Zamknij

PKP szykuje inwestycję na linii Jawor - Legnica

09:27, 25.04.2018
Skomentuj

PKP Polskie Linie Kolejowe za blisko 20 mln zł odbudują mijankę koło Przybyłowic na odcinku Jawor–Legnica. Zwiększy się przepustowość i możliwość przewozu towarów. Sprawniej pojadą pociągi pasażerskie.

Dzięki inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększą możliwości przewozu towarów – szczególnie kamienia transportowanego z Dolnego Śląska. Poprawią się warunki obsługi transportem kolejowym zakładów w regionie Legnicy i Jawora. Koło Przybyłowic zostanie odbudowany kilometr toru. Przebudowany będzie sąsiedni tor.

Wykonane zostaną prace odwodnieniowe i wzmocnienia podtorza i przepusty . Bezpieczeństwo ruchu zapewnią nowe urządzenia sygnalizacyjne. Pobliski przejazd kolejowo-drogowym zostanie wyposażony w nowoczesne urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej oraz monitoring.
 
- Przebudowane zostaną dwa perony. Będą wyższe, co ułatwi pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Dojścia zostaną przystosowane dla osób o ograniczonej mobilności. Perony będą wyposażone w nowe oświetlenie. Nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne, system oznakowania dotykowego – ułatwią podróże. Przejście miedzy peronami w poziomie szyn, wyposażone będzie w pochylnię oraz labirynt, zabezpieczający przed bezpośrednim wejściem na tory - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Wartą blisko 2 mln zł umowę na prace z firmą Infrapol z Jawora, PKP PLK podpisały 23 kwietnia. Zakończenie robót planowane jest na wrzesień br.

(J(lca.pl), PKP PLK)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(17)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A czemu nie ma żadnych informacji na temat linii Legnica-Lubin? Wymiana torów trwa, może jakiś news wypadałoby napisać? Tyle było szumu o remoncie, miały jeździć busy KD i "przyzwyczaić" pasażerów, a tu cisza w temacie!

10:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A po co do lubina? Przecież to wioska? Nikt nie lubi lubina. (lubina pisze z małej litery, bo to nic nie warta wioska) ;-) Tyle w temacie.

10:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

jaka firma infrapol??? wpiszcie se w google i zobaczcie se ze nie ma takiej.... tylko INFRAKOL

10:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Bo Mercedes w Jaworze koło Wrocławia będzie budował bocznicę kolejową więc ta mijanka jak najbardziej potrzebna. A co z przystankiem PKP na strefie Panie Wacław Szetelnicki ??? Sprawa ucichła bo wybory wygrane?

12:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Przybyłowice leżą w pobliżu ważnego skrzyżowania linii kolejowej z drogą S3, której budowa jest na ukończeniu oraz w pobliżu budowanej fabryki silników Mercedesa. Więc przebudowa stacji ma sens.
Zdaje się wzdłuż S3 będzie ścieżka rowerowa. Więc tam krzyżuje się kilka ważnych dróg.

12:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]A czemu nie ma żadnych informacji na temat linii Legnica-Lubin? Wymiana torów trwa, może jakiś news wypadałoby napisać? Tyle było szumu o remoncie, miały jeździć busy KD i "przyzwyczaić" pasażerów, a tu cisza w temacie![/quote]

No właśnie ! Jak mamy wyjechać z Legnicy na weekendy w Lubinie ? W naszym miasteczku nic nie ma ale to nie znaczy że władza ma nam blokować podróże do prawdziwych miast w których zdecydowanie coś się dzieje !

12:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ciekaw jestem, czy w ramach modernizacji linii do Jawora zostanie ponownie założone zasilanie elektryczne elektrowozów. Zasilanie to zostało zerwane przez Rosjan na wysokości lotniska i nigdy nie było naprawione. Na tej linii przez cały czas jeżdżą lokomotywy spalinowe.

02:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ciekaw jestem, czy w ramach modernizacji linii do Jawora zostanie ponownie założone zasilanie elektryczne elektrowozów. Zasilanie to zostało zerwane przez Rosjan na wysokości lotniska i nigdy nie było naprawione. Na tej linii przez cały czas jeżdżą lokomotywy spalinowe.

02:00, 25.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

najpierw rozebrali i sprzedali na złom. Teraz dwa rozjazdy i trochę tłucznia za ...... 20 mln zł ?

12:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="ciekawski"]Ciekaw jestem, czy w ramach modernizacji linii do Jawora zostanie ponownie założone zasilanie elektryczne elektrowozów. Zasilanie to zostało zerwane przez Rosjan na wysokości lotniska i nigdy nie było naprawione. Na tej linii przez cały czas jeżdżą lokomotywy spalinowe.[/quote]

nie wciskaj ciemnoty - na wysokości lotniska nigdy trakcji nie było , a pociągi jeździły rozpędem te kilkanaście metrów. Na etapie układania trakcji już nie było zgody na jej rozwieszenie przy lotnisku. Ale to w ubiegłym wieku więc nie każdy pamięta.

01:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbychu232zbychu232

0 0

Jestem bardzo ciekaw jak ta cała inwestycja się zakończy i jak to będzie wyglądało na koniec

_____________________________________
http://www.rozliczenia-online.com

01:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="anonymus1"]najpierw rozebrali i sprzedali na złom. Teraz dwa rozjazdy i trochę tłucznia za ...... 20 mln zł ?[/quote]

no moze za 30 mln da sie coś zrobić. Materiały budowlane podrożały a ludziom trzeba płacić tak jak europejczykom czyli godnie

01:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="anonymus1"][quote="ciekawski"]Ciekaw jestem, czy w ramach modernizacji linii do Jawora zostanie ponownie założone zasilanie elektryczne elektrowozów. Zasilanie to zostało zerwane przez Rosjan na wysokości lotniska i nigdy nie było naprawione. Na tej linii przez cały czas jeżdżą lokomotywy spalinowe.[/quote]

nie wciskaj ciemnoty - na wysokości lotniska nigdy trakcji nie było , a pociągi jeździły rozpędem te kilkanaście metrów. Na etapie układania trakcji już nie było zgody na jej rozwieszenie przy lotnisku. Ale to w ubiegłym wieku więc nie każdy pamięta.[/quote]

Trakcja to siła pociągowa. Sieć trakcyjna, pseudoekspercie.

07:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ciekawe czy daloby sie rzucic kilka szynobusow i uruchomic linie Jawor-Legnica-Lubin? Po drodze jest wiele przystankow, takich jak Piekary. AMileibysmy swoja kolejke dojazdowa. Jezeli region mialby sie rozwijac szybciej dzieki tym wszystkim inwestycjom, to lepiej zawczasu pomyslec o zapobieganiu korkom. Jelnia Gora i Walbrzych juz sobie buduja cos takiego.

10:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Na temat tej linii:
http://kolejpodsudecka.pl/portal-magistrala.html

10:00, 26.04.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="bleh"][quote="anonymus1"][quote="ciekawski"]Ciekaw jestem, czy w ramach modernizacji linii do Jawora zostanie ponownie założone zasilanie elektryczne elektrowozów. Zasilanie to zostało zerwane przez Rosjan na wysokości lotniska i nigdy nie było naprawione. Na tej linii przez cały czas jeżdżą lokomotywy spalinowe.[/quote]

nie wciskaj ciemnoty - na wysokości lotniska nigdy trakcji nie było , a pociągi jeździły rozpędem te kilkanaście metrów. Na etapie układania trakcji już nie było zgody na jej rozwieszenie przy lotnisku. Ale to w ubiegłym wieku więc nie każdy pamięta.[/quote]

Trakcja to siła pociągowa. Sieć trakcyjna, pseudoekspercie.[/quote]

nigdy jej tam nie było sklerotyku. zestawy EZT jechały siłą rozpędu , dlatego też szybko komunikację z Nową Wsią Legnicką skasowano zostawiając połączenia spalinowe w kierunku Jawora ( odwołano wówczas wszystkie pociągi z kierunku Lubina do N.Wsi Legn.- m.in. brak trakcji, probem techniczny i kompletny brak podróżnych

11:00, 14.05.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Najbardziej potrzebną inwestycją jest chyba przystanek przy LSSE (Jaworzyńska 301, Legnica). Pozwoliłoby to na bardziej racjonalny (tańszy, ekologiczny, nie blokujący dróg) dojazd pracowników do strefy. Chociaż musiałby to obsługiwać jakiś dłuższy pociąg (w określonych godzinach, 2-3 razy dziennie), nie wiem, czy dla Kolei Miałoby to sens ekonomiczny.

Kiedyś ludzie jeździli pociągiem do kopalń czy fabryk, niektóre z tych pociągów były nawet bezpłatne (kolej na Nikiszowcu do kopalni Wieczorek w Katowicach). Ale to było w zacofanych czasach u krwiożerczych kapitalistów. To już chyba nie wróci...

02:00, 12.12.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%