Zostało mało czasu!
0
0
dni
0
0
godzin
0
0
minut
0
0
sekund
Spraw bliskim radość
zanim będzie za późno!
Kup prezent
Zamknij
Polecamy

Dodaj komentarz

ZUS w Legnicy zachęca do wcześniejszego umawiania wizyt. Ma to skrócić kolejki i czas oczekiwania

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 16:59, 19.12.2025 Aktualizacja: 12:51, 18.12.2025
Skomentuj Zakład Ubezpieczeń Społecznych (Wojciech Obremski lca.pl) Zakład Ubezpieczeń Społecznych (Wojciech Obremski lca.pl)

Dolnośląskie oddziały ZUS, w tym także legnicki,  rezerwują klientom wizyty na konkretny dzień i godzinę. Już we wszystkich placówkach na Dolnym Śląsku można zaplanować wizytę, tak żeby przebiegła ona sprawnie, bez niepotrzebnego czekania w kolejce. Zakład Ubezpieczeń Społecznych od stycznia 2026 roku rozszerza usługę rezerwacji wizyt w swoich placówkach i zachęca klientów do kontaktu online.

 

Wcześniejsze umawianie wizyt w legnickich placówkach ma usprawnić obsługę klientów

 

W placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych funkcjonuje system rezerwacji wizyt, który pozwala zaplanować spotkanie z wyprzedzeniem. Klient sam wybiera termin i godzinę, dzięki czemu przychodzi do urzędu na określony czas i jest obsługiwany bez długiego oczekiwania w sali obsługi. Jak podkreśla Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wcześniejsze umawianie wizyt ma stać się regułą, a nie wyjątkiem. Od stycznia 2026 roku system rezerwacji będzie jeszcze intensywniej promowany.

 

System umawiania wizyt w ZUS funkcjonuje od ponad dekady. Z roku na rok korzysta z niego coraz więcej osób. Dzięki rezerwacji klient trafia bezpośrednio do stanowiska obsługi i może skorzystać z pomocy specjalisty bez stania w kolejce. ZUS zwraca uwagę, że taki model obsługi jest dla klientów intuicyjny i znany z innych instytucji, między innymi z przychodni, gdzie wizyty umawia się na konkretną godzinę.

 

To rozwiązanie szczególnie ważne dla osób starszych i wymagających wsparcia

 

Wcześniejsze umawianie wizyt ma duże znaczenie dla osób starszych oraz klientów ze szczególnymi potrzebami, dla których długie oczekiwanie w kolejce bywa uciążliwe. ZUS zakłada, że upowszechnienie rezerwacji wizyt pozwoli znacząco ograniczyć liczbę osób oczekujących w salach obsługi, a w części placówek nawet całkowicie zlikwidować kolejki.

 

Doświadczenia z innych miast pokazują, że taki model się sprawdza. Na Dolnym Śląsku w Wałbrzychu, Jeleniej Górze, Świdnicy i Lubaniu zdecydowana większość klientów korzysta już wyłącznie z wizyt umówionych z wyprzedzeniem. Te rozwiązania mają być stopniowo wzmacniane również w legnickich placówkach.

 

ZUS podkreśla, że brak wcześniejszego umówienia wizyty nie oznacza odmowy obsługi. Klienci nadal mogą złożyć dokumenty, pobrać formularze lub uzyskać pomoc, jednak muszą liczyć się z dłuższym czasem oczekiwania. Osoby, które nie chcą czekać, mogą na miejscu zarezerwować wizytę na inny, dogodny termin. Dodatkowo, aby usprawnić obsługę, ostatni numer z biletomatu można pobrać do 15 minut przed zamknięciem placówki.

 

Wiele spraww ZUS można załatwić bez wizyty w oddziale

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w placówce. Wiele formalności można zrealizować online, korzystając z aplikacji mZUS lub konta na platformie eZUS. Dostępna jest także e-wizyta, czyli zdalne spotkanie z pracownikiem ZUS przez internet.

 

Rozszerzenie systemu rezerwacji wizyt ma zachęcić interesantów ZUS do planowania kontaktu z urzędem w sposób bardziej przewidywalny i wygodny, a jednocześnie ma poprawić płynność obsługi w samych placówkach

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%