Zamknij
Ważne

Silniki Diesla: lepiej doskonalić niż rezygnować

12:55, 26.02.2019
Skomentuj

Rozsądny miks napędów zamiast rewolucji – Mercedes-Benz prowadzi ogromne inwestycje w transformację mobilności. Poza napędami elektrycznymi swoje miejsce w strategii producenta mają jednak jednostki spalinowe, w tym silniki wysokoprężne.

Zrównoważona mobilność wymaga bowiem holistycznego podejścia, a nowoczesne silniki Diesla z powodzeniem spełniają najostrzejsze normy emisji spalin – co potwierdzają niezależne testy.

Wciąż pozostaje jeszcze wiele do zrobienia na drodze do długofalowego obniżania emisji spalin w transporcie pasażerskim i towarowym. Daimler prowadzi na tym polu różnorodne działania – o czym świadczą inwestycje w doskonalenie i opracowywanie nowych technologii. 

W ciągu ostatnich dziesięciu lat cel ograniczania emisji spalin coraz bardziej oddalał się od koncepcji konwencjonalnych układów napędowych w kierunku napędu elektrycznego. Nie można jednak zapominać, że nieustannie trwa też rozwój „tradycyjnych” źródeł napędu – i przynosi wymierne efekty. Nowoczesne silniki spalinowe są wydajne i przyjazne środowisku jak nigdy dotąd. Owszem, zmienia się ich udział w sprzedaży: popularność jednostek wysokoprężnych spada w obliczu rosnącej efektywności nierzadko tańszych wersji benzynowych oraz popularyzacji pojazdów hybrydowych. Silniki Diesla pozostają jednak naturalnym wyborem jako źródło napędu samochodów pokonujących wysokie przebiegi na trasach szybkiego ruchu. A systematyczne doskonalenie napędu wysokoprężnego pozwoliło
wyeliminować zarówno problem emisji cząstek stałych, jak i tlenków azotu. Wciąż spotyka się opinie głoszące, że zanieczyszczenie powietrza NOx (tlenkami azotu) w Unii Europejskiej nigdy nie było tak wysokie. Tymczasem według Europejskiej Agencji Środowiska (EEA – European Environmental Agency) emisja NOx pochodząca z ruchu drogowego w latach 1990-2015 spadła o 59%. Jednym z głównych powodów tego spadku są innowacje technologiczne w pojazdach użytkowych i osobowych, a w ostatnich latach – w szczególności – dalszy rozwój silników wysokoprężnych: od recyrkulacji gazów wydechowych i katalizatorów zatrzymujących NOx aż po system redukcji katalitycznej SCR (selective catalytic reduction) oraz – w przypadku silników najnowszej generacji – układ
oczyszczania spalin zamontowany bezpośrednio przy jednostce napędowej.

Pierwszy z nowej rodziny silników do modeli osobowych Mercedes-Benz – 4-cylindrowa jednostka OM 654 – w czasie różnych testów udowodnił, że w rzeczywistych warunkach jazdy osiąga zdecydowanie niższe wyniki emisji NOx od tych uzyskiwanych w laboratorium. To samo w przypadku nowego 6-cylindrowego silnika wysokoprężnego OM 656, który jest dostępny np. w nowej Klasie S. O tym, że problem emisji NOx można uznać za technicznie rozwiązany, świadczą rezultaty niezależnych badań. Niemiecki automobilklub ADAC opublikował ostatnio wyniki testów pojazdów różnych marek, przeprowadzonych w warunkach normalnego ruchu. Emisja NOx silnika Mercedesa A 180 d wyniosła 40 mg/km, a modelu C 220 d - 0 mg/km. Co więcej, 12 z 13 testowanych samochodów „zmieściło się” w limicie 80 mg NOx/km, który ma wejść w życie dopiero w 2025 r.


 
(daimler.com)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Prawie każdy za pomocą prostych narzędzi doskonali swoje silniki na paliwo B7 jednak etycznie jest kupno mniej trujących środowisko aut
Warto kupić od razu elektryczny samochód. Miejsca parkingowe za darmo i tankowanie prądem też jakby za darmo . Zależy od posiadanego autka.

01:00, 26.02.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Elektryczne auta są bardziej szkodliwe niż diesele

01:00, 26.02.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Elektryczne auta są bardziej szkodliwe niż diesele[/quote]

Jak kogoś porazi prąd to może i tak ale ładowanie jest tańsze od tankowania a miejsca postojowe są za darmo. Świadomość wzrasta i mało kogo będzie obchodzić spalinowy przestarzały samochód.

07:00, 27.02.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%