Zamknij
Ważne

Legniczanie testują elektryczny autobus Solaris Urbino 12

LS(lca.pl), UM Legnica 07:47, 02.10.2019
Skomentuj

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne testuje elektryczny autobus Solaris Urbino 12. Do 4 października legniczanie mogą sprawdzić jego walory, jeżdżąc linią 24. W planach jest zakup takich pojazdów.

- Połowa naszej floty to autobusy o bardzo restrykcyjnych normach emisji spalin – mówi Zdzisław Bakinowski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. – Obecnie dominującym trendem w komunikacji są bezemisyjne pojazdy, których eksploatacja jest o połowę tańsza.

Miasto planuje w 2022 r. kupić cztery elektroautobusy. A docelowo zwiększyć ich flotę do co najmniej 20. Przymierzając się do tych inwestycji, MPK testuje, jak zachowają się te pojazdy na legnickich ulicach.

Testowany elektryczny autobus Solaris Urbino 12 electric to zwycięzca prestiżowego konkursu na autobus roku – Bus of the Year 2017. Do jego napędu służy oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy. Energia potrzebna do napędzania pojazdu magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Do jej uzupełniania przeznaczono wbudowaną ładowarkę (on board charger).

Bezemisyjny pojazd polskiego producenta zapewni podróż 75 pasażerom, 30 z nich na miejscach siedzących. Aż 16 foteli dostępnych jest z niskiej podłogi, co uczyni podróż znacznie bardziej komfortową dla osób starszych oraz cierpiących na dolegliwości ruchowe. MPK szacuje, że autobusy na jednym doładowaniu pokonać mogą nawet 150 km.

(LS(lca.pl), UM Legnica)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(31)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

kiedy mpk pada to wyrzucanie pieniędzy

08:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Nie ma czegoś takiego jak zero emisyjność , komuś dymi elektrownia koło np Bogatyni, żeby ktoś inny mógł opowiadać o ekologii i zero emisyjność.

08:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Niby świat walczy o czyste środowisko i o zdrowe życie ludzi na ZIemi.
Jednocześnie świat wie, że w każdym samochodzie elektrycznym (ale również w telefonach i laptopach) jest kobalt, wydobywany w Afryce przez dzieci w nieludzkich warunkach.
Kobalt jest składnikiem elektrod w bateriach litowo-jonowych, a połowa światowego kobaltu pochodzi z Konga.
Jego wydobycie będzie wzrastać i dlatego pogarszać się będzie sytuacja dzieci w Afryce.
Przy okazji warto zwrócić uwagę na świetne wystąpienie Grety Thunberg na temat ochrony środowiska podczas szczytu ONZ w Nowym Jorku.

https://www.youtube.com/watch?v=e3DfEP2lQp8

08:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Tvn_48"]Nie ma czegoś takiego jak zero emisyjność , komuś dymi elektrownia koło np Bogatyni, żeby ktoś inny mógł opowiadać o ekologii i zero emisyjność.[/quote]

naiwni nabierają się na takie bajki

08:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (IARC) uznała kobalt za czynnik prawdopodobnie rakotwórczy

09:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Elektryczne samochody i autobusy są zagrożeniem dla naszych ukochanych samochodów spalinowych. Nie ma już tego mruczenia silnika tylko jakieś takie ziuuuuu ziuuu a potem cisza i co to ma być za atrakcja.

Jeszcze dadzą nam elektryczne BMW i jak tym szpanować ...no jak ?

09:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ciekawe jak działa ogrzewanie w takim elektryku. Nawet osobowe Tesle elektryczne mają problem by podróżować w cieple. Po włączeniu ciepełka jest ok ale to wszystko odbywa się kosztem krótszej trasy. Powiat pewnie kupił najtańsze wersje elektryków z podstawowymi akumulatorkami.

Jakie będą koszty ładowania tych autobusów ?

09:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Autobusy elektryczne a huta miedzi smrodzi i truje ha ha ha. Zbędny wydatek panie Prezesie.

10:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Co plebsowi do tego, pan kupił bo mu się tak podobało, klaskać, tańczyć i śpiewać.

10:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Tylko broń Boże przez Kartuską niech nie jeździ, bo na tej patolskiej dzielnicy, to jeszcze go spalą, w najlepszym wypadku wymontują części, albo poobgryzają w środku, bo wszystkiego się tam można spodziewać :D

10:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Niby świat walczy o czyste środowisko i o zdrowe życie ludzi na ZIemi.
Jednocześnie świat wie, że w każdym samochodzie elektrycznym (ale również w telefonach i laptopach) jest kobalt, wydobywany w Afryce przez dzieci w nieludzkich warunkach.
Kobalt jest składnikiem elektrod w bateriach litowo-jonowych, a połowa światowego kobaltu pochodzi z Konga.
Jego wydobycie będzie wzrastać i dlatego pogarszać się będzie sytuacja dzieci w Afryce.
Przy okazji warto zwrócić uwagę na świetne wystąpienie Grety Thunberg na temat ochrony środowiska podczas szczytu ONZ w Nowym Jorku.
https://www.**..**.com/watch?v=e3DfEP2lQp8[/quote]

Pogięło cię? Wariatkę ktoś wpuścił na salony i co z tego?

11:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jaki ma sens ten wydatek, cały tabor MPK powinien składać się z autobusów elektrycznych, zakaz wjazdu samochodów spalinowych do centrum, wygasić hutę, w parku postawić tężnie solankowe, wybudować sanatoria i będziemy mieszkać jak Ciechocinku. Jaja sobie z nas robią, jeden elektryczny autobus, a w koło brud smród i ubóstwo. Ot cała nasza metropolia. Jeszcze niech nie zapomną go ochlapać, żeby się nie psuł.

11:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W MPK nie umieli założyć mu kasowników i przejazd jest za darmo. Później MPK płacze, że wpływy z biletów spadły. Rewelacja.

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]W MPK nie umieli założyć mu kasowników i przejazd jest za darmo. Później MPK płacze, że wpływy z biletów spadły. Rewelacja.[/quote]
Dla twojej informacji to jest pojazd testowy i niejest wyposażony w kasownik i kasę fiskalna. To nie nasze mpk wyposaża w to autobusy tylko producent. Niemasz pojęcia to niepisz bzdetow

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Elektryczne samochody i autobusy są zagrożeniem dla naszych ukochanych samochodów spalinowych. Nie ma już tego mruczenia silnika tylko jakieś takie ziuuuuu ziuuu a potem cisza i co to ma być za atrakcja.

Jeszcze dadzą nam elektryczne BMW i jak tym szpanować ...no jak ?[/quote]

Ale ty durny jesteś. Nie chodzi o atrakcje czy szpan, ale o to, że pojazdy elektryczne pojazdy są ekologiczne tylko w miejscu użytkowania. Za to cały proces ich produkcji i energii do ich użytkowania, już nie ma wiele wspólnego z ekologią. Ktoś tu już wspomniał o warunkach w jakich wydobywa się kobalt. Do tego dochodzi fakt, że w Polsce jakieś 90 % energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla. No ekologia w ch...

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="ferrari88"]Jaki ma sens ten wydatek, cały tabor MPK powinien składać się z autobusów elektrycznych, zakaz wjazdu samochodów spalinowych do centrum, wygasić hutę, w parku postawić tężnie solankowe, wybudować sanatoria i będziemy mieszkać jak Ciechocinku. Jaja sobie z nas robią, jeden elektryczny autobus, a w koło brud smród i ubóstwo. Ot cała nasza metropolia. Jeszcze niech nie zapomną go ochlapać, żeby się nie psuł.[/quote]

Niemcy jakiś czas temu zakazali wjazdu do centrów niektórych miast starszym dieslom. I co? G...o. Ostatnie badania czystości powietrza pokazały, że nie ma dużej różnicy. Wniosek jest prosty: zanieczyszczenia z samochodów to jest marginalny problem. A już w tak małym mieście jak Legnica to w ogóle bez sensu wydane pieniądze, na te autobusy elektryczne. Tym bardziej, że jest jakieś 3 x droższy od standardowego. Do tego trzeba też wydać ładnych parę baniek na stacje ładowania. Jak mieszkańcy Starych Piekar, Bielan i innych osiedli, gdzie są domki przestaną palić syfem w swoich piecach to dopiero będzie czyste powietrze w mieście. Nawet huta tyle zanieczyszczeń nie emituje, bo od dawna są założone filtry.

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Stefan"][quote="Gość"]W MPK nie umieli założyć mu kasowników i przejazd jest za darmo. Później MPK płacze, że wpływy z biletów spadły. Rewelacja.[/quote]
Dla twojej informacji to jest pojazd testowy i niejest wyposażony w kasownik i kasę fiskalna. To nie nasze mpk wyposaża w to autobusy tylko producent. Niemasz pojęcia to niepisz bzdetow[/quote]

Nie masz pojęcia, to nie krytykuj. Przykręca się kasowniki na tymczasowe obejmy, okablowanie wzdłuż poręczy. Wypożyczenie nawet starszego SRG3000P to nie problem. Ewentualnie same dziurkacze.

Nasze zdolne inaczej MPK wypuściło darmowy autobus na swój koszt na jakieś 16 kursów między 6 a 17. Na linii o zmniejszonej niedawno częstotliwości. Jak będzie płacz że wpływy spadają trzeba będzie przypomnieć ten idiotyzm.

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="olo2456"][quote="ferrari88"]Jaki ma sens ten wydatek, cały tabor MPK powinien składać się z autobusów elektrycznych, zakaz wjazdu samochodów spalinowych do centrum, wygasić hutę, w parku postawić tężnie solankowe, wybudować sanatoria i będziemy mieszkać jak Ciechocinku. Jaja sobie z nas robią, jeden elektryczny autobus, a w koło brud smród i ubóstwo. Ot cała nasza metropolia. Jeszcze niech nie zapomną go ochlapać, żeby się nie psuł.[/quote]

Niemcy jakiś czas temu zakazali wjazdu do centrów niektórych miast starszym dieslom. I co? G...o. Ostatnie badania czystości powietrza pokazały, że nie ma dużej różnicy. Wniosek jest prosty: zanieczyszczenia z samochodów to jest marginalny problem. A już w tak małym mieście jak Legnica to w ogóle bez sensu wydane pieniądze, na te autobusy elektryczne. Tym bardziej, że jest jakieś 3 x droższy od standardowego. Do tego trzeba też wydać ładnych parę baniek na stacje ładowania. Jak mieszkańcy Starych Piekar, Bielan i innych osiedli, gdzie są domki przestaną palić syfem w swoich piecach to dopiero będzie czyste powietrze w mieście. Nawet huta tyle zanieczyszczeń nie emituje, bo od dawna są założone filtry.[/quote]

Jakbyś żył na kredytach to by cię nie było stać na gaz lub eko groszek i byś jeździł 20-letnim VW z niemieckiego szrotu.

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Goścu"]

Jakbyś żył na kredytach to by cię nie było stać na gaz lub eko groszek i byś jeździł 20-letnim VW z niemieckiego szrotu.[/quote]

Dlatego pół taboru to 20-letnie neoplany. Były poniemieckie przegubowce ze szrotu, Bakinowski je kupił za ikarusy, ale poszły z dymem.

12:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A mnie zastanawia te 150km na jednym ladowaniu. Wszystko fajnie ale wedle mapy (http s://ww w.openstreetmap.org/directions?engine=fossgis_osrm_car&route=51.2090%2C16.1337%3B51.2099%2C16.2173#map=14/51.2059/16.1791) z Domejki do szpitala jest okolo 7km.

Czy miejskie autobusy roba mniej czy wiecej niz 21 przejazdow w ciagu dnia? Czy elektryk bedzie tylko jezdzil na tych mniej uczeszczanych trasach i dlatego byly ostatnie ciecia w rozkladzie jazdy?

01:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Autobus elektryczny w normalnej eksploatacji posiada pantograf na dachu jak trolejbus i jest doładowywany na pętli np. na przerwie posiłkowej.
rzeszow-news.pl/solaris-testuje-ladowanie-elektrycznych-autobusow-w-rzeszowie-kiedy-wyjada-na-ulice/

Ten chyba też ma pantograf. Tylko pewnie ładują go w MPK jak samochód tesla z kabla, jeśli mają na warsztacie gniazdka na "siłę" (3 fazy).

01:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Show dla głupich, żeby zamydlić nowy rozkład jazdy.

"Finalnie wyniki analizy finansowej i ekonomicznej wskazują na przewagę kosztów nad korzyściami płynącymi z eksploatacji autobusów zeroemisyjnych w Legnicy. To oznacza, że Legnica może nie realizować obowiązku minimalnego udziału autobusów zeroemisyjnych wynikającego z ustawy o elektromobilności."

Czytaj więcej: http://infobus.pl/jakie-elektryczne-aut ... 08200.html

01:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Na złom z tym szmelcem

03:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Na złom z tym szmelcem[/quote]
Lepiej nie, te akumulatory są trujące.

03:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ludzie gadają ze elektryczny autobus może razić prądem a nawet wytwarzać pioruny !


uważajmy na te cuda techniki

09:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Zabieg medialny mający przykryć aferę z ograniczeniem dostępności komunikacji miejskiej dla mieszkańców Legnicy. Dla porządku pytam: ile kosztuje to testowanie?

10:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują, że w 2022 roku nie będą potrzebne żadne elektrobusy. Więc dzisiaj można opowiadać fantazje o tym co wydarzy się za trzy lata. A tymczasem sprawy komunikacji nabierają tempa. Za 2 lata MPK upadnie. Za 3 lata nie będzie Bakinowskiego, nie będzie Krzakowskiego, a mieszkańcy będą uprawiać spacery dla zdrowotności.

10:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Wszystkie znaki na niebie i na ziemi wskazują, że w 2022 roku nie będą potrzebne żadne elektrobusy. Więc dzisiaj można opowiadać fantazje o tym co wydarzy się za trzy lata. A tymczasem sprawy komunikacji nabierają tempa. Za 2 lata MPK upadnie. Za 3 lata nie będzie Bakinowskiego, nie będzie Krzakowskiego, a mieszkańcy będą uprawiać spacery dla zdrowotności.[/quote]

Za późno.

10:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Ciekawe jak działa ogrzewanie w takim elektryku. Nawet osobowe Tesle elektryczne mają problem by podróżować w cieple. Po włączeniu ciepełka jest ok ale to wszystko odbywa się kosztem krótszej trasy. Powiat pewnie kupił najtańsze wersje elektryków z podstawowymi akumulatorkami.

Jakie będą koszty ładowania tych autobusów ?[/quote]

Co tu gdybać o kosztach ładowania, jak nie ma gdzie ładować tych obiecanych 4 autobusów. Po drugie niech Krzakowski powie ile kosztuje taki elektryk i skąd weźmie pieniądze na ich zakup.

11:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Baju, baju będziesz w raju. Jeden elektryk tego typu kosztuje blisko 3 bańki bez VAT. MPK po prostu rzyga gotówką. Nie mam więcej uwag.

11:00, 02.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

uważam, ze pojazdy hybrydowe obecnie bardzo lobbowane. I raczej nie chodzi tu o ochronę środowiska A o duuuze pieniądze.Ciekawe kto będzie płacił za utylizacja zużytych batterii.
Jechałam tym autobusem i wcale tak cicho nie jest. Widziałam także jak go holowali więc bez awarii się nie obyło.
150 km na ładowaniu jak na autobus to noe za wiele:(

01:00, 04.10.2019
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%