Rozsądny miks napędów zamiast rewolucji – Mercedes-Benz prowadzi ogromne inwestycje w transformację mobilności. Poza napędami elektrycznymi swoje miejsce w strategii producenta mają jednak jednostki spalinowe, w tym silniki wysokoprężne.
Wciąż pozostaje jeszcze wiele do zrobienia na drodze do długofalowego obniżania emisji spalin w transporcie pasażerskim i towarowym. Daimler prowadzi na tym polu różnorodne działania – o czym świadczą inwestycje w doskonalenie i opracowywanie nowych technologii.
W ciągu ostatnich dziesięciu lat cel ograniczania emisji spalin coraz bardziej oddalał się od koncepcji konwencjonalnych układów napędowych w kierunku napędu elektrycznego. Nie można jednak zapominać, że nieustannie trwa też rozwój „tradycyjnych” źródeł napędu – i przynosi wymierne efekty. Nowoczesne silniki spalinowe są wydajne i przyjazne środowisku jak nigdy dotąd. Owszem, zmienia się ich udział w sprzedaży: popularność jednostek wysokoprężnych spada w obliczu rosnącej efektywności nierzadko tańszych wersji benzynowych oraz popularyzacji pojazdów hybrydowych. Silniki Diesla pozostają jednak naturalnym wyborem jako źródło napędu samochodów pokonujących wysokie przebiegi na trasach szybkiego ruchu. A systematyczne doskonalenie napędu wysokoprężnego pozwoliło
wyeliminować zarówno problem emisji cząstek stałych, jak i tlenków azotu. Wciąż spotyka się opinie głoszące, że zanieczyszczenie powietrza NOx (tlenkami azotu) w Unii Europejskiej nigdy nie było tak wysokie. Tymczasem według Europejskiej Agencji Środowiska (EEA – European Environmental Agency) emisja NOx pochodząca z ruchu drogowego w latach 1990-2015 spadła o 59%. Jednym z głównych powodów tego spadku są innowacje technologiczne w pojazdach użytkowych i osobowych, a w ostatnich latach – w szczególności – dalszy rozwój silników wysokoprężnych: od recyrkulacji gazów wydechowych i katalizatorów zatrzymujących NOx aż po system redukcji katalitycznej SCR (selective catalytic reduction) oraz – w przypadku silników najnowszej generacji – układ
oczyszczania spalin zamontowany bezpośrednio przy jednostce napędowej.
Anonimowy Gość01:00, 26.02.2019
Prawie każdy za pomocą prostych narzędzi doskonali swoje silniki na paliwo B7 jednak etycznie jest kupno mniej trujących środowisko aut
Warto kupić od razu elektryczny samochód. Miejsca parkingowe za darmo i tankowanie prądem też jakby za darmo . Zależy od posiadanego autka.
Anonimowy Gość01:00, 26.02.2019
Elektryczne auta są bardziej szkodliwe niż diesele
Anonimowy Gość07:00, 27.02.2019
[quote="Gość"]Elektryczne auta są bardziej szkodliwe niż diesele[/quote]
Jak kogoś porazi prąd to może i tak ale ładowanie jest tańsze od tankowania a miejsca postojowe są za darmo. Świadomość wzrasta i mało kogo będzie obchodzić spalinowy przestarzały samochód.
Bon turystyczny dla Polaków. 500 złotych
I to mi sie podoba 5oo zł się przyda i tam pojadę. Dla chwil a co
jadę z 5oo zł
22:36, 2025-07-15
Próbował przewieźć Afgańczyka do Niemiec
to jeden tam pieciu i tak przez lata nazbiera się 30 mln nielegalnych podróżujacych
co to się dzieje
22:32, 2025-07-15
Sport, wycieczki i emocje z Ośrodkiem Kibice Razem
BRAWO ! Oderwać dzieciaki od smartów i dać im życie ze sportem ! ! ! ! ! ! ;-))))
gupi
21:18, 2025-07-15
Jest przetarg na budowę żłobka na Piekarach D
ciekawe skąd wezmą zawodowych pracowników z odpowiednimi dyplomami do tego żłobka
można budować
20:50, 2025-07-15