13 grudnia przywrócone zostanie bezpośrednie połączenie kolejowe Wrocław – Drezno. Zwiększy się również częstotliwość i ilość połączeń kolejowych w regionie.
Pociągi tej relacji uruchamiane będą w korzystniejszej, zmodyfikowanej formie. Dotychczasowe połączenia Regioekspres zastąpione zostaną połączeniami Regio. Pociągi po polskiej stronie kursować będą w taryfie Regio (tańszej niż Regioekspres), oraz zatrzymają się na większej liczbie stacji. Dla osób podróżujących relacją do/z Drezna Koleje Dolnośląskie przygotowały specjalną ofertę taryfową. Pociągi do Drezna odjadą z Wrocławia Głównego o godzinie: 6:06, 14:30 i 18:08, powrót z Drezna zaplanowano natomiast na godziny: 10:04, 15:42 oraz 22:03.
To nie koniec dużych zmian w ruchu kolejowym na Dolnym Śląsku. Nowy rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia pełen jest zmian. Będą one korzystne również dla pasażerów korzystających z połączeń przejeżdżających przez Zgorzelec do/ z Jeleniej Góry, Węglińca, Żar i Zielonej Góry. Część pociągów zostanie skierowana do stacji Görlitz, gdzie zaplanowano skomunikowanie ich z pociągami do/z Drezna, Zittau czy Cottbus.
Nowością będą połączenia bezpośrednie z Wrocławia w kierunku Nysy – kursy w wieczorne, w piątki i niedziele, Kudowy-Zdroju – kursy poranne weekendowe oraz południowe codzienne, oraz Krotoszyna – kursy poranne weekendowe. Kontynuowana będzie realizacja połączeń bezpośrednich w relacjach do Łodzi, Raciborza i Gliwic.
Po przeprowadzonych modernizacjach linii kolejowych w kierunku Rawicza i Jeleniej Góry poprawi się oferta przewozowa, zwiększona zostanie ilość połączeń i wprowadzony zostanie nowy tabor do ich obsługi. Na odcinku Wrocław – Rawicz oprócz pociągów Przewozów Regionalnych w relacjach do Leszna i Poznania zostaną uruchomione połączenia obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie, w tym dodatkowe kursujące w szczycie przewozowym. Większość połączeń będzie obsługiwana nowym lub zmodernizowanym taborem.
Dzięki temu czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku Wrocław – Rawicz wyniesie 54 minuty. Oferta na tej trasie ulegnie znaczącej poprawie dzięki czterem nowym parom pociągów.
Linię w kierunku Jeleniej Góry będzie obsługiwał nowoczesny, klimatyzowany tabor EZT 36WE „Impuls” i EN57AL przewoźnika Koleje Dolnośląskie. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Wrocławia do Wałbrzycha wyniesie 1 godzinę 7 minut, a do Jeleniej Góry 2 godziny 10 minut. Zmodernizowane EZT EN57AL Przewozów Regionalnych będą obsługiwać również pociągi z Wrocławia do Zielonej Góry (wszystkie połączenia) oraz do Międzylesia (2 pary pociągów).
- Będziemy nadal przekonywać rząd, że przywrócenie tego połączenia jest konieczne. Ma nie tylko wymiar prestiżowy, ale przede wszystkim gospodarczy i społeczny. Dzięki niemu wzrośnie atrakcyjność inwestycyjna i turystyczna naszego regionu. Połączenie Dolnego Śląska z Berlinem nabiera szczególnego znaczenia również w kontekście zbliżających się wydarzeń związanych z Europejską Stolicą Kultury 2016 – przekonuje marszałek województwa Cezary Przybylski.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz