Mieszkaniec Legnicy, który dał się nabrać oszustom podszywającym się pod pracowników banku, jest kolejną osobą, która straciła pieniądze. Uwierzył, że jego oszczędności są zagrożone.
Spoofing to używana przez przestępców, niebezpieczna i niestety nadal skuteczna metoda wyłudzania danych wrażliwych i pieniędzy. Oszuści oszukują swoje ofiary, kiedy na ekranie telefonu wyświetla się nazwa znanego banku, operatora sieci komórkowej, urzędu, a nawet policji. Tym razem oszust, podający się za pracownika banku, zadzwonił do mieszkańca Legnicy.
Do mężczyzny zadzwoniła kobieta z informacją, że ktoś chce zrobić przelew na jego konto bankowe i zapytała w jakim banku ma konto. Gdy uzyskała informację, powiadomiła, że połączy z konsultantem danego banku. Wówczas mężczyzna podający się za pracownika banku powiedział, że oszczędności zgromadzone na koncie są zamrożone. Podczas rozmowy namówił legniczanina do wybrania oszczędności i wpłacenia ich wpłatomatem za pośrednictwem podanych przez niego kodów BLIK. Działanie to, według oszusta miało na celu zabezpieczenie środków, które jak zapewnił, zostaną zwrócone jeszcze tego samego dnia. Mężczyzna przekonany, że chroni swoje oszczędności przelał oszustowi 6 tysięcy złotych – informuje ml. Asp. Anna Tersa, oficer prasowy legnickiej policji.
Policja apeluje o ostrożność i weryfikowanie każdej informacji dotyczącej oszczędności, aby uniknąć przekazania pieniędzy na nieznane konta.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz