Zamknij
Ważne

Trwa remont drogi w Bieniowicach

10:27, 26.11.2020
Skomentuj

Trwają prace związane realizacją zadania polegającego na zabezpieczeniu i stabilizacji osuwiska wraz z odbudową drogi powiatowej nr 2180D w Bieniowicach. Łączna wartość inwestycji zamknie się kwotą 1 695 603,63 zł.

Przebudowa drogi prowadzona jest we współpracy finansowej z gminą Kunice, która przeznaczyła na ten cel 169 645,31 zł oraz przy udziale dofinansowania ze środków otrzymanych z dotacji celowej budżetu państwa na usuwanie skutków ruchów osuwiskowych w kwocie 1 356 313 zł. Łączna wartość prac wyniesie 1 695 603,63 zł.

Droga została zamknięta na odcinku około 600 metrów, od końca miejscowości, około 600 m za szkołą podstawową, w kierunku Szczytnik nad Kaczawą.

W ramach prowadzonych robót zaplanowano naprawę istniejącego osuwiska w obrębie nasypu drogowego oraz wykonanie nowej konstrukcji drogi na tak wykonanym podłożu gruntowym. Na odcinku podlegającym zjawiskom osuwiskowym zastosowano wzmocnienie podłoża poprzez wykonanie materaca z geosiatek na kolumnach DSM o średnicy 80 cm i rozstawach na wierzchołkach trójkąta równobocznego o boku 1,8m. Wysokość kolumn 3m poniżej materaca pełniącego rolę warstwy transmisyjnej. Poniższe rozwiązanie zaprojektowano na odcinku 220m. Głównym zadaniem wzmocnienia podłoża jest podniesienie parametrów wytrzymałościowych gruntu podtorza w celu spełnienia wymagań stanu granicznego użytkowności z uwagi na osiadania i spełzywanie gruntu ze zbocza. Łącznie na przedmiotowym odcinku zaprojektowano 621szt. kolumn o długości 3 mb od poziomu platformy roboczej.

Zastosowana technologia wzmocnienia podłoża - wgłębne mieszanie gruntu in situ (ang. Deep Soil Mixing – DSM ) metodą na mokro polega na wprowadzeniu w podłoże mieszadła o specjalnej konstrukcji, składającego się z żerdzi wiertniczej, belek poprzecznych i krótkiego świdra. Wprowadzanie w grunt mieszadła odbywa się bez wstrząsów i jest wspomagane wypływem zaczynu cementowego z tzw. monitora, znajdującego się na końcu żerdzi wiertniczej. Po osiągnięciu głębokości założonej w projekcie następuje faza formowania trzonu kolumny DSM. W tym czasie zwiększa się kontrolowany wypływ zaczynu cementowego, a obracane i podciągane do góry mieszadło zapewnia równomierne wymieszanie zaczynu z gruntem formując kolumnę z cementogruntu.

W celu właściwego odwodnienia drogi przewidziano odtworzenie istniejącego odwodnienia (rowów drogowych) wraz z przebudową przepustów. Zakończenie prac zaplanowane jest jeszcze w tym roku.[FOTORELACJA]17039[/FOTORELACJA]

(LS(lca.pl), materiały prasowe)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Kopiuj wklej kopiuj wklej takie to jest dziennikarstwo teraz. Autor zapewne nic z tego nie rozumie a można było napisać tak po prostu

02:00, 27.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

No no... prawie 2 mln PLN:) idziemy na kolejny rekord!

08:00, 28.11.2020
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%