Stworzyłeś sklep internetowy dla Twojej firmy, który nie sprzedaje? Spokojnie, nie jesteś sam. Sprawdź 6 głównych powodów braku sprzedaży w Twoim e-sklepie. Zobacz, o co powinieneś zadbać.
Nowy sklep internetowy- FOTO:Materiały prasowe
Nowy sklep internetowy nie sprzedaje
Do naszej firmy często trafiają właściciele firm lub osoby zarządzające z informacją, że ich nowy e-sklep nie sprzedaje. Włożyli tyle pracy i energii, aby wreszcie zaistnieć w świecie online i są mocno rozczarowani. Tyle się mówi, że każda firma powinna mieć swój e-sklep, więc dlaczego nie ma w nim sprzedaży?
Niektóre agencje wdrożeniowe lub freelancerzy tworzą e-sklepy jak zwykłe strony internetowe a to podstawowy błąd. Klient często skupia się na samym wyglądzie sklepu i tworzy go tak, aby podobał się jemu i pracownikom. Mamy więc sytuację, w której i klient (właściciel e-sklepu) jest zadowolony i zadowolona jest także firma wdrażająca sklep. Niestety użytkownicy nowego sklepu internetowego, którzy mają kupować w sklepie, nie będą z niego korzystać.
Renata Dasek – Właściciel Akademii Biznesu VORMA, wspiera przedsiębiorców, którzy uruchomili lub są na etapie wdrożenia własnego sklepu. „Wsparliśmy już takie firmy jak Wajnert Meble – producenta mebli tapicerowanych, NSR SPORT z ofertą rowerów w Polkowicach czy firmę Unikatonia – miejskie centrum spa w Lubinie. Nasze usługi świadczymy nie tylko dla typowych sklepów internetowych, ale także dla firm, które chcą dopiero wejść na rynek online.” Osoby zainteresowane współpracą zachęcamy do odwiedzenia naszej strony https://vorma.pl.
Nowy sklep internetowy- FOTO:Materiały prasowe
Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje?
Powodów może być bardzo wiele. Jako Akademia Biznesu VORMA w Lubinie, wyspecjalizowaliśmy się w uzupełnianiu kompetencji związanych ze sklepami internetowymi i tematyką e-commerce dla małych i średnich przedsiębiorstw. Pomagamy właścicielom rozwiązać ich problemy ze sprzedażą online.
Zwykle podczas pierwszego kontaktu z klientem dokonujemy analizy całego modelu biznesowego, który został przyjęty przez firmę. Wspólnie analizujemy cel biznesowy, grupę docelową, do której jest kierowana oferta, budujemy buyer personę a następnie analizujemy sklep i jego zawartość.
Takie podejście to najlepsza metoda do tego, aby osoby zarządzające miały pełny obraz własnego e-biznesu oraz poszczególnych zadań i obowiązków, które będą musieli wykonać samodzielnie lub zlecić na zewnątrz. Sprawdźmy zatem podstawowe przyczyny braku sprzedaży.
Najczęstszym błędem nowych właścicieli e-sklepów jest tworzenie ich na zupełnie nowych domenach internetowych lub subdomenach. Jeśli firma ma już swoją stronę pod adresem mojafirma.pl to budowanie sklepu pod adresem mojsklep.pl lub sklep.mojafirma.pl to błąd. Trzeba będzie wydawać dwukrotnie pieniądze na pozycjonowanie dwóch różnych serwisów.
Poza tym pozycjonowanie nowej domeny jest dłuższe i dużo droższe niż istniejącej, starej domeny z historią. Trzeba zatem stworzyć sklep na głównej stronie firmy, dokładając do typowych stron sklepu takie, na których nam zależy np. z informacją o firmie, sklepach stacjonarnych.
Samo utworzenie e-sklepu nie gwarantuje jego właścicielowi widoczności w wyszukiwarce Google. Organiczne wyniki wyszukiwania powinny być jednak jednym z głównych źródeł ruchu w sklepie. Co to oznacza? To tak jakbyś postawił „budkę z hotdogami w lesie” i liczył na to, że będziesz miał ponad 100 klientów dziennie.
Jeśli masz sklep z zabawkami w Legnicy i chcesz, aby był widoczny zastanów się, jakie frazy (słowa kluczowe) ludzie wpiszą w wyszukiwarkę Google, aby móc znaleźć Twój e-sklep. Jeśli po wpisaniu tych słów Twój sklep się nie wyświetla, już wiesz, że ludzie go zwyczajnie nie widzą. Pamiętaj, aby to sprawdzać w prywatnym oknie, jako „widok incognito”. Ponadto pozyskany w ten sposób ruch powinien być znaczny, czyli od kilkuset do kilku tysięcy wejść dziennie.
Małe wdrożenia sklepów nie obejmują konsultacji specjalistów SEO przed wdrożeniem a to spora strata. Zwykle okazuje się, niestety już po wdrożeniu, że sklep trzeba mocno przebudować od środka, tak aby był przyjazny dla wyszukiwarek. Trzeba też zadbać o odpowiednie treści, czyli opisy kategorii oraz opisy produktów, tak aby były unikalne, zawierały odpowiednie frazy kluczowe oraz linki wewnętrzne.
Działania SEO – pozycjonowanie sklepu internetowego
Wszystkie prace SEO są jednak do wykonania i nasza firma wykonuje je w ramach stałych umów o współpracę jak i zleceń jednorazowych. Wspieramy też sklepy we współpracy z dużymi agencjami SEO, dzięki czemu właściciel nie traci czasu na skomplikowane analizy i może skupić się na prowadzeniu biznesu. My opiekujemy się jego e-sklepem jako zewnętrzny e-commerce manager.
Zajmujemy się nie tylko copywritingiem tj. tworzeniem treści do sklepów internetowych, pozyskujemy też wartościowe linki zewnętrzne w postaci artykułów sponsorowanych i marketingu szeptanego. Takie działania zwiększają widoczność serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Nowy sklep internetowy- FOTO:Materiały prasowe
Po uruchomieniu serwisu to zwykle pierwsza obowiązkowa rzecz, którą trzeba wykonać. Reklama Google zapewni Ci szybkie efekty w postaci wzrostu ruchu jak i sprzedaży produktów czy usług. Trzeba to jednak robić z głową. Jeśli nigdy nie prowadziłeś samodzielnie kampanii reklamowych Google Ads odradzamy takie próby, szczególnie jeśli nie masz do dyspozycji zbyt dużego budżetu reklamowego.
Połączenie sklepu z wszystkimi narzędziami Google takimi jak: Gooogle Analytics, Google Search Console, Google Merchant Center a następnie stworzenie konta Google Ads, pozwoli Ci na szybkie uruchomienie efektywnych kampanii reklamowych.
Jest to jednak praca dla osoby doświadczonej, która wybierze właściwe kampanie nakierowane na konwersję, uruchamiając reklamy w wyszukiwarce oraz reklamy produktowe. Jako Akademia Biznesu VORMA wspieramy klientów podczas wyboru agencji SEM, czyli agencji odpowiedzialnej za prowadzenie płatnych kampanii reklamowych.
Zamykanie się na sprzedaż we własnym sklepie ogranicza zasięg sprzedaży. Jeśli dysponujemy atrakcyjnymi produktami czy usługami warto wystawić je na gotowych rynkach online.
Należy jednak pamiętać, aby uruchamiane aukcje Allegro czy sprzedaż poprzez inne marketplace’y typu Empik, Morele, miały swoje unikalne opisy oraz przygotowaną wcześniej analizę rynkową (analizę konkurencji, cen, szacowanie popytu). Trzeba też liczyć się z koniecznością zapłaty prowizji i innych opłat marketingowych.
Nasi klienci prowadzą skuteczną sprzedaż na wielu rynkach, które wybieramy wspólnie pod kątem atrakcyjności dla danej branży. Budujemy strategie cenowe oraz przygotowujemy szczegółowe analizy pod kątem wyboru konkretnych produktów.
Wszystkie trzy elementy tj. strona główna, listing produktów (widok kategorii) oraz karta produktu powinny zostać przeanalizowane pod kątem skuteczności wykorzystywania przez użytkowników oraz podstawowych zasad sprzedaży internetowej.
Zwykle trzeba je przebudować, poprawić sortowanie, filtrowanie, dodać opis techniczny, lepsze zdjęcia czy unikalne, zdecydowanie dłuższe opisy produktów. Pracy jest wiele, jednak w efekcie sklep zacznie sprzedawać.
Ruch pozyskany z takich portali jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok także może być wartościowy i przynieść efekt w postaci sprzedaży. Trzeba jednak podejść do tematu profesjonalnie i konsekwentnie. Po pierwsze trzeba wiedzieć, z których socialów korzystają klienci firmy i nie zawsze będzie to Facebook.
Często zdarza się też, że firmowe social media prowadzi pani recepcjonistka, handlowiec lub student na zlecenie. Owszem, posty się pojawiają, może niezbyt regularnie, ale „coś tam się dzieje”. No właśnie. Nie chodzi o to, aby „coś tam się działo”, ale żeby prowadzić je w sposób przemyślany i efektywny.
Zachęcamy więc firmy do korzystania z naszej usługi profesjonalnego prowadzenia działań social media, w ramach której przygotowujemy ciekawe i angażujące posty na różnych platformach, wsparte reklamą, które skutecznie pozyskają nowych klientów.
Nowy sklep internetowy- FOTO:Materiały prasowe
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz