Kto się nie rozwija, ten się cofa – to dobrze znane powiedzenie sprawdza się w szczególności w świecie biznesu. Na niezwykle konkurencyjnym rynku firma musi poszukiwać coraz to nowych sposobów, aby zyskać przewagę nad innymi działającymi w jej branży. Jednym z kluczy do sukcesu jest przemyślana polityka szkoleniowa. Czym dokładnie jest i jak ją stworzyć? Oto najważniejsze informacje.
Polityka szkoleniowa, czyli co?Aby szkolenia w firmie przekładały się na realne podnoszenie kwalifikacji pracowników, a co za tym idzie – na jakość obsługi klienta oraz tworzonych produktów – muszą zostać zaplanowane i przeprowadzone w przemyślany sposób. Tu nie ma miejsca na przypadkowe działanie. Trzeba stworzyć odpowiedni plan – taki, który:
Właśnie tak prowadzona polityka szkoleniowa pozwala na efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie i wydobywanie pełnego potencjału pracowników.
Jak stworzyć politykę szkoleniową?"Stworzenie optymalnej polityki szkoleniowej wymaga czasu poświęconego na określenie i dogłębną analizę talentów i kompetencji, jakie są potrzebne organizacji, aby mogła się rozwijać, umiejętności, jakie są niezbędne pracownikom na każdym stanowisku oraz tego, jakie kwalifikacje musi zdobyć członek zespołu, aby móc poszerzać zakres jego odpowiedzialności." - mów Anna Gajewska z serwisu https://szkolenia-news.pl publikującego informacje dotyczące rynku szkoleń, inwestowaniu w kapitał ludzki i wdrażaniu programów rozwojowych w przedsiębiorstwach.
W oparciu o te informacje można wskazać, jakie zakresy tematyczne powinny obejmować zaplanowane w bliższej i dalszej perspektywie szkolenia oraz kogo na jakie wysłać. Pozwolą one również określić budżet szkoleniowy.
Jak ustalić budżet szkoleniowy?Na to, jak powinien wyglądać budżet szkoleniowy, wpływa wiele czynników. Kluczowym są oczywiście możliwości finansowe organizacji. Trzeba jednak pamiętać, że inwestycja w rozwój pracowników to klucz do pchnięcia całej organizacji na szersze wody. Warto również pamiętać, by poza określeniem, jaki jest budżet na szkolenia dla całej firmy wskazać, jakie części tej kwoty przypadają na poszczególnych pracowników. To istotne zwłaszcza, jeśli chcesz dać członkom zespołu możliwość wybrania części kursów i szkoleń, w których będą uczestniczyć. Warto wcześniej przeprowadzić odpowiednie badanie dotyczące cen szkoleń i dostępnej oferty na rynku. Można to zrobić z użyciem wyspecjalizowanych serwisów, takich jak https://eventis.pl, które publikują informacje o szkoleniach organizowanych przez dziesiątki, a nawet setki firm szkoleniowych. Portale takie pozwalają znaleźć szkolenie oraz uzyskać wiedzę o cenach poszczególnych kursów.
Pamiętaj, że polityka szkoleniowa może obejmować zarówno szkolenia otwarte, jak i zamknięte. Te pierwsze dostarczą bardziej ogólnych informacji, ale są mniej kosztowne. Drugie – precyzyjnie odpowiadają potrzebom organizacji i są elastycznie dopasowane do specyfiki jej działalności. Mogą się jednak wiązać z wyższą inwestycją.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz