Naturalne oleje, peruki dla kobiet po chemioterapii, innowacyjne detergenty, kosmetyki z wody lodowcowej i zdrowy miód — to oferta dolnośląskich firm, które wzięły udział w targach Pelene 2025 w Wilnie. To największe wydarzenie branży kosmetycznej w krajach bałtyckich, gromadzące co roku setki wystawców i tysiące odwiedzających z całego świata.
Targi Pelene w Wilnie to pierwsza misja gospodarcza Dolnego Śląska na Litwę. Nasi przedsiębiorcy mieli okazję zaprezentować swoje produkty na rynku, który jest otwarty na polskie kosmetyki i docenia ich jakość – mówi Damian Mrozek.
Wśród wystawców znalazła się m.in. firma Oleowita Oil z Milicza, specjalizująca się w produkcji olejów zimnotłoczonych. W ofercie ma produkty, które trudno znaleźć gdziekolwiek indziej w Europie, np. olej z pestek malin, truskawek, czarnego bzu czy jagód.
Zainteresowanie naszymi produktami ze strony zagranicznych klientów jest bardzo duże. Jesteśmy przekonani, że te wyjazdy naprawdę przynoszą efekty i pomagają w nawiązywaniu kontaktów handlowych – mówi Anna Chmielowiec z Oleowita Oil.
Swoje produkty prezentowała także firma Bijou Hair ze Środy Śląskiej, zajmująca się produkcją systemów włosów naturalnych dla kobiet po chorobach nowotworowych. Jak podkreślają jej przedstawiciele, już podczas targów udało się odbyć pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami.
W Wilnie była obecna również firma Vaco z Wrocławia, która oferuje innowacyjne środki chemiczne i kosmetyczne, wykorzystujące nanotechnologię. Wydarzenie zgromadziło ponad 350 wystawców z całego świata i blisko 25 tysięcy odwiedzających. Dla dolnośląskich przedsiębiorców była to nie tylko okazja do promocji produktów, ale także do poznania najnowszych trendów na rynku kosmetycznym i budowania relacji biznesowych.
Podczas wyjazdu dolnośląska delegacja odwiedziła także Ambasadę RP w Wilnie. Z ambasadorem Grzegorzem Poznańskim rozmawiano o możliwościach rozwoju współpracy gospodarczej i promocji Dolnego Śląska na Litwie.
Polskie kosmetyki są na Litwie bardzo popularne i rozpoznawalne. To rynek bliski polskim przedsiębiorcom, z dużą liczbą osób mówiących po polsku i gotową infrastrukturą wspierania biznesu – podkreśla ambasador Grzegorz Poznański.
Program "Going Global 4.0" przewiduje w tym roku kolejne misje gospodarcze, m.in. do Paryża, Amsterdamu, Dubaju, Rzymu i San Francisco. Dla dolnośląskich firm to szansa na zdobycie nowych rynków i promocję swoich produktów poza granicami kraju.
2 0
No i super. Szykują sie milionowe kontrakty. Będzie produkcja sprzedaż i zysk.
2 0
Super niech zarabiają i reklamują nasz kraj
0 0
Na USA nałożyć 200 % cła na te kosmetyki.