Zamknij

Towarzystwo Przyjaciół Dzieci i Pepco walczą z zagrożeniami w internecie w kampanii #wiemcorobić"

Lilla SadowskaLilla Sadowska 16:59, 21.11.2024
Skomentuj Kampania #wiemcorobić, o zagrożeniach online (mat. prasowe) Kampania #wiemcorobić, o zagrożeniach online (mat. prasowe)

Towarzystwo Przyjaciół Dzieci uruchamia ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, której celem jest podniesienie świadomości na temat zagrożeń w sieci, takich jak child grooming i sextortion. Kampania skierowana jest do dzieci, rodziców oraz nauczycieli, i ma na celu edukację oraz przygotowanie do skutecznego rozpoznawania i reagowania na niebezpieczeństwa online.

Naszym celem jest, by każde dziecko potrafiło rozpoznać zagrożenie i wiedziało, jak na nie odpowiedzieć. Chcemy, aby młodzież czuła się bezpiecznie, zgłaszając przestępstwa, a nie obawiała się oceny dorosłych. Ważne, by każdy miał świadomość, że w obliczu zagrożenia nie jest sam – mówi Marta Kwiatek z Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, koordynatorka Telefonu i czatu zaufania dla dzieci i młodzieży 800119119.pl.

Kampania to także konkretne narzędzia dla dorosłych – rodziców i nauczycieli, którzy zyskają dostęp do materiałów edukacyjnych i poradników, by skutecznie wspierać dzieci i młodzież. Na stronie internetowej kampanii już teraz dostępne są wideo i materiały informacyjne, a także formularz umożliwiający zgłoszenie przestępstwa. Wkrótce nauczyciele otrzymają scenariusze lekcji i narzędzia do rozpoznawania zagrożeń wśród uczniów. Jakie zagrożenia czekają?

Child grooming to proces, w którym sprawca stara się zdobyć zaufanie dziecka, by potem wykorzystać je seksualnie. W ramach kampanii przygotowano materiały edukacyjne, które pomagają dzieciom rozpoznać niepokojące sygnały, takie jak izolowanie od bliskich czy prośby o zdjęcia o charakterze intymnym.

Grooming to proces subtelny, dlatego tak ważne jest, by młodsze osoby miały świadomość, jak się przed nim chronić i wiedziały, gdzie szukać wsparcia – podkreśla psychoterapeutka Julia Norman, ekspertka kampanii.

Sextortion to kolejny temat kampanii, który dotyczy szantażowania dzieci kompromitującymi materiałami, by wymusić korzyści finansowe. Dzieci często wchodzą w takie relacje w poszukiwaniu akceptacji, nie wiedząc, że są manipulowane.

Dzieci, które doświadczają sextortion, czują się winne i przestraszone. Muszą wiedzieć, że mają prawo do wsparcia i że mogą zgłosić to na policję lub porozmawiać z rodzicami – mówi psycholożka Magda Mroziewicz, ekspertka kampanii.

Kampania #wiemcorobić realizowana jest przy wsparciu specjalistów, w tym sędziów, psychoterapeutów, psychologów oraz przedstawicieli policji. Patronat honorowy nad inicjatywą objęli Minister Sprawiedliwości, Rzecznik Praw Dziecka oraz Komendant Główny Policji.

Z radością wspieramy tę inicjatywę, która pomaga w budowaniu świadomości o zagrożeniach w internecie. Uważamy, że edukacja na temat bezpieczeństwa online jest kluczowa, aby dzieci mogły korzystać z internetu w sposób świadomy i bezpieczny – dodaje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.

Kampania #wiemcorobić to ciągły proces. Wkrótce dostępne będą kolejne materiały, w tym scenariusze lekcji i film edukacyjny. Dodatkowo planowane są webinary i wydarzenia, które będą dostępne na stronie internetowej kampanii oraz w mediach społecznościowych Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%