W czwartek 17 listopada na dachu nowo budowanej hali serwisowej Kolei Dolnośląskiej powieszona została tradycyjna wiecha. Rozbudowa zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania Kolei Dolnośląskich kosztować będzie 65 milionów złotych. Inwestycję przy ul. Pątnowskiej realizuje firma Alstal.
Powstający obiekt będzie służył jako zaplecze techniczne. Nowy budynek zostanie dobudowany do już istniejącej i użytkowanej hali serwisu taboru kolejowego.
Rozbudowane zaplecze techniczne będzie podzielone na trzy hale, a pierwszą z nich będzie hala myjni automatycznej, w której znajdzie się jeden tor przejazdowy. Mycie pojazdów będzie odbywać się za pomocą szczotkowej myjni automatycznej i ręcznego domywania miejsc dla szczotek niedostępnych. Hala zapewni obsługę mycia pojazdów szynowych o długości do 110 metrów.
Kolejną część budynku zaplecza technicznego stanowić będzie hala napraw, gdzie zamontowane zostaną trzy tory przejazdowe, a każdy z nich wyposażony będzie w kanały rewizyjne o długości około 110 metrów.
Trzecią częścią zaplecza technicznego będzie hala tokarki podtorowej z jednym torem przejazdowym, który ułożony będzie w poziomie betonowej posadzki hali.
Ponadto w halach znajdą się pomieszczenia pomocnicze, a także stanowiska warsztatowe. Nad halą myjni na drugiej kondygnacji zlokalizowane zostanie zaplecze socjalno-biurowe. Znajdą się tam pomieszczenia administracyjne, węzły sanitarne, szatnie i serwerownia.
- Jesteśmy na półmetku inwestycji. Trzymam kciuki za wykonawcę, aby się toczyła bez przeszkód. Mam nadzieję, że inwestycja będzie służyć przewoźnikowi, aby jeszcze lepiej mógł świadczyć swoje usługi pasażerom. Chciałbym przypomnieć, że inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w Regionalnego Programu Operacyjnego. Z funduszy unijnych zostało przeznaczonych na ten projekt ponad 52 miliony złotych – powiedział Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
- Zawieszenie wiechy jest tradycyjnym kamieniem milowym dla każdej budowanej inwestycji. Dzięki temu wiemy, że kolejny jej etap się zakończył. Przystępujemy do drogiej fazy projektu i liczymy, że zakończona będzie w pełni satysfakcjonowała wszystkich użytkowników – mówił przed zawieszeniem wiechy Łukasz Jabłoński z firmy Alstal, wykonawcy inwestycji.
Nowy obiekt ma być gotowy w maju 2023 roku.[FOTORELACJA]18897[/FOTORELACJA]
0 0
super linki :)
0 0
Oni nie potrafią po prostu wybudować czegoś. Musi być te pajacowanie z kamerami, mikrofonami, fotografami. Szkoda, że przy każdym ruchu łopaty nie ma takich uroczystości... oni naprawdę są nienormalni!
0 0
Dlaczego tam nie ma jeszcze wypalonego na zdjęciach, pilnuje żyrandoli i gdańskich mebli
lub może bierze udział w posiedzeniu jakiejś rady nadzorczej?
0 0
Siedzi w ravce, bawi się radiem i przyciskami :)
Czyja to ravka? Prywatna, czy zadłużone ponad komin miasto fundneło autko temu szkodnikowi?
0 0
Hejtujecie Krzakowskiego a on ma to wszystko gdzieś bo nawet nie czyta. Daremny trud
0 0
[quote="Gość"]Oni nie potrafią po prostu wybudować czegoś. Musi być te pajacowanie z kamerami, mikrofonami, fotografami. Szkoda, że przy każdym ruchu łopaty nie ma takich uroczystości... oni naprawdę są nienormalni![/quote] Brakuje jeszcze do kompletu czarnego z kropidłem . Pijar kolego, pijar
0 0
Dyżurny psychol nadaje...nic mu nie pasuje ...lecz się.
0 0
Mogli jeszcze zaprosić Zenka i tego drugiego pajaca co śpiewa majteczki w kropeczki po chińsku. Władza - dno kompletne.
0 0
[quote="nn2"]Mogli jeszcze zaprosić Zenka i tego drugiego pajaca co śpiewa majteczki w kropeczki po chińsku. Władza - dno kompletne.[/quote] Władza chamsko discopolowa ale taka jest większość naszego społeczeństwa. Chamstwo i prostactwo rządzi
0 0
[quote="Gość"][quote="nn2"]Mogli jeszcze zaprosić Zenka i tego drugiego pajaca co śpiewa majteczki w kropeczki po chińsku. Władza - dno kompletne.[/quote] Władza chamsko discopolowa ale taka jest większość naszego społeczeństwa. Chamstwo i prostactwo rządzi[/quote]
nie było ich stać i tak potężnie przekroczyli budżet- prywatna firma poszła by z torbami- ale Marszałek ma naszą forsę na ratunek.
0 0
A CO Z REMONTEM ZADASZENIA NA DWORCU KOLEJOWYM ?
___________________________
trudnych tematów lca nie omawia ?
0 0
[quote="Gość"]A CO Z REMONTEM ZADASZENIA NA DWORCU KOLEJOWYM ?
___________________________
trudnych tematów lca nie omawia ?[/quote]
A co ma dworzec kolejowy z Kolejami Dolnośląskimi wspólnego?
0 0
KIEDY ZAKONCZENIE
0 0
[quote="Łuki"][quote="Gość"]A CO Z REMONTEM ZADASZENIA NA DWORCU KOLEJOWYM ?
___________________________
trudnych tematów lca nie omawia ?[/quote]
A co ma dworzec kolejowy z Kolejami Dolnośląskimi wspólnego?[/quote]
Czyli dla KD dworzec kolejowy traktowany jest tylko jak przystanek dla podróżnych.
0 0
Dworca kolejowego ni ma. To co tam stoi ma wyremontowaną poczekalnię dla podróżnych oczywiście zamkniętą.
Centrum przesiadkowego ni ma. Auta stoja na zakazach i nikt tego nie widzi.
Napis Legnica na budynku chyba się zepsuł bo nie świeci.
0 0
[quote="Gość"][quote="Łuki"][quote="Gość"]A CO Z REMONTEM ZADASZENIA NA DWORCU KOLEJOWYM ?
___________________________
trudnych tematów lca nie omawia ?[/quote]
A co ma dworzec kolejowy z Kolejami Dolnośląskimi wspólnego?[/quote]
Czyli dla KD dworzec kolejowy traktowany jest tylko jak przystanek dla podróżnych.[/quote]
Dokładnie tak. KD placinza dostęp do krawędzi peronowych oraz za korzystanie z torów dla PKP PLK i to oni są odpowiedzialni za remont hali preonowej
0 0
I co teraz ,śnieg pada ,brak zadaszenia ! A co w windami ? Żeby w dzisiejszych czasach wnosić walizki po schodach ? Co to za wiocha ta legnica
0 0
Można by dredziary, dyżurnej protestującej legnickiej, spytać! Ona przecież zawodowa kolejara hahahahahahahahaha
0 0
[quote="Dama"]I co teraz ,śnieg pada ,brak zadaszenia ! A co w windami ? Żeby w dzisiejszych czasach wnosić walizki po schodach ? Co to za wiocha ta legnica[/quote]
Tubylcy myślą że tak już będzie aż do czasu aż to zburzą i postawią nową wiatę. Na chwilę obecną nie ma nikogo odważnego do tej rewitalki
0 0
Ten stuletni dworzec to zabytek i konserwator zabytków trzyma na nim łapę i się nie zgodzi na żadne schody ruchome. Najlepiej zrobić jak w Krakowie, postawić obok nowy, nowoczesna hala dworcowa, schody ruchome, windy. Polaczony z centrum handlowym i dwupoziomowym dworcem autobusowym, a obok centrum przesiadkowe dla komunikacji miejskiej. Oczywiście to moje herezje jak sądzą wielbiciele betonu i lepiej miasto cofnąć z tym dworcem do lat dwudziestych XX wieku. Ale już wtedy pod dworcem były tramwaje a przez miasto płynęła Młynówka.
0 0
[quote="Łuki"][quote="Gość"][quote="Łuki"][quote="Gość"]A CO Z REMONTEM ZADASZENIA NA DWORCU KOLEJOWYM ?
___________________________
trudnych tematów lca nie omawia ?[/quote]
A co ma dworzec kolejowy z Kolejami Dolnośląskimi wspólnego?[/quote]
Czyli dla KD dworzec kolejowy traktowany jest tylko jak przystanek dla podróżnych.[/quote]
Dokładnie tak. KD placinza dostęp do krawędzi peronowych oraz za korzystanie z torów dla PKP PLK i to oni są odpowiedzialni za remont hali preonowej[/quote]
Dobry dowcip -gdyby ktokolwiek był odpowiedzialny, to prace by trwały lub już były skończone, a jakieś pacany szykowałby się do przecięcia wstęgi...
0 0
Ale pie2...e " my wybudowaliśmy i zakupiliśmy" co ze swojej kieszeni? Idioci...kto by nie był na waszym stolku to by zakupił...ale niedługo okres kontraktu się kończy i ten motłoch się wymienić na nowy może bardziej norma