Zamknij

Remont po kilkudziesięciu latach

09:20, 15.06.2024
Skomentuj

Dobiega końca remont kolejnego odcinka drogi wokół zbiornika wodnego Słup w gminie Męcinka. Droga jest już otwarta dla ruchu, na miejscu trwają ostatnie prace. To dobre wieści dla kierowców, którzy mogą jeździć nową nawierzchnią zniszczonej wcześniej, nie naprawianej od kilkudziesięciu (!) lat jezdni

 Choć biegnąca wokół zbiornika wodnego Słup droga nr 2786D jest powiatowa, naprawiają ją na własny koszt Kopalnie Surowców Skalnych w Bartnicy, które są właścicielem Kopalni Bazaltu w Męcince oraz pobliskiej Bocznicy Kolejowej Brachów, do której droga prowadzi. – Do naprawy tej jezdni nie obligują nas żadne przepisy. Zdecydowaliśmy się na remont dobrowolnie, ponieważ droga była już tak zniszczona, że zagrażała bezpieczeństwu kierowców, a bezpieczeństwo ludzi jest jednym z priorytetów naszej Spółki – mówi Jakub Madej, prezes Kopalń Surowców Skalnych w Bartnicy.

Spółka wyremontowała do tej pory trzy odcinki drogi powiatowej nr 2786D, biegnącej wokół zbiornika Słup, nad którym w ciepłe dni chętnie wypoczywają mieszkańcy regionu. - W pierwszej kolejności KSS Bartnica wyremontowała most na rzece Nysa Szalona, który nie był naprawiany od… 1966 roku. Podczas kolejnych etapów remontu naprawiliśmy najbardziej zniszczone odcinki drogi, między Chroślicami i miejscowością Słup. W ramach prac m.in. sfrezowana została dotychczasowa nawierzchnia jezdni, która po wymieszaniu z mieszanką bazaltową i cementem wykorzystana została do nowej podbudowy drogi. Wzmocniliśmy też pobocza oraz utwardziliśmy znajdujące się przy drodze zjazdy - mówi Bogusław Krupiński, Kierownik Działu Energomechanicznego w KSS Bartnica.

Obecnie kończy się naprawa czwartego odcinka jezdni. Trwają ostatnie prace, prowadzone przez odpowiedzialną za wykonanie remontu firmę COM - D z Jawora. Sama droga jest już naprawiona: ma nową, bezpieczną nawierzchnię, do wykonania pozostały jeszcze zjazdy i prace porządkowe. - Ten etap remon-tu, podobnie jak poprzednie, polegał na wykonaniu podbudowy drogi w tech-nologii MCE, czyli zmieszaniu sfrezowanej, dotychczasowej nawierzchni jezdni z emulsją asfaltową, cementem oraz kruszywem i wykonaniu na tak przygoto-wanej podbudowie dwóch warstw nawierzchni bitumicznych: wiążącej i ście-ralnej.

Utwardziliśmy też kruszywem pobocza, a obecnie kończymy wykonywanie z masy bitumicznej zjazdów znajdujących się wzdłuż remontowanego odcinka i prowadzimy prace porządkowe - mówi Jacek Maciejczak, kierownik budowy z COM - D Spółka z o.o. w Jaworze.
- Remont jest wykonywany tak, aby droga służyła mieszkańcom nie „na chwilę”, ale przez lata - podkreśla Jakub Madej, prezes KSS Bartnica.
Naprawiany obecnie odcinek ma 725 metrów długości. Na czas remontu głównej jezdni była ona całkowicie zamknięta dla ruchu, wyznaczone zostały objazdy. - Przy założonej technologii nie było możliwości prowadzenia prac połówkowo i umożliwienia kierowcom korzystania z ruchu wahadłowego. Wiązało się to wprawdzie z większymi utrudnieniami, ale znacząco przyśpieszyło remont drogi, który trwał tylko trzy tygodnie - wyjaśnia Jacek Maciejczak, kierownik budowy.

Naprawa kolejnego, ostatniego już odcinka mającej ok. 4 kilometry długości drogi wokół zbiornika wodnego Słup w gminie Męcinka, została zaplanowana na przyszły rok. Cała inwestycja jest efektem umowy podpisanej w 2020 roku przez spółkę KSS Bartnica i władze Powiatu Jaworskiego. Bocznicę Kolejową Brachów, dzięki której wydobywany w Męcince bazalt - wykorzystywany do budowy ważnych dróg i autostrad - rozwożony jest po kraju ekologicznym i ekonomicznym transportem kolejowym, KSS Bartnica oddała do użytku w ubiegłym roku. Jednak zanim kruszywo trafi na wagony, musi być do bocznicy kolejowej dowiezione ciężarówkami. Transport odbywa się właśnie drogą nr 2786D. Z tego powodu władze KSS Bartnica już w 2020 roku, kilka miesięcy po rozpoczęciu prac związanych z budową bocznicy, zobowiązały się do wyremontowania na własny koszt powiatowej drogi, która nie była naprawiana od kilkudziesięciu lat. Koszt całej inwestycji wynosi ponad 3 mln. PLN.

(EG)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dobrze by było zalać asfaltem betonową drogę ze Słupa-Osiedle przez Brachów w kierunku Bielowic. Bo ta droga jest w strasznym stanie.

09:00, 15.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A w Legnicy są strefy ekonomiczne które w ogóle nie remontują dróg miejskich a Tiry z tych stref rozjeżdżają ulice robiąc koleiny i dziury...
Kupajdziury opanowały miasto

09:00, 15.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Gość napisał(a):
> A w Legnicy są strefy ekonomiczne które w ogóle nie remontują dróg
> miejskich a Tiry z tych stref rozjeżdżają ulice robiąc koleiny i dziury...
> Kupajdziury opanowały miasto

Gościu wyrwałeś się!!!. A w Legnicy na strefie drogi mają porobione. A powód dlaczego kopalnia robi drogę jest bardzo prosta. Zrobili sobie bocznicę na Brachowie i setki ciężarówek z kamieniem tamtędy jeździ więc nie czekając aż Starostwo to zrobi . Jakie z tego korzyści będzie miała kopalnia? Otóż ciężarówki pełne jadąc po gładkiej drodze mniej się zużywają i szybciej więcej towaru przewiozą a jak doszło by do wypadku do koszty są bardzo duże.

11:00, 16.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Gość napisał(a):
> A w Legnicy są strefy ekonomiczne które w ogóle nie remontują dróg
> miejskich a Tiry z tych stref rozjeżdżają ulice robiąc koleiny i dziury...
> Kupajdziury opanowały miasto

strefa nie ma tirów gimbusie

01:00, 17.06.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%