Zamknij
Ważne

„Nie ma możliwości” nie przekonuje radnej Katarzyny Odrowskiej. Punktuje błędy, analizuje trasę i proponuje rozwiązania

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 08:59, 30.07.2025
Skomentuj Odrowska nie odpuszcza tematu (lca.pl) Odrowska nie odpuszcza tematu (lca.pl)

Radna Katarzyna Odrowska nie odpuszcza tematu wykluczenia komunikacyjnego rejonu Dworca Legnica Północ i ponownie interpeluje w sprawie utworzenia przystanku autobusowego przy tunelu kolejowym. Odpowiedź magistratu, zawierająca odmowę i przykład nieistniejącej już linii nr 17, dokładnie przeanalizowała, wykazując jej niedoskonałości. Zdaniem radnej powodem niepowodzenia tamtego rozwiązania była nieatrakcyjna trasa i niedostosowany rozkład jazdy. W nowej interpelacji przedstawia alternatywy, wskazuje możliwe pętle nawrotne i proponuje wykorzystanie krótszych autobusów, które miasto już posiada w swoim taborze.

Radna Katarzyna Odrowska wraca do sprawy braku przystanku autobusowego w rejonie Dworca Legnica Północ. Pierwszą interpelację w tej sprawie złożyła 3 lipca, na wniosek mieszkańców oraz osób pracujących w rejonie ulic Ścinawskiej, Gliwickiej i Wałów Rzecznych. Jak zaznacza, w tym obszarze znajdują się m.in. domy, zakłady pracy, szkoła podstawowa „Dar Losu” dla dzieci w spektrum autyzmu, hotel pracowniczy czy boisko. Najbliższy przystanek znajduje się aż za kładką na ul. Pocztowej, a dojście do niego prowadzi przez tunel kolejowy, który według relacji mieszkańców, „budzi grozę” i nie ma w nim monitoringu.

W odpowiedzi na interpelację, podpisanej przez Jacka Baszczyka, zastępcę prezydenta Legnicy, wskazano, że po przeprowadzonej kilka lat temu „optymalizacji układu tras i rozkładów jazdy” nie ma możliwości wydłużenia lub utworzenia nowej linii w tym rejonie z powodu m.in. braku pętli nawrotnej. Jako argument przytoczono przykład zlikwidowanej linii nr 17, która kursowała w tym rejonie w latach 2007–2009, ale została wycofana ze względu na niską frekwencję.

 

Katarzyna Odrowska nie przyjęła tej odpowiedzi bezkrytycznie.  Po analizie trasy i rozkładu jazdy linii 17 naprawdę rozumiem, że frekwencja była niska i wcale się temu nie dziwię – komentuje radna. 

 

Jak wyjaśnia, trasa linii była nielogiczna. Przejazd z ul. Ścinawskiej do ul. Witelona zajmował autobusowi 15 minut, czyli tyle samo, ile zdrowej osobie dorosłej zajmuje pokonanie tego odcinka pieszo. Dodatkowo kursy odbywały się co godzinę, nie zapewniały dojazdu do pracy na godz. 6.00, nie funkcjonowały w weekendy, a ostatni autobus odjeżdżał przed 22.00. Kolejna wersja rozkładu była jeszcze bardziej okrojona.

 

Radna podkreśla, że od likwidacji linii 17 sytuacja w tej części miasta znacząco się zmieniła, powstały nowe osiedla mieszkaniowe, zakłady pracy, hotel, a społeczeństwo starzeje się, co sprawia, że rośnie zapotrzebowanie na dostępny i sprawny transport publiczny.

 

W ponowionej interpelacji Katarzyna Odrowska przedstawia konkretne propozycje możliwego poprowadzenia trasy autobusowej. Wskazuje dwa potencjalne miejsca nawrotu: trójkąt u zbiegu ulic Gliwickiej, Kobylińskiej i Ścinawskiej oraz układ ulic Ścinawska – Wały Rzeczne – Bytomska – Gliwicka. Proponuje także wykorzystanie autobusów niskopojemnych, jak Mercedes Sprinter czy Solaris Urbino 8,9, które miasto już posiada w taborze.

 

Taki tabor byłby skuteczny nie tylko tutaj, ale również na innych legnickich osiedlach, jak np. Piekary, gdzie autobusy kursują tylko skrajem osiedla, zmuszając mieszkańców do długiego dojścia do przystanku. Jeśli zapewnimy realny komfort i częstotliwość kursów, ludzie wybiorą komunikację miejską – przekonuje radna Koalicji Obywatelskiej.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

KoyotKoyot

5 14

A Ordowska to jakieś analizy przeprowadziła czy akademia chłopskiego rozumu?

09:35, 30.07.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odorekodorek

1 2

Tępa dzida

16:31, 30.07.2025

Pisanie na akordPisanie na akord

7 12

Kobieto weź się za pisanie wspomnień. Współczuje urzędnikom, którzy ciągle muszą odpisywać na bzdety.

09:38, 30.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I bardzo dobrze!I bardzo dobrze!

5 12

Żadnego autobusu! Zbędny wydatek. A mieszkańcy i wyrobnicy niech sobie kupią samochody, a jak ich nie stać, to rowery!

09:42, 30.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NnNn

5 15

Mam wrażenie, że ta radna jest wykluczona z rzeczywistości.

09:43, 30.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobry kierunekdobry kierunek

5 9

Bardzo dobry pomysł. Nawet jakby miał kosztować miliony to warto dla kilku podróżnych uruchomić trasę

09:47, 30.07.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Brydż,.Brydż,.

3 3

Może za swoje a nie z moich podatków

09:48, 30.07.2025

Co ktoś sobie przypoCo ktoś sobie przypo

1 4

Jak w tym mieście ma być dobrze?potańcówki, tabliczki na drzewach, trawa w parku ……………

09:47, 30.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dobry kierunek Pani Dobry kierunek Pani

12 3

Bardzo dobry dok sprawy Pani Kasiu. Bo z fotela urzędnika- Prezydenta, czy Dyrektora MPK nie widać rzeczywistych potrzeb. Aby MPK zarabiało, nie wystarczy sprzedać bilety. Trzeba trasy reklamować, promować w toku ciągłym, by pasażerów przybywało, by wiedzieli, że taki autobus jest i jeździ. Trzeba taką informację przekazywać miejscowym, lokalnym odbiorcom(przedsiębiorcy, mieszkańcy, instytucje, handel), by nie było mowy o niskiej i ponoć nieopłacalnej frekwencji, a ją pobudzać. Linia ta, jak inne są potrzebne, a potencjalni pasażerowie idą piechotą, bo nie ma wystarczającej informacji. To nie ŁASKA urzędników, a powinność, by służyć mieszkańcom i powodować, by transport publiczny, miejski zarabiał, a nie tworzył słupki do przymusowego dotowania, bo nie ma frekwencji. Popieram Pani petycję, monitowanie sprawy i działanie na rzecz lokalnej społeczności, bo to my potrzebujemy transportu realnie. Urzędnicy w większości robią tylko, co muszą, a nie co lud potrzebuje. Bardzo dobra robota Pani Radna.

09:57, 30.07.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrigidBrigid

3 1

Jest radną może się przejść do pana prezesa MPK i opowiadać o swoich pomysłach a tu pisanie ciągle wygląda jak pod publiczkę

10:15, 30.07.2025

Popieram p. KatarzynPopieram p. Katarzyn

8 5

Pora skończyć NIEDASICTWO w legnickim urzędzie. Bardzo dobry kierunek działań w zakresie tego przystanku.

10:01, 30.07.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Byle zaistnieć Byle zaistnieć

2 2

Robią tyle co krzak przez dwie kadencje nie był wstanie zrobić więc da się.

10:26, 30.07.2025

tam nic nie matam nic nie ma

4 1

Lokatorzy z ul. Gumińskiego też proszą o małą stację kolejową PKP

10:16, 30.07.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

chybachyba

2 0

przystań pontonową na tym "holyłudzie"

10:41, 30.07.2025

kiedy pada deszczkiedy pada deszcz

0 0

czy ul. Gumińskiego doczeka się " MAŁEJ MARINY - imienia Gumińskiego " ?????

11:26, 30.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ble ble Ble ble

7 0

A to czasem nie chodzi o wieże ciśnień?

12:24, 30.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TNTN

1 1

Dobry pomysł. Będzie jak dojechać na mecz Zakaczawia.

14:57, 30.07.2025
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tylko, żeTylko, że

1 2

za charakterystycznie wykrzywiony r.y.j cena biletu jest potrójna...

15:25, 30.07.2025

MHMH

0 0

I tu dochodzimy do sedna: GDZIE JEST UMIEJSCOWIONA WIEŻA CIŚNIEŃ, której właścicielką jest Radna Odrowska ? No gdzie ? A kiedy Pani stała się jej właścicielką i w jakich okolicznościach przyrody ? A kto był wtedy preziem KD ? A kim był dla tej pani wtedy ten pan ?

00:02, 31.07.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%