Ratusz zapowiada ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę nowego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Legnicy. Program funkcjonalno-użytkowy inwestycji jest już gotowy, a postępowanie ma ruszyć jeszcze w maju. Zgodnie z planem, nowoczesne centrum ma być gotowe w październiku 2027 roku.
4 1
Budowa nowego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w Legnicy to nowoczesny projekt mający na celu poprawę połączeń komunikacyjnych i zwiększenie komfortu podróżnych. Jak widać na projekcie, inwestycja obejmuje rozbudowę infrastruktury wokół dworca, aby umożliwić sprawne przesiadki pomiędzy pociągami, autobusami i innymi środkami transportu. W ramach projektu wyznaczono specjalne pasy i zatoki autobusowe, które umożliwiają komfortowe i bezpieczne zatrzymanie autobusów, co usprawnia obsługę pasażerów i skraca czas postoju. Powstaną też miejsca dla samochodów:
Lokalizacja parkingu obejmuje okolice dworca, z dostępem do głównych dróg i ulic, zapewniając wygodny dojazd i wyjazd. Nie widzę strefy "Pocałuj i odjedź":
Na całym świecie funkcjonują różne rozwiązania, w tym strefy typu "kiss and ride" (czyli "pocałuj i odjedź"), które są dedykowane do szybkiego zatrzymania się i krótkiego postoju, aby pożegnać lub powitać pasażerów bez konieczności długiego parkowania. Takie strefy są zwykle wyznaczone blisko wejścia do dworca i służą do krótkoterminowego postoju, co ułatwia szybkie i sprawne przesiadki. Jeśli takiej strefy nie ma na projekcie to należy ją dodać. Za poprzedniej władzy sie nie dało. Może nie potrafili albo nie wiedzieli jak to zrobić. Po ostatnich wyborach Legnica kwitnie, rozwija się . Uwalniane sa drzewa z doniczek a drogi są równe. Powstają nowe ścieżki rowerowe . Zapraszam starą władzę by to wszystko zobaczyła.
3 3
Na podstawie załączonych zdjęć można opisać nowoczesne centrum przesiadkowe w Legnicy jako funkcjonalny i estetyczny węzeł komunikacyjny. Główna część to cztery nowoczesne, zadaszone perony z dużymi, ergonomicznie ukształtowanymi daszkami pokrytymi panelami słonecznymi, które zapewniają ochronę pasażerom przed warunkami atmosferycznymi. Na peronach znajdują się wygodne ławki i czytelne tablice informacyjne. Obok widzimy duży, dobrze oznakowany parking samochodowy z wyznaczonymi miejscami dla samochodów, w tym specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych. Fajnie że zastosowano na parkingu szlaban wjazdowy i system poboru opłat. Całość jest zaprojektowana tak, aby zapewnić płynny ruch pieszych, rowerzystów i kierowców. Drogi są szerokie, z dobrze oznakowanymi pasami, w tym specjalnymi pasami dla autobusów i taksówek. Miejsca z zielenią, drzewa w otoczeniu parkingu i przystanków dodają estetyki i poprawiają komfort korzystania z obiektu. To centrum przesiadkowe w Legnicy to nowoczesna przestrzeń, która integruje różne środki transportu, zapewnia komfort i bezpieczeństwo pasażerom oraz sprzyja zrównoważonemu transportowi. Mieszkańcy dekadami czekali na takie centrum.
3 6
Pieniądze na remont dróg pochodzą z programów gdy rządził pis.
1 4
Koncepcja nie pasująca do architektury okolic dworca. Czekam na zdanie Konserwatora Zabytków.
2 1
Nazwa "centrum przesiadkowe" to nieporozumienie... To w rzeczywistości NOWY DWORZEC AUTOBUSOWY. I dobrze, bo to co zostało po starym dworcu PKS - to obraz nędzy i rozpaczy... Po przejrzeniu wizualizacji, można powiedzieć, że BIAŁY kolor wiat autobusowych NIE sprawdzi się w praktyce... Bo one po kilku miesiącach użytkowania staną się szare, bure i wręcz czarne... Wiaty powinny być w kolorze NIEBIESKIM. Dokładnie w takim samym kolorze, jak autobusy MPK.
1 0
Wow, pięknie! Europejsko! To całkowicie odmieni oblicze Legnicy zwłaszcza w oczach gości - to jest pierwsze miejsce, jakie zobaczą po przybyciu. I wspaniała inicjatywa dla naszych mieszkańców - w końcu będziemy mogli planować podróż wygodnie, komfortowo, szybko.