Zgodnie z decyzją podjęta przez PKP Polskie Linie Kolejowe, od poniedziałku 17 czerwca pociągi jadące na trasie Legnica – Lubin, zatrzymywać się będą w stacjach pośrednich między tymi miastami. Szybka zmiana wcześniejszej decyzji spowodowana była protestami mieszkańców.
W pierwotnej wersji pociągi kursujące na trasie Legnica – Lubin miały omijać przystanki w Raszówce, Rzeszotarach, Gorzelinie i Chróstniku. Kontrowersyjna i niezrozumiała dla mieszkańców wsi decyzja została w błyskawicznym tempie zmieniona, po ty jak w dniu pierwszego przejazdu skład został zablokowany w Raszówce i do Lubina, gdzie oczekiwany był z wielką pompą, nie dojechał.
Na stronie internetowej Kolei Dolnośląskich już wisi aktualny rozkład jazdy pociągów. Od poniedziałku mieszkańcy będą mogli korzystać z tej formy transportu.
0 0
No i super. Brawa dla Pana Myrdy, szkoda ze dopiero po proteście zobaczył ludzi.
0 0
A nie lepiej by było, aby tylko co drugi pociąg zatrzymywał się na tych stacjach?
Przecież to wydłuża czas podróży, a ilość pasażerów w tych wioskach jest nieproporcjonalna do Lubinia.
Przy okazji - po co tyle pociągów do Lubina? Przecież tam mają jeden perón...
0 0
[quote="FryderykFoch"]A nie lepiej by było, aby tylko co drugi pociąg zatrzymywał się na tych stacjach?
Przecież to wydłuża czas podróży, a ilość pasażerów w tych wioskach jest nieproporcjonalna do Lubinia.
Przy okazji - po co tyle pociągów do Lubina? Przecież tam mają jeden perón...[/quote]
Wydłużenie czasu przejazdu na trasie Legnica-Lubin AŻ O 3 MINUTY. STRASZNE!!!
0 0
Wszytko mi się podoba, ale mam pytanie z innej beczki, co z remontem hali dworca PKP Legnica? Miał być, a go nie ma!
0 0
[quote="szkło"]Wszytko mi się podoba, ale mam pytanie z innej beczki, co z remontem hali dworca PKP Legnica? Miał być, a go nie ma![/quote]
... 04.06.2019r. Wojewoda Dolnośląski, Decyzją, udzielił pozwolenia na budowę (w tym wypadku chodzi o remont peronów). Po uprawomocnieniu się Decyzji, Wykonawca przystąpi do tematycznych prac.
0 0
Kolejna farsa rzeczpospolitej urzędniczej. Jak nożna było wybudować nowe perony na stacjach na których pociągi miały się nie zatrzymywać ?
Szkoda, że nie pominięto Lubina na tym rozkładzie, nie zdziwiłoby mnie to.
0 0
[quote="Gość"]Kolejna farsa rzeczpospolitej urzędniczej. Jak nożna było wybudować nowe perony na stacjach na których pociągi miały się nie zatrzymywać ?
Szkoda, że nie pominięto Lubina na tym rozkładzie, nie zdziwiłoby mnie to.[/quote]
Bo pociagi miały się zatrzymywać, taki był plan na początku. Później się bezpartyjnym (z nazwy) i świcie odwidzialo...
0 0
[quote="ZAKACZAWIE"][quote="szkło"]Wszytko mi się podoba, ale mam pytanie z innej beczki, co z remontem hali dworca PKP Legnica? Miał być, a go nie ma![/quote]
... 04.06.2019r. Wojewoda Dolnośląski, Decyzją, udzielił pozwolenia na budowę (w tym wypadku chodzi o remont peronów). Po uprawomocnieniu się Decyzji, Wykonawca przystąpi do tematycznych prac.[/quote]
W temacie jest to już stała,niezaprzeczalna i jawna DYSKRYMINACJA podróżnych niepełnosprawnych na wózkach, którzy skazani są na rezygnację z podróży. Brak wind sprawia, że należy zwrócić się do ochrony o wniesienie po schodach, a ta PODLE odmawia. Nikt nie bierze odpowiedzialności za przeciąganie się remontu. A przewoźnikom też nie zależy.
0 0
[quote="Gość"][quote="ZAKACZAWIE"][quote="szkło"]Wszytko mi się podoba, ale mam pytanie z innej beczki, co z remontem hali dworca PKP Legnica? Miał być, a go nie ma![/quote]
... 04.06.2019r. Wojewoda Dolnośląski, Decyzją, udzielił pozwolenia na budowę (w tym wypadku chodzi o remont peronów). Po uprawomocnieniu się Decyzji, Wykonawca przystąpi do tematycznych prac.[/quote]
W temacie jest to już stała,niezaprzeczalna i jawna DYSKRYMINACJA podróżnych niepełnosprawnych na wózkach, którzy skazani są na rezygnację z podróży. Brak wind sprawia, że należy zwrócić się do ochrony o wniesienie po schodach, a ta PODLE odmawia. Nikt nie bierze odpowiedzialności za przeciąganie się remontu. A przewoźnikom też nie zależy.[/quote]
Od kilkunastu dni z racji remontu ?na razie na papierze) asysta ochrony w Legnicy nie jest świadczona, trzeba podjechać busem MPK do stacji Jezierzany albo Jaśkowice pod miastem, tam są perony dostępne dla osób z niepełnosprawnością.
0 0
[quote="FryderykFoch"]A nie lepiej by było, aby tylko co drugi pociąg zatrzymywał się na tych stacjach?
Przecież to wydłuża czas podróży, a ilość pasażerów w tych wioskach jest nieproporcjonalna do Lubinia.
Przy okazji - po co tyle pociągów do Lubina? Przecież tam mają jeden perón...[/quote]
No i jak to sobie wyobrażasz? Myślisz że ludzie ze wsi do Wrocławia jeżdżą na wycieczki czy po co?
0 0
wystarczy tam się przejechać lub spojrzeć na mapę , aby zobaczyć ,że z Chróstnika i Grzymalina podróżnych po prostu nie będzie : brak parkingu, brak stojaków na rowery, bliżej do busa. Jeśli już to max. 5 pociągów na dobę - w tych miejscowościach jest mniej numerów niż pociągów.
0 0
[quote="ZAKACZAWIE"][quote="szkło"]Wszytko mi się podoba, ale mam pytanie z innej beczki, co z remontem hali dworca PKP Legnica? Miał być, a go nie ma![/quote]
... 04.06.2019r. Wojewoda Dolnośląski, Decyzją, udzielił pozwolenia na budowę (w tym wypadku chodzi o remont peronów). Po uprawomocnieniu się Decyzji, Wykonawca przystąpi do tematycznych prac.[/quote]
Czy przy projektowaniu ktoś wpadł na pomysł , aby tunel przebić na drugą stronę : albo główny do ul.Ścinawskiej , albo drugi do parkingu przy dworcu - znacznie skróciłoby to przejście z ul. Gliwickiej do miasta
0 0
[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="ZAKACZAWIE"][quote="szkło"]Wszytko mi się podoba, ale mam pytanie z innej beczki, co z remontem hali dworca PKP Legnica? Miał być, a go nie ma![/quote]
... 04.06.2019r. Wojewoda Dolnośląski, Decyzją, udzielił pozwolenia na budowę (w tym wypadku chodzi o remont peronów). Po uprawomocnieniu się Decyzji, Wykonawca przystąpi do tematycznych prac.[/quote]
W temacie jest to już stała,niezaprzeczalna i jawna DYSKRYMINACJA podróżnych niepełnosprawnych na wózkach, którzy skazani są na rezygnację z podróży. Brak wind sprawia, że należy zwrócić się do ochrony o wniesienie po schodach, a ta PODLE odmawia. Nikt nie bierze odpowiedzialności za przeciąganie się remontu. A przewoźnikom też nie zależy.[/quote]
Od kilkunastu dni z racji remontu ?na razie na papierze) asysta ochrony w Legnicy nie jest świadczona, trzeba podjechać busem MPK do stacji Jezierzany albo Jaśkowice pod miastem, tam są perony dostępne dla osób z niepełnosprawnością.[/quote]
Tzn.,że potencjalny pasazer niepełnosprawny na wózku zostaje obciążony dodatkowym kosztem dojazdu busa .....oraz powinien być świadomym, że nastąpi jego ograniczenie czasowe, bo bus MPK nie jeździ dłużej niż do 21( musi być odstawiony do zajezdni), a co jeśli pociąg przyjedzie np. z Wrocka ok. 23.00? MPK o tej porze nie świadczy usług. Jest to jawne ograniczenie i naciąganie na dodatkowe koszty. Pomijając jakość usług szofera we wskazanym busie. A jeszcze jedno, bus świadczy usługi WYŁĄCZNIE dla legniczan, co z resztą. W związku z takim zachowaniem PKP PLK samych niepełnosprawnych pasażerów nie powinno to obchodzić.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz