Czasów wojny sięga wstrząsająca historia, którą chcą opowiedzieć Gary Gilbert, scenarzysta, Dan Sturman, reżyser i Dylan Nelson, producentka filmu. Jej współczesna część zaczęła się w 2015 roku kiedy ekipa filmowa pojawiła się w jednej z legnickich kamienic. Nie chcąc zdradzać prawdziwych intencji, oznajmili, że kręcą „film miłosny”. Kłamstwo sprawiło, że lokatorzy odmówili pomocy a film nadal nie jest skończony.
- Zbierał znaczki, a jako oficer miał dostęp do tych, które były konfiskowane żydom transportowanym do obozów koncentracyjnych. Zbierał te najbardziej wartościowe, resztę odsyłał do Berlina – opowiada Gary Gilbert.
-Poczułem, że muszę pojechać do Legnicy, znaleźć ten budynek i sprawdzić czy tam znajdują się ukryte przedmioty. Choćby żeby upamiętnić 6 mln ludzi, którzy zginęli. Może oddać część ich żyjącym właścicielom lub ich potomkom – dodaje Gilbert.
Uzbrojeni w fotografię z czasów wojny i starą mapę Liegnitz filmowcy zjawili się w Legnicy. Postanowili odnaleźć zakopany w piwnicy skarb. Oprócz znaczków zakopane tam miały zostać pamiątki rodziny Wahlmannów, między innymi rodowe srebra i książki. Mieszkańcom powiedzieli, ze będą kręcić film miłosny. Uzyskali dostęp do piwnic i rozpoczęli poszukiwania. Kiedy lokatorzy budynku odkryli to, wyprosili gości i od tego czasu nie chcą z nimi rozmawiać. Nie pomogły rozmowy prowadzone przez adwokatów, mediacje, nawet pośrednictwo władz miasta.
Filmowcy nadal maja nadzieję, że uda im się dojść do porozumienia z lokatorami. Historię chcą skończyć. Mówią, że jeśli nie uda im się znaleźć właścicieli znaczków, chcieliby żeby zostały one w legnickim muzeum. Chcą żeby ich opowieść była jeszcze jedną ważną historią o holokauście, który popada w zapomnienie ponieważ dzieli nas od niego już 70 lat.
Gary Gilbert, Dan Sturman i Dylan Nelson to utytułowani hollywoodzcy twórcy. Mają na swoim koncie Oscary i nagrody Emmy. Dla mieszkańców Tatarskiej 1 nie ma to żadnego znaczenia. Mówią, że rozmawiać w tej sprawie będą jedynie z polskimi władzami.
Anonimowy Gość06:00, 15.01.2020
Zawziete chamidla pewnie licza na kase co za wstyd
Anonimowy Gość06:00, 15.01.2020
Dzięki za info. Jeżeli mieszkańcy jeszcze nic nie znalezli, do końca tego tygodnia obadam ze znajomymi temat. 10% ze sprzedaży przekaże na wspólnotę, 10 na kościół.
Anonimowy Gość06:00, 15.01.2020
[quote="Pueco"]Zawziete chamidla pewnie licza na kase co za wstyd[/quote]
Zawzięte chamidła to te goście z dalekiego kraju i kłamcy. Rozpirzać ludziom piwnicę i znaczków szukać pod wymówką kręcenia filmu.
Anonimowy Gość06:00, 15.01.2020
Ghahahahahaha. Dobre . Jak to niektóre nacje są pazerne na zloto i skarby zeby z Usa jechac po znaczki . NIE TE CZASY drodzy Goldmany
Anonimowy Gość06:00, 15.01.2020
Hahaha. Oddać komu ??? Żydom ?.?? Co z za zbieg okoliczności...
Anonimowy Gość07:00, 15.01.2020
Jutro nie będzie tych drzwi a piwnica będzie przekopana
Anonimowy Gość07:00, 15.01.2020
Faraon nie uważa bo jeszcze Legnica będzie musiała zaraz zapłacić 6 miliardów szekli odszkodowania za holokałst.
Anonimowy Gość07:00, 15.01.2020
A przecież jest oficjalna droga do wyjaśnienia tej sprawy. Konserwator Zabytków niejedną tego typu sprawę miał do załatwienia. Nawet jeśli w tej piwnicy są te znaczki niezniszczone to żadni filmowcy z USA nie mają prawa tam grzebać.
Anonimowy Gość07:00, 15.01.2020
[quote="Gość"]Jutro nie będzie tych drzwi a piwnica będzie przekopana[/quote]
Już została przekopana, od razu jak filmowcy wyszli.
Anonimowy Gość07:00, 15.01.2020
[quote="Pueco"]Zawziete chamidla pewnie licza na kase co za wstyd[/quote]
Chamidła to twoi rodzice.
Anonimowy Gość07:00, 15.01.2020
Polactwo broni dostępu, bo liczy na kasę.
Normalni ludzie nie tylko udostępniliby tę piwnicę, ale okazali również pomoc ludziom, którzy chcą rozsławić ten legnicki dom na cały świat.
Ale buraki wiedzą swoje.
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
[quote="Gabryella"]A przecież jest oficjalna droga do wyjaśnienia tej sprawy. Konserwator Zabytków niejedną tego typu sprawę miał do załatwienia. Nawet jeśli w tej piwnicy są te znaczki niezniszczone to żadni filmowcy z USA nie mają prawa tam grzebać.[/quote]
Coś ci mówi nr 447?
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
Znaczki ???? Jakie znaczki . Durnoctwo wierzy w te bajki. Tam musi byc cos wartosciowego a nie jaies tam znaczki ktore zniłyby juz dawno. Gold gold gold gold.... szekle szekle szekle....
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
[quote="Warol Kojtyła"]Faraon nie uważa bo jeszcze Legnica będzie musiała zaraz zapłacić 6 miliardów szekli odszkodowania za holokałst.[/quote]
Dokładnie. Za te znaczki kamienice trzeba będzie oddawać. Hihihi
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
No szczyty a wystarczyło prawdę powiedzieć. Skarby ukryte na terenach Polskich należą do Polski. I żaden obcokrajowiec nie powinien po nie ręki wyciągać. A tak przy okazji to archeolodzy z Polski powinni dostać tam pozwolenie na wykopane tego. A ci Państwo bez nakazu jakiegokolwiek powinni być do odpowiedzialności sądowej pociągnieci za wykopaliska bez zgody konserwatora zabytków i dziedzictwa kulurowego
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
[quote="Gość"]Polactwo broni dostępu, bo liczy na kasę.
Normalni ludzie nie tylko udostępniliby tę piwnicę, ale okazali również pomoc ludziom, którzy chcą rozsławić ten legnicki dom na cały świat.
Ale buraki wiedzą swoje.[/quote]
Ale bzdury wypisujesz. Akurat jakaś tam kamienica kogoś akurat interesuje . Rece opadaja jak sie takie durnoty czyta .Taaaaa jasne .
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
To nie jest tak jak opisują w mediach rzekomo poszkodowani amerykanie - filmowcy. W 2015 r. oszukano nas, podstępem wdzierając się do naszej nieruchomości faktycznie poszukiwali czegoś w piwnicy. Oszukali nas mówiąc, że nagrywają film, tymczasem grzebali w naszych rzeczach, kopali w posadzce, etc. To my z dobrego serca wpuściliśmy ich do naszego domu, drugi raz tego nie zrobimy. Nie może być tak, że przyjeżdża sobie ktoś z ameryki a my mamy go wpuścić do domu, bo mu się wydaje, że tam coś jest. Ktoś komentował, że jesteś my zawistni, nie nie jesteśmy. Mamy prawo do poszanowania spokoju, prawo do wpuszczenia do domu tego, kogo chcemy wpuścić. Od 4 lat jesteśmy przez nich gnębieni. Nawet nasłali na nas straż miejską, za to że ich nie wpuściliśmy. Straszyli nas sądami, prawnikami w wielkich warszawskich kancelarii. Próbują nas skłócić jako wspólnotę, teraz z naszym społeczeństwem. Sami nie wiedzą czego szukają, nie przedstawili żadnych dowodów że coś tam jest, poza domysłami. Kto pamięta powódź, kiedy zalało tatarską do 1 piętra zdaje sobie sprawę, że ze znaczków tych nic nie zostało. Znaczki pocztowe po 70 latach w wilgotnej piwnicy??? Próbują z nas zrobić antysemitów, grają na uczuciach narodowych, ale nie tędy droga tylko do tego, aby nagrać film z poszukiwań?. Ciekawe w jaki sposób znajdą właścicieli tych znaczków, komu je oddadzą, etc. Na spotkanie z prasą nie zostaliśmy zaproszeni. Teraz my, a jutro Wy. Pamiętajcie o tym i brońcie swojego domu. Kasy od nich nie wzięliśmy i nie weźmiemy (30 srebrników). Ktoś wyzywa nas od burków, a Ty kim jesteś, nie znając faktów wypowiadasz się. Daj przekopać swoją piwnicę, nich tam szukają.
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
Oni przyznali że szukali zabytków, to karalne. Szukali bez pozwolenia a teraz udają pokrzywdzonych. Przyjechali po cichu, po cichu chcieli coś wywieść. Myślicie, że jakby coś znaleźli, wówczas powiadomiliby nas o tym? Nie zabrali by to do - wiadomo gdzie.
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
[quote="mieszkaniec"]To nie jest tak jak opisują w mediach rzekomo poszkodowani amerykanie - filmowcy. W 2015 r. oszukano nas, podstępem wdzierając się do naszej nieruchomości faktycznie poszukiwali czegoś w piwnicy. Oszukali nas mówiąc, że nagrywają film, tymczasem grzebali w naszych rzeczach, kopali w posadzce, etc. To my z dobrego serca wpuściliśmy ich do naszego domu, drugi raz tego nie zrobimy. Nie może być tak, że przyjeżdża sobie ktoś z ameryki a my mamy go wpuścić do domu, bo mu się wydaje, że tam coś jest. Ktoś komentował, że jesteś my zawistni, nie nie jesteśmy. Mamy prawo do poszanowania spokoju, prawo do wpuszczenia do domu tego, kogo chcemy wpuścić. Od 4 lat jesteśmy przez nich gnębieni. Nawet nasłali na nas straż miejską, za to że ich nie wpuściliśmy. Straszyli nas sądami, prawnikami w wielkich warszawskich kancelarii. Próbują nas skłócić jako wspólnotę, teraz z naszym społeczeństwem. Sami nie wiedzą czego szukają, nie przedstawili żadnych dowodów że coś tam jest, poza domysłami. Kto pamięta powódź, kiedy zalało tatarską do 1 piętra zdaje sobie sprawę, że ze znaczków tych nic nie zostało. Znaczki pocztowe po 70 latach w wilgotnej piwnicy??? Próbują z nas zrobić antysemitów, grają na uczuciach narodowych, ale nie tędy droga tylko do tego, aby nagrać film z poszukiwań?. Ciekawe w jaki sposób znajdą właścicieli tych znaczków, komu je oddadzą, etc. Na spotkanie z prasą nie zostaliśmy zaproszeni. Teraz my, a jutro Wy. Pamiętajcie o tym i brońcie swojego domu. Kasy od nich nie wzięliśmy i nie weźmiemy (30 srebrników). Ktoś wyzywa nas od burków, a Ty kim jesteś, nie znając faktów wypowiadasz się. Daj przekopać swoją piwnicę, nich tam szukają.[/quote]
Ten dom nie jest wasz. Poczytaj o 447.
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
[quote="Gość"]Polactwo broni dostępu, bo liczy na kasę.
Normalni ludzie nie tylko udostępniliby tę piwnicę, ale okazali również pomoc ludziom, którzy chcą rozsławić ten legnicki dom na cały świat.
Ale buraki wiedzą swoje.[/quote]
Nooo żebyś nie zobaczył rozsławionej Legnicy czasem.... chyba że jako największych naiwniaków do których żydki przyjechali zabrali skarby i tyle z ich filmu zobaczysz...
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
[quote="Gość"]Jutro nie będzie tych drzwi a piwnica będzie przekopana[/quote]
Jak cokolwiek się wydarzy, masz gwarantowaną wizytę policji. Skoro sam piszesz o tym, że się włamiesz do piwnicy.
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
Ten dom nie jest wasz. Poczytaj o 447.[/quote]
właśnie - to tego to zmierza. Teraz my, jutro Wy.
Anonimowy Gość08:00, 15.01.2020
Ohhh żydzie z tej ,,ameryjkii" chyba myśli że Legniczanie naprawdę są tak nawinie i kupią bajeczkę o jakimś filmie...a oni jak to na żyda przystało (pazerny na kase) przetrzebią piwnice i wywiozę skarb. Mam nadzieje że mieszkańcy dopilnuje aby ta ekipa żydów nigdy tam nie weszła a skarb z czasem trafi do muzeum.... Polskiego oczywiście
Anonimowy Gość09:00, 15.01.2020
ratujcie Legniczan przed agresją za oceanu
Anonimowy Gość09:00, 15.01.2020
[quote="mieszkaniec"]To nie jest tak jak opisują w mediach rzekomo poszkodowani amerykanie - filmowcy. W 2015 r. oszukano nas, podstępem wdzierając się do naszej nieruchomości faktycznie poszukiwali czegoś w piwnicy. Oszukali nas mówiąc, że nagrywają film, tymczasem grzebali w naszych rzeczach, kopali w posadzce, etc. To my z dobrego serca wpuściliśmy ich do naszego domu, drugi raz tego nie zrobimy. Nie może być tak, że przyjeżdża sobie ktoś z ameryki a my mamy go wpuścić do domu, bo mu się wydaje, że tam coś jest. Ktoś komentował, że jesteś my zawistni, nie nie jesteśmy. Mamy prawo do poszanowania spokoju, prawo do wpuszczenia do domu tego, kogo chcemy wpuścić. Od 4 lat jesteśmy przez nich gnębieni. Nawet nasłali na nas straż miejską, za to że ich nie wpuściliśmy. Straszyli nas sądami, prawnikami w wielkich warszawskich kancelarii. Próbują nas skłócić jako wspólnotę, teraz z naszym społeczeństwem. Sami nie wiedzą czego szukają, nie przedstawili żadnych dowodów że coś tam jest, poza domysłami. Kto pamięta powódź, kiedy zalało tatarską do 1 piętra zdaje sobie sprawę, że ze znaczków tych nic nie zostało. Znaczki pocztowe po 70 latach w wilgotnej piwnicy??? Próbują z nas zrobić antysemitów, grają na uczuciach narodowych, ale nie tędy droga tylko do tego, aby nagrać film z poszukiwań?. Ciekawe w jaki sposób znajdą właścicieli tych znaczków, komu je oddadzą, etc. Na spotkanie z prasą nie zostaliśmy zaproszeni. Teraz my, a jutro Wy. Pamiętajcie o tym i brońcie swojego domu. Kasy od nich nie wzięliśmy i nie weźmiemy (30 srebrników). Ktoś wyzywa nas od burków, a Ty kim jesteś, nie znając faktów wypowiadasz się. Daj przekopać swoją piwnicę, nich tam szukają.[/quote]
Bardzo dobrze powiedziane . Na taczki zapakować i wysłać do .... wiadomo gdzie. Bo bez kamienicy zostaniecie.
Anonimowy Gość09:00, 15.01.2020
[quote="Gość"][quote="Gość"]Polactwo broni dostępu, bo liczy na kasę.
Normalni ludzie nie tylko udostępniliby tę piwnicę, ale okazali również pomoc ludziom, którzy chcą rozsławić ten legnicki dom na cały świat.
Ale buraki wiedzą swoje.[/quote]
Chca rozslawic legnicki dom na caly swiat hahaha ty serio tak myslisz?Chyba cie do reszty porabalo!Gdyby w mojej kamienicy zrobili taki numer,bronilibysmy sie tak samo.My nawet na krecenie jakiegos podjrzanego filmu i grzebanie w naszych wykupionych przeciez piwnicach, nie dalibysmy zgody.Brawo mieszkancy ul.Tatarskiej!
Nooo żebyś nie zobaczył rozsławionej Legnicy czasem.... chyba że jako największych naiwniaków do których żydki przyjechali zabrali skarby i tyle z ich filmu zobaczysz...[/quote]
Anonimowy Gość09:00, 15.01.2020
Mój pradziadek zakopał skarb w wykopanej ziemiance na wschodzie Polski i ja nawet nie wiem w jakim miejscu mieścił się jego dom i pola. nawet nie wiem jak odzyskać ziemię pozostawioną tam przez dziadka i ojca mego a może ktoś chciałby pomóc w odzyskaniu ziemi? skarbem znalezionym podzielę się pół na pół.
Anonimowy Gość10:00, 15.01.2020
mieszkaniec napisał(a):
> Ten dom nie jest wasz. Poczytaj o 447.[/quote]
>
>
> właśnie - to tego to zmierza. Teraz my, jutro Wy.
Ja kupiłem swoje mieszkanie w kamienicy za własne pieniądze. Nie dostałem tego od żadnego Żyda wiec nic im winien nie jestem. Mój dziadek miał piękną posiadłość na wschodzie w Szwejkowie. Teraz to już nie Polska. Czy mam jakieś prawa do tych ziem? Przesiedlili go do Jerzmanic Zdroju. Mogę tylko fotografie oglądać.
Anonimowy Gość11:00, 15.01.2020
oglądnijcie ten film on wszystko wyjaśnia.
https://www.youtube.com/watch?v=8tqE1dM6S_E
Sami przyznają się, że nas oszukali, wskazują na to jak to zrobią, pokazują, że nielegalnie poszukują zabytków. Wiedzą, że popełniają przestępstwo.
Anonimowy Gość12:00, 16.01.2020
Tu jest to lepiej opisane:
https://tulegnica.pl/artykul/amerykanie ... pie/915255
A mieszkańcom się nie dziwię, byli nękali i zastraszani, a wcale nie mają obowiązku wpuszczać kogokolwiek do swojego domu, tylko dlatego, że ktoś sobie przyjechał z USA, albo dlatego, że jest filmowcem.
Anonimowy Gość07:00, 16.01.2020
Piękna kamienica, nic dziwnego że wzbudza zainteresowanie żydowskiej ekipy filmowej z za oceanu. Może zaraz się okaże że są oni jedynymi spadkobiercami :) a po zakończonych poszukiwaniach za wyjście z piwnicy zażądają zwrotu kosztów tak jak za wyjście wojsk amerykańskich z Iraku.......
Anonimowy Gość07:00, 16.01.2020
[quote="mario"]Ja kupiłem swoje mieszkanie w kamienicy za własne pieniądze. Nie dostałem tego od żadnego Żyda wiec nic im winien nie jestem. Mój dziadek miał piękną posiadłość na wschodzie w Szwejkowie. Teraz to już nie Polska. Czy mam jakieś prawa do tych ziem? Przesiedlili go do Jerzmanic Zdroju. Mogę tylko fotografie oglądać.[/quote]
Czy wiesz, co się dzieje, jak kupisz samochód od pasera? Oni tak postrzegają tego, kto Ci sprzedał mieszkanie, w dużym skrócie.
Anonimowy Gość08:00, 16.01.2020
Pod przykrywką kręcenia filmu prowadzili nielegalne poszukiwania. Sami się przyznali i nawet pokazali krótki film jak kopią w piwnicy.
Niky nie zareagował na nielegalne poszukiwania, czyli będąc z Ameryki i kręcac film, można być bezkarnym.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Szukają aktów własności Kamienicy. Chcą ją przejąć.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Amerykanie trafili na typowy polski ciemnogród.
Trzeba im było najpierw zgłosić się do Watykańczyków, którzy tym ciemnogrodem rządzą.
Wtedy mieliby dostęp do piwnicy bez problemu.
Bo przecież sutannowi za pieniądze wszystko załatwiają - nawet rozwody, które zgodnie z ich prawem są niemożliwe.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Polska to dziki kraj dla Amerykanów
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
A Maliniak z płaszczakiem i antonim smoleńskim tak wchodzą Amerykanom do d... Tacy to sojusznicy
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Jej, ale wy jesteście umysłowymi amebami. Żyda to widzieliście tylko na filmach. Ja bym chciał wam przypomnieć jednokomórkowce, że wasz największy idol Dżizes Charjst też był żydem. Szczerze wam życzę, żeby w nowym roku przyszli żydzi razem z Niemcami i was wszystkich do łagrów putina przesiedlili.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
[quote="mieszkaniec"]To nie jest tak jak opisują w mediach rzekomo poszkodowani amerykanie - filmowcy. W 2015 r. oszukano nas, podstępem wdzierając się do naszej nieruchomości faktycznie poszukiwali czegoś w piwnicy. Oszukali nas mówiąc, że nagrywają film, tymczasem grzebali w naszych rzeczach, kopali w posadzce, etc. To my z dobrego serca wpuściliśmy ich do naszego domu, drugi raz tego nie zrobimy. Nie może być tak, że przyjeżdża sobie ktoś z ameryki a my mamy go wpuścić do domu, bo mu się wydaje, że tam coś jest. Ktoś komentował, że jesteś my zawistni, nie nie jesteśmy. Mamy prawo do poszanowania spokoju, prawo do wpuszczenia do domu tego, kogo chcemy wpuścić. Od 4 lat jesteśmy przez nich gnębieni. Nawet nasłali na nas straż miejską, za to że ich nie wpuściliśmy. Straszyli nas sądami, prawnikami w wielkich warszawskich kancelarii. Próbują nas skłócić jako wspólnotę, teraz z naszym społeczeństwem. Sami nie wiedzą czego szukają, nie przedstawili żadnych dowodów że coś tam jest, poza domysłami. Kto pamięta powódź, kiedy zalało tatarską do 1 piętra zdaje sobie sprawę, że ze znaczków tych nic nie zostało. Znaczki pocztowe po 70 latach w wilgotnej piwnicy??? Próbują z nas zrobić antysemitów, grają na uczuciach narodowych, ale nie tędy droga tylko do tego, aby nagrać film z poszukiwań?. Ciekawe w jaki sposób znajdą właścicieli tych znaczków, komu je oddadzą, etc. Na spotkanie z prasą nie zostaliśmy zaproszeni. Teraz my, a jutro Wy. Pamiętajcie o tym i brońcie swojego domu. Kasy od nich nie wzięliśmy i nie weźmiemy (30 srebrników). Ktoś wyzywa nas od burków, a Ty kim jesteś, nie znając faktów wypowiadasz się. Daj przekopać swoją piwnicę, nich tam szukają.[/quote]
***********************************************************************************************************************************************************************************************
Ogólnie sprawa wydaje się dość prosta w rozwiązaniu.
1/ Wspólnota mieszkaniowa przy ul. Tatarskiej 1 powinna złożyć oficjalne zawiadomienie o przestępstwie w Prokuraturze- daleko na ul. Grunwaldzką nie macie- w związkui z podejrzeniem popełnienia przestępstwa będącego w dyspozycji art. 109 c - ustawy o ochronie zabytków- materiał dowodowy potwierdzający ten czyn znajduje sie w artykułach prasowych oraz w internecie, gdzie sprawcy sa wskazani z imienia i nazwiska
2/ Wspólnota mieszkaniowa prz ul. Tatarskiej 1- o całej sytuacji powinna powiadomić Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu- Delegatura w Legnicy, jak kojarze siedziba mieści się chyba na ul. Zamkowej - na przeciw galerii - który zgodnie z posiadanymi kompetencjami powinien niezwłocznie przystąpić do odnalezienia ukrytego mienia ruchomego, stanowiącego w myśl ustawy zabytek.
3/ Ponadto jest odnaleziony zabytek stanowi dużą wartość historyczną, itp. - osobie / w tym wypadku wspólnocie/ przysługuje tzw. znaleźne- jest to kwota procentowa od wartości znaleziska.
Jest dla mnie niezrozumiałe, dlaczego tak długo tak długo Wy-mieszkańcy tej posesji pozwalacie sobie na takie traktowanie, zastraszanie ze strony osób, którym wydaje się, że mając odpowiedni paszport mogą robić co im się tylko podoba.
Powodzenia.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Jak oni nielegalnie ryli podłogę w 2015 r. było to tylko wykroczenie. Teraz jest przestępstwem. Wiec prokuratura nic im nie zrobi. Jak pozwolą na wejście do piwnicy, nawet przez konserwatora to Ci zza oceanu wygrają. Nie pozwólcie im na to.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
[quote="Gość"]Amerykanie trafili na typowy polski ciemnogród.
Trzeba im było najpierw zgłosić się do Watykańczyków, którzy tym ciemnogrodem rządzą.
Wtedy mieliby dostęp do piwnicy bez problemu.
Bo przecież sutannowi za pieniądze wszystko załatwiają - nawet rozwody, które zgodnie z ich prawem są niemożliwe.[/quote]
Nie są ciemnogrodem ponieważ nie pozwolili sobą pomiatać.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
KAMIENICĘ IM ZABIORĄ.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
[quote="legniczanin1626"]KAMIENICĘ IM ZABIORĄ.[/quote
Potem przyjdą po szkoły i szpitale.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Jak zwykle debilne komentarze tych samych ludzi co zawsze !!! Kto wam za to płaci durnie za obrażanie Polaków ,bez względu na to -co by zrobili ,albo nie zrobili ?!!! Niemiecko-Żydowska kolumna w Polsce myśli,że wszystko im wolno,ale przeliczyli się i jak zwykle judzą i obrażają !!! Trzeba ignorować i gonić to towarzystwo na każdym kroku !!!!
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
Tak. Znaczki - papier po tylu latach wytrzymałby w wilgotnej piwnicy:) Kto mieszka w kamienicach rozumie ten problem z wilgocią.
Anonimowy Gość10:00, 16.01.2020
W tej dyskusji pomija się tylko jedną kwestię... źródła pochodzenia tego "skarbu".
Jak stwierdzają spadkobiercy zbrodniarza z obozu koncentracyjnego jest to majątek konfiskowany więźniom obozu koncentracyjnego. Nikt nie jest w stanie dzisiaj ustalić personaliów pierwotnych właścicieli tych znaczków a w świetle prawa na pewno nie jest nim oprawca z obozu koncentracyjngo. Szkoda,że zbrodniarzy hitlerowskich z obozów na terenie Polski nie spotkał los ich kolegów z Dachau, których Jankesi równo postawili pod ścianą i zasypali w rowach przygotowanych na wcześniej pomordowanych więźniów.Nie ma też co wierzyć w "rodowe srebra", bo do SS szły szumowiny z nizin społecznych. Pewnie też się okaże, że na grawerach będzie jakiś Waltzman a nie aryjskie nazwisko!
Zgodnie z prawem wszelkie znaleziska tego typu są własnością Skarbu Państwa i należy zlecić przymusowe udostępnienie kamienicy dla służb Państwa! Tak jak prawa do tego majątku nie mają spadkobiercy hitlerowskiego zbrodniarza tak i
Anonimowy Gość10:00, 16.01.2020
[quote="Jaś Fasolka"]W tej dyskusji pomija się tylko jedną kwestię... źródła pochodzenia tego "skarbu".
Jak stwierdzają spadkobiercy zbrodniarza z obozu koncentracyjnego jest to majątek konfiskowany więźniom obozu koncentracyjnego. Nikt nie jest w stanie dzisiaj ustalić personaliów pierwotnych właścicieli tych znaczków a w świetle prawa na pewno nie jest nim oprawca z obozu koncentracyjngo. Szkoda,że zbrodniarzy hitlerowskich z obozów na terenie Polski nie spotkał los ich kolegów z Dachau, których Jankesi równo postawili pod ścianą i zasypali w rowach przygotowanych na wcześniej pomordowanych więźniów.Nie ma też co wierzyć w "rodowe srebra", bo do SS szły szumowiny z nizin społecznych. Pewnie też się okaże, że na grawerach będzie jakiś Waltzman a nie aryjskie nazwisko!
Zgodnie z prawem wszelkie znaleziska tego typu są własnością Skarbu Państwa i należy zlecić przymusowe udostępnienie kamienicy dla służb Państwa! Tak jak prawa do tego majątku nie mają spadkobiercy hitlerowskiego zbrodniarza tak i[/quote]
Z tym " przymusowym udostepnieniem dla służb Państwa" to troche cie poniosło.
Anonimowy Gość10:00, 16.01.2020
Mam kilka atlasów ze znaczkami ;)
Może filmowcy będą zainteresowani , chętnie sprzedam
Zawsze to pamiątkowe znaczki z Liegnitz ;)
Anonimowy Gość11:00, 16.01.2020
[quote="Gość"]Polactwo broni dostępu, bo liczy na kasę.
Normalni ludzie nie tylko udostępniliby tę piwnicę, ale okazali również pomoc ludziom, którzy chcą rozsławić ten legnicki dom na cały świat.
Ale buraki wiedzą swoje.[/quote]
Sobie świadectwo wystawiłeś nie "Polactwu" prostaku
Anonimowy Gość11:00, 16.01.2020
Do 1951 r. w budynku tym mieścił się sąd, a w piwnicach areszt. Budynek był w rękach AR. Rosjanie chętnie handlowali znaczkami (przede wszystkim sprzedawali, gdyż dla nich były bezwartościowe). Albumy (klasery) można było kupić za pojedyncze fotki lub rysunki porno. Srebro pewno pojechało na wschód.
Anonimowy Gość12:00, 16.01.2020
Skarby ? Po wojnie Polacy palili poniemieckie meble, obrazy, ramy, książki w skórzanych oprawach. Wtedy to nie były zabytki ale coś co nadawało sie do pieca.
Anonimowy Gość12:00, 16.01.2020
Przychodzą przebierańcy, mówią kręcimy film po czym mówią tylko udostepnijcie nam piwnice zebysmy mogli ją przeswietlić skanerem, georadarem, wykrywaczem metalu. bo szukamy papierowych znaczków pocztowych...
Prawda nie jest juz taka różowa szukają aktów własnosci i złota a przy okazji chcemy wam odebrać kamienice. Na rzecz nazistów lub narodu wybranego. Całkiem rozrzutni ci amerykanie jak na żydów.
Anonimowy Gość02:00, 16.01.2020
[quote="nauczyciel"][quote="legniczanin1626"]KAMIENICĘ IM ZABIORĄ.[/quote
Potem przyjdą po szkoły i szpitale.[/quote]
I powiedzą wasze ulice nasze kamienice a żydów w Legnicy nie brakowało
Anonimowy Gość02:00, 16.01.2020
[quote="Gość"]Skarby ? Po wojnie Polacy palili poniemieckie meble, obrazy, ramy, książki w skórzanych oprawach. Wtedy to nie były zabytki ale coś co nadawało sie do pieca.[/quote]
Zgadza się wszystko co niemieckie trzeba było niszczyć w zastawach co niektórzy jeść dawali zwierzakom na podwórkach ale czego się można było spodziewać przecież przybyli za wschodniej granicy;)
Anonimowy Gość04:00, 16.01.2020
[quote="ola"][quote="Gość"]Skarby ? Po wojnie Polacy palili poniemieckie meble, obrazy, ramy, książki w skórzanych oprawach. Wtedy to nie były zabytki ale coś co nadawało sie do pieca.[/quote]
Zgadza się wszystko co niemieckie trzeba było niszczyć w zastawach co niektórzy jeść dawali zwierzakom na podwórkach ale czego się można było spodziewać przecież przybyli za wschodniej granicy;)[/quote]
----
Coś ci się pomieszało.
Ludzie zza wschodniej granicy przewyższali Polactwo z biednej Polski centralnej pod każdym względem.
Anonimowy Gość04:00, 16.01.2020
[quote="normalny"]Jak zwykle **** komentarze tych samych ludzi co zawsze !!! Kto wam za to płaci durnie za obrażanie Polaków ,bez względu na to -co by zrobili ,albo nie zrobili ?!!! Niemiecko-Żydowska kolumna w Polsce myśli,że wszystko im wolno,ale przeliczyli się i jak zwykle judzą i obrażają !!! Trzeba ignorować i gonić to towarzystwo na każdym kroku !!!![/quote]
----------------
Polacy sami siebie obrażają.
Widziałeś występ niejakiej europosłanki Szydło w Parlamencie Europejskim?
Przecież ta baba kompromituje Polaków swoim krzykiem i agresją, a wtórują jej wszyscy pozostali pisowcy.
Niedawno przegrała 1:27 i dostała od naczelnika państwa kwiat. Podejrzewam, że po dzisiejszej przegranej w PE ws. praworządności 178:446 Szydło też dostanie kwiaty.
Kto jej płaci za kompromitowanie Polski?
Watykan?
Anonimowy Gość04:00, 16.01.2020
Mam nadziejże że mieszkańcy kamienicy dopilnują aby ta pseudo ekipa filmowa amerykajńskichh żydów nie weszła do piwnicy, bo po znaczkach zostaną tylko puste klaser, druga sprawa to to że już raz próbowali oszukać ludzi pod pretekstem jakiegoś tandetnego filmu..... tylko Polscy areolodzy powinni tam wejść.
Anonimowy Gość08:00, 16.01.2020
[quote="mieszkaniec"]Ten dom nie jest wasz. Poczytaj o 447.[/quote]
właśnie - to tego to zmierza. Teraz my, jutro Wy.[/quote]
447 - nie dotyczy własności Żydów w Niemczech. A Legnica przed 1945 rokiem była miastem niemieckim, Żydów zaś niewielu tu było - przypomnijcie o "nocy kryształowej'. Tzw. filmowcy zostali wpuszczeni do piwnic przez ich właścicieli a więc niech nie mają pretensji, że ktoś im tam coś zniszczył. Jak się kopie to się niszczy - takie jest prawo natury.
Anonimowy Gość09:00, 16.01.2020
[quote="Gość"][quote="normalny"]Jak zwykle **** komentarze tych samych ludzi co zawsze !!! Kto wam za to płaci durnie za obrażanie Polaków ,bez względu na to -co by zrobili ,albo nie zrobili ?!!! Niemiecko-Żydowska kolumna w Polsce myśli,że wszystko im wolno,ale przeliczyli się i jak zwykle judzą i obrażają !!! Trzeba ignorować i gonić to towarzystwo na każdym kroku !!!![/quote]
----------------
Polacy sami siebie obrażają.
Widziałeś występ niejakiej europosłanki Szydło w Parlamencie Europejskim?
Przecież ta baba kompromituje Polaków swoim krzykiem i agresją, a wtórują jej wszyscy pozostali pisowcy.
Niedawno przegrała 1:27 i dostała od naczelnika państwa kwiat. Podejrzewam, że po dzisiejszej przegranej w PE ws. praworządności 178:446 Szydło też dostanie kwiaty.
Kto jej płaci za kompromitowanie Polski?
Watykan?[/quote]
Postąpili jak powinni prawdziwi Polacy. Zdrajcy niech biorą z nich przykład!
Anonimowy Gość05:00, 17.01.2020
NASTEPNA EKIPA PRZYJECHALA NA SZYBKI DOROBEK W POLSCE(MAJA JUZ CHAMERYKANSKA SLAWE TERAZ CHCA SIE DOROBIC NA POLAKACH.....). BRAVO ! LOKATORZY,NIECH RZAD SIE TYM ZAJMIE I WYJASNI CO W PIWNICY PISZCZY.... A GWIAZDY NALEZY POGONIC.... DO USA ! Z HUKIEM.INTERESUJACA BAJKA.
Anonimowy Gość08:00, 17.01.2020
Ładna nowa elewacja tego budynku. Musiała dużo kosztować.
Anonimowy Gość09:00, 17.01.2020
[quote="jjjj"]Ładna nowa elewacja tego budynku. Musiała dużo kosztować.[/quote]
Obok Kamienice tez są wyremontowane. Tam też należy puścić filmowców
Anonimowy Gość05:00, 17.01.2020
A ja sobie nie życzę by po mojej piwnicy ktoś łaził. Mieszkam obok i napewno nie wpuszczę ich lub innych poszukiwaczy skarbów
Anonimowy Gość05:00, 17.01.2020
[quote="jjjj"]Ładna nowa elewacja tego budynku. Musiała dużo kosztować.[/quote]
Do informacji piszącego to mieszkańcy się składają na takie rzeczy jak remonty. Po to są wspólnoty które coś robią a nie tylko kasę biorą
Anonimowy Gość09:00, 17.01.2020
Grab zagrabione. Gdzie ja to czytałem. Czy prokuratura zainteresowała się poszukiwaczami legnickich skarbów.
Anonimowy Gość10:00, 17.01.2020
[quote="Gość"]Grab zagrabione. Gdzie ja to czytałem. Czy prokuratura zainteresowała się poszukiwaczami legnickich skarbów.[/quote]
https://wroclaw.onet.pl/amerykanie-chca ... ow/f22xbjk
Anonimowy Gość11:00, 18.01.2020
Oszuści z atencją przyjmowani przez Urząd Miasta. Jakieś jaja? Czy urzędnicy potrafią myśleć. Kto tam pracuje?
Anonimowy Gość11:00, 18.01.2020
[quote="Gość"][quote="mieszkaniec"]To nie jest tak jak opisują w mediach rzekomo poszkodowani amerykanie - filmowcy. W 2015 r. oszukano nas, podstępem wdzierając się do naszej nieruchomości faktycznie poszukiwali czegoś w piwnicy. Oszukali nas mówiąc, że nagrywają film, tymczasem grzebali w naszych rzeczach, kopali w posadzce, etc. To my z dobrego serca wpuściliśmy ich do naszego domu, drugi raz tego nie zrobimy. Nie może być tak, że przyjeżdża sobie ktoś z ameryki a my mamy go wpuścić do domu, bo mu się wydaje, że tam coś jest. Ktoś komentował, że jesteś my zawistni, nie nie jesteśmy. Mamy prawo do poszanowania spokoju, prawo do wpuszczenia do domu tego, kogo chcemy wpuścić. Od 4 lat jesteśmy przez nich gnębieni. Nawet nasłali na nas straż miejską, za to że ich nie wpuściliśmy. Straszyli nas sądami, prawnikami w wielkich warszawskich kancelarii. Próbują nas skłócić jako wspólnotę, teraz z naszym społeczeństwem. Sami nie wiedzą czego szukają, nie przedstawili żadnych dowodów że coś tam jest, poza domysłami. Kto pamięta powódź, kiedy zalało tatarską do 1 piętra zdaje sobie sprawę, że ze znaczków tych nic nie zostało. Znaczki pocztowe po 70 latach w wilgotnej piwnicy??? Próbują z nas zrobić antysemitów, grają na uczuciach narodowych, ale nie tędy droga tylko do tego, aby nagrać film z poszukiwań?. Ciekawe w jaki sposób znajdą właścicieli tych znaczków, komu je oddadzą, etc. Na spotkanie z prasą nie zostaliśmy zaproszeni. Teraz my, a jutro Wy. Pamiętajcie o tym i brońcie swojego domu. Kasy od nich nie wzięliśmy i nie weźmiemy (30 srebrników). Ktoś wyzywa nas od burków, a Ty kim jesteś, nie znając faktów wypowiadasz się. Daj przekopać swoją piwnicę, nich tam szukają.[/quote]
Ten dom nie jest wasz. Poczytaj o 447.[/quote]
Ten dom jest własnością mieszkańców, zobacz w księgach wieczystych.
Dobrze że pogonili złodziei.
Jakim prawem oszukali. Oszuści i złodzieje. Hamerykanie głupi. I jeszcze mieli czelność straszyć policją i prawnikami.
Ich nalezy zlosic, do sądu podać za zakłócanie miru domowego, niech płacą odszkodowanie.
Anonimowy Gość01:00, 18.01.2020
[quote="JAS"]NASTEPNA EKIPA PRZYJECHALA NA SZYBKI DOROBEK W POLSCE(MAJA JUZ CHAMERYKANSKA SLAWE TERAZ CHCA SIE DOROBIC NA POLAKACH.....). BRAVO ! LOKATORZY,NIECH RZAD SIE TYM ZAJMIE I WYJASNI CO W PIWNICY PISZCZY.... A GWIAZDY NALEZY POGONIC.... DO USA ! Z HUKIEM.INTERESUJACA BAJKA.[/quote]
Tak tak - można liczyć szczególnie na polskojęzyczny - żond- on na pewno Polakom pomoże. Już pomógł wspomnianą ustawą 447 - 5G i innymi posunięciami
w kierunku eskimosków. Polskojęzyczny -żond- zadbałby aby znalezione jakiekolwiek dobra zwrócić tym, którzy koło tego się kręcą czyli - eskimoskom.
Mieszkańcy oszukani byliby kolejny raz lecz tym razem byłoby to bolesne bo oszukani przez swoich - a to tylko rzekomo.
Nie jestem z Legnicy ale wspieram mieszkańców w obronie ich własności zgodnie ze wspomnianym tu powiedzeniem - dzisiaj Wy jutro My.
Odbierają ludziom już bydło rękami pseudo ekologów pod płaszczykiem troski o zwierzęta obracając milionami w fundacji będącej sponsorowaną z niepolskich źródeł - sporo na ten temat informacji w mediach ale internetowych tyt. "Przypominamy o dramacie państw Cieślak".
Vice prezes jednej z takich aktywnych fundacji nagrana z ukrytej kamery przyznaje, że w walce z hodowlą zwierząt futerkowych chodzi głównie o ten sam surowiec z ubojni.
Hodowcy wykorzystują go/odbierają do swojej hodowli, a firmy zagraniczne pozbywając się ich chciałby wejść ze swoimi firmami utylizacyjnymi.
Stąd ten szum i hałas. Ubojnie/rzeźnie/drobiarstwo musiałoby za to sporo zapłacić a to wiązałoby się z kolejnym wzrostem cen, który dotknie potem każdego.
Dobierają się do każdej dziedziny gospodarki dobiorą się do kamienic i ziem.
Dlatego nie wierze filmowcom, którzy grając na ludzkich uczuciach i tzw. dobroci (oddanie po jednym znaczku) próbują ograbiać nas na każdym kroku
manipulując i dorabiając smutną historię. Cokolwiek byśmy dobrego nie zrobili zawsze pazernym będzie za mało,
wiec wspieram Was mieszkańcy i wszystkich tych którzy bronią ostatnie bastiony, a nie wiele nam ich już zostało.
Pozdrawiam
Anonimowy Gość04:00, 18.01.2020
Tak, takie wzniosłe cele nimi kierują... stąd oszukiwali mieszkańców kamienicy. Chcieli po prostu wywieźć skarb do USA. Nikt nie udowodni, że to było żydowskie. Niemcy przecież okradali również Polaków i polskie muzea. Na koniec, jakby nie patrzeć, należało to do obywateli Polski i nie mają prawa kłaść na tym swoich łap jakieś ekipy z USA.
Anonimowy Gość09:00, 19.01.2020
Przecież to filmowy z Hollywood. Na tym filmie chcą zarobić grube siano. Tyle kasy w to zainwestowali, ekipę filmową, hotele, przelotny. Robią biznes, zarabiając pieniądze a nam Polakom wciskają kit, że chcą zadośćuczynić ofiarą wojny i to za darmo. Kłamcy i oszuści.
Anonimowy Gość04:00, 19.01.2020
Źle do tego podeszli, mogli podejść z księdzem, to mieszkańcy by im nawet kuć podłogę pomogli, a tak tylko zgrzyty i niedomówienia...
Anonimowy Gość08:00, 19.01.2020
Żadnego skarbu nie ma. Wybrali zadbana kamienice może dlatego, by później mówić o tym, jak to.polacy-antysemici wzbogacili się na skarbie. Obym się mylil.
Anonimowy Gość08:00, 19.01.2020
[quote="Gość"]Żadnego skarbu nie ma. Wybrali zadbana kamienice może dlatego, by później mówić o tym, jak to.polacy-antysemici wzbogacili się na skarbie. Obym się mylil.[/quote]
Może wyjdź czasem na dwór i odstaw tvpiś to może zdrowszy będziesz, bo przygłupa jakim jesteś to już nic nie zmieni...
Anonimowy Gość10:00, 24.01.2020
Bajer mają kiepski. Banda rabusiów szuka znaczków zakopanych w piwnicy 70 lat po wojnie. Już to widzę. Szukali innych walorów, które mogły przeleżeć w piwnicy w skrajnie niekorzystnych warunkach. Przetrwały dwie największe powodzie ostatnich lat, kiedy piwnice w tym rejonie były zalane. Nawet jeśli nic nie ukradli to próbowali. Działanie w zamiarze kradzieży też jest karane.Art. 278. mówi Kodeks karny, że Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Art. 279 mówi, że Kradzież z włamaniem jest zagrożona karą pozbawienia wolności od roku do 10 lat.
Anonimowy Gość08:00, 25.01.2020
[quote="żyd"]Jej, ale wy jesteście umysłowymi amebami. Żyda to widzieliście tylko na filmach. Ja bym chciał wam przypomnieć jednokomórkowce, że wasz największy idol Dżizes Charjst też był żydem. Szczerze wam życzę, żeby w nowym roku przyszli żydzi razem z Niemcami i was wszystkich do łagrów putina przesiedlili.[/quote]
---
---Na wysokim drzewie ptaszęta śpiewają, co ci inni życzą niechaj sami mają...hej...
Anonimowy Gość08:00, 27.01.2020
BIEDNE ŻYDY JUŻ PO PIEWNICACH ŁAŻĄ ..
Anonimowy Gość03:00, 28.01.2020
Czy to o tej ekipie pisała lca pięć lat temu??? http://fakty.lca.pl/najpopularniejszy,5 ... ukcji.html
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
LBO: "pod górkę" z przetargiem
Dość już w Legnicy tych placów zabaw
Aldona
06:38, 2025-07-04
Legnica uczci pamięć Ofiar Ludobójstwa
Klecha dopasował się do zielonego posła, który lubi Rosję i Białoruś, i ubrał się na zielono.
???
21:30, 2025-07-03
Legnica uczci pamięć Ofiar Ludobójstwa
Katolicko-narodowa prawica manipuluje przeszłością razem z Kościołem, nie mówiąc, co było przyczyną zbrodni dokonanej przez UPA. Zamiast dążyć do pojednania, Kresowiacy oraz politycy - cywilni i w sutannach - podsycają nienawiść między Polakami i Ukraińcami. Nie mówi się, że w II Rzeczpospolitej Ukraińcy byli obywatelami trzeciej lub czwartej kategorii, że niszczono ukraińską kulturę, na siłę ich polonizowano, a cerkwie palono. To po prostu nieuczciwość.
alibaba
21:00, 2025-07-03
Al. Rzeczypospolitej już nie jest placem budowy
Ani jedna studzienka na wyremontowanej jezdni nie jest równo z nawierzchnią. Takie partactwo za grubą kasę !!! A za chwilę będą ciąć nową nawierzchnię żeby wyrównać studzienki do poziomu jezdni !!!
Niezadowolony
20:50, 2025-07-03