Na facebookowym MPK Legnica: Spotted znalazła się analiza nowego rozkładu jazdy miejskiego przewoźnika pod kątem połączeń dla osób dojeżdżających pociągami do pracy i uczelni we Wrocławiu. Podsumowanie nie napawa optymizmem.
W naszym mieście, duża liczba osób wybiera autobus Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego a następnie pociąg Kolei Dolnośląskich do Wrocławia. Takie osoby mogą korzystać ze specjalnego biletu zintegrowanego. Dzięki niemu, w ramach jednego biletu mogą podróżować pociągami KD na trasach wychodzących z Legnicy, a także autobusami komunikacji miejskiej. Jaki sens ma zakup takiego biletu jeśli połączenia nie są skomunikowane? Przyjrzyjmy się analizie przeprowadzonej przez MPK Legnica: Spotted.
Linia „2” i „N2” z przystanku Sikorskiego- Gałczyńskiego
Pierwszy pociąg z legnickiej stacji w kierunku Wrocławia odjeżdża o godzinie 4:02, o tej porze po mieście kursują tylko linie nocne, a dzienne dopiero wyjeżdżają z zajezdni. Nocna „2” na wspomnianym przystanku jest o 3:17, koło dworca 3:24, co w rezultacie daje nam 38 minut oczekiwania na pociąg. Natomiast wybierając „N1” z przystanku Iwaszkiewicza- Wańkowicza o godzinie 3:48 pod samym dworcem jesteśmy dwie minuty przed pociągiem. Jak dla nas, trochę za późno, młode osoby dadzą radę, ale starsze (a takie na pewno są) już chyba nie.
Kolejny odjazd pociągu to godzina 4:59, linia „2” nie kursuje, więc do wyboru „N1” lub „N2”. Z „Iwaszkiewicza- Wańkowicza” nocna”jedynka” jedzie o 4:42, pod dworcem 4:54 co daje nam 5 minut do pociągu, można rzec jak na zamówienie. Gorzej jest z linią „N2”, która na dworzec z przystanku przy Gałczyńskiego wyjeżdża o 4:17, a przyjeżdża 35 minut przed pociągiem.
Osoby, które pracę w stolicy Dolnego Śląska rozpoczynają o 8 rano. Zapewne wybiorą pociąg o 5:32, „2” na przystanek Pocztowa- PKS przywiezie ich 7 minut przed pociągiem, co jest akurat na plus. Gorzej, gdy ktoś potrzebuje dostać się na pociąg o 6:02, nie zdąży z prostej przyczyny- autobus przywiezie go 4 minuty po odjeździe. Ciekawiej zaczyna się robić, gdy dana osoba jeździ pociągiem o 7:08, a „2” na przystanek Pocztowa- PKS przyjeżdża (o ile się nie spóźni) 7:06.
- Życzymy tej osobie która ułożyła rozkład, aby w dwie minuty przebiegła przez parking sklepu Biedronka, gdzie można wpaść pod samochód, następnie przedarła się przez tłum uczniów wysiadających z busa a na końcu przez kolejny tłum w środku dworca. Na dobre skomunikowanie z przyspieszonym pociągiem o 7:39 też nie ma co liczyć, bo przyjedziemy planowo dwie minuty przed czasem, a z własnych obserwacji wiemy, że kurs „dwójki” o godzinie 7 jest zapełniony i opóźniony, więc niema szans aby tą linią dojechać na pociąg o 7:39 – podsumowują na MPK Legnica: Spotted autorzy analizy.
Linie „8”, „23” i „N1” z przystanku Piłsudskiego- Galaktyczna
Mieszkańcy osiedla Kopernika aby dojechać na dwa pierwsze pociągi (4:02 i 4:59) podobnie jak mieszkańcy osiedla Piekary, wybiorą linie nocne. Jadąc na pierwszy pociąg po wyjściu z „nocki” będą mieli 2 minuty, natomiast wybierając kolejny odjazd pociągu o 4:59 i jadąc kolejnym kursem linii „N1” będą mieli 5 minut, co pozwoli im na spokojne dojście do pociągu.
- Przyglądając się dojazdom na pociąg o godzinie 6:02, zauważamy, że większość dojeżdżających wybierze linię „8” o 5:38, gdyż będą mieli 18 minut w zapasie. Wybierając „23” o 5:35 będą 21 minut przed planowym odjazdem pociągu. Jednak zadziwia nas fakt, kto mógł dopuścić do sytuacji, w której osoba pracująca w sobotę i chcąca dojechać na pociąg o 6:02 musi czekać 64 minuty, bo do dworca dojedzie tylko „ósemką”, gdyż „23” swój pierwszy kurs z przystanku przy ulicy Galaktycznej ma dopiero o 7:15?! Jak widzimy, z Legnicą nie jest po drodze, a gdyby zrobić identyczne porównanie tylko, że dla mieszkańców ulic Chojnowskiej, Złotoryjskiej ( a zwłaszcza osiedla w lasku), Rzeczypospolitej, wyszłyby nam same ciekawe rzeczy, które na pewno nie spodobałyby się konferencji Smart City? - podsumowują i pytają autorzy analizy.
Czekamy na komentarze czytelników. Jak funkcjonuje według was nowy rozkład jazdy MPK?
Anonimowy Gość11:00, 14.10.2019
A linia numer 1 ul pątnowska na 7 do pracy i du..pa
Anonimowy Gość11:00, 14.10.2019
[quote="gosc"]A linia numer 1 ul pątnowska na 7 do pracy i du..pa[/quote]
ja na 08:15 też nie mam
Anonimowy Gość12:00, 14.10.2019
Prosimy o przywrócenie kursu autobusu Nr.4 o godz.8,00 w stronę LSSE ,którą dużo osób dojeżdżało do pracy. Teraz musimy dojeżdżać dwoma autobusami by dotrzeć do 3-ki na Plac Słowiański , co wydłuża czas dotarcia do pracy. Zimą gdy jest rano ciemno i ślisko to już bardzo duże utrudnienie.
Anonimowy Gość12:00, 14.10.2019
[quote="gośc"]Prosimy o przywrócenie kursu autobusu Nr.4 o godz.8,00 w stronę LSSE ,którą dużo osób dojeżdżało do pracy. Teraz musimy dojeżdżać dwoma autobusami by dotrzeć do 3-ki na Plac Słowiański , co wydłuża czas dotarcia do pracy. Zimą gdy jest rano ciemno i ślisko to już bardzo duże utrudnienie.[/quote]
Tym autobusem dojeżdżały dzieci do Szkoły Katolickiej przy ul. Szewczenki a teraz odczuwa się brak tego kursu czwórki.
Anonimowy Gość12:00, 14.10.2019
Jestem bardzo zadowolony. Rozkład idealnie mi pasuje.
Anonimowy Gość12:00, 14.10.2019
Usunięcie kursu 1 po 15:30 z Huty w kierunku Pątnowskiej również nietrafione.
Anonimowy Gość12:00, 14.10.2019
Jest TAXI , rower i skuter miejski, z pl. Wilsona też na dworzec jest blisko i są jeszcze nogi.Jest OK
Anonimowy Gość12:00, 14.10.2019
Kursy autobusu linii 2 w godz. popołudniowych w kierunku dworca - też chybione, nie można zdążyć na żaden pociąg do WROCKA.
Anonimowy Gość01:00, 14.10.2019
Nie od dziś wiadomo ,że MPK jeździ samo dla siebie. Linie " 2" i " 23" jada o tych samych godzinach dając w dni wolne godzinne przerwy w połączeniach do miasta. Żadna z linii nie podjeżdźa pod dworzec kolejowy , a np. 2 może bo pod wiaduktem dojedzie na stara trasę ul. Głogowską bez utraty przystanków.
A PONADTO - od 15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP - Legnica zyska 12 nowych połączeń Inter City m.in. do Berlina, Wiednia, Budapesztu, Krakowa, Świnoujścia , Katowic - oczywiście część z tych połączeń będzie w nocy , MPK nijak ma się do tych godzin planowanych kursów. mamy jeszcze 2 miesiące do uruchomienia tych pociągów - MPK do roboty i dopasować rozkład jazdy autobusów nocnych oraz 2 , 23 , 4 , 5 do połączeń dalekobieżnych.
Anonimowy Gość01:00, 14.10.2019
Rozkłady pociągów zmieniane są co 3 miesiące i firma niejest w stanie siedzieć cały rok i układać rozkłady pod pociągi. Aby miało to jakiś sens musieliby się zbierać ludzie z KD i MPK i co 3 miesiące układać razem rozkłady co jest nierealne. Zawsze tak jest ze jednemu się dogodzi a drugiemu nie.
Anonimowy Gość01:00, 14.10.2019
[quote="anonymus1"]Nie od dziś wiadomo ,że MPK jeździ samo dla siebie. Linie " 2" i " 23" jada o tych samych godzinach dając w dni wolne godzinne przerwy w połączeniach do miasta. Żadna z linii nie podjeżdźa pod dworzec kolejowy , a np. 2 może bo pod wiaduktem dojedzie na stara trasę ul. Głogowską bez utraty przystanków.
A PONADTO - od 15 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP - Legnica zyska 12 nowych połączeń Inter City m.in. do Berlina, Wiednia, Budapesztu, Krakowa, Świnoujścia , Katowic - oczywiście część z tych połączeń będzie w nocy , MPK nijak ma się do tych godzin planowanych kursów. mamy jeszcze 2 miesiące do uruchomienia tych pociągów - MPK do roboty i dopasować rozkład jazdy autobusów nocnych oraz 2 , 23 , 4 , 5 do połączeń dalekobieżnych.[/quote]
Myślisz ze ktoś wykona twój rozkaz hahaha?
Anonimowy Gość01:00, 14.10.2019
[quote="Gość"][quote="gośc"]Prosimy o przywrócenie kursu autobusu Nr.4 o godz.8,00 w stronę LSSE ,którą dużo osób dojeżdżało do pracy. Teraz musimy dojeżdżać dwoma autobusami by dotrzeć do 3-ki na Plac Słowiański , co wydłuża czas dotarcia do pracy. Zimą gdy jest rano ciemno i ślisko to już bardzo duże utrudnienie.[/quote]
Tym autobusem dojeżdżały dzieci do Szkoły Katolickiej przy ul. Szewczenki a teraz odczuwa się brak tego kursu czwórki.[/quote]
Chcieliście za darmo jeździć to teraz wcale niejezdzicie
Anonimowy Gość01:00, 14.10.2019
To nic innego tylko kiepski kabaret, bo problem jest z rozkładem jazdy autobusów Smart City MPK dla 20 paru linii na krzyż, w tak wielkiej aglomeracji. Robią rozkłady i sondują czy się mieszkańcom podobają, a trudno sprawdzić kiedy ludzie jadą i wracają z fabryk i uruchamiać w tym czasie jakieś linie szczytowe albo spytać się kierowców o frekwencję na poszczególnych liniach? Najlepiej jakby Pan Prezydent ze swoimi vice przewietrzyli się i chociaż raz w tygodniu na zmianę pojeździli paroma liniami, postali po pół godziny na przystankach, posłuchali i dowiedzieli się co pasażerowie sądzą o ich komunikacji miejskiej. Na szczęście miasto się nie rozbudowuje, nie buduje się wielkich osiedli i nie ma potrzeby zakupów nowych autobusów, zatrudniać kierowców i uruchamiać nowe linie, a wielu kręgach towarzyskich korzystanie z komunikacji miejskiej jest degradacją i obciachem, bo na ulicach nie ma specjalnych bus pasów, odpowiedniego ITS i autobusy i tak stają w korkach razem z prywatnymi samochodami.
Anonimowy Gość02:00, 14.10.2019
Nic nie zmieniajcie. Teraz jest OK
Anonimowy Gość02:00, 14.10.2019
[quote="XXX"]To nic innego tylko kiepski kabaret, bo problem jest z rozkładem jazdy autobusów Smart City MPK dla 20 paru linii na krzyż, w tak wielkiej aglomeracji. Robią rozkłady i sondują czy się mieszkańcom podobają, a trudno sprawdzić kiedy ludzie jadą i wracają z fabryk i uruchamiać w tym czasie jakieś linie szczytowe albo spytać się kierowców o frekwencję na poszczególnych liniach? Najlepiej jakby Pan Prezydent ze swoimi vice przewietrzyli się i chociaż raz w tygodniu na zmianę pojeździli paroma liniami, postali po pół godziny na przystankach, posłuchali i dowiedzieli się co pasażerowie sądzą o ich komunikacji miejskiej. Na szczęście miasto się nie rozbudowuje, nie buduje się wielkich osiedli i nie ma potrzeby zakupów nowych autobusów, zatrudniać kierowców i uruchamiać nowe linie, a wielu kręgach towarzyskich korzystanie z komunikacji miejskiej jest degradacją i obciachem, bo na ulicach nie ma specjalnych bus pasów, odpowiedniego ITS i autobusy i tak stają w korkach razem z prywatnymi samochodami.[/quote]
.... takie pomysły są dobre może w Warszawie. Oczywiście wielu mieszkańcom w Legnicy marzy się przystanek autobusowy pod ich domem lub posesją.
Niestety nie wszystkie marzenia mogą być spełnione. Dostosowany rozkład jazdy zda egzamin o ile niezadowoleni dadzą się do niego przekonać.
Warto zaznaczyć że nie ma przymusu jazdy autobusem.
Anonimowy Gość03:00, 14.10.2019
[quote="Gość"][quote="XXX"]To nic innego tylko kiepski kabaret, bo problem jest z rozkładem jazdy autobusów Smart City MPK dla 20 paru linii na krzyż, w tak wielkiej aglomeracji. Robią rozkłady i sondują czy się mieszkańcom podobają, a trudno sprawdzić kiedy ludzie jadą i wracają z fabryk i uruchamiać w tym czasie jakieś linie szczytowe albo spytać się kierowców o frekwencję na poszczególnych liniach? Najlepiej jakby Pan Prezydent ze swoimi vice przewietrzyli się i chociaż raz w tygodniu na zmianę pojeździli paroma liniami, postali po pół godziny na przystankach, posłuchali i dowiedzieli się co pasażerowie sądzą o ich komunikacji miejskiej. Na szczęście miasto się nie rozbudowuje, nie buduje się wielkich osiedli i nie ma potrzeby zakupów nowych autobusów, zatrudniać kierowców i uruchamiać nowe linie, a wielu kręgach towarzyskich korzystanie z komunikacji miejskiej jest degradacją i obciachem, bo na ulicach nie ma specjalnych bus pasów, odpowiedniego ITS i autobusy i tak stają w korkach razem z prywatnymi samochodami.[/quote]
.... takie pomysły są dobre może w Warszawie. Oczywiście wielu mieszkańcom w Legnicy marzy się przystanek autobusowy pod ich domem lub posesją.
Niestety nie wszystkie marzenia mogą być spełnione. Dostosowany rozkład jazdy zda egzamin o ile niezadowoleni dadzą się do niego przekonać.
Warto zaznaczyć że nie ma przymusu jazdy autobusem.[/quote]
Dlaczego Legnica nie może brać dobrych przykładów z miasta gdzie jest dobrze rozwinięta i super działająca komunikacja miejska, przyjazna pasażerom? Chyba lepiej i prościej zrobić rozkład jazdy dla 20 paru linii autobusowych niż dla ok 280 i to bez pomocy firmy z Wrocławia oraz dostosować rozkłady jazdy tak żeby pasażer miał na przystanku kilka linii do dyspozycji w różnych kierunkach, podjechać pierwszym lepszym i mieć na najbliższym centrum przesiadkowym kolejnych 10 do dyspozycji i czekać najwyżej 5-7 minut. Nie trzeba wielkiej kasy tylko dobrej organizacji i racjonalnie dysponować tym co się ma.
Nie ma przymusu korzystania z komunikacji miejskiej w Legnica, zgadza się, mimo że wszyscy podatnicy legniccy się do niej dokładają czy ktoś korzysta czy nie, nie ma też przymusu mieszkania w Legnicy.
Anonimowy Gość03:00, 14.10.2019
[quote="XXX"][quote="Gość"][quote="XXX"]To nic innego tylko kiepski kabaret, bo problem jest z rozkładem jazdy autobusów Smart City MPK dla 20 paru linii na krzyż, w tak wielkiej aglomeracji. Robią rozkłady i sondują czy się mieszkańcom podobają, a trudno sprawdzić kiedy ludzie jadą i wracają z fabryk i uruchamiać w tym czasie jakieś linie szczytowe albo spytać się kierowców o frekwencję na poszczególnych liniach? Najlepiej jakby Pan Prezydent ze swoimi vice przewietrzyli się i chociaż raz w tygodniu na zmianę pojeździli paroma liniami, postali po pół godziny na przystankach, posłuchali i dowiedzieli się co pasażerowie sądzą o ich komunikacji miejskiej. Na szczęście miasto się nie rozbudowuje, nie buduje się wielkich osiedli i nie ma potrzeby zakupów nowych autobusów, zatrudniać kierowców i uruchamiać nowe linie, a wielu kręgach towarzyskich korzystanie z komunikacji miejskiej jest degradacją i obciachem, bo na ulicach nie ma specjalnych bus pasów, odpowiedniego ITS i autobusy i tak stają w korkach razem z prywatnymi samochodami.[/quote]
.... takie pomysły są dobre może w Warszawie. Oczywiście wielu mieszkańcom w Legnicy marzy się przystanek autobusowy pod ich domem lub posesją.
Niestety nie wszystkie marzenia mogą być spełnione. Dostosowany rozkład jazdy zda egzamin o ile niezadowoleni dadzą się do niego przekonać.
Warto zaznaczyć że nie ma przymusu jazdy autobusem.[/quote]
Dlaczego Legnica nie może brać dobrych przykładów z miasta gdzie jest dobrze rozwinięta i super działająca komunikacja miejska, przyjazna pasażerom? Chyba lepiej i prościej zrobić rozkład jazdy dla 20 paru linii autobusowych niż dla ok 280 i to bez pomocy firmy z Wrocławia oraz dostosować rozkłady jazdy tak żeby pasażer miał na przystanku kilka linii do dyspozycji w różnych kierunkach, podjechać pierwszym lepszym i mieć na najbliższym centrum przesiadkowym kolejnych 10 do dyspozycji i czekać najwyżej 5-7 minut. Nie trzeba wielkiej kasy tylko dobrej organizacji i racjonalnie dysponować tym co się ma.
Nie ma przymusu korzystania z komunikacji miejskiej w Legnica, zgadza się, mimo że wszyscy podatnicy legniccy się do niej dokładają czy ktoś korzysta czy nie, nie ma też przymusu mieszkania w Legnicy.[/quote]
Pan płaci za błędy rządu który zerwał umowy długoterminowe ( rachunek za prąd / opłata przejściowa ) ........... i co każdy Polak i Pan również płaci. Czy ma Pan świadomość że realnie płaci Pan za błędy polityków ?
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
[quote="Stefan"]Rozkłady pociągów zmieniane są co 3 miesiące i firma niejest w stanie siedzieć cały rok i układać rozkłady pod pociągi. Aby miało to jakiś sens musieliby się zbierać ludzie z KD i MPK i co 3 miesiące układać razem rozkłady co jest nierealne. Zawsze tak jest ze jednemu się dogodzi a drugiemu nie.[/quote]
Do wiadomości biurw MPK: j e s t realne.
Popytajcie kolegów na zjazdach IGKM jak to się robi.
Podstawy:
- linii do dworca nie łączyć z innymi, osobne brygady
- na 30-40 dni przed korektą rozkładu kolejowego (5 razy do roku) trzeba zwrócić się do kolei
- na 21 dni przed składacie wniosek do urzędu miasta
- macie dogadanie, że na 7 dni przed wejściem rozkładu macie go zatwierdzonego
- kupujecie sobie ACG Busman itp i zatrudniacie człowieka w UM albo MPK, zamiast bulić cwaniakom z Trako po 16 koła.
Wałbrzych, Świdnica, Jelenia Góra Wrocław na liniach peryferyjnych mogą, a Wy nie?
Jest inne prostsze wyjście. Wariant 23 Piekary-Dworzec z zawracaniem pod dworcem z powrotem na Piekary od 4 rano do 8, tak żeby jeździć rowno co 20 minut, włącznie z sobotą i niedzielą (studenci zaoczni, pociąg do Warszawy ok.6:40). Przy takiej częstotliwości pokryjecie każdy pociąg, bez względu na zmiany minutowe. Chcieć to móc.
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Ja dodam że na dworzec by wozili więcej niz teraz, dowóz powietrza na Szczytnicką, 3 i 15 cały dzień do strefy albo pustą 2 która gania się z pełnym 24 od Piekar do miasta.
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
[quote="Gość"][quote="XXX"][quote="Gość"][quote="XXX"]To nic innego tylko kiepski kabaret, bo problem jest z rozkładem jazdy autobusów Smart City MPK dla 20 paru linii na krzyż, w tak wielkiej aglomeracji. Robią rozkłady i sondują czy się mieszkańcom podobają, a trudno sprawdzić kiedy ludzie jadą i wracają z fabryk i uruchamiać w tym czasie jakieś linie szczytowe albo spytać się kierowców o frekwencję na poszczególnych liniach? Najlepiej jakby Pan Prezydent ze swoimi vice przewietrzyli się i chociaż raz w tygodniu na zmianę pojeździli paroma liniami, postali po pół godziny na przystankach, posłuchali i dowiedzieli się co pasażerowie sądzą o ich komunikacji miejskiej. Na szczęście miasto się nie rozbudowuje, nie buduje się wielkich osiedli i nie ma potrzeby zakupów nowych autobusów, zatrudniać kierowców i uruchamiać nowe linie, a wielu kręgach towarzyskich korzystanie z komunikacji miejskiej jest degradacją i obciachem, bo na ulicach nie ma specjalnych bus pasów, odpowiedniego ITS i autobusy i tak stają w korkach razem z prywatnymi samochodami.[/quote]
.... takie pomysły są dobre może w Warszawie. Oczywiście wielu mieszkańcom w Legnicy marzy się przystanek autobusowy pod ich domem lub posesją.
Niestety nie wszystkie marzenia mogą być spełnione. Dostosowany rozkład jazdy zda egzamin o ile niezadowoleni dadzą się do niego przekonać.
Warto zaznaczyć że nie ma przymusu jazdy autobusem.[/quote]
Dlaczego Legnica nie może brać dobrych przykładów z miasta gdzie jest dobrze rozwinięta i super działająca komunikacja miejska, przyjazna pasażerom? Chyba lepiej i prościej zrobić rozkład jazdy dla 20 paru linii autobusowych niż dla ok 280 i to bez pomocy firmy z Wrocławia oraz dostosować rozkłady jazdy tak żeby pasażer miał na przystanku kilka linii do dyspozycji w różnych kierunkach, podjechać pierwszym lepszym i mieć na najbliższym centrum przesiadkowym kolejnych 10 do dyspozycji i czekać najwyżej 5-7 minut. Nie trzeba wielkiej kasy tylko dobrej organizacji i racjonalnie dysponować tym co się ma.
Nie ma przymusu korzystania z komunikacji miejskiej w Legnica, zgadza się, mimo że wszyscy podatnicy legniccy się do niej dokładają czy ktoś korzysta czy nie, nie ma też przymusu mieszkania w Legnicy.[/quote]
Pan płaci za błędy rządu który zerwał umowy długoterminowe ( rachunek za prąd / opłata przejściowa ) ........... i co każdy Polak i Pan również płaci. Czy ma Pan świadomość że realnie płaci Pan za błędy polityków ?[/quote]
Płacę, płacę za wszystko, na szczęście od 3 lat nie płacę już za błędy władz Legnicy. Jak jesteśmy przy cenach, to ceny towarów w Biedronkach, Lidlach i im podobnych luksusowych marketach, prądy, gazu, wody, paliwa, tel. kom. opłat za mieszkanie własnościowe, w wielkim mieście wiele się nie różnią od legnickich, różnią się tylko wynagrodzenia. Może władze Legnicy i obcy fabrykanci uważają, że za minimum krajowe można tu żyć na spoko, zaoszczędzić lub mieć zdolność kredytową i dorobić się własnego mieszkania.
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Na strefę autobusy maja normalnie tak jak są zmiany a np 2 na bydgoska, szczytnicka gdzie są zakłady produkcyjne już nie dojeżdża tak zeby ludzia pasowało do pracy, kpina ten rozkład
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
MPK to nie TAXI. Jest O
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Jak nie wiadomo o co chodzi ..........to wiadomo, że chodzi o kasę.
Trzeba za obecny stan MPK podziękować legnickim radnym PiS i PO
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Osoby mieszkające przy Al. Rzeczypospolitej a pracujące na strefie o godz. 8.00 mają problem z dojazdem do pracy na czas. Zabrano 18stke o ok. 7.15 i pozostała tylko jedna o 7.35, która rzadko przyjeżdża na czas. Spóźniamy siedopracy.
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Jak dla mnie nic się nie zmieniło w drodze do i z pracy.
Pewnie najwięcej protestują mochery bo mają ciaśniej w autobusie, ale dalej za darmo.
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Ostatnio zdarza się ze jedyne pozostawione 18stki na strefę przed g. 8.00 i ze strefy po godz. 16 nie przyjeżdżają wcale bo wypadają z kursu. Mpk poleca przesiadki. Trudno rano jezdzic z przesiadkami po całej Legnicy
Anonimowy Gość04:00, 14.10.2019
Ostatnio zdarza się ze jedyne pozostawione 18stki na strefę przed g. 8.00 i ze strefy po godz. 16 nie przyjeżdżają wcale bo wypadają z kursu. Mpk poleca przesiadki. Trudno rano jezdzic z przesiadkami po całej Legnicy
Anonimowy Gość05:00, 14.10.2019
Krótko. Nie zdaje egzaminu. Krzakowski z Bakinowskim muszą odejść.
Anonimowy Gość05:00, 14.10.2019
gdzie jest wrak ?
Anonimowy Gość07:00, 14.10.2019
Autobusy powinny jeździć 1 no godzinę
Anonimowy Gość07:00, 14.10.2019
Jaki egzamin. Co wy p i e r d o l i c i e. Jakiś spoted co to jest za gówno.
Anonimowy Gość07:00, 14.10.2019
Darmowa to i kiepska. Zróbcie jeszcze darmowe przejazdy dla Pis i Peo to autobusów będzie jeszcze mniej.
Anonimowy Gość08:00, 14.10.2019
To jest żenada. Al. Rzeczypospolitej. Żeby dostać się na szpital nr 18 w godzinach 16-17 jedzie tylko jeden autobus, który drugi raz spóźnia się 15 minut...kpina
Anonimowy Gość08:00, 14.10.2019
To jest żenada. Al. Rzeczypospolitej. Żeby dostać się na szpital nr 18 w godzinach 16-17 jedzie tylko jeden autobus, który drugi raz spóźnia się 15 minut...kpina
Anonimowy Gość08:00, 14.10.2019
[quote="gośc"]Prosimy o przywrócenie kursu autobusu Nr.4 o godz.8,00 w stronę LSSE ,którą dużo osób dojeżdżało do pracy. Teraz musimy dojeżdżać dwoma autobusami by dotrzeć do 3-ki na Plac Słowiański , co wydłuża czas dotarcia do pracy. Zimą gdy jest rano ciemno i ślisko to już bardzo duże utrudnienie.[/quote]
Należy przejść się na kolanach z LSSE do ratusza, to może pan przesiadujący na gdańskim fotelu coś postanowi. Póki jeszcze ciepło i sucho.
Anonimowy Gość08:00, 14.10.2019
Firma doradcza skasowała sporo grosiwa za ułożenie w pocie czoła nowych rozkładów. Opalony kiwnął głową, prezes pokiwał głową nad tym cudeńkiem i cmokał jaki dobry rozkład, przykrojony na miarę naszego miasteczka. Po dwóch tygodniach funkcjonowania ktoś zadaje idiotyczne pytanie czy nowy rozkład jazdy MPK zdaje egzamin? Po pierwsze to nie rozkłady zdają egzaminy, po drugie egzaminu nie zdał prezes MPK i wynajęta przez niego firma, a po trzecie za taki rozkład jazdy kazał bym zapłacić Bakinowskiemu z własnej kieszeni, a potem wyrzuciłbym go z roboty na zbitą glebę.
Anonimowy Gość09:00, 14.10.2019
Nic nie trzeba zmieniać, jest ok.
Anonimowy Gość10:00, 14.10.2019
Pogonić tego, co pociąga za sznurki. Przewietrzyć gdańskie meble. Grupa inicjatywna, podpisy i jedziemy. Wysłać Krzaka na emeryturę. Babuśka posmakował co to referendum, faraon też na to ciężko zapracował
Anonimowy Gość05:00, 15.10.2019
[quote="Gość"]Firma doradcza skasowała sporo grosiwa za ułożenie w pocie czoła nowych rozkładów. Opalony kiwnął głową, prezes pokiwał głową nad tym cudeńkiem i cmokał jaki dobry rozkład, przykrojony na miarę naszego miasteczka. Po dwóch tygodniach funkcjonowania ktoś zadaje idiotyczne pytanie czy nowy rozkład jazdy MPK zdaje egzamin? Po pierwsze to nie rozkłady zdają egzaminy, po drugie egzaminu nie zdał prezes MPK i wynajęta przez niego firma, a po trzecie za taki rozkład jazdy kazał bym zapłacić Bakinowskiemu z własnej kieszeni, a potem wyrzuciłbym go z roboty na zbitą glebę.[/quote]
Czas powiedzieć Krzakowskiemu - koniec jazdy, wysiadać.
Anonimowy Gość07:00, 15.10.2019
Ktoś tu napisał że MPK nie będzie cały rok siedzieć i układać rozkładu pod pociąg. Ludzie, ludzie!!! To jest dworzec a nie chałupa gdzieś na wsi gdzie wsjo rawno kiedy i ile razy pojedziecie. Jak non stop trzeba się tym zajmować to zatrudnijcie człowieka do koordynacji z rozkładem kolejowym. Kolej zmienia rozkład 5 razy ale podaje ten rozkład miesiąc wcześniej. Większość miast to albo koordynuje albo rano cały tydzień do 8 rano mpk jeździ na dworzec co 30 minut. Wtedy kiedy nie przyjedziesz czekasz 15-20 minut i masz pociąg. Jak od grudnia tu będzie 8 intercity jak zrobią przejazd na Szczecin,Zieloną przez Lubin i Legnicę to będzie dramat!
Anonimowy Gość12:00, 16.10.2019
[quote="Gość"]Ktoś tu napisał że MPK nie będzie cały rok siedzieć i układać rozkładu pod pociąg. Ludzie, ludzie!!! To jest dworzec a nie chałupa gdzieś na wsi gdzie wsjo rawno kiedy i ile razy pojedziecie. Jak non stop trzeba się tym zajmować to zatrudnijcie człowieka do koordynacji z rozkładem kolejowym. Kolej zmienia rozkład 5 razy ale podaje ten rozkład miesiąc wcześniej. Większość miast to albo koordynuje albo rano cały tydzień do 8 rano mpk jeździ na dworzec co 30 minut. Wtedy kiedy nie przyjedziesz czekasz 15-20 minut i masz pociąg. Jak od grudnia tu będzie 8 intercity jak zrobią przejazd na Szczecin,Zieloną przez Lubin i Legnicę to będzie dramat![/quote]
Jaki pan, taki kram.
Anonimowy Gość08:00, 16.10.2019
[quote="Gość"][quote="XXX"]To nic innego tylko kiepski kabaret, bo problem jest z rozkładem jazdy autobusów Smart City MPK dla 20 paru linii na krzyż, w tak wielkiej aglomeracji. Robią rozkłady i sondują czy się mieszkańcom podobają, a trudno sprawdzić kiedy ludzie jadą i wracają z fabryk i uruchamiać w tym czasie jakieś linie szczytowe albo spytać się kierowców o frekwencję na poszczególnych liniach? Najlepiej jakby Pan Prezydent ze swoimi vice przewietrzyli się i chociaż raz w tygodniu na zmianę pojeździli paroma liniami, postali po pół godziny na przystankach, posłuchali i dowiedzieli się co pasażerowie sądzą o ich komunikacji miejskiej. Na szczęście miasto się nie rozbudowuje, nie buduje się wielkich osiedli i nie ma potrzeby zakupów nowych autobusów, zatrudniać kierowców i uruchamiać nowe linie, a wielu kręgach towarzyskich korzystanie z komunikacji miejskiej jest degradacją i obciachem, bo na ulicach nie ma specjalnych bus pasów, odpowiedniego ITS i autobusy i tak stają w korkach razem z prywatnymi samochodami.[/quote]
.... takie pomysły są dobre może w Warszawie. Oczywiście wielu mieszkańcom w Legnicy marzy się przystanek autobusowy pod ich domem lub posesją.
Niestety nie wszystkie marzenia mogą być spełnione. Dostosowany rozkład jazdy zda egzamin o ile niezadowoleni dadzą się do niego przekonać.
Warto zaznaczyć że nie ma przymusu jazdy autobusem.[/quote]
Najlepiej dojeżdżać furmanką. E K O L O G I C Z N I E !
Anonimowy Gość07:00, 19.10.2019
Korki, które znowu pojawily się w mieście w godzinach szczytu mówią wszystko o MPK. Kto to widzial żeby odcinek od Witelona do Piłsudskiego jechać 30 minut? To lepiej było przed oddaniem 3 mostu. Szaleństwo. A w autobusach tyle ludzi, że czasami jest problem żeby wcisnąć się do środka. No i dawno autobusy nie jeździły tak niepuntualnie. Albo 8 minut za wcześnie ale 11 za pózno.
Anonimowy Gość09:00, 19.10.2019
[quote="Gość"]Korki, które znowu pojawily się w mieście w godzinach szczytu mówią wszystko o MPK. Kto to widzial żeby odcinek od Witelona do Piłsudskiego jechać 30 minut? To lepiej było przed oddaniem 3 mostu. Szaleństwo. A w autobusach tyle ludzi, że czasami jest problem żeby wcisnąć się do środka. No i dawno autobusy nie jeździły tak niepuntualnie. Albo 8 minut za wcześnie ale 11 za pózno.[/quote]
Krzakowski, Szymkowiak i Bakinowski muszą odejść.
Anonimowy Gość12:00, 31.10.2019
Korki na Rzeczypospolitej ,zamknięta droga na Bartoszów i wszyscy pchają się przez miasto .Linia 5 tak długo jedzie ,że nie można złapać nr.1 o 15,40 a następna o 16,30 .Pątnów Legnicki nie jest na końcu świata ,żeby wracać z pracy dwie godziny. Jeszcze tak wspaniałego rozkładu jazdy nie było .Ludzie z Wrocławia zdążą dojechać . Wkurzona pasażerka wierna od 30 lat.
Anonimowy Gość02:00, 31.10.2019
[quote="Gość"]Korki na Rzeczypospolitej ,zamknięta droga na Bartoszów i wszyscy pchają się przez miasto .Linia 5 tak długo jedzie ,że nie można złapać nr.1 o 15,40 a następna o 16,30 .Pątnów Legnicki nie jest na końcu świata ,żeby wracać z pracy dwie godziny. Jeszcze tak wspaniałego rozkładu jazdy nie było .Ludzie z Wrocławia zdążą dojechać . Wkurzona pasażerka wierna od 30 lat.[/quote]
Proszę pisać do urzędu miasta, bo nie wiedzą do końca co nawyprawiało MPK:
http://um.bip.legnica.eu/uml/struktura- ... alnej.html
Anonimowy Gość06:00, 31.10.2019
Ja dzisiaj wracałam z Placu Słowiańskiego na Karkonoską - 45 minut. Nie dosyć, że 3 jeździ raz na pół godziny to dzisiaj jeden kurs wypadł. Więc niektOrzy marzli na przystanku około godziny.
Anonimowy Gość07:00, 31.10.2019
[quote="Gość"]Ja dzisiaj wracałam z Placu Słowiańskiego na Karkonoską - 45 minut. Nie dosyć, że 3 jeździ raz na pół godziny to dzisiaj jeden kurs wypadł. Więc niektOrzy marzli na przystanku około godziny.[/quote]
Żadna "3" nie wypadła, tylko utkneła w zatorze na Jaworzyńskiej...autobusy w mieście nie latają....Jutro i pojutrze będzie jeszcze gorzej...
Anonimowy Gość11:00, 07.12.2019
Krzakowski musi odejść.
Jęczmień płonny szkodzi psom na Piekarach
Taaaa,a jak drzewa padają od moczu psów (niezabezpieczone) to ta pani nie widzi
Nogato
09:34, 2025-08-02
Jęczmień płonny szkodzi psom na Piekarach
Kobieto nie masz ważniejszych problemów miejskich to już nudne robi pisanie tych śmieci
Syfon
08:44, 2025-08-02
Jęczmień płonny szkodzi psom na Piekarach
Ręce opadają czym ta baba się zajmuje. I na taką radną idą publiczne pieniądze.
leg
08:41, 2025-08-02
Jęczmień płonny szkodzi psom na Piekarach
I brawo dla Pani radnej, chociaż Ona jedna interesuje się życiem i zdrowiem naszych czworonogów.
i brawo
08:08, 2025-08-02