Zamknij

MPK zmienia rozkład jazdy autobusów. Jakie nowości?

12:09, 25.04.2018
Skomentuj

1 maja wejdzie w życie nowy rozkład jazdy miejskich autobusów w Legnicy. Są znaczące zmiany przebiegu niektórych linii, godzin odjazdów oraz nowe połączenia i przystanki.

Poprzednia zmiana rozkładu jazdy miejskich autobusów miała miejsce przed pięcioma laty. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przedstawiało ją wówczas jako rewolucję. Zdaniem prezesa Zdzisława Bakinowskiego autobusy przestały wozić powietrze, a godziny odjazdów i trasy stały się bardziej przyjazne pasażerom. 

- Po pięciu latach zaszła już potrzeba aktualizacji rozkładu, dostosowania go do obecnych realiów. W międzyczasie pojawił się przecież ITS, zmienił się układ komunikacyjny miasta w związku ze spowolnieniem ul. Jaworzyńskiej, czy wybudowaniem zbiorczej drogi południowej. Musieliśmy m.in. urealnić czasy przejazdów autobusów. Jestem przekonany, że nowy rozkład jazdy poprawia dostępność do komunikacji miejskiej – mówi prezes miejskiego przewoźnika Zdzisław Bakinowski.

Zmiany w rozkładzie jazdy spowodują, że autobusy MPK w skali roku przejadą o 85 tys. km więcej, ale prezes Bakinowski liczy, że nie przełoży się to na gorsze wyniki finansowe spółki, bo liczy na wzrost liczby pasażerów, a co za tym idzie większe dochody z biletów.

Flota MPK składa się dziś z 62 autobusów, którymi na 22 liniach jeździ 133 kierowców. Rocznie przewożą blisko 13 mln pasażerów, pokonując przy tym ponad 3 mln km.

Najważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy MPK:

Linie nr „1” i „11” - wszystkie kursy linii „11” zostaną włączone do rozkładu jazdy linii „1” i równocześnie będą one wydłużone do ul. Złotoryjskiej przy Ceglanej, co przy zwiększonej częstotliwości kursowania uatrakcyjni linię „1” dla mieszkańców osiedla TBS w Lasku Złotoryjskim. Wszystkie kursy linii „1” z ul. Szewczenki zostaną przeniesione na ul. Chojnowską, Marynarską i Lotniczą, z obsługą przystanków na ul. Chojnowskiej przy przychodni oraz nowych przystanków w pobliżu skrzyżowania ul. Marynarskiej i Lotniczej. Dotychczasową obsługę ulicy Asnyka (poza liniami nr „16” i „29”) przejmie linia nr „23”. 

Linia nr „6” - dotychczasowa trasa pętla Iwaszkiewicza – pętla Grabskiego-ZUS, zostanie wydłużona do pętli Schumana Auchan poprzez ulice: 100-lecia Odzyskania Niepodległości i Rzeczypospolitej. Realizację kursów dowożących dzieci z Lasku Złotoryjskiego do szkoły na ul. Grabskiego przejmie linia nr „15”. Wydłużenie trasy linii 6 pozwoli na bezpośrednie skomunikowanie centrum miasta (plac Słowiański) oraz dzielnicy Tarninów z parkiem, ulicą Rzeczypospolitej i Auchan, a w przyszłości umożliwi dojazd do kompleksu basenów przy ul. 100-lecia Odzyskania Niepodległości. Ponadto młodzież z Bielan uzyska dojazd do następujących szkół: ZSB, ZSEM, ZSE. Linia „6” będzie kursowała codziennie, dzięki czemu mieszkańcy okolic ul. Grabskiegoi Wojska Polskiego uzyskają łatwiejszy dostęp do usług komunikacji miejskiej w niedziele i święta w godz. 9 – 17.

Linie nr „15” i „16” - relacji huta miedzi - pętla Iwaszkiewicza i odwrotnie - na jednym kursie obsłużą przystanek Grabskiego-ZUS i odwrotnie, dowożąc dzieci z TBS na ul. Złotoryjskiej do szkoły na ul. Grabskiegooraz odwożąc je po zakończeniu zajęć szkolnych. Wszystkie pozostałe kursy będą realizowane bez zmian przez ul. Złotoryjską. W związku z rozpoczęciem funkcjonowania linii „6” w niedziele, kursowanie linii „16” w niedziele zostanie wstrzymane. Łączna częstotliwość kursowania autobusów między os. Piekary a centrum przez al. Piłsudskiego w niedziele pozostanie na niezmienionym poziomie, a pasażerowie z ul. Asnyka i Złotoryjskiej będą mieli do dyspozycji dodatkowe autobusy regularnie funkcjonującej linii „23”.

Linia nr „18” - codziennie większość kursów zostanie skrócona do przystanku Jaworzyńska - os. Sienkiewicza/Nowodworska (przy rondzie),z uwagi na bardzo niskie wykorzystanie autobusów między  os. Sienkiewicza a LSSE, poza godzinami szczytów komunikacyjnych. Do przystanku Jaworzyńska – LSSE linia „18” będzie kursowała w godzinach szczytów komunikacyjnych oraz późnym wieczorem. Przez cały dzień do strefy będą kursowały autobusy linii „3”, z częstotliwością nie niższą niż co 30 minut.

Linia nr „23” - relacji pętla Domejki – pętla Iwaszkiewicza i odwrotnie. Od ul. Chojnowskiej jej trasa zostaje wydłużona i przebiegać będzie ulicami: Szewczenki, Lotniczą , Marynarską, Asnyka, Złotoryjską, Dziennikarską do ul. Piastowskiej i dalej po starej trasie. Zmiana trasy wykreuje sporo nowych połączeń bezpośrednich, tj.: do ul. Szewczenki (przychodnia rehabilitacyjna) z największych osiedli Legnicy, z ul. Rolniczej do Marynarskiej (pod kątem dojazdu dla uczniów SP 9), z ul. Złotoryjskiej do Piastowskiej, okolic Dworca PKP i Kartuz (Czarnieckiego) i z ul. Marynarskiej (osiedle Białe Sady), Asnyka i Złotoryjskiej do Iwaszkiewicza przy Kauflandzie.

Linia nr „24” - ulegnie modyfikacji trasa linii, która przebiegać będzie na wszystkich kursach jednokierunkowo z ul. Sikorskiego bezpośrednio w ul. Iwaszkiewicza i następnie bez postoju na pętli przez ul. Sudecką, Piłsudskiego, Rondo Niepodległości, Sikorskiego i dalej po dotychczasowej trasie do Domejki MPK. Każdy kurs linii „24” będzie zapewniał dojazd do szpitala, obsługując przystanek Iwaszkiewicza – Wańkowicza.

Linia nr „26” - w dni robocze zostanie uruchomiony dodatkowy kurs dojazdowy dla pracowników rozpoczynających pracę w zakładach podstrefy LSSE „Legnickie Pole” o godz. 8:00 oraz powrotny po godzinie 16:00.

Linie nr „6”, „18’, „26”, „28”, „29” - nie będą kursowały w pierwszy i drugi dzień Świąt Wielkanocnych i Bożego Narodzenia oraz w Nowy Rok.

Nowy rozkład jazdy dostępny jest już na stronie MPK.

(J(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(50)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Będę się musiał przejechać tymi autobusami jako wieloletni mieszkaniec Legnicy. Jakoś mi nie po drodze z nimi zawsze jadą nie tam gdzie ja. Pozostaje mi więc samochód i taryfa jak od szwagra wracam. Bo jak wiecie szwagrowi się nie odmawia. Pozdrowionka.

12:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jak będą darmowe przejazdy dla emerytów to skorzystam. Na chwilę obecną podróżuje własnym samochodem.

12:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

proponuje przeniesc linie nr "6" z ulicy wojska polskiego na ul kosciuszki ktora jest szersza i jest w o wiele lepszym stanie niz wojska polskiego ktora przejela na siebie podczas remontu ul jaworzynskiej funckje komunikacyjna.
tam dziura dziure pogania...
Prezesie MPK warto by to przemysleć!!!

01:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="wierzba"]proponuje przeniesc linie nr "6" z ulicy wojska polskiego na ul kosciuszki ktora jest szersza i jest w o wiele lepszym stanie niz wojska polskiego ktora przejela na siebie podczas remontu ul jaworzynskiej funckje komunikacyjna.
tam dziura dziure pogania...
Prezesie MPK warto by to przemysleć!!![/quote]

Kierowcy nie po takich dziurach potrafią podróżować. Pan Prezes zapewne wykonuje szereg czynności służbowych których ostatecznym celem jest punktualność i dobro podróżnych. Ta propozycja powinna być skierowana do radnych ponieważ to oni zarządzają miastem a w tym jakością dróg

01:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="wierzba"]proponuje przeniesc linie nr "6" z ulicy wojska polskiego na ul kosciuszki ktora jest szersza i jest w o wiele lepszym stanie niz wojska polskiego ktora przejela na siebie podczas remontu ul jaworzynskiej funckje komunikacyjna.
tam dziura dziure pogania...
Prezesie MPK warto by to przemysleć!!![/quote]
Tak a Kościuszki jest blisko złotoryjskiej gdzie kursuje 1, 15 i 16
a Wojska Polskiego będzie remontowana
pamiętaj tez o tym że 1 przesiadce w ciągu 45 minut podróży 6 powinna jeździć wojska polskiego ( dojazd m.in do Prokuratury i innych instytucji na trasie )
Wojska Polskiego jest na środki pomiędzy Złotoryjska a Jaworzyńska

01:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i pomyślał o rzeszy ludzi dojeżdżających i wracających z pracy 3. Na wakacje znikał kurs o 7:06. Można było jechać tych 6:49 i nie wiadomo co robić do 7:30. To samo z powrotem. Jak ktoś wychodzący z pracy o 15:30 miał zdążyć na 15:33 (pl. Słowiański)???

02:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Szkoda tylko że autobusy mimo rozkładów wiecznie się spóźniają. NPiekarach czy 3 czy 8 wiecznie albo później przyjeżdżają albo wcześniej odjeżdżają.

02:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ktos mi powie jak z piastowskiej/dabrowskiego wyjezdzajac o 5;45 mozna mpk zdarzyc na 6 pod auchana jadac przez mercusa? nie lepiej bylo zostawic 5;38? niz dawac dwa autobusy ? o 5 rano

03:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Ktos mi powie jak z piastowskiej/dabrowskiego wyjezdzajac o 5;45 mozna mpk zdarzyc na 6 pod auchana jadac przez mercusa? nie lepiej bylo zostawic 5;38? niz dawac dwa autobusy ? o 5 rano[/quote]
Jedziesz wtedy wczesniejszym autobusem i niemarudz

03:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dalej nikt nie pomyślał zeby dodac dodatkowy kurs na LSSE Gniewomierz, otwiera się tyle nowych firm a w mpk juz nie ma miejsc. Sama bylam świadkiem jak 26 nie zabral ludzi do pracy o 5 rano..

03:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Favh"]Dalej nikt nie pomyślał zeby dodac dodatkowy kurs na LSSE Gniewomierz, otwiera się tyle nowych firm a w mpk juz nie ma miejsc. Sama bylam świadkiem jak 26 nie zabral ludzi do pracy o 5 rano..[/quote]

Niech właściciel fabryczki podstawi swoje autobusy. Kiedyś każdy zakład pracy dowoził swoich robotników biurowych i fizycznych

04:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Gniewomierz to już teren gminy Legnickie Pole. Może gdyby wójt Legnickiego Pola podpisał umowę z MPK i puścił kursy na inne miejscowości Legnickie Pole, Koskowice, Taczalin czy Bartoszów to i na strefę by było więcej autobusów.

05:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Kto wymyślał ten rozkład?
I tak byl kiepski dojazd z okolic Domeyki rano w weekendy żeby dostać się do pociągu. Teraz zostaje spacer (dobrze, że zaczyna być ciepło), albo niestety autem pod dworzec.
Ale może właśnie o to chodziło, żeby im nie przeszkadzać i nie jeździć autobusami.

05:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

10 jeździ zdecydowanie za żadko!!! Dzieci nie maja czym dojechac do szkoly. Ostatni kurs przed 17. Moze by tak troche wiecej???

06:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

No właśnie! Czy 10 nie może częściej jeździć? Czy to jest po to by nabijać kieszenie prywatnym przewiznikom?? I czy nie moglabyjeździć przez osiedle Piekary C?? Do szpitala daleko do dużych sklepów daleko..do szkół średnich daleko...porażka

06:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Widac ze wybory sie zblizaja. Panie prezesie my juz pana niechcemy niewidzialem jeszcze aby ktos mial swoich ludzi za nic tak jak pan

06:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

To popatrzmy jak ułatwia prezes MPK życie mieszkańcom. Na 22 liniach miejskie autobusy przejeżdżają 3 mln km rocznie. To daje średnią na jedną linię 136 364 km rocznie, a miesięcznie 11 364 km. Po zmianach autobusy przejadą 85 000 km dodatkowo. To daje na jedną linię 3 864 km rocznie, miesięcznie jest to 322 km, a dziennie 10,5 km. Każda z linii wykonuje od kilkunastu do kilkudziesięciu kursów tam i z powrotem. Dla porównania linia nr 15 to jest ok. 10 km w jedną stronę. Jak widać praktycznie nic się nie zmienia. Więc po co ten balon propagandowy dmuchać? Krzakowskiemu to i tak nie pomoże.

06:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Micrus"]10 jeździ zdecydowanie za żadko!!! Dzieci nie maja czym dojechac do szkoly. Ostatni kurs przed 17. Moze by tak troche wiecej???[/quote]

Micrus to podstawówka, więc może robić szkolne błędy.

06:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]To popatrzmy jak ułatwia prezes MPK życie mieszkańcom. Na 22 liniach miejskie autobusy przejeżdżają 3 mln km rocznie. To daje średnią na jedną linię 136 364 km rocznie, a miesięcznie 11 364 km. Po zmianach autobusy przejadą 85 000 km dodatkowo. To daje na jedną linię 3 864 km rocznie, miesięcznie jest to 322 km, a dziennie 10,5 km. Każda z linii wykonuje od kilkunastu do kilkudziesięciu kursów tam i z powrotem. Dla porównania linia nr 15 to jest ok. 10 km w jedną stronę. Jak widać praktycznie nic się nie zmienia. Więc po co ten balon propagandowy dmuchać? Krzakowskiemu to i tak nie pomoże.[/quote]

a kierowcy zarabiają ledwie 2300 zł na rączkę. Ile trzeba przejechać tysięcy kilometrów na taką wypłatę ?

08:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]To popatrzmy jak ułatwia prezes MPK życie mieszkańcom. Na 22 liniach miejskie autobusy przejeżdżają 3 mln km rocznie. To daje średnią na jedną linię 136 364 km rocznie, a miesięcznie 11 364 km. Po zmianach autobusy przejadą 85 000 km dodatkowo. To daje na jedną linię 3 864 km rocznie, miesięcznie jest to 322 km, a dziennie 10,5 km. Każda z linii wykonuje od kilkunastu do kilkudziesięciu kursów tam i z powrotem. Dla porównania linia nr 15 to jest ok. 10 km w jedną stronę. Jak widać praktycznie nic się nie zmienia. Więc po co ten balon propagandowy dmuchać? Krzakowskiemu to i tak nie pomoże.[/quote]

a kierowcy zarabiają ledwie 2300 zł na rączkę. Ile trzeba przejechać tysięcy kilometrów na taką wypłatę ?[/quote]
Policz sobie 150km x 20 dni

08:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ten prezes to jakiś mitoman. Firma mu się rozłazi, dosłownie, a on liczy, że dodatkowe 85000 km pozwoli mu zarobić dodatkową kasę. Daremne żale - próżny trud, Bezsilne złorzeczenia! Przeżytych kształtów żaden cud, Nie wróci do istnienia - tak mawiał klasyk. Firma po prostu zwija się. Solaris dopóki widział biznes pozostawał udziałowcem, by pilnować swojego interesu. Jak zobaczył te wszystkie reformy prowadzone przez wybitnego prezesa pod światłym nadzorem prezydenta-wizjonera - to zabrał swoją kasę i poszedł na lepsze żerowiska. A tymczasem MPK ma coraz mniej własnych autobusów, coraz więcej wypożyczonych za tłustą kasę. Kierowcy jeszcze z przyzwyczajenia pracują za marne grosze. Ale niedługo. Za chwilę część pójdzie na emerytury, a reszta znajdzie sobie lepszego pracodawcę za przyzwoite pieniądze. Nikt rozgarnięty nie przyjdzie do upadającej firmy.

09:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Linia 23 to jakaś kpina. Kto z Rolniczej będzie chciał jechać do centrum przez... plac Łużycki?! Szybciej będzie na piechotę!!! Nie wspomnę już o tym, że ta linia kiedyś była prawie najważniejszą w mieście (wschód-zachód)... dzisiaj jeździ dla nikogo.

Linia 15 - kursuje zdecydowanie za rzadko. Kiedyś wystarczyło wyjść na przystanek i poczekać góra 5, a poza szczytem - maksymalnie 10 minut i podjeżdżał autobus. To powinno wrócić!!! O ile mniej aut musiałoby wtedy pojawiać się na ulicy...

Pozostałe idiotyczne pomysły wprowadzone 5 lat temu się niestety trzymają, ale jesteśmy już do nich przyzwyczajeni...

Dobrze chociaż, że pl. Słowiański i rejon ul. Wojska Polskiego oraz Jaworzyńskiej będą miały w końcu połączenie z Auchan, które od lat chcieli (linia 6)

02:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Z TEBEsów nie ma jak dostać się na strefę...

05:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

NADAL NIC NIEM Z PIEKAR NA DWORZEC KOLEJOWY

07:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Prezes liczy na większe dochody z biletów? Oj naiwny. Przejechałby się trochę autobusami i zobaczył że nie wszyscy kasują bilety. Kierowcy to nie interesuje, chociaż jest uprawniony do kontroli biletów i kanarów jakby mniej. A jak są, to nie podchodzą do wszystkich bo się boją. Poza tym Rabczenko proponuje ulgi dla uczniów i tu dochody z biletów będą ciut mniejsze. A były też propozycje, żeby przykładem innych miast komunikacja była darmowa.

07:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Ten prezes to jakiś mitoman. Firma mu się rozłazi, dosłownie, a on liczy, że dodatkowe 85000 km pozwoli mu zarobić dodatkową kasę. Daremne żale - próżny trud, Bezsilne złorzeczenia! Przeżytych kształtów żaden cud, Nie wróci do istnienia - tak mawiał klasyk. Firma po prostu zwija się. Solaris dopóki widział biznes pozostawał udziałowcem, by pilnować swojego interesu. Jak zobaczył te wszystkie reformy prowadzone przez wybitnego prezesa pod światłym nadzorem prezydenta-wizjonera - to zabrał swoją kasę i poszedł na lepsze żerowiska. A tymczasem MPK ma coraz mniej własnych autobusów, coraz więcej wypożyczonych za tłustą kasę. Kierowcy jeszcze z przyzwyczajenia pracują za marne grosze. Ale niedługo. Za chwilę część pójdzie na emerytury, a reszta znajdzie sobie lepszego pracodawcę za przyzwoite pieniądze. Nikt rozgarnięty nie przyjdzie do upadającej firmy.[/quote]

nie wszyscy lubią prezesa można mu też zarzucić trochę, ale to nie on odpowiada za zmianę rozkładów jazdy, tylko urząd miasta, oraz wszystkie inwestycje prowadzone w mieście i wokół miasta jak budowa S3, rozrost LSSE, budowa 3 mostu w Legnicy etc. Prezes wykonuje działania ZLECONE przez urząd miasta - patrz Krzakowski i świta. Co do solarisa, to solaris nie uciekł jako udziałowiec tylko miasto się dogadało żeby być 100% właścicielem bez dodatkowej kuli u nogi.
I akurat mpk ma coraz więcej własnych autobusów a "wypożyczonych" jest tylko 10/12 sztuk". Widać że nie masz wiedzy ale jakiś kompleks cie gryzie w tyłek, może kiedyś autobus przytrzasnał Ci drzwiami głowe.

"Prezes liczy na większe dochody z biletów? Oj naiwny. Przejechałby się trochę autobusami i zobaczył że nie wszyscy kasują bilety. Kierowcy to nie interesuje, chociaż jest uprawniony do kontroli biletów i kanarów jakby mniej. A jak są, to nie podchodzą do wszystkich bo się boją. Poza tym Rabczenko proponuje ulgi dla uczniów i tu dochody z biletów będą ciut mniejsze. A były też propozycje, żeby przykładem innych miast komunikacja była darmowa."

kolejny bystrzak. zyski z sprzedaży biletów lądują w budżecie miasta dzięki czemu masz nową latarnie chodnik wymalowany pas i podlane kwiatki w parku. mpk nie zarabia na sprzedaży biletów. Zacznijcie ogarniać że takie decyzje podejmowane są przez świtę w ratuszu miasta a nie w mpk.

07:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="anonymus1"]NADAL NIC NIEM Z PIEKAR NA DWORZEC KOLEJOWY[/quote]
a 23 to pies ???
no rozumiem że trzeba z pocztowej się przejść kawałek ale pod sam dworzec dojeżdża tylko 4 i 10
( na 23 zawsze możesz się przesiądź raz na w ciągu 45 minut ) Nawet można się przesiądź z np 2 na 10

08:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

"Prezes liczy na większe dochody z biletów? Oj naiwny. Przejechałby się trochę autobusami i zobaczył że nie wszyscy kasują bilety. Kierowcy to nie interesuje, chociaż jest uprawniony do kontroli biletów i kanarów jakby mniej. A jak są, to nie podchodzą do wszystkich bo się boją. Poza tym Rabczenko proponuje ulgi dla uczniów i tu dochody z biletów będą ciut mniejsze. A były też propozycje, żeby przykładem innych miast komunikacja była darmowa."

kolejny bystrzak. zyski z sprzedaży biletów lądują w budżecie miasta dzięki czemu masz nową latarnie chodnik wymalowany pas i podlane kwiatki w parku. mpk nie zarabia na sprzedaży biletów. Zacznijcie ogarniać że takie decyzje podejmowane są przez świtę w ratuszu miasta a nie w mpk.[/quote]

Czytaj ze zrozumieniem inteligencie. Nie ważne gdzie lądują zyski, one nie są takie duże i niestety nie zwiększą się! Kto liczy na więcej może się przeliczyć. Niech myślą jak zachęcić mieszkańców, aby się przesiedli z samochodów do autobusów, nie ma już gdzie parkować w Legnicy, pomijam fakt, że ludzie robią się wygodni. I wcale się nie dziwię, bilet miesięczny kosztuje 100 zł a można za tą kwotę jeździć spokojnie cały miesiąc a jak się ma gaz to i spokojnie wystarczy zamiast stać na przystanku.

08:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

poczekaj jeszcze trzy lata, a zobaczysz właścicieli diesli w autobusach. po drugie jak miasto ma zachęcić ludzi do podróżowania autobusami jak samo torpeduje ten pomysł rowerami miejskimi. Należy się skupić na promowaniu jednego środka komunikacji zastępczej wobec aut. A ceny biletów dalej są ustalane przez magistrat, bystrzaku.

08:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

zyski z sprzedaży biletów lądują w budżecie miasta dzięki czemu masz nową latarnie chodnik wymalowany pas i podlane kwiatki w parku. mpk nie zarabia na sprzedaży biletów. Zacznijcie ogarniać że takie decyzje podejmowane są przez świtę w ratuszu miasta a nie w mpk.[/quote]

nie do końca prawda zyski z biletów zostają w MPK bo miasto i tak dopłaca do przejazdów
podobnie jak Marszałek Województwa dopłaca do Kolei Dolnośląskich

co do nie kasowania biletów to
dużo ludzi ma miesięczne
część kupuje bilety przez smartfony
w ciągu 45 minut możesz się przesiądź bez kasowania biletu na inna linie

08:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Linia 23 to jakaś kpina. Kto z Rolniczej będzie chciał jechać do centrum przez... plac Łużycki?! Szybciej będzie na piechotę!!! Nie wspomnę już o tym, że ta linia kiedyś była prawie najważniejszą w mieście (wschód-zachód)... dzisiaj jeździ dla nikogo.

Linia 15 - kursuje zdecydowanie za rzadko. Kiedyś wystarczyło wyjść na przystanek i poczekać góra 5, a poza szczytem - maksymalnie 10 minut i podjeżdżał autobus. To powinno wrócić!!! O ile mniej aut musiałoby wtedy pojawiać się na ulicy...

Pozostałe idiotyczne pomysły wprowadzone 5 lat temu się niestety trzymają, ale jesteśmy już do nich przyzwyczajeni...

Dobrze chociaż, że pl. Słowiański i rejon ul. Wojska Polskiego oraz Jaworzyńskiej będą miały w końcu połączenie z Auchan, które od lat chcieli (linia 6)[/quote]

co do 23 zawsze możesz iść na piechotę lub podejść na chojnowską i załapać kilka innych lini
ja ze zmiany jestem zadowolony m.in dla tego że wraca połączenie z złotoryjską
23 obsługuje m.in działkowców
15 w porannym szczycie jeździ co 6 minut nie przesadzaj
po co 15 ma jeździć co 5 minut ????

09:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dlaczego z ul Wrocławskiej nie jadą autobusy na strefę? Chodzi mi o koniec Jaworzynńskiej? Dużo ludzi dojeżdża do pracy

09:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dlaczego z ul Wrocławskiej nie jadą autobusy na strefę? Chodzi mi o koniec Jaworzynńskiej? Dużo ludzi dojeżdża do pracy

09:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Wielogórska apeluje o powrót połaczeń bezpośrednich na plac Słowiański i do szpitala. Może linią 6 do LPWiK-wszystkie kursy zamiast tych niektórych 5.

Oddaliście Rolniczej linię 7, ta trasa przecież to jest to nowe 23, oddajcie nam 9 albo przedłużcie nową 6.

09:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Danka"]Dlaczego z ul Wrocławskiej nie jadą autobusy na strefę? Chodzi mi o koniec Jaworzynńskiej? Dużo ludzi dojeżdża do pracy[/quote]
jest przecież 28 ?

09:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="legnn"]Wielogórska apeluje o powrót połaczeń bezpośrednich na plac Słowiański i do szpitala. Może linią 6 do LPWiK-wszystkie kursy zamiast tych niektórych 5.

Oddaliście Rolniczej linię 7, ta trasa przecież to jest to nowe 23, oddajcie nam 9 albo przedłużcie nową 6.[/quote]
przecież będzie 3
ludzie sprawdźcie najpierw na planie i rozkładzie tym od 1.05

09:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]Linia 23 to jakaś kpina. Kto z Rolniczej będzie chciał jechać do centrum przez... plac Łużycki?! Szybciej będzie na piechotę!!! Nie wspomnę już o tym, że ta linia kiedyś była prawie najważniejszą w mieście (wschód-zachód)... dzisiaj jeździ dla nikogo.

z Rolniczej będą jeździć dzieci do szkoły na os. Asnyka
co do szybkości można po drodze zrobić przesiadkę np. na 5

10:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Danka"]Dlaczego z ul Wrocławskiej nie jadą autobusy na strefę? Chodzi mi o koniec Jaworzynńskiej? Dużo ludzi dojeżdża do pracy[/quote]

Jadą, autobus 28 z przesiadką na 3,4,18 na rondzie koło strefy.

10:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="legnn"]Wielogórska apeluje o powrót połaczeń bezpośrednich na plac Słowiański i do szpitala. Może linią 6 do LPWiK-wszystkie kursy zamiast tych niektórych 5.

Oddaliście Rolniczej linię 7, ta trasa przecież to jest to nowe 23, oddajcie nam 9 albo przedłużcie nową 6.[/quote]
przecież będzie 3
ludzie sprawdźcie najpierw na planie i rozkładzie tym od 1.05[/quote]
raz dziennie??? kpina!

11:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="legnn"]Wielogórska apeluje o powrót połaczeń bezpośrednich na plac Słowiański i do szpitala. Może linią 6 do LPWiK-wszystkie kursy zamiast tych niektórych 5.

Oddaliście Rolniczej linię 7, ta trasa przecież to jest to nowe 23, oddajcie nam 9 albo przedłużcie nową 6.[/quote]
przecież będzie 3
ludzie sprawdźcie najpierw na planie i rozkładzie tym od 1.05[/quote]
raz dziennie??? kpina![/quote]
jest 5 jest możliwość przesiadki
po prostu za mało osób korzystało wszystkim nie dogodzisz popatrz się że na osiedlach czasem trzeba przejść duży odcinek do głównych szlaków a obszar miedzy parkiem a jaworzyńską to też trzeba się nachodzić

PS te wszystkie narzekania są za późno czego nie zgłaszano tego do MPK , ale nie jedna osoba a wszyscy mieszkańcy ???/

11:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ostatnim razem jak zmieniali rozkłady jazdy, to i ceny biletów podskoczyły pomimo zmniejszenia ilości kursujących autobusów.
Z niecierpliwością czekamy, aż ceny biletów podskoczą do np. 10 zł. MPK, nie zawiedźcie nas.

11:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="............."]Ostatnim razem jak zmieniali rozkłady jazdy, to i ceny biletów podskoczyły pomimo zmniejszenia ilości kursujących autobusów.
Z niecierpliwością czekamy, aż ceny biletów podskoczą do np. 10 zł. MPK, nie zawiedźcie nas.[/quote]
takie osiołki jak ty powinny płacić 10 zł za każdy przejechany odcinek między przystankami twoja głupota po prostu poraża

01:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pociągniecie trasy 1 i 11 przez Marynarska spowoduje niepotrzebne wydłużenie trasy a nic nie zmieni! Autobus bedzie robił większe kółko niż obecnie przez ul. Szewczenki. Dodatkowo przy rogu Marynarskiej i Lotniczej nie ma miejsc parkingowych a teraz będzie ich jeszcze mniej bo wydzielono miejsce na przystanek. Na krotkim odcinku Lotniczej są aż 3 przystanki praktycznie co skrzyżowanie a kto tamtędy jezdzi wie że to maksymalnie kilkadziesiąt metrów co jest totalnym absurdem! Dodatkowo potęguje to fakt iż na tych przystankach nie wsiada "masa ludzi". Nie wspominając już o utrudnieniach w ruchu jakie powstają w tym miejscu przed godziną 8 rano kiedy rodzice odwoża dzieci do szkoły! Teraz mieszkańcom będzie jeszcze trudniej wyjechać w jakąkolwiek podróż! Nikt tego nie przemyślał nie wziął pod uwagę wszelkich aspektów. Czy ktoś z wydzialu komunikacji urzędu miasta skontrolował decyzje MPK? Czy ktoś sprawdził jak wyglada sytuacja w miejscu gdzie nigdy nie było przystanku i nie jeździl autobùs? Uważam że to zwykłe "widzi mi się" urzędnika bez żadnego poparcia. Po raz kolejny urzędnik wydaje decyzje siedząc za biurkiem i nie ponosząc konsekwencji swoich decyzji z którymi muszą sie borykać mieszkańcy!

10:00, 27.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pociągniecie trasy 1 i 11 przez Marynarska spowoduje niepotrzebne wydłużenie trasy a nic nie zmieni! Autobus bedzie robił większe kółko niż obecnie przez ul. Szewczenki. Dodatkowo przy rogu Marynarskiej i Lotniczej nie ma miejsc parkingowych a teraz będzie ich jeszcze mniej bo wydzielono miejsce na przystanek. Na krotkim odcinku Lotniczej są aż 3 przystanki praktycznie co skrzyżowanie a kto tamtędy jezdzi wie że to maksymalnie kilkadziesiąt metrów co jest totalnym absurdem! Dodatkowo potęguje to fakt iż na tych przystankach nie wsiada "masa ludzi". Nie wspominając już o utrudnieniach w ruchu jakie powstają w tym miejscu przed godziną 8 rano kiedy rodzice odwoża dzieci do szkoły! Teraz mieszkańcom będzie jeszcze trudniej wyjechać w jakąkolwiek podróż! Nikt tego nie przemyślał nie wziął pod uwagę wszelkich aspektów. Czy ktoś z wydzialu komunikacji urzędu miasta skontrolował decyzje MPK? Czy ktoś sprawdził jak wyglada sytuacja w miejscu gdzie nigdy nie było przystanku i nie jeździl autobùs? Uważam że to zwykłe "widzi mi się" urzędnika bez żadnego poparcia. Po raz kolejny urzędnik wydaje decyzje siedząc za biurkiem i nie ponosząc konsekwencji swoich decyzji z którymi muszą sie borykać mieszkańcy!

Filozof się znalazł, bo odwozi dzieci do szkoły samochodem. Miejsca parkingowe ważniejsze. Co tobie osiołku przeszkadza przystanek, bo go wcześniej nie było? A od kiedy na rogu się parkuje?

10:00, 27.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Piekary"]Szkoda tylko że autobusy mimo rozkładów wiecznie się spóźniają. NPiekarach czy 3 czy 8 wiecznie albo później przyjeżdżają albo wcześniej odjeżdżają.[/quote]
podaj godziny w których linia 8 lub 3 odjeżdża wcześniej...

01:00, 01.05.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="jas"]Szkoda tylko że autobusy mimo rozkładów wiecznie się spóźniają. NPiekarach czy 3 czy 8 wiecznie albo później przyjeżdżają albo wcześniej odjeżdżają.[/quote]

Znalazł się jakiś rąbnięty analfabeta: "NPiekarach".

07:00, 01.05.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

To jeszcze nic. Spróbujcie wydostać się z Osiedla Sienkiewicza i dojechać na ul.Poznańską. W tej chwili to kwitnięcie na przystanku co najmniej 20 minut!! Powrót do domu po godz.19 to droga przez mękę.Powrót to co najmniej godzina. A co będzie w zimie? Co na to PAN PREZES? Cytując "Jestem przekonany, że nowy rozkład jazdy poprawia dostępność do komunikacji miejskiej". O TAAAAK !!!! Poprawi jak nie wiem co!!! PANIE PREZESIE otwórz oczy!!!!

10:00, 07.05.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="wierzba"]proponuje przeniesc linie nr "6" z ulicy wojska polskiego na ul kosciuszki ktora jest szersza i jest w o wiele lepszym stanie niz wojska polskiego ktora przejela na siebie podczas remontu ul jaworzynskiej funckje komunikacyjna.
tam dziura dziure pogania...
Prezesie MPK warto by to przemysleć!!![/quote]
Popieram. Zwłaszcza,że poustawiane samochody zwłaszcza przy SP nr 18 i mijanka z autobusem graniczy z cudem. To dwukierunkowa droga. Kierowcy autobusów wiedzą najlepiej jak tam jest ciężko przejechać i dalej przy skrzyżowaniu przy Żabce. Ostatnio widziałam jak dwa autobusy jechały jeden z jednej jeden z drugiej strony.Dobrze,że była "zatoczka" utworzona przez samochody.Pewnie codziennie się modlą,żeby tym razem się nie mijać przy szkole.

08:00, 03.07.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="wierzba"]proponuje przeniesc linie nr "6" z ulicy wojska polskiego na ul kosciuszki ktora jest szersza i jest w o wiele lepszym stanie niz wojska polskiego ktora przejela na siebie podczas remontu ul jaworzynskiej funckje komunikacyjna.
tam dziura dziure pogania...
Prezesie MPK warto by to przemysleć!!![/quote]
Popieram. Zwłaszcza,że poustawiane samochody zwłaszcza przy SP nr 18 i mijanka z autobusem graniczy z cudem. To dwukierunkowa droga. Kierowcy autobusów wiedzą najlepiej jak tam jest ciężko przejechać i dalej przy skrzyżowaniu przy Żabce. Ostatnio widziałam jak dwa autobusy jechały jeden z jednej jeden z drugiej strony.Dobrze,że była "zatoczka" utworzona przez samochody.Pewnie codziennie się modlą,żeby tym razem się nie mijać przy szkole.

08:00, 03.07.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="zainteresowany"]Kto wymyślał ten rozkład?
I tak byl kiepski dojazd z okolic Domeyki rano w weekendy żeby dostać się do pociągu. [/quote]
A z Wojska Polskiego do dworca też nie ma się jak dostać.

09:00, 03.07.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%