W tegorocznej edycji Legnickiego Budżetu Obywatelskiego pojawił się fascynujący projekt – budowa psiego wybiegu w parku bielańskim, tuż obok Pumptracku.
Działka, na której miałby powstać DogoPulko, obejmuje ponad 7000 metrów kwadratowych terenu, co uczyniłoby to miejsce jednym z największych, jeśli nie największym, tego typu obiektem w Polsce.
Zgodnie z projektem, legnicki psi wybieg miałby ogrodzenie i być wyposażony w tor przeszkód dla czworonogów. Dodatkowo planuje się umieszczenie altany, umożliwiającej obserwację zabawy pupila w przypadku złej pogody, oświetlenia, co pozwoli na korzystanie z DogoPulka po zmroku, oraz studni głębinowej, by zwierzęta mogły się napić w trakcie zabawy.
Z powodu dużej powierzchni planuje się wydzielenie stref dla małych i dużych psów, dostosowując wyposażenie do ich indywidualnych potrzeb. Projekt przewiduje także strefę do socjalizacji i nauki posłuszeństwa.
Kwota 750 000 zł pozwala na zrealizowanie tego zadania z dużym zapasem finansowym, a sama budowa jest stosunkowo prostym przedsięwzięciem, co pozwala przypuszczać, że w przypadku zwycięstwa projektu nie utknąłby w procedurach uzgodnień i pozwoleń.
Lokalizacja propozycji pozwoliłaby na łatwy dostęp dla tysięcy mieszkańców Legnicy, którzy już teraz często odwiedzają park bielański ze swoimi psami. Obecnie nie mają jednak odpowiedniego miejsca do swobodnej zabawy swoich pupili.
Zachęcamy do głosowania!
DogoPulko - wybieg dla psów w Parku Bielańskim
Obszar: 4
Anonimowy Gość08:00, 12.03.2024
Całe miasto jest zaszczane przez te zwierzęta. Psiarze i ich pupile niech dadzą żyć w spokoju normalnym ludziom.
Głosujcie na projekty dla ludzi a nie dla tych szkodników.
Anonimowy Gość09:00, 12.03.2024
DOKŁADNIE! Piedollone psiarze i ich smierdzace pchlarze! Zamiast przejść się z psem to łaża po podwórkach w koło domu, wszystko obejsrane, chodniki, garaże bo sobie paniusia robi obchód w koło komina by swoje odyebbać dla psa i kwita.
Anonimowy Gość09:00, 12.03.2024
A Krzakowski zwolnił psiarzy od podatków od psów. Stać na zwierzę, to stać na podatek.
A tu jeszcze z pieniędzy podatników place zabaw dla psów chcą budować.
Anonimowy Gość09:00, 12.03.2024
Ten pis wybieg to dobry pomysł. Popieram.
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
Dlaczego nie ma podatku od psów. Prawie każdy menel musi mieć pieska, ale osrane go chodnika już nie sprząta po nim udaje głupa że to nie jego
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
Jak prosperuje cmentarz dla zwierząt za schroniskiem ??? Ile to lat już istnieje ?
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
Drogi dziurawe w całym mieście a tu chcą psom wybieg robić, kpina
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
Tak, wszystko już mamy w Legnicy tylko psiego wybiegu brakuje. Poroniony pomysł.
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
Ci ludzie to wyraźnie mają coś z głową.
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
i co może wszyscy będą z sierściuchami z całego miasta na ten wybieg chodzić ? jasne już to widzę, dalej całe miasto będzie śmierdzące i osrane, bo psa mają debile co ani ich wychować nie potrafią ani sami po nich posprzątać też nie potrafią
Anonimowy Gość11:00, 12.03.2024
"wielkapsiosralnia" to lepsza nazwa i coś na miarę możliwości intelektualnych rezydentów ratusza!
Anonimowy Gość01:00, 12.03.2024
Psia sralnia. Ludzie mają teraz za dobrze nie dość że w du..... Ch się im poprzewracało to co gorsze i w głowach. Zakaz trzyma.nia psów w blokach
Anonimowy Gość01:00, 12.03.2024
NY miPsia sralnia. Ludzie mają teraz za dobrze nie dość że w du..... Ch się im poprzewracało to co gorsze i w głowach. Zakaz trzyma.nia psów w blokach
Anonimowy Gość01:00, 12.03.2024
Ale głupota, bambinizm z braku dzieci.
Anonimowy Gość02:00, 12.03.2024
Drodzy Czytelnicy,
Na wstępie chciałabym zwrócić uwagę na poziom Waszych wypowiedzi.. Tylko na to Was stać? Chętnie poczytam jakiś racjonalny argument dlaczego taki wybieg dla psiaków nie mógłby powstać. Skoro nie ma, to przedstawię Wam kilka argumentów dlaczego właśnie powinien:
1. To miejsce, dla zwierząt i ich właścicieli, którzy są świadomi potrzeb swoich psów. Jednocześnie dbających o to aby posprzątać po swoim psie (czekam tu na falę 'bardzo' konstruktywnych komentarzy, że sąsiad nie sprząta po swoim psie, i tyle kup na podwórku).
2. No i: Psy to istoty żywe i mające potrzeby, m. in. bezpiecznego kontaktu z innymi psami - ten wybieg to umożliwia. To po prostu socjalizacja żywych istot, które z nami funkcjonują.
3. Możliwość 'wybiegania' i bezpiecznej zabawy ze swoim właścicielem nie tylko w domu - nie wiem czy wiecie ale to buduje relacje: właściciel - pies. Taka ciekawostka: pies nie ma nigdy złych intencji, żyje po to by być z człowiekiem, a ludzie.. sami sobie na to odpowiedzcie :)
Takie miejsce jest też potrzebne, ponieważ buduje również świadomość naszego społeczeństwa i nie każdy powinien być odpowiedzialny za inną żywą istotę jaką jest pies. I tak szczerze, mam nadzieję, że żadne z Was nie jest i nawet nie przychodzi Wam to do głowy, szkoda by było tego psiaka :)
Pozdrawiam
Psiara
Anonimowy Gość02:00, 12.03.2024
Oczywiście w każdym cywilizowanym kraju powinno być takie miejsce. Brawo za projekt mamy 21 wiek i takie miejsca w świecie to norma.
Anonimowy Gość03:00, 12.03.2024
lena napisał(a):
> Oczywiście w każdym cywilizowanym kraju powinno być takie miejsce. Brawo za
> projekt mamy 21 wiek i takie miejsca w świecie to norma.
Podatek od psa w Berlinue 120 euro rocznie. Za drugiego psa jeszcze więcej. I ludzie sprzątają po swoich psach. TAK wygląda cywilizowany kraj.
Anonimowy Gość04:00, 12.03.2024
A co z "toaletą" dla właścicieli psów, bo psy same po sobie nie posprzątają niestety....
Anonimowy Gość04:00, 12.03.2024
Takie inwestycje powinny być finansowane z podatku od psów a nie z budżetu
Anonimowy Gość05:00, 12.03.2024
A czy Ci co tak ochoczo hejtują byli np w Lubinie w psim parku? Mają wiedzę na ten temat bo widzieli (nigdy nie widzialam tam brudu) czy tylko swoją wodzę wyobraźni uznali za najlepszy wyznacznik do oceny pomysłu? To będzie teren wygrodzony wiec osoba, która obawia się nieczystości w trawie niech lepiej nie ryzykuje i nie wchodzi na ten teren. I po sprawie. Uwielbiam ludzi takiego pokroju. Krzyczą, biją pianę a nigdy nic sami nie wymyślą, nie podziałają społecznie ale żeby opluć to są pierwsi.
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
super pomysł, bardzo sie cieszę jako mieszkanka Legnicy, wreszcie coś dobrego robi sie dla zwierząt, tak trzymać
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
Psiara napisał(a):
> Drodzy Czytelnicy,
>
> Na wstępie chciałabym zwrócić uwagę na poziom Waszych wypowiedzi.. Tylko na
> to Was stać? Chętnie poczytam jakiś racjonalny argument dlaczego taki
> wybieg dla psiaków nie mógłby powstać. Skoro nie ma, to przedstawię Wam
> kilka argumentów dlaczego właśnie powinien:
> 1. To miejsce, dla zwierząt i ich właścicieli, którzy są świadomi potrzeb
> swoich psów. Jednocześnie dbających o to aby posprzątać po swoim psie
> (czekam tu na falę 'bardzo' konstruktywnych komentarzy, że sąsiad nie
> sprząta po swoim psie, i tyle kup na podwórku).
> 2. No i: Psy to istoty żywe i mające potrzeby, m. in. bezpiecznego kontaktu
> z innymi psami - ten wybieg to umożliwia. To po prostu socjalizacja żywych
> istot, które z nami funkcjonują.
> 3. Możliwość 'wybiegania' i bezpiecznej zabawy ze swoim właścicielem nie
> tylko w domu - nie wiem czy wiecie ale to buduje relacje: właściciel -
> pies. Taka ciekawostka: pies nie ma nigdy złych intencji, żyje po to by być
> z człowiekiem, a ludzie.. sami sobie na to odpowiedzcie :)
> Takie miejsce jest też potrzebne, ponieważ buduje również świadomość
> naszego społeczeństwa i nie każdy powinien być odpowiedzialny za inną żywą
> istotę jaką jest pies. I tak szczerze, mam nadzieję, że żadne z Was nie
> jest i nawet nie przychodzi Wam to do głowy, szkoda by było tego psiaka :)
>
> Pozdrawiam
> Psiara
ad.2
Nikogo nie obchodzą potrzeby socjalne waszych zwierząt. Nie każdy na pierd#lca na punkcie psów i nie każdy chce obcować z tymi zwierzętami na co dzień, oraz z syfem jaki po sobie zostawiają. Chcesz mieć psa to się wyprowadź na wieś.
ad.3
pies nie ma nigdy złych intencji - no tutaj to już prychłem totalnie, może w jego mniemaniu nie ma
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
Ludzie opamiętajcie się … tyle w was jadu że to paranoja .. co by w tej Legnicy nie robili to będziecie narzekać , plac słowiański , fontanny , ul. Złotoryjska i wiele innych , a teraz wybieg dla psów, wszystko jest u was Anty . Każda nowa inwestycja , możliwość czegoś nowego to jest i tak jest źle , nie robią nic to też źle . Po coś są te pieniądze aby je wykorzystać , każdy może oddać głos na co chce , a taki wybieg się przyda . Gdzie te psiaki mają biegać ? Bo jakby biegały w parku bez smyczy to też by było źle … i gadanie gdzie jest nasza straż miejska …. bo pies bez smyczy , bo zagrożenie
Zacznijcie się cieszyć i uśmiechać :)
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
Nowy pomysł na marnowanie pieniędzy legnickich podatników. Oby ostatni
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
iop napisał(a):
> Takie inwestycje powinny być finansowane z podatku od psów a nie z budżetu
Dokładnie. W punkt.
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
Kpiny z mieszkańców. Krzak odleciał w kosmos
Anonimowy Gość06:00, 12.03.2024
Dyrektor ZDM przeprasza za dziurawe ulice. A pieniądze schodzą na psy
Anonimowy Gość07:00, 12.03.2024
Cała legnica jest jak ten wybieg, a największy na wałach i zaraz obok, całe chodniki osrane przez tych debili co nie trzymają psów na smyczy i puszczają je samopas.
Anonimowy Gość07:00, 12.03.2024
Lepiej zrobić w tym miejscu boisko do piłki nożnej albo strefę grillowania.
Anonimowy Gość09:00, 12.03.2024
Psiara napisał(a):
> Drodzy Czytelnicy,
>
> Na wstępie chciałabym zwrócić uwagę na poziom Waszych wypowiedzi.. Tylko na
> to Was stać? Chętnie poczytam jakiś racjonalny argument dlaczego taki
> wybieg dla psiaków nie mógłby powstać. Skoro nie ma, to przedstawię Wam
> kilka argumentów dlaczego właśnie powinien:
> 1. To miejsce, dla zwierząt i ich właścicieli, którzy są świadomi potrzeb
> swoich psów. Jednocześnie dbających o to aby posprzątać po swoim psie
> (czekam tu na falę 'bardzo' konstruktywnych komentarzy, że sąsiad nie
> sprząta po swoim psie, i tyle kup na podwórku).
> 2. No i: Psy to istoty żywe i mające potrzeby, m. in. bezpiecznego kontaktu
> z innymi psami - ten wybieg to umożliwia. To po prostu socjalizacja żywych
> istot, które z nami funkcjonują.
> 3. Możliwość 'wybiegania' i bezpiecznej zabawy ze swoim właścicielem nie
> tylko w domu - nie wiem czy wiecie ale to buduje relacje: właściciel -
> pies. Taka ciekawostka: pies nie ma nigdy złych intencji, żyje po to by być
> z człowiekiem, a ludzie.. sami sobie na to odpowiedzcie :)
> Takie miejsce jest też potrzebne, ponieważ buduje również świadomość
> naszego społeczeństwa i nie każdy powinien być odpowiedzialny za inną żywą
> istotę jaką jest pies. I tak szczerze, mam nadzieję, że żadne z Was nie
> jest i nawet nie przychodzi Wam to do głowy, szkoda by było tego psiaka :)
>
> Pozdrawiam
> Psiara
lA dlaczego za czyjeś fanaberie czy mają płacić podatnicy? Dlaczego psiarze się nie zorganizują i za swoje pieniądze nie wybudują co tam chcą. Ale wcześniej niech wydzierżawią teren. Dlaczego psiarze chcą mieć coś za darmo, a inni muszą płacić za dzierżawę gruntu pod śmietnik?
Dlaczego moja i okoliczne wspólnoty muszą same zapłacić za budowę altanki śmietnikowej?
Anonimowy Gość10:00, 12.03.2024
Jak to jest możliwe że autor artykułu zna już listę projektów w tegorocznej edycji LBO? Na stronie LBO nie ma jeszcze listy projektów na które można głosować. Zachęcamy do głosowania – mówi wszystko. BRAWO! BRAWO! BRAWO! Za rzetelność, bezstronność.
Anonimowy Gość02:00, 13.03.2024
Gość napisał(a):
> Jak to jest możliwe że autor artykułu zna już listę projektów w tegorocznej
> edycji LBO? Na stronie LBO nie ma jeszcze listy projektów na które można
> głosować. Zachęcamy do głosowania – mówi wszystko. BRAWO! BRAWO! BRAWO! Za
> rzetelność, bezstronność.
https://lbo.legnica.eu/wszystko-o-budze ... ojektow,57
Anonimowy Gość05:00, 13.03.2024
Kto to wymislił, w jednm miejscu, na terenach bardziej odpowiednich pod sport, chore, a jeszcze dla przyjezdnych z parkingiem na 10 samochodów , zapchanego przez skajtowcow.Myśleć.
Anonimowy Gość10:00, 13.03.2024
Ludzie widze ładna oklejka.
Od tego hejtu już wam oczy zarosły.
Pozdrawiam grupę głupków i biedoklepów, którzy uważają że to pomysł Krzakowskiego.
Jak sama nazwa wskazuje, projekty tworzymy my, mieszkańcy.
Głupotą jest, żeby z budżetu obywatelskiego, który co do zasady ma dać jakieś ciekawe miejsce są tworzone chodniki i przebudowy dróg, które są w gestii chociażby zarządu dróg miejskich czy urzędu miasta.
Pojedź głupku jeden z drugim do innego miasta i zobacz jak to jest zorganizowane.
Takie miejsca służą właśnie temu, żeby nie było całe miasto zasrane. Chociaż patrząc na to jak macie nasrane w głowach to nawet jakby było psich gówien na ulicach po kostki to i tak nie powinno wam to zrobić różnicy.
Pożegnanie Bartłomieja Żygadły
Gitara
Elo óml
07:36, 2025-07-16
Pożegnanie Bartłomieja Żygadły
18 lipca w czwartek, WOgóle czytasz to co piszesz?
belzebub
07:21, 2025-07-16
Zamiast noclegu rozczarowanie. List od czytelnika
Przecież tojuz poszło w prywatne ręce, prezydent dogadał się z właścicielem drukarni ktora prowadzi na zlotoryjskiej,a sam właściciel mieszka obok schroniska, Przypadek? Nie sądzę.
Stary starego
06:43, 2025-07-16
Stanie przed sądem za jazdę po narkotykach
Wydalić, jednego mniej
Anna
06:36, 2025-07-16