Zamknij
Ważne

Dodaj komentarz

Koleje Dolnośląskie przejmują bazę w Legnicy. Jesienią ruszą serwisy taboru spalinowego

Wojciech Obremski Wojciech Obremski 14:59, 23.08.2025
4 Koleje Dolnośląskie przejmują bazę w Legnicy (Mat. prasowy) Koleje Dolnośląskie przejmują bazę w Legnicy (Mat. prasowy)

 

Po wielu miesiącach starań Koleje Dolnośląskie zostały dzierżawcą dawnej bazy legnickiego zakładu PKP Cargo przy ul. Pątnowskiej. Hala, w której mieścił się punkt utrzymania taboru, będzie służyć do serwisowania spalinowego taboru regionalnego przewoźnika.

Baza znajduje się tuż obok głównej siedziby Kolei Dolnośląskich i ma bogatą historię – w czasach przedwojennych działała tam lokomotywownia. Obiekt powstał w latach 80. ubiegłego wieku i obejmuje halę o długości 57 metrów z pięcioma torami do obsługi taboru, 450 mkw. powierzchni biurowej, 500 mkw. magazynów oraz zaplecze socjalne. Hala jest wyposażona m.in. w suwnicę i zapadnię.

Jesienią ma rozpocząć się remont budynku, który jeśli przebiegnie zgodnie z planem, pozwoli już w listopadzie uruchomić serwisowanie spalinowych pojazdów. Prezes Kolei Dolnośląskich, Damian Stawikowski, podkreśla, że choć baza ma duży potencjał i możliwe jest szersze wykorzystanie przestrzeni, na razie priorytetem są prace umożliwiające szybkie rozpoczęcie działań serwisowych oraz przeglądów taboru.

Przejęcie bazy stworzy także nowe miejsca pracy – niedługo ruszy rekrutacja. Część pracowników dawnego zakładu PKP Cargo już zasiliła szeregi Kolei Dolnośląskich.

Historia serwisowania taboru KD sięga lat 2010-2018, kiedy przewoźnik korzystał ze starej, ponad 100-letniej hali w podlegnickich Miłkowicach. W 2016 roku uruchomiono już nową halę serwisową przy ul. Pątnowskiej o wartości 12 mln zł. Jednak dynamiczny rozwój wymusił powstanie jeszcze większego i nowocześniejszego obiektu. W 2023 roku oddano do użytku nowoczesną halę serwisową o powierzchni 6,5 tys. mkw., wyposażoną m.in. w trzy tory serwisowe, całoroczną myjnię automatyczną oraz infrastrukturę techniczną i paliwową. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, a jej koszt wyniósł 75 mln zł.

Przejęcie i modernizacja dawnej bazy PKP Cargo w Legnicy wpisuje się w strategię rozwoju Kolei Dolnośląskich i podniesienia jakości obsługi taboru regionalnego przewoźnika.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (4)

Szukam pracySzukam pracy

3 0

Sa jakieś wolne etaty ?

16:37, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jak czytaszJak czytasz

0 2

Przecież pisze.

18:09, 23.08.2025

1 do 30 1 do 30

1 0

brakuje 3 prezesów, 10 kierowników i kilku dyrektorów by to ruszyło
Jeden mechanik jest więc on naprawi wszystko ale nie ma kto nim sterować.

18:41, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

szukam zielonegoszukam zielonego

0 0

ktoś widział ?

18:44, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

herrenaherrena

0 0

CARGO DO SPRZEDANIA NIEMCOM. ONO MAJĄ SWOJE BAZY. KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE POSILĄ SIĘ PADLINĄ.

20:32, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%