Zamknij

Spark – auto z iskrą

22:12, 02.08.2010
Skomentuj

W salonach Chevroleta na dobre zagościł nowy Spark. Auto odznacza się odważną stylistyką nadwozia i ciekawie zaprojektowanym wnętrzem. Bazowa wersja samochodu kosztuje 30 tys. zł. Czy auto zrobi furorę na legnickich drogach?

To druga generacja modelu samochodu. Spark wywodzi się od dobrze znanego w Polsce Daewoo Matiza. Kiedy zbankrutował koncern Daewoo przejął go General Motors i Matiz zmienił nazwę. Oprócz zamiany nazwy samochód przeszedł prawdziwą metamorfozę w swoim wyglądzie. Obecnie już niemal w niczym nie przypomina swojego protoplasty.

Chevrolet liczy na to, że Spark zgodnie ze swoją nazwą ( z ang. iskra) roznieci płomień pożądania u klientów klasy mini i stanie się rynkowym przebojem. Z pewnością samochód wyróżnia się pośród konkurencji aut segmentu A. Ostry, pełny wyrazu, stylowy to określenia, które najlepiej pasują do nowego modelu Chevroleta. Ponadto projektanci zadbali aby zmieścić pięcioro drzwi, pięć siedzeń i sporo przestrzeni na różnego rodzaju drobiazgi. Gabarytowo to typowe auto klasy miejskiej. Przy 3,64 m długości i 1,60 m szerokości łatwo poruszać nim się po ciasnych miejskich uliczkach. Do takich warunków auto jest stworzone. Konstruktorzy zadbali o kwestię łatwości parkowania.

Promień, skrętu Sparka wynosi jedynie 5 metrów co dodatkowo ułatwia manewrowania na wąskich osiedlowych drogach. Zastosowano dłuższy niż przeciętnie rozstaw osi. Dzięki temu uzyskano więcej miejsca w kabinie. W aucie zastosowano wiele pomysłowych rozwiązań. Centralnym punktem kabiny jest okrągły licznik oraz tablica przyrządów inspirowana jednośladami. Analogowemu prędkościomierzowi towarzyszy cyfrowy obrotomierz. Rażą jedynie twarde plastiki w kokpicie. Wszystkie elementy kontrolne podświetlane są na jasnoniebieski kolor. Wyposażenie audio dopasowane jest do upodobań kierowcy i pasażerów, którzy mogą słuchając radia, płyt CD, plików MP3 lub podłączając przenośny odtwarzacz do portu USB lub gniazda wejściowego Aux-in. Sparki dostępne są dwóch rodzajach silników benzynowych o pojemności 1,0 i 1,2 litra.. Samochód z mniejszym silnikiem do 100 km/h przyśpiesza w 15,5 sekundy, a z większym „setkę”
osiąga w około 12 sekund.

Producent podaje, że średnie zużycie paliwa w obu silnikach jest identyczne i wynosi 5 litrów na 100 km. To niewątpliwy atut samochodu. Inne zalet y to wyposażenie w skład którego wchodzi m.in. automatyczna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (również podgrzewane), a także centralny zamek. Za bezpieczeństwo pasażerów odpowiada m.in. ABS, system stabilizacji tor u jazdy ESP, przednie, boczne i kurtynowe airbagi oraz napinacze pasów.

(ps(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%