Zamknij
Ważne

Dodaj komentarz

Radny Piotr Karwan: „Mieszkańcy dostają sprzeczne informacje”. Co z linią kolejową 284?

Lilla Sadowska Lilla Sadowska 13:59, 23.08.2025 Aktualizacja: 15:39, 23.08.2025
7 Złotoryja (arch. lca.pl) Złotoryja (arch. lca.pl)

Radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Piotr Karwan domaga się od Zarządu Województwa wyjaśnień dotyczących przyszłości rewitalizacji linii kolejowej nr 284 Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Chodzi o coraz większe rozbieżności w sprawie terminu zakończenia prac i dodatkowe komplikacje, które pojawiły się w trakcie realizacji inwestycji.

 

 

Umowa mówi o 2026 roku, minister o 2028

 

Inwestycja ruszyła w październiku 2023 roku, kiedy podpisano umowę z wykonawcą na zasadzie „projektuj i buduj”. Zgodnie z dokumentem, roboty miały zakończyć się do października 2026 roku. Tymczasem w lipcu minister Robert Kropiwnicki ogłosił, że zakończenie zadania planowane jest dopiero na koniec 2028 roku.

 

Karwan wskazuje, że mieszkańcy regionu są wprowadzani w błąd, bo w przestrzeni publicznej funkcjonują sprzeczne informacje. W jego ocenie potrzeba jasnych odpowiedzi, czy termin 2026 jest nadal realny, czy jednak należy przygotować się na dwa lata opóźnienia.

 

Kolizje i dodatkowe prace

 

Do przesunięcia terminu przyczyniły się m.in. problemy techniczne. PKP PLK ujawniło kolizję z linią energetyczną LPN, która przebiega tuż obok torowiska i wymaga dodatkowych uzgodnień. Pojawiła się też konieczność rozszerzenia zakresu robót – m.in. przebudowy peronów, korekty geometrii torów i budowy nowych przejazdów kolejowo-drogowych, tak by docelowo pociągi mogły osiągać prędkość 120 km/h. Wspomnieć należy, że prędkość ta planowana była od początku.

 

Zdaniem Piotra Karwana fakt, że takie kwestie wykryto dopiero w trakcie realizacji, budzi wątpliwości i stawia pytanie o przygotowanie inwestycji.

 

Pytania radnego do Zarządu Województwa Dolnośląskiego

 

W swoim zapytaniu radny Karwan prosi o odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania:

- czy Województwo Dolnośląskie podpisało już z PKP PLK stosowne porozumienie dotyczące zmian w inwestycji i jaki ma ono wpływ na koszty oraz harmonogram,

- czy obecna umowa z wykonawcą gwarantuje zakończenie zadania do końca 2028 roku, jak zapowiadał minister Robert Kropiwnicki.

 

Spór wokół kolei

 

[ZT]111228[/ZT]

Rewitalizacja linii 284 budzi też inne emocje. Prezydent Legnicy Maciej Kupaj apelował o wstrzymanie inwestycji, argumentując, że uruchomienie pociągów może sparaliżować komunikację w mieście, chodzi m.in. o przejazdy na ul. Chojnowskiej czy Działkowej. To stanowisko spotkało się z krytyką radnych i samorządowców z regionu, którzy podkreślają, że przywrócenie kolei do Złotoryi to kluczowa inwestycja przeciwko wykluczeniu komunikacyjnemu.

 

Piotr Karwan zaznacza, że mieszkańcy czekają na konkrety, a nie polityczne przepychanki.

 

Potrzebne są jednoznaczne informacje, bo dzisiaj opinia publiczna dostaje sprzeczne komunikaty. To rodzi niepewność i zniechęcenie – podsumowuje radny sejmiku Piotr Karwan.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

DożynkiRewitalizacja linii kolejowej Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój

Złotoryja, do tej pory wykluczona z pasażerskiej sieci kolejowej, już wkrótce odzyska swoje miejsce na kolejowej mapie Dolnego Śląska. Rozpoczęły się prace nad rewitalizacją linii kolejowej Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój, która przywróci miastu dostęp do połączeń pasażerskich.


komentarze (7)

DzięnikaszDzięnikasz

3 1

Odpowiedź na to zapytanie została już udzielona 8 i 28 maja 2025 roku.
Może Pani tanim kosztem skomponować piękny artykuł:
bip.dolnyslask.pl/a,139221,zapytanie-radnego-piotra-karwana

14:48, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

patopato

5 5

Ta władza nie jest w stanie zrobić nic dobrego dla Polaków, ani centralnie, ani lokalnie

15:01, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Anna_SAnna_S

1 2

PiS rządził przez osiem lat. Sprawą linii kolejowej Legnica - Jerzmanice zajęli się pod koniec drugiej kadencji. Pokazówka???

16:47, 23.08.2025

Effka Effka

3 4

Tv russpublika nadaje.

15:06, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GhhjGhhj

4 3

A gdzie był ten radny jak rządził pis przez 8 lat ?

15:07, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja go znamja go znam

1 0

Lizał doope pisiorom żeby się dostać do koryta.

19:48, 23.08.2025

sumieniesumienie

4 2

... ale , na gejów to pieniądze mają !!!

17:16, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

tak mówiątak mówią

1 1

Lokatorzy z nowego domku z Chojnowskiej mówią NIE dla żelaznej drogi

18:46, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Legniczanin987Legniczanin987

0 0

Obecna władza wie, że nie będzie rządziła za 3 lata więc to przeciąga aby tematem zajęli się inni. Tylko Ci inni też już byli i nie zmienili przepisów podtrzymujących korupcje, kolesiostwo m.in. przez nieograniczone kadencje w organach samorządów zawodowych zawodów regulowanych. A te wszystkie samorządy kolesi wypadałoby zlikwidować!!!

19:59, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

marcimarci

0 0

Te pociągi tylko zakorkują ul Chojnowską i poboczne, co za tym idzie więcej hałasu i spalin.

20:21, 23.08.2025
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%