Zamknij
Ważne

4 najpopularniejsze typy pozycjonowania stron

09:13, 29.09.2022
Skomentuj

Umiejętność wyróżnienia się na tle konkurencji to jedno z wyzwań, które musi podjąć każda firma czy przedsiębiorca. Stąd pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie działaniem, na które warto zwrócić uwagę w celu zwiększenia pozycji swojego biznesu.

SEO to dziedzina marketingu online polegająca na optymalizacji widoczności strony internetowej w Google, poprzez zestaw strategii, technik i działań. SEO ma za zadanie poprawić pozycję Twojej witryny w SERPach. A im wyższa pozycja, tym więcej odwiedzających. Istnieje jednak wiele różnych rodzajów pozycjonowania: pozycjonowanie na frazy, pozycjonowanie szerokie, pozycjonowanie lokalne, a także content marketing. Świat SEO jest złożony. W tym artykule przedstawiliśmy 4 najpopularniejsze typy pozycjonowania stron.

Dlaczego stosuje się różne strategie i typy pozycjonowania?

Na skuteczność pozycjonowania stron wpływa kilka czynników, a zależą one od tego, jakie działania zostały podjęte. Warto wiedzieć, że 90% kliknięć jest dokonywanych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zatem optymalizacja strony w celu wyświetlenia się na pierwszej stronie jest niezbędna, aby móc uchwycić wystarczającą część ruchu.

SEO można podzielić na działania:

  • on Page - działania wykonywane na stronie internetowej;
  • off Page - działania wykonywane poza stroną internetową, ale mające pozytywny wpływ na pozycjonowanie.

Istnieją 4 najpopularniejsze typy pozycjonowania, które omówiliśmy poniżej.

Pozycjonowanie na frazy

Pozycjonowanie słów kluczowych, czyli pozycjonowanie na frazy to jedna z najważniejszych technik SEO. Frazy to terminy, które pomagają opisać działalność firmy, nawiązują do sprzedawanego produktu, a także do grupy docelowej odbiorców. Bardzo ważne jest, aby odpowiednio wybrać te słowa, ponieważ to one odpowiadają za przyciąganie wysokiej jakości ruchu do witryny.

Ponieważ każdy użytkownik używa nieco innych słów kluczowych podczas swoich wyszukiwań w Google, konieczne jest sporządzenie listy fraz i umiejętne dostosowanie się do niej. Z tego powodu warto wykorzystać tzw. pozycjonowanie szerokie (czyli “long tail”), które koncentruje się na grupie podobnych słów kluczowych o średnio-wysokim indeksie wyszukiwania, z mniejszą konkurencją niż najpopularniejsze frazy. Są one łatwiejsze do pozycjonowania w SERP.

Aby poprawnie zrealizować pozycjonowanie na frazy, należy:

  • określić grupę docelową odbiorców, do której skierowana jest oferta Twojej firmy;
  • określić słowa kluczowe, które doskonale opisują działalność i/lub produkt, lub mają z nim bezpośredni związek;
  • wybrać odpowiednie frazy z dużą liczbą wyszukiwań.

Po znalezieniu odpowiednich słów kluczowych należy przeanalizować, jaka liczba użytkowników używa tych haseł do przeprowadzenia wyszukiwania i ile konkurencyjnych firm pozycjonuje się na te same frazy. Celem jest znalezienie słów kluczowych o dużej liczbie wyszukiwań, ale o niskim współczynniku konkurencji, co zwiększy prawdopodobieństwo konwersji.

Warto pamiętać też o tym, że SEO to nie tylko efekt użycia pojedynczych słów kluczowych, ale i semantyki skorelowanej z tymi frazami. Witryna musi być w stanie pojawić się w wynikach wyszukiwania dla różnych wyszukiwań, związanych z tą samą niszą rynkową. Pozycjonowanie na frazy musi być też ściśle powiązane z poszczególnymi elementami witryny, jak np. tagami H1 i H2, H3.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie, czyli tzw. Long tail to strategia wykorzystywana do generowania wysokiej jakości ruchu organicznego na stronie internetowej. Technika ta skupia się na wykorzystaniu rozbudowanych słów kluczowych, które oferują największą wartość dla działalności danego biznesu.

Co to są słowa kluczowe „long tail”?

Są to bardzo precyzyjne hasła, które odpowiadają na konkretne potrzeby użytkowników. Te frazy składają się z co najmniej trzech słów; są słowami kluczowymi o niskiej konkurencji i mają małą liczbę wyszukiwań. Poza tym, pomimo mniejszej liczby wyszukiwań pozycjonowanie szerokie pozwala na uzyskanie lepszej konwersji w porównaniu z pozycjonowaniem standardowym. Dzieje się tak dlatego, że słowa kluczowe long tail pozycjonują się łatwiej. Wyrażają one potrzebę klienta, którą dany biznes może zaspokoić.

Korzyści z zastosowania pozycjonowania szerokiego w strategii SEO

Większość wyszukiwań pochodzi właśnie ze słów kluczowych „long tail”. Jest to zatem cenne, ponieważ są to frazy, które mogą generować wiele możliwości w różnych konkretnych sektorach.

Oto główne zalety korzystania z tej techniki:

  • poprawa rankingów i wybicie się na tle konkurencji;
  • zwiększenie liczby konwersji;
  • zmniejszenie kosztu marketingu;
  • dopasowanie do trendów klientów.
Pozycjonowanie lokalne

SEO lokalne składa się z działań mających na celu pozycjonowanie strony internetowej na poziomie lokalnym lub regionalnym. Jeśli chodzi o poziom trudności, można powiedzieć, że jest to najłatwiejsza do wdrożenia strategia SEO, ponieważ skupia się na słowach zawierających konkretne lokalizacje, np. wpisująć pozycjonowanie Wrocław, wyświetli Ci się wiele wyników, w tym https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw. Dla tego typu pozycjonowania bardzo ważne jest, aby zoptymalizować wpis w Profilu Firmy w Google, być widocznym w mapach Google oraz zarejestrowanym w głównych lokalnych katalogach. Dzięki temu można uzyskać ruch od potencjalnych klientów, którzy szukają lokalnych produktów lub usług.

Content marketing

Content Marketing to strategia skoncentrowana na tworzeniu i dystrybucji odpowiednich treści, takich jak artykuły, e-booki i posty w sieciach społecznościowych. Dzięki content marketingowi firma staje się autorytetem w tej dziedzinie, odpowiadając na wiele pytań swoich potencjalnych klientów. Więcej informacji na temat tworzenia contentu, który generuje sprzedaż, znajdziesz na blogu Smartbuzz.

W skrócie: Content Marketing mówi o Twojej niszy rynkowej. Są to wszystkie treści stworzone w celu edukowania, informowania lub zapewniania rozrywki potencjalnemu klientowi. Chodzi o to, aby Twoja marka była punktem odniesienia, jeśli chodzi o konkretną dziedzinę.

Zanim zaczniesz: co wziąć pod uwagę?

Pierwszym krokiem jest przygotowanie dobrego planu treści i zaplanowanie z wyprzedzeniem tekstów. Pomoże to zwiększyć widoczność, a także być w stanie zróżnicować swoich odbiorców, aby stworzyć określone treści dla każdego z nich. Kluczem do sukcesu jest dostarczanie odpowiednich treści we właściwym czasie. Zaoferuj kupującemu informacje, których potrzebuje, zgodnie z fazą procesu zakupu, w której się znajduje. Pamiętaj też, aby zrobić to w najbardziej odpowiednim formacie, bo liczy się nie tylko jakość informacji, ale także ich prezentacja.

Oto niektóre rodzaje treści, które możesz wykorzystać w swojej strategii content marketingu:

  • blog,
  • newsletter,
  • obrazy,
  • infografiki,
  • filmy,
  • poradniki,
  • e-booki,
  • prezentacje.

Warto regularnie sięgać po opinie użytkowników, aby dowiedzieć się, czego potrzebują i co ich interesuje. Pomoże Ci to określić, jakie tematy ich interesują, a tym samym wygenerować treści, które będą dla nich wartościowe.

(WP(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Słyszałem, że za miejsce strony w rankingu trzeba płacić. Czy to prawda?

09:00, 29.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pozycjonowaniem stron zajmują się agencje SEO (Search Engine Optimization).
Cennik w przbliżeniu jest następujący:
strona lokalna (małe firmy, mała konkurencyjność fraz) - 800-1500 zł netto
strona ogólnopolska (frazy średniokonkurencyjne) - 1500-2500 zł netto
strona ogólnopolska (mały sklep internetowy, frazy konkurencyjne) - 2500-4500 zł netto

08:00, 30.09.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%