Do końca kwietnia ma potrwać remont hali peronowej na dworcu kolejowym w Legnicy. - Zmiana terminu prac wynika z konieczności wykonania dodatkowych wzmocnień konstrukcji hali, na podstawie wykonanej ekspertyzy, związanych ze zmianami normy dotyczącej wpływu parcia wiatru na tego typu obiekt – wyjaśnia Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Remont dworca PKP- FOTO:WO(lca.pl)
- Na stacji Legnica kontynuowane są prace przy przebudowie peronów nr 3 i nr 4. Konstrukcja hali została zgodnie z historycznym wyglądem uzupełniona o świetliki. Zabudowana została konstrukcja czterech szybów windowych na peronach od nr 2 do nr 5 wraz z dźwigami. Po uzyskaniu certyfikacji i po odbiorze przez Terenowy Dozór Techniczny windy zostaną uruchomione.
- Przebudowywane jest główne przejście podziemne pod torami, w którym odtwarzany jest historyczne wygląd stropu oraz układane są okładziny ścienne i posadzki, analogiczne do historycznych. Wszystkie prace wykonywane są w uzgodnieniu i pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków Efektem inwestycji będzie lepsze dostosowanie peronów do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz odtworzenie wyjątkowego historycznego wyglądu stacji – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.
Planowane zakończenie inwestycji obecnego etapu pierwszego jest do końca kwietnia 2024. Zmiana terminu prac wynika z konieczności wykonania dodatkowych wzmocnień konstrukcji hali, na podstawie wykonanej ekspertyzy, związanych ze zmianami normy dotyczącej wpływu parcia wiatru na tego typu obiekt. Na dodatkowe wzmocnienie wykorzystane zostało około 50 ton stali – podkreśla Karol Jakubowski.
Przypomnijmy.
Umowę z wykonawcą prac PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w połowie marca 2019 r. Remont miał ruszyć w lipcu 2019 r. Od tego czasu termin ich rozpoczęcia kilkakrotnie ulegał zmianie. Przyczyną poślizgu miała być konieczność uzgodnienia zakresu prac z konserwatorem zabytków i uzyskania pozwolenia na budowę od wojewody. Termin zakończenia prac na rok 2020 nie został dotrzymany, kolejne były przesuwane kilkakrotnie, co było powodem zerwania umowy z grupą Fewaterm.
0 0
Wielce zaawansowana technologia z desek i papy więc potrwać to musi!
Ile miało to kosztować? Ile już wydano? Ile jeszcze wydadzą?
Jak długo miało trwać? Ile już trwa?
Polityczne tłuki i niedojdy jak zawsze dali popis!
0 0
Konstrukcja która przetrwała wojnę i wiele dziesiątek lat może nie przetrzymać komuchów i ich troski.
"Ekspertyza"... hahahahahahahahaha
Ile to miało kosztować, a ile już na to wydano? Ile jeszcze wydadzą?
0 0
to są już czasy kiedy można zainstalować automatyczne drzwi na dworzec- nawet dołożyć automat do tych "zabytkowch". Wywalili dziesiatki miloonów a dalej osoba na wózku albo kobieta z wózkiem ma sie szarpac z cieżkimi drzwiami.?
0 0
Zbliżają się wybory więc czas nagli.
0 0
@!@abc napisał(a):
> Zbliżają się wybory więc czas nagli.
Kogo nagli? Tzw. "wykonawca" kasę ciągnie, ile już było aneksów do tego remontu ktoś wie?
A przed wyborami coś tam do "uroczystego otwarcia" znajdą :)
Drzwi, korytarz, schody, cokolwiek żeby popajacować przecinanie wstęgi... możliwości jest sporo!
Np. windę mogą otwierać.
0 0
Obiekt jakoś wytrzymał do tej pory i wichury z 2009r. też, ale nagle pojawili się jacyś "ekperci" i sprzedali "ekspertyzę", że trzeba coś tam "wzmacniać" :)
A jak ci "fachowcy" zapchają swoje łapska do konstrukcji to żeby czasem się nie zawalił.