Na odcinku drogi wojewódzkiej nr 333, od węzła Legnica Północ do przejazdu kolejowego w Rzeszotarach, rusza długo oczekiwany remont. Prace wykona firma BERGER Bau na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. Modernizacja obejmie całą infrastrukturę drogową, a jej wartość przekracza 5 milionów złotych. Zakończenie zaplanowano na listopad tego roku.
Inwestycja ma charakter gruntowny i obejmie wszystkie elementy związane z funkcjonowaniem trasy. Zmodernizowana zostanie nie tylko sama jezdnia, ale również pobocza, chodniki, zatoki autobusowe, pasy włączania i wyłączania, a także system odwodnienia. Projekt przewiduje frezowanie nawierzchni na głębokość 15 centymetrów, co pozwoli odtworzyć konstrukcję nośną i zapewni długą trwałość nowej drogi. Dzięki temu poprawi się nie tylko komfort jazdy, ale też bezpieczeństwo kierowców i pieszych.
Szczególną uwagę poświęcono systemowi odwodnienia oraz wszystkim elementom związanym z bezpieczeństwem ruchu drogowego. Remont będzie miał charakter pogłębiony, frezowanie jezdni sięgnie 15 cm głębokości, co pozwoli na dokładne odtworzenie struktury nośnej i zapewnienie długiej trwałości nawierzchni – mówi Grzegorz Serafin, prokurent i dyrektor ds. Budownictwa Drogowego w BERGER Bau.
Jednym z kluczowych zagadnień była organizacja ruchu w czasie prowadzenia robót. Początkowo rozważano wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na całym odcinku, jednak Urząd Miasta Legnicy nie zaakceptował tej koncepcji. W efekcie zdecydowano się na rozwiązanie kompromisowe – połówkowe zamykanie kolejnych fragmentów drogi i sterowanie ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej.
Najważniejsze jest to, że w trakcie prowadzenia robót zapewnimy dojazd do wszystkich posesji oraz siedzib lokalnych firm. Dzięki temu utrudnienia będą ograniczone do minimum, a mieszkańcy i przedsiębiorcy nie zostaną odcięci od swoich domów i zakładów – podkreśla Grzegorz Serafin.
Droga wojewódzka nr 333 łączy się z modernizowaną ulicą Poznańską w Legnicy, jednak mimo wcześniejszych planów, nie udało się skoordynować obu przedsięwzięć. Ostatecznie remonty będą prowadzone niezależnie od siebie. Dodatkowo BERGER Bau kończy prace na ulicy Łowickiej, lecz ta realizacja również nie jest powiązana z inwestycją na DW333.
Podejmowaliśmy próby koordynacji organizacji ruchu z przebudową ulicy Poznańskiej, ale brak zgody władz miejskich uniemożliwił takie rozwiązanie. Każda inwestycja prowadzona jest według własnego harmonogramu i planu organizacyjnego – wyjaśnia przedstawiciel wykonawcy.
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 333 to odpowiedź na potrzeby kierowców oraz mieszkańców gminy Miłkowice i samej Legnicy. Trasa jest codziennie wykorzystywana przez tysiące osób dojeżdżających do pracy, szkół, sklepów czy usług w mieście. Dzięki nowej nawierzchni poprawi się płynność ruchu i komfort jazdy, a przede wszystkim wzrośnie poziom bezpieczeństwa na tej ważnej arterii.
To jedno z głównych połączeń Legnicy z trasami wyjazdowymi w kierunku zachodnim. Modernizacja wyraźnie poprawi komunikację i zwiększy atrakcyjność całego regionu, wspierając rozwój lokalnej infrastruktury transportowej – podsumowuje Grzegorz Serafin.
Dgjjj14:28, 02.09.2025
Brawo.
Kierowiec14:47, 02.09.2025
Nareszcie - to w tej chwili jest chyba najgorszy odcinek w całym powiecie!
Gienek14:54, 02.09.2025
Czytajcie uważnie.
Będzie remontowany odcinek od S3 do przejazdu w Rzeszotarach.
Od torów w kierunku legnicy, aż do zjazdu na wysypisko dalej będzie gruz.
Kierowcy gnębią mieszkańców
Kupadziura zachwyca xD
KupaGurom
18:26, 2025-09-02
Kierowcy gnębią mieszkańców
Miasto patusów, pijaków, ćpunów i sfrustrowanych roboli w styranych gruzach urządzających sobie "rajdy" Passerattami w tedeiku.
Dno
18:11, 2025-09-02
Legnica zachwyca… za 57 tysięcy złotych
Łapki w dół dają chyba wieśniaki, którzy do niedawna ciągnęli pługa w jakiś Koskowicach czy innym Chojnowie uważający kupadziure za coś wyjątkowego. Beton, dług, smród i samowola. Czym tu się podniecać?
Wieśniaki
17:58, 2025-09-02
Legnica zachwyca… za 57 tysięcy złotych
Napis na Pl. Słowiańskim to nie wszystko. Rozwieszone są także nieoznaczone banery. Warto także te wydatki ujawnić. Miejskie spółki na koszt podatników różne bzdury finansują. Wystarczy zobaczyć reklamę wody opłaconej przez LPWiK czy reklamę usług schodzącego na psy LPGK.
Jaciek
17:44, 2025-09-02