Dobiega końca remont kolejnego odcinka drogi wokół zbiornika wodnego Słup w gminie Męcinka. Droga jest już otwarta dla ruchu, na miejscu trwają ostatnie prace. To dobre wieści dla kierowców, którzy mogą jeździć nową nawierzchnią zniszczonej wcześniej, nie naprawianej od kilkudziesięciu (!) lat jezdni
Utwardziliśmy też kruszywem pobocza, a obecnie kończymy wykonywanie z masy bitumicznej zjazdów znajdujących się wzdłuż remontowanego odcinka i prowadzimy prace porządkowe - mówi Jacek Maciejczak, kierownik budowy z COM - D Spółka z o.o. w Jaworze.
- Remont jest wykonywany tak, aby droga służyła mieszkańcom nie „na chwilę”, ale przez lata - podkreśla Jakub Madej, prezes KSS Bartnica.
Naprawiany obecnie odcinek ma 725 metrów długości. Na czas remontu głównej jezdni była ona całkowicie zamknięta dla ruchu, wyznaczone zostały objazdy. - Przy założonej technologii nie było możliwości prowadzenia prac połówkowo i umożliwienia kierowcom korzystania z ruchu wahadłowego. Wiązało się to wprawdzie z większymi utrudnieniami, ale znacząco przyśpieszyło remont drogi, który trwał tylko trzy tygodnie - wyjaśnia Jacek Maciejczak, kierownik budowy.
Naprawa kolejnego, ostatniego już odcinka mającej ok. 4 kilometry długości drogi wokół zbiornika wodnego Słup w gminie Męcinka, została zaplanowana na przyszły rok. Cała inwestycja jest efektem umowy podpisanej w 2020 roku przez spółkę KSS Bartnica i władze Powiatu Jaworskiego. Bocznicę Kolejową Brachów, dzięki której wydobywany w Męcince bazalt - wykorzystywany do budowy ważnych dróg i autostrad - rozwożony jest po kraju ekologicznym i ekonomicznym transportem kolejowym, KSS Bartnica oddała do użytku w ubiegłym roku. Jednak zanim kruszywo trafi na wagony, musi być do bocznicy kolejowej dowiezione ciężarówkami. Transport odbywa się właśnie drogą nr 2786D. Z tego powodu władze KSS Bartnica już w 2020 roku, kilka miesięcy po rozpoczęciu prac związanych z budową bocznicy, zobowiązały się do wyremontowania na własny koszt powiatowej drogi, która nie była naprawiana od kilkudziesięciu lat. Koszt całej inwestycji wynosi ponad 3 mln. PLN.
0 0
Dobrze by było zalać asfaltem betonową drogę ze Słupa-Osiedle przez Brachów w kierunku Bielowic. Bo ta droga jest w strasznym stanie.
0 0
A w Legnicy są strefy ekonomiczne które w ogóle nie remontują dróg miejskich a Tiry z tych stref rozjeżdżają ulice robiąc koleiny i dziury...
Kupajdziury opanowały miasto
0 0
Gość napisał(a):
> A w Legnicy są strefy ekonomiczne które w ogóle nie remontują dróg
> miejskich a Tiry z tych stref rozjeżdżają ulice robiąc koleiny i dziury...
> Kupajdziury opanowały miasto
Gościu wyrwałeś się!!!. A w Legnicy na strefie drogi mają porobione. A powód dlaczego kopalnia robi drogę jest bardzo prosta. Zrobili sobie bocznicę na Brachowie i setki ciężarówek z kamieniem tamtędy jeździ więc nie czekając aż Starostwo to zrobi . Jakie z tego korzyści będzie miała kopalnia? Otóż ciężarówki pełne jadąc po gładkiej drodze mniej się zużywają i szybciej więcej towaru przewiozą a jak doszło by do wypadku do koszty są bardzo duże.
0 0
Gość napisał(a):
> A w Legnicy są strefy ekonomiczne które w ogóle nie remontują dróg
> miejskich a Tiry z tych stref rozjeżdżają ulice robiąc koleiny i dziury...
> Kupajdziury opanowały miasto
strefa nie ma tirów gimbusie
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz