We wtorek 8 kwietnia zmieni się organizacja ruchu na ul. Złotoryjskiej i Gwarnej. Utrudnienia i zmiany będą związane z rozpoczęciem przebudowy sześciu ulic, na którą miasto pozyskało dofinansowanie jeszcze za poprzednich rządów.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną ulice: Złotoryjska, Powstańców Śląskich, Gwarna, Śląska i Poznańska. Prace rozpoczną się od remontu trzech odcinków: dwóch fragmentów ul. Złotoryjskiej oraz ul. Gwarnej.
Zadanie 1 dotyczy przebudowy ul. Złotoryjskiej (DW 364) na odcinku od przejazdu kolejowego do zjazdu do Huty Miedzi Legnica. Od wtorku, 8 kwietnia, wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu na fragmencie od numeru 194 do ul. Smokowickiej. Roboty będą prowadzone na północnej połowie jezdni. Zakres frezowania zostanie wydłużony do przejazdu kolejowego (bocznica huty). Ruch zostanie ograniczony do jednego kierunku – od autostrady A4 w stronę centrum Legnicy. W przeciwnym kierunku wyznaczono objazd przez ul. Zachodnią i autostradę A4. W ramach prac przebudowana zostanie nawierzchnia jezdni, skrzyżowania z ul. Smokowicką i Pawłowicką oraz powstanie kanał technologiczny.
Zadanie 2 obejmuje przebudowę ul. Gwarnej na odcinku od ul. Chojnowskiej do ul. Wjazdowej (około 250 metrów). Wymieniona zostanie warstwa ścieralna jezdni, chodniki i krawężniki.
Zadanie 3 dotyczy przebudowy ul. Złotoryjskiej na odcinku od ul. Gwarnej do Placu Wolności. Również tutaj, od 8 kwietnia, zmieni się organizacja ruchu. Do 13 kwietnia zamknięty będzie odcinek ul. Złotoryjskiej od ul. Gwarnej do przejścia podziemnego oraz skrzyżowanie z ul. Gwarną. Odcinki Gwarnej od ul. Chojnowskiej i ul. Wjazdowej będą w tym czasie ślepe. Od 14 kwietnia planowane jest przywrócenie ruchu na skrzyżowaniu, jednak zamknięty pozostanie odcinek Złotoryjskiej, na którym będą trwały prace budowlane.
Na odcinku Złotoryjskiej między Gwarną a Placem Wolności (około 135 metrów) przewidziano wymianę nawierzchni, poszerzenie zatoki parkingowej oraz wymianę krawężników i chodników.
Całość inwestycji wykona konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Transportowo–Budowlane z Wrocławia (lider) oraz Budrim z Kunic (partner). Ich oferta w przetargu opiewała na 21 mln 469 tys. zł. Z tej kwoty 20 mln 395 tys. zł pokrywa dotacja z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Pieniądze na realizację zadania zostały pozyskane przez poprzednie władze miasta.
nowe czasy w Legnicy11:37, 06.04.2025
Na zdjęciu widzimy relikt poprzednich lat w Legnicy. Tzw dziura drogowa towarzyszyła nam. Dziś nowa władza walczy i rozwiązuje problemy. Nowa władza dba o drogi, ścieżki rowerowe i utrzymanie czystości w całym mieście.
Dziś wszyscy którzy rządzili miastem prawdopodobnie dziwią sie jak to jest mozliwe
gdzie oni są11:39, 06.04.2025
Faktycznie cos się stało. Nie widzimy by na drogach pojawiała się ekipa tryskająca smołą z kamyczkami. Nie ma już robotników którzy ubijają gumakami dziury drogowe.
Martinezz16:11, 06.04.2025
No nareszcie. 👍😁
Kierrowca12:05, 07.04.2025
Szkoda, że trzeba było czekać tyle lat na normalne drogi
Pączek12:25, 07.04.2025
W tym mieście to tylko drogi im idą
Pełne uznanie 12:07, 07.04.2025
Co mogę powiedzieć, czapki z głów
kier12:16, 07.04.2025
PTB jest chyba ze Złotoryi, tylko adres siedziby i rejestr ma wrocławski.
0 0
Nie bój się.
Patcher wróci :)