Legnickie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej (MPK) kontynuuje modernizację swojego taboru, wprowadzając nowoczesne, ekologiczne autobusy elektryczne. Tym samym, po 25 latach służby, z ulic miasta znikają kultowe autobusy NEOPLAN, które przez dekady były stałym elementem legnickiej komunikacji miejskiej.
Niedawno jeden z tych wyjątkowych pojazdów trafił na sprzedaż – mowa o ostatnim krótkim NEOPLANIE, wyprodukowanym w 1999 roku w fabryce Państwa Olszewskich. Znany wśród miłośników autobusów jako „Olibus,” autobus ten stał się rozpoznawalnym symbolem legnickiego MPK, który przez ćwierć wieku przewoził mieszkańców naszego miasta.
Dla wszystkich zainteresowanych zakupem, informacja o sprzedaży tego autobusu została udostępniona na Facebookowej grupie miłośników autobusów, gdzie pasjonaci mogą znaleźć więcej szczegółów oraz mieć okazję nabycia kawałka miejskiej historii. MPK planuje jeszcze sprzedaż kilku wysłużonych pojazdów tej marki, więc okazji do wzbogacenia kolekcji nie zabraknie.
Zapraszamy do obejrzenia filmu przedstawiającego model NEOPLAN K4016TD, nagranego kilka miesięcy temu, który pokazuje ten kultowy autobus w akcji!
[WIDEO]16610[/WIDEO]
Prawda?17:46, 08.11.2024
Modernizacja? he, he. Albo MPK nie jest już w stanie utrzymać taboru i majo serwis własny do bani.
Siarka18:59, 08.11.2024
Rozumie jakby dokupili jakieś autobusy to by można nazwać wymiana ale 4czy 5 elektryków nie można cały czas uważać jak midernizacja taboru
gtrd19:02, 08.11.2024
Nie bądźcie śmieszni, że elektryczne samochody to ekologia. Aby wyprodukować jeden akumulator do elektryka trzeba wykopać dziesiątki ton różnych minerałów koparkami które palą setki litrów paliwa na godzinę. Później do ładowania akumulatorów elektrownia spala tysiące ton węgla aby zasilić ładowarki by wytworzyć energię elektryczną. A to wszystko wprowadza tylko unia europejska czyli 7 % świata.
PolEXIT21:07, 08.11.2024
IV Rzesza tak mówi, więc tępe polactwo się słucha i wykonuje posłusznie rozkazy za wyimaginowane żetony euro.
Gówniana Tadziura20:59, 08.11.2024
Z tą propagandą ekologiczną to już się przestańcie ośmieszać. Zobaczymy jak przyjdzie zima to ciekawe czy te elektryczne złomy będą w stanie wyjechać na ulicę, a już kilka miast w trakcie zimy miały z tym kłopot.
Co do Neoplanów, czemu mpk w Legnicy nie zatrzyma sobie ich na żółtych jako zabytki? Inne miasta, nawet wielkości mniejszej od tej zapchlonej dziury posiada tabor zabytkowy, dbają o historie komunikacji, tylko w Kupowatej Tadziurze ten aspekt kuleje. Sprzedali ostatniego technicznego Ikarusa, sprzedają ostanie Neoplany, tramwaj zniknął w eterze. Niby się powołują na ekologię i brak funduszy a kupują jakieś badziewia, które na dodatek nie mają nic wspólnego z ekologią. Jak się w MPK obudzą że jednak zabytkowy pojazd będzie jakimś tam urozmaiceniem to będą sprowadzać jakiś egzemplarz z zagranicy, tak jak ostatnio pewne miasto sprowadziło starego Ikarusa z Węgier.
TED22:22, 08.11.2024
Tania propaganda ma przykryć katastrofę finansową i techniczną w legnickim MPK. Pięć elektryków nie zmieni faktu, że MPK praktycznie nie ma autobusów do obsługi mieszkańców. Ostatni większy zakup miał miejsce w 1998 roku. Od tej pory jest coraz gorzej. Słowa o modernizacji to bajka dla ciemnego ludu. Po Legnicy jeżdżą własne stare rzęchy, jeżdżą wypożyczone stare rzęchy i stare rzęchy kupione na zagranicznych szrotach. To jest obraz dzisiejszego MPK. Kasy brakuje nawet na remont starego tramwaju, który od 6 lat jest remontowany. Końca remontu nie widać. Prezydent nie ma pojęcia o sytuacji MPK, więc opowiada bajki o bezpłatnej komunikacji, co pozbawi firmę 11 mln złotych dochodów ze sprzedaży biletów. Po Tadziurze nadeszła era Kupadziury.
Prezydęt00:06, 09.11.2024
Złoto. Nic tylko bić brawa.
Maxx18:16, 09.11.2024
Ostatnie wieksze zakupy były na przełomie 2016 i 2017r .Od tej pory były zakupowane nowe bądz uzywane autobusy. Żadne szroty cymbale a czteroletnie w pełni sprawne wozy obecnie dalej produkowane, wozy z 2016to nie pojazdy wypożyczone ale wziete w leasing. Ale co taki jak ty może wiedzieć. Ciemny to ty jesteś. Piszesz bzdury. Najstarsze to kilka neoplanów z 98r , jeden Solaris z 2001 oraz pare z przełomu lat 2003/2004 reszta to wozy od 2006 do 2024. Oczywiście przydałaby się modernizacja i zakup nowych. Wozy jezdzą sprawne technicznie wiec co pleciesz jęzorem. A tramwaj już dawno wyremontowany przez pracowników MPK. Jesteś kłamca.
Presygejt04:14, 09.11.2024
W ramach tej historii należałoby pójść po rozum do głowy i postawić dawny przemysł na nogi. Legniczanom oddać to czego zostali pozbawieni tuż po obaleniu komuny przez U-Bolka.
PolEXIT07:59, 09.11.2024
Szwaby wraz ze zgniłym zachodem się nie zgodzą. Zresztą czego można oczekiwać po tych skorumpowanych sprzedawczykach? Po tych legnickich niczego, potrafią tylko za bezcen pozbywać się działek pod budowę zagranicznych obozów pracy, a po tych ogólnopolskich? No cóż, systematycznie wyprzedawanie polskiej gospodarki dla obcego kapitału, nawet fajnopoliniaki ostatnio sprzedali Ursusa Banderowcom. Trochę to przypomina sytuację z FSO...
Polska już gospodarczo nie istnieje, okupuje nas USA i IV Rzesza, robimy to jak nam oni zagrają. Jedynie nasz byt można dostrzec na mapach ale i to jest tylko kwestia czasu.
iga09:13, 09.11.2024
Artykuł bardzo mocno spóźniony. Musztarda po obiedzie. Autobusy już sprzedane !
Fogt10:53, 09.11.2024
Pi co pleciesz głupoty jak to nie prawda?
Twoja stara14:50, 09.11.2024
już sprzedana.
44.1/1610:03, 09.11.2024
A komu ten styrany złom potrzebny?
Mata zetas 10:36, 09.11.2024
Męskie prostytutki ciawusy nie tylko rodzina śmieci Ciureja gdzie śmieć Łukasz dziwka męska prostytutka nie przyznaje się do pochodzenia cwelow cyganów ,dziwka z mafii żebraczej cygańska *%#)!& z Zielonej i fryzjerka z ulicy Traugutta ukrywająca się w Anglii przed wymiarem sprawiedliwości jak zabierali ludziom mieszkania w Legnicy,drobny diler narkotyków z ulicy Zielonej,Marta Paulina Sienczuk z klasy z Cku ldc przy ulicy Lotniczej i jej siostra drobną legnicka złodziejka z licznymi odsiadkami w więzieniu
Kozan05:56, 10.11.2024
ale Ty też jesteś Pato Legniczaninem :-)
Mata zetas 11:32, 09.11.2024
Zaczęła się ogromna nagonka na mieszkańców Kopernika w Legnicy a za nowe lampy w chore czubki z upośledzeniem umysłowym i stare umarlaki będziecie płacić z kielni śmiecie podatnicy z osiedla Kopernika w z rodzinami a to początek cierpienia chorych psychicznie mieszkańców Kopernika w Legnicy bo gorsze zło was czeka teraz na was się skupiamy
Mata zetas12:24, 09.11.2024
Jestem chorym psychicznie czubem na przepustce z Bolesławca. Leki nie działają, schizofrenia postępuje.
Mata zetas13:23, 09.11.2024
W dzieciństwie konkubina ojca lała mnie po głowie a wujek gwałcił na melinie na Dmowskiego. W szkole byłem ćwokiem.
GośćLegnicki 14:45, 09.11.2024
A gdzie legnicki zabytkowy tramwaj? Poszedł na żyletki jak fontanna z magazynu LPGK?
Tadziura 15:02, 09.11.2024
Pewnie zdycha albo zdechł, zresztą tak jak ta marna imitacja miasta z której wszyscy słusznie uciekają.
Mata zetas14:53, 09.11.2024
Moja matka była poddana eksperymentom przez doktora Mengele dlatego jestem schizofrenikiem i transwestytom. Lubie chodzić w rajstopach po mieście.
kozan05:55, 10.11.2024
Widze macie tu fajnie, miło, wesoło, tak patologicznie, no ale to Legnica :-)
Bonaventura trzeci w Must Be the Music!
Nie porywa mnie ta jego muzyka,ale o gustach się nie rozmawia. Zwycięzcy zdecydowanie bardziej zasłużyli na nagrodę. Byli i są mega.
Olo
07:15, 2025-05-17
Bonaventura trzeci w Must Be the Music!
Zaklińscy - 60. Wstyd za tydh pasożytów. Przepraszamy za nich. Legnica. ul Kraszewskiego - tam mieszka najgorszesze ściewro i jeszcze ten Mateusz Zaklińsk = Konfidet n
Ybać
00:16, 2025-05-17
Bonaventura trzeci w Must Be the Music!
Mateusz Zakliński to to największy konfident na całą Legnicę. Serio jak siedzicie ztą 60-ką to ani mru mru/.A la; ltoś coć chlanie to będzie na was bo t j---a papua co idzie na za ppan z prokuraturą
Dołek 2137
00:03, 2025-05-17
Bonaventura trzeci w Must Be the Music!
Obrażał ludzi a tu sam bandziora zgrywaał i jeszcze sam ro===ł Ten pasożyt z Kraszewskiego. Sprzedał kogo się da żeby wyjść na swoje
PRAWILNY
23:51, 2025-05-16
0 3
Tak modernicazja taboru. A warsztat jest w solidnej formie by utrzymać takie auta dalej do jazdy więc chyba coś nie coś potrafia