Przedstawiamy zmiany dotyczące kursowania pociągów Kolei Dolnośląskich, które zaczną obowiązywać od 11 grudnia.
Rawicz - Wrocław: Linia nadal będzie obsługiwana we współpracy ze spółką Przewozy Regionalne. Utrzymana zostanie zbliżona oferta połączeń.
Międzylesie / Kudowa-Zdrój - Kłodzko - Dzierżoniów – Legnica: Najważniejszą zmianą będzie znaczący wzrost liczby połączeń pomiędzy Dzierżoniowem i Legnicą - zostaną zlikwidowane dotkliwe dla pasażerów przerwy między pociągami w południe i późnym popołudniem. Nowością będzie także wydłużenie niektórych pociągów KD z Kłodzka do Międzylesia.
Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Wałbrzych – Wrocław: Również na tej linii wzrośnie liczba połączeń. Z Wałbrzycha do Wrocławia pociągi pojadą co godzinę, ze wzmocnieniami w szczycie. Na pozostałym odcinku połączenia będą dostępne co dwie godziny, przy czym między Jelenią Górą a Wałbrzychem w szczycie dostępne będą wzmocnienia - pociągi pojadą co godzinę. Pociąg Wilczka spółki Przewozy Regionalne, złożony z tradycyjnego składu wagonowego z lokomotywą zostanie zastąpiony przez elektryczny zespół trakcyjny Kolei Dolnośląskich - spowoduje to skrócenie czasu porannego dojazdu z Jeleniej Góry do Wrocławia o ponad pół godziny.
Ponadto, w celu poprawy komfortu podróży, zróżnicowane zostaną godziny odjazdu z Wrocławia składów kończących bieg w Wałbrzychu (podmiejski ruch dowozowy, odjazdy kwadrans przed pełną godziną) oraz jadących do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby (ruch regionalny, odjazdy kwadrans po pełnej godzinie). Na linii nadal kontynuowane będą prace modernizacyjne - w związku z tym rozkład jazdy w ciągu roku niestety ulegać będzie korektom - należy spodziewać się przesunięć godzin odjazdu pociągów, o których przewoźnik będzie pasażerów informować na bieżąco.
Jelcz-Laskowice – Wrocław: Obsługę linii w całości przejmą Koleje Dolnośląskie, liczba par połączeń w dni robocze wzrośnie do szesnastu. Pociągi będą kursować w odstępach od pół godziny w szczycie do dwóch godzin w okresach międzyszczytowych.
Trzebnica – Wrocław: Obecnie prowadzone prace na linii skrócą czas przejazdu, dzięki czemu możliwe stanie się częściowe wdrożenie cyklicznego rozkładu jazdy. Przez większość dnia pociągi odjadą z Trzebnicy 41 minut po pełnej godzinie. Wzrośnie liczba połączeń - w dni robocze uruchamianych będzie 15 par pociągów, co zapewni połączenia co godzinę w szczycie i co dwie godziny poza nim.
Kudowa-Zdrój - Kłodzko – Wrocław: Na odcinku Kłodzko - Wrocław linia nadal będzie obsługiwana we współpracy ze spółką Przewozy Regionalne. Liczba par połączeń Kolei Dolnośląskich wzrośnie do trzech.
Drezno - Zgorzelec - Legnica – Wrocław: Na linii nadal uruchamiane będą trzy pary połączeń bezpośrednich, kursujących co 6 godzin. Na odcinku Legnica - Wrocław pociągi będą kursowały jako przyśpieszone. Oprócz tego dostępne będą połączenia z przesiadkami - co w sumie zapewni sześć par połączeń między Dreznem i Wrocławiem, a jedenaście - między Zgorzelcem i Wrocławiem.
Lwówek Śląski - Jelenia Góra: Niestety, ze względu na wprowadzenie ograniczenia prędkości na linii kolejowej do dziesięciu kilometrów na godzinę, jesteśmy zmuszeni zastąpić pociągi autobusową komunikacją zastępczą.
Wałbrzych - Kłodzko - Kudowa-Zdrój / Międzylesie: Na linii wzrośnie liczba par połączeń - uruchomiony zostanie pociąg umożliwiający poranne dojazdy do Wałbrzycha, zlikwidowana zostanie dotkliwa przerwa między pociągami w środku dnia. Niektóre pociągi będą wydłużone z Kłodzka do Międzylesia.
Dzierżoniów - Jaworzyna Śląska – Wrocław: Dzięki zmianom w obsłudze linii D5 nastąpi rozbudowa oferty połączeń przesiadkowych. Możliwy będzie dojazd do Wrocławia zarówno na godzinę siódmą, jak i ósmą. Z Wrocławia przygotowana została możliwość powrotu po godzinie 12, 13, 14, 15 i 16. Ostatni pociąg powrotny kursować będzie około godziny 22.
Węgliniec - Zgorzelec / Goerlitz - Jelenia Góra: Na linii zwiększona zostanie liczba połączeń. Między Jelenią Górą a Lubaniem w dni robocze pojedzie 6 par pociągów, a między Lubaniem a Zgorzelcem - siedem. Wliczając połączenia przesiadkowe, z Węglińca do Goerlitz dostępnych będzie 8 par połączeń, a z Jeleniej Góry - sześć. Pociągi spółki Przewozy Regionalne, kursujące z Zielonej Góry do Jeleniej Góry, nie uzyskały zgody na wjazd do Goerlitz, Koleje Dolnośląskie uruchomią pociągi łącznikowe, umożliwiające mieszkańcom Zielonej Góry przejazd przez granicę.
Forst - Żary - Legnica - Wrocław: Na linii pozostaną wyłącznie pociągi Kolei Dolnośląskich. Pomiędzy Żarami i Legnicą oferowanych będzie pięć par połączeń oraz dodatkowy pociąg wzmacniający, kursujący wyłącznie w piątki. Cztery pary połączeń kursować będą bezpośrednio do Wrocławia, w weekendy w sezonie letnim dwie z nich pojadą aż do Forst w Niemczech.
Trutnov - Kralovec - Lubawka - Kamienna Góra - Sędzisław - Jelenia Góra: Oferta zaplanowana jest podobnie jak w zeszłym roku - trzy pary połączeń funkcjonujące w okresie letnim.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz