Zamknij

Najważniejsze to usłyszeć klienta…

09:29, 16.08.2019
Skomentuj

Legniczanin Jan Kobani jest schorowanym emerytem. Źle słyszy. Na co dzień potrzebuje aparatu słuchowego. Urządzenie zdecydował kupić w jednej z ogólnopolskich sieci. Teraz chce zerwać umowę z firmą, bo jak twierdzi, sprzedano mu sprzęt, którego nie może nosić. Nie jest to jednak proste…

– Aparaty są za małe. Nie mogę ich nosić. Kiedy ruszę głową lub okularami, słuchawka wypada z ucha. Kupiłem to urządzenie, żeby dobrze słyszeć, a teraz boję się je zakładać, bo nie są dopasowane – wyjaśnia Jan Kobani. – Byłem w salonie, ale tam powiedziano mi, że sam zdecydowałem, jakie aparaty chcę nabyć i takie dla mnie przygotowano.

– Jestem człowiekiem starej daty. Przez lata zakładałem ludziom centralne ogrzewanie. Jeśli wykonałem bubel, nie mogłem brać za to pieniędzy, bo byłbym nieuczciwy. Takie zasady wyznaję – podkreśla Jan Kobani.

Dodatkowy problem to koszt urządzeń. Cena rynkowa aparatów słuchowych, jakie zaproponowano Janowi Kobaniemu, wynosi 5 234 zł. Starszy pan twierdzi, że zapłacił za nie więcej niż powinien. Nie wiedział bowiem, że jako osobie niepełnosprawnej z orzeczeniem pierwszego stopnia należy mu się refundacja.

– Podpisałem umowę i zapłaciłem. Część w gotówce, a część na raty. Później dowiedziałem się, że do aparatów słuchowych należy mi się dopłata, bo jestem niepełnosprawny. Chcę zerwać umowę, bo aparatów nosić nie mogę. W sklepie powiedziano mi jednak, że nie zwrócą mi nawet części pieniędzy za wadliwy towar. A ja zapłaciłem za nie więcej niż powinienem.

W salonie sieci dowiedzieliśmy się, że Jan Kobani faktycznie chce, aby zwrócono mu pieniądze. – Cena na fakturze to wartość rynkowa aparatów słuchowych, jakie sprzedaliśmy. Są refundowane, a wszystkie kwoty zostały wykazane w fakturze. Nie ma możliwości, aby klient został oszukany i zapłacił więcej, bo przecież rozliczamy się z NFZ-em i PFRON-em – usłyszeliśmy w salonie sieci Amplifon.

Z faktury wynika, że Jan Kobani zapłacił 1 tys. zł gotówką, a w ratach 1 274 zł, pozostałą część zrefundowały Narodowy Fundusz Zdrowia i Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Niestety, salon nie może niezadowolonemu klientowi zwrócić pieniędzy. O takiej ewentualności może zdecydować jedynie dział reklamacji sieci Amplifon.

Podstaw do zwrotu pieniędzy nie widzi też miejski rzecznik konsumenta. – W tym wypadku możliwe jest złożenie reklamacji z tytułu rękojmi. Konsument może zgłosić niezgodność towaru z umową i powołać się na wady istotne urządzenia – wyjaśnia Tomasz Strojek, miejski rzecznik konsumenta. – Nie ma natomiast możliwości, że zwrócona zostanie część pieniędzy. Klient zapłacił tyle, na ile podpisał umowę i to nie budzi wątpliwości.

– Odstąpienie od umowy i zwrot poniesionych kosztów wchodzi w grę przy drugiej reklamacji z tytułu rękojmi. Pierwszy krok to jednak zawsze naprawa lub wymiana urządzenia przez producenta, aby towar był zgodny z umową – podkreśla Tomasz Strojek.

W dziale reklamacji sieci Amplifon w Łodzi dowiedzieliśmy się, że zażalenie Jana Kobaniego jest rozpatrywane. – Pan skierował do nas reklamację. Jeżeli są problemy z zakupionymi urządzeniami, zawsze staramy się je rozwiązać. Jeśli możemy proponować rozwiązania, które pomogą, robimy to. Zależy nam, aby klienci mogli dobrze słyszeć, taki jest nasz główny cel – zapewnia Ada Lewandowska, z firmy Amplifon. – Proponujemy dodatkową wizytę, badanie, w ostatecznych przypadkach pozwalamy na wymianę urządzeń lub zwrot pieniędzy, jeżeli roszczenia są uzasadnione. Każdą sprawę rozpatrujemy indywidualnie, podobnie jak tę, o której rozmawiamy – zapewnia Ada Lewandowska.

Jak ustaliliśmy, Jan Kobani zostanie poinformowany przez sieć Amplifon, jakie działania są możliwe w tym konkretnym wypadku. Firma zapewnia o swojej proklienckiej postawie. Możliwe więc, że usłyszy wołanie o pomoc i znajdzie rozwiązanie korzystne dla obydwu stron.

(KIG(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Czy ktoś zna i poleca dobrą pizzerie w Legnicy?

09:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W Legnicy nie ma dobrych pizerii. Najbliższe są we Wrocławiu.

09:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Martyna"]Czy ktoś zna i poleca dobrą pizzerie w Legnicy?[/quote]
Przestaniesz spamować tą pizzerią?

09:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Portal"] Najważniejsze to usłyszeć klienta… [/quote]

Co za ironia losu, "Najważniejsze to usłyszeć klienta…"
Dla takich sieci najważniejsze to wepchnąć towar starszemu człowiekowi i wyciągnąć kasę.
Może dzięki temu artykułowi i nagłośnieniu sprawy, przynajmniej temu Panu uda się usłyszeć cokolwiek.

11:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ja moge Ci zrobic pizze, sam pieke w domu, lepszej nie znajdziesz w zadnej pizzerii...

11:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Bóg patrzy i nie grzmi. Wystarczy się pomodlić i każda choroba odejdzie słuch wróci oczy zaczną widzieć...
Niedowiarki !!!!

12:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Martyna"]Czy ktoś zna i poleca dobrą pizzerie w Legnicy?[/quote]

Kup sobie w Biedronce i nie nudź już!

01:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Są przepisy, więc o co temu Panu chodzi. Jak brał to nie przymierzył? Termin na zwrot towaru mu uciekł. Pretensje tylko do siebie niech ma

05:00, 16.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

ten pan twierdzi że nie został poinformowany, iż przysługuje mu dofinansowanie z tytułu posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności,natomiast na fakturze jest uwzględnione dofinansownaie z PFRON.Aby dostać to dofinansowanie musiał sam złożyć wniosek,więc nie wiedział żę złożył i dostał dofinansowanie przypadkiem?Zero logiki.Aparty słuchowe to indywidualne protezy,dobierane do niedosłuchu,oczywiste wiec że nie podlegają standardowym procedurom prawa konsumenckiego.

09:00, 17.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ktoś słusznie zauważył, iż aparat słuchowy jest formą protezy dobieraną indywidualnie. Nie przepisy prawa konsumenckiego a ustawa o NFZ mają to zastosowanie. Wystarczy, iż Pan złoży skargę na świadczeniodawcę - sprzedawcę aparatu, który został dobrany w sposób wadliwy i reklamacja powinna zostać uwzględniona, bo to świadczeniodawca jest odpowiedzialny za właściwy dobór protezy. Pan mógł sobie wybrać model ale jego indywidualne dopasowanie jest po stronie sprzedawcy. To mniej więcej tak jak z protezami zębów itp.

09:00, 18.08.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%