materiałów na marzec.
Totalna porażka - i koszty niewspółmierne do efektów. A ile nas to kosztowało? Żeby rolkę zrobic mogła władza ?

20:34, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tojatoja

0 0

Wielki sukces. Podległe pod miasto jednostki musiały usunąć ze swoich stron internetowych, materiałów reklamowych i innych pism logotyp marki miasta "Legnica z nią zawsze po drodze". Teraz mają promować miasto "uproszczonym" herbem Legnicy w kilku wersjach kolorystycznych, właśnie takim jaki widnieje na folderach. Więc wkrótce tych białych i czarnych lwów zobaczymy więcej.

22:43, 27.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Adas mAdas m

4 0

Bo na urzędzie mamy Ole , więc niemożliwe jest żeby było wszystko ok , przecież musi być sprawa zje...na

08:53, 28.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dorzecznikadorzecznika

1 1

Niech pan Koczubaj zajrzy do statutu Legnicy i zobaczy jak wygląda wzorzec herbu miasta. Herbem Legnicy jest żółty lew na niebieskim tle z dwoma skrzyżowanymi kluczami i taki herb powinien być umieszczony na folderach. Wklejenie jakiejś dziwnej grafiki (kontur lwa?), nazwanie jej herbem i mówienie, że to już na pierwszy rzut oka będzie identyfikowało miasto? Kto to wymyślił?

09:22, 28.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

amatorszczyznaamatorszczyzna

0 0

godz 11:50 dnia 2025-03-28
przeprowadziłem kontrolę strony
klik na podany link
efekt
"strona w budowie"
wnioski
taka strona www nie ma żadnego wpływu na promocję miasta
z tej strony dowiemy się tylko że strona jest w budowie/ to oznacza że robotnicy budują stronę

12:01, 28.03.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%