Zamknij

Kto odpowiada za czystość na stanowisku pracy?

12:58, 13.10.2022
Skomentuj

Brudne stanowisko pracy, na którym panuje chaos, przyczynia się do obniżenia motywacji wśród pracowników, a w konsekwencji powoduje spadek produktywność i wydajności pracy. W przypadku stanowisk na linii produkcyjnej może nawet spowodować zagrożenia życia lub zdrowia. Dlatego utrzymywanie czystości w miejscu pracy to obowiązek. Rodzi się jednak pytanie, czy obowiązek ten dotyczy pracowników, czy pracodawcy?

Co mówi prawo…

Zgodnie z Art. 207. Kodeksu Pracy odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy spoczywa na barkach pracodawcy. Oczywiście może on skorzystać ze specjalistycznych usług firmy sprzątającej. Czy to jednak jednoznacznie oznacza, że pracownik nie musi sprzątać swojego miejsca pracy? Otóż nie. W Kodeksie Pracy znaleźć można bowiem Art. 211., który definiuje obowiązki samego pracownika. Wyróżnia się tam, że dbanie o porządek i ład w miejscu pracy leży właśnie w jego gestii. Jak zatem rozumieć te dwa pozornie sprzeczne artykuły? Otóż pracownik nie może zostać zmuszony do tego, by mył podłogę lub odkurzał części wspólne (chyba że takie zadania zostały wyszczególnione w umowie o pracę). Jego obowiązkiem jest natomiast zadbanie o to, by na jego stanowisku pracy panował ład i porządek.

Jak zadbać o czystość na biurku?

Jako pracownik biurowy Twoim stanowiskiem pracy jest po prostu biurko. Należy więc zadbać o to, by nie zalegał na nim kurz. Na pewno przyda się również sprężone powietrze do czyszczenia klawiatury z brudu i resztek jedzenia, które znajdziesz tutaj: https://www.biurowi.pl/pl/c/SPRZET-BIUROWY/64. Od czasu do czasu warto wyczyścić również matrycę ekranów, aby jednak nie uszkodzić urządzenia, konieczne będą specjalistyczne płyny lub ścierki z oferty Biurowi.pl. Jeśli pozbędziesz się brudu i kurzu, zadbaj o to, by na Twoim biurku zawsze panował ład. Wielokrotnie zdarza się, że bieżące dokumenty mieszają się i piętrzą na biurku. Aby można było segregować otrzymywane dokumenty, warto zaopatrzyć się w siatkową półkę lub harmonijkową teczkę. Na biurku nie powinno zabraknąć również wielofunkcyjnego przybornika na długopisy, taśmę klejącą i samoprzylepne karteczki (https://www.biurowi.pl/pl/c/ARTYKULY-BIUROWE/667).

Uporządkowane i dobrze zorganizowane stanowisko pracy korzystnie wpływa na wizerunek zarówno samego pracownika, jak i całej firmy. Należy również mieć na uwadze, że pracując w chaotycznym, nieuporządkowanym miejscu, łatwiej popełnić błąd, zapomnieć o zaksięgowaniu przyniesionej przez pracownika faktury lub nie zauważyć karteczki z poleceniem od przełożonego.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%