Witryna firmowa musi nie tylko prezentować ofertę. Powinna to robić tak, aby użytkownicy byli zadowoleni z doświadczeń z nią związanych, zainteresowali się tym, co proponujesz. Czy tak się stanie, zależy od wielu czynników. O czym pamiętać, kiedy budujesz stronę firmową? Co ma kluczowe znaczenie?
Dlaczego potrzebujesz strony firmowej?
Najłatwiejszym miejscem do znalezienia informacji o Twojej firmie jest dla internautów Twoja witryna. Przeważnie internauci znajdą Cię w Google po zapytaniu brandowym, ale co jeśli nie masz strony? Okazuje się, że nie jest to rzadkość. Witryny firmowej nie posiada ok. 27% małych firm. To poważny błąd, niezależnie do kogo kierujesz ofertę. Badania pokazują, że 74% respondentów, którzy szukają lokalnych firm, robi to przez internet. Oczywiście, mogą Cię odnaleźć poprzez Profil Firmy w Google czy stronę na Facebooku, ale to własna witryna daje Ci największe możliwości zaprezentowania oferty. Nie wystarczy jednak, że po prostu ją założysz. Powinna spełniać oczekiwania internautów, być dopracowana i stanowić Twoją wizytówkę. O czym koniecznie musisz pamiętać, jeśli budujesz stronę firmową?
Strona firmowa – na co zwrócić uwagę?
Liczba stron WWW w sieci przekracza miliard. Trudno zatem stworzyć unikatowy projekt na skalę internetu. Wręcz przeciwnie, chodzi o zbudowanie witryny, mając na uwadze oczekiwania internautów, stosując rozwiązania, które zapewnią im pozytywne doświadczenia. Co ma duże znaczenie w przypadku stron firmowych?
- Oparta na sprawdzonym systemie CMS – od tej decyzji zależy, ile będą kosztować ewentualne modyfikacje strony i co będziesz w stanie zmienić w witrynie bez pomocy eksperta. Na pewno dobrym wyborem jest WordPress – najpopularniejszy CMS na świecie. Według W3Techs korzysta z niego ponad 43% wszystkich serwisów w sieci. Do Twojej dyspozycji są tysiące pluginów, motywów i gotowych rozwiązań, a także ogromna społeczność użytkowników systemu. Dowiedz się, dlaczego warto wybrać stronę opartą na WP: https://smartbees.pl/tworzenie-stron-wordpress.
- Przejrzystość – Twoja strona ma realizować określony cel, którym przeważnie jest zainteresowanie internautów zakupem usługi lub produktu. Dlatego nie rozpraszaj uwagi użytkowników, nie prezentuj zbyt wielu informacji ani elementów graficznych. Jednocześnie musisz skupić się na branży. Są takie, w których odbiorcy mogą oczekiwać kreatywnych rozwiązań. Dlatego przed rozpoczęciem projektowania strony trzeba zwrócić uwagę, do kogo jest kierowana.
- Odpowiednia kolorystyka – kolory mają określone skojarzenia i wywołują konkretne emocje. W przypadku gabinetów lekarskich lub placówek medycznych trafionym wyborem może być zielony, który kojarzy się z naturą i ma uspokajający charakter. Firmy z sektora finansowego mogą postawić na niebieski, który wywołuje wrażenie bezpieczeństwa i odpowiedzialności. Warto używać kontrastujących barw tła i tekstu, gdyż to ułatwia czytanie.
- Intuicyjność – zgodnie z pierwszym prawem użyteczności Kruga witryna powinna być intuicyjna i logicznie skonstruowana. Przed internautą nie mogą pojawiać się kolejne znaki zapytania. Struktura witryny musi być prosta, a każdy element znajdować się w oczekiwanym przez odbiorcę miejscu. Chodzi tutaj o menu główne, wyszukiwarkę, formularz kontaktowy czy zasady dokonywania zakupu. Internauta nie powinien tracić czasu na poszukiwania. Jeśli tak będzie, z pewnością opuści Twoją stronę.
- Szybkie ładowanie – jeśli witryna działa wolno, część użytkowników może zrezygnować z jej dalszego przeglądania, nawet zanim w całości się załaduje. Czas oczekiwania przekłada się również na współczynnik konwersji. Im szybciej, tym lepiej. Z analizy przeprowadzonej przez Portent wynika, że najlepszy wynik pod tym względem osiągają witryny, które ładują się w sekundę – współczynnik konwersji wyniósł 3,05%, a przy dwóch sekundach był już znaczne niższy – 1,68%. To tylko sekunda, która jednak może mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe.
- Responsywność – witryna powinna się prawidłowo wyświetlać na różnych urządzeniach przenośnych. Koniecznie testuj stronę pod tym kątem – pamiętaj, że zdecydowana większość internautów przegląda witryny na urządzeniach przenośnych. Jeśli towarzyszą temu błędy pod względem wyświetlania, trudno oczekiwać, aby wizyta mogła się przełożyć na zdobycie klienta.
- Odpowiednia typografia – czcionki powinny być czytelne i oddawać charakter Twojej firmy. Pozytywnie na czytelność tekstu wpływa wybór takich jak Arial i Verdana. Najlepiej ogranicz się do dwóch czcionek, aby zachować spójność.
- Zoptymalizowana pod SEO – dzięki temu witryna będzie od razu przygotowana do jej pozycjonowania. Wymienione już responsywność, szybkość ładowania czy przemyślana nawigacja (linkowanie wewnętrzne), to czynniki rankingowe Google. Inne kwestia ważne pod kątem SEO, to m.in. korzystanie z przyjaznych URL-i (opisowych), szyfrowanego połączenia (certyfikat SSL), możliwości łatwej edycji meta title i description, dodawania tagu alt do zdjęć i przekierowań. To tylko część elementów, które mają znaczenie.
- Bezpieczna – jednym z elementów, który na nie wpływa, jest korzystanie z szyfrowanego połączenia. Adres takich witryn zaczyna się od https://. Dane przesyłane między urządzeniem internauty a witryną są szyfrowane. Ważne, aby serwis korzystał z najnowszej wersji systemu CMS, to samo dotyczy pluginów. Warto postawić na sprawdzoną usługę serwerową, która korzysta z solidnych zabezpieczeń takich jak system antyexploitowy Imunify360.
- Oferować funkcje oczekiwane przez użytkowników – internauci są przyzwyczajeni, że właściciele stron wciąż wdrażają rozwiązania, które ułatwiają im robienie zakupów, śledzenie przesyłki, porównywanie produktów i inne możliwości. Twoja witryna nie powinna być pod tym kątem gorsza od konkurencji, a najlepiej, jeśli zapewni użytkownikom unikatowe opcje. Jeśli uda Ci się takie znaleźć, wdrożyć i zostaną odebrane pozytywnie, to odniesiesz wyłącznie korzyści.
Pamiętaj, że wdrożenie strony to jeszcze nie koniec – staraj się doskonalić witrynę. Analizuj jej skuteczność, śledź ścieżkę użytkowników i ustal, gdzie napotykają problemy. Sprawdzaj, które podstrony osiągają najwyższy współczynnik odrzuceń. Zapewni Ci to dane, na podstawie których możesz doskonalić stronę.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz