Spektakl roku według „Gazety Wyborczej”!
Duet Piaskowski/Sulima zastanawia się nad naszymi chłopskimi korzeniami, wgryzając się w jeden z największych bestsellerów ostatnich lat. Spektakl nie jest jednak zwykłą inscenizacją treści z książki Joanny Kuciel-Frydryszak. Sięgając po wątki z Chłopek, twórcy umieszczają je w naszej teraźniejszości. Dzięki temu powstała autorska, przerysowana, przepełniona czarnym humorem wizja współczesnej Polski.
Bezczelny, jadowicie śmieszny, a nieraz przejmujący spektakl, luźno inspirowany książkowym bestsellerem Joanny Kuciel-Frydryszak. Gdy polska inteligencja po latach fantazji o dworkach i herbach nauczyła się wzruszać również losem małorolnej prababki, teatralny duet — Jędrzej Piaskowski i Hubert Sulima — dba o to, by nie było za łatwo, za gładko i za miło. Nie ma tu tematów tabu: czy będą to przemoc w „czułym", politycznie poprawnym wydaniu, kult rodziny Ulmów, powierzchowna moda na „zwrot ludowy" czy ostrożnie przypudrowywana na co dzień niechęć sporej części polskiego społeczeństwa do Ukraińców. A rola Pawła Palcata jako księgowej Barbary Niecnoty? To trzeba zobaczyć. Witold Mrozek, „Gazeta Wyborcza”