9 marca rozpocznie się cykl spotkań informacyjnych związanych z realizacją dokumentacji dotyczącej opracowania Studium Korytarzowego wraz z analizą techniczno - ekonomiczno - logistyczną rozbudowy/budowy autostrady A4 na odcinku Wrocław – Krzyżowa. W Legnicy spotkanie odbędzie się 16 marca w budynku starostwa powiatowego.
Przypomnijmy. Opracowane zostało Studium Korytarzowe rozbudowy/budowy autostrady A4 uwzględniające trzy warianty.
Wariant pierwszy to rozbudowa istniejącej autostrady od węzła Wrocław Wschód (bez węzła) do w. Krzyżowa (bez węzła). Dobudowany ma zostać trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny. Realizacja miałaby się rozpocząć od budowy jednej jezdni z 3 pasami ruchu i pasem awaryjnym równolegle do istniejącej A4, następnie ruch ma się przenieść na wybudowaną nową nitkę. Rozebrana miałaby zostać stara nawierzchnia dwóch istniejących jezdni i zbudowana zostać druga nowa nitka złożona z 3 pasów ruchu i pasa awaryjnego.
W wariancie drugim trzypasmowa autostrada ma powstać w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła z istniejącą A4 na wysokości Legnicy i rozbudowana po śladzie istniejącym na odcinku od Legnicy do Krzyżowej zgodnie z wariantem 1.
Wariant trzeci, niekorzystny dla Legnicy, proponuje budowę trzypasmowej, z pasem awaryjnym autostrady A4 w nowym korytarzu przebiegającym stroną południową od okolic węzła Wrocław Wschód do węzła Krzyżowa. Jej trasa prowadzić ma ze Świdnicy w kierunku Strzegomia i Świerzawy. W obu tych miastach zaplanowano węzły. Za Świerzawą autostrada mija Sędziszową i odbija na północ. Następny MOP powstać ma w Proboszczowie, a kolejny węzeł w Pielgrzymce na połączeniu z Drogą Wojewódzką 364, łącząca Gryfów Śląski, Lwówek Śląski, Złotoryję i Legnicę. Dalej na północ, trasa omijać ma Nową Wieś Grodziską, Grodziec, Ganczary i dotrzeć do węzła Tomaszów Bolesławiecki. Stąd biec ma do obecnej autostrady A4.
W Legnicy takie spotkanie odbędzie się w poniedziałek 16 marca w budynku starostwa powiatowego, w godzinach od 9:00 do 11:00. Zaproszeni na nie są mieszkańcy Legnicy oraz gmin Chojnów, Krotoszyce, Legnickie Pole, Ruja, Kunice, Miłkowice i Prochowice.
Plan_orientacyjny-KI-i-KII-Ark.1.pdf
Plan_orientacyjny-KI-i-KII-Ark.2.pdf
Plan_orientacyjny-KI-i-KII-Ark.3.pdf
Anonimowy Gość08:00, 05.03.2020
Mam pytanie : kto odda miliony wydane na bezsensowną "modernizację" A4 ? Wymieniono samą nawierzchnię, bez budowy pasa awaryjnego, bez zjazdów bezkolizyjnych, bez budowy MOP-ów. Po czasie okazało się że nawet nawierzchnia została wykonana niezgodnie z dokumentacją. Odpowiedzialność rozmyła się gdzieś "po drodze". Może czas rozliczyć wszystkich którzy zaniedbali swoje obowiązki w tej sprawie - i najczęściej na tym zarobili niezłe pieniądze. Zwłaszcza "przytulone" pod tzw. stołem.
Anonimowy Gość08:00, 05.03.2020
Tylko nie spełnia rozumu może pisać takie warianty A-4 wcześniej E-22 to rzecz wpisana w historię Legnicy już kiedyś zlikwidowano w mieście tramwaje,później jednostkę wojskową teraz dawną "patatajke"? mam nadzieję ze włodarze naszego miasta będą bronić tej sprawy
Anonimowy Gość09:00, 05.03.2020
Dlaczego piszecie, że Wariant III jest niekorzystny, skoro jest najlepszy.
DK94 na odcinku Wrocław - Legnica zostanie poprowadzona przez obecną trasę A4.
Mamy tylu protestujących przeciwko budowie obwodnicy. Oni będą zadowoleni, że przebrzydłe stada TIR-ów ominą nasze wspaniałe miasto.
Anonimowy Gość10:00, 05.03.2020
Nie wiem , który wariant jest dobry , bo droga po budowie/modernizacji stanie się drogą płatną
Anonimowy Gość10:00, 05.03.2020
III wariant najlepszy, pozwoli na rozwój nowych terenów a to że stara A4 stanie się DK94 w niczym nie przeszkadza Legnicy. Szukanie dziury w całym.
Anonimowy Gość11:00, 05.03.2020
Jeszcze lepszy wariant to odcinek autostrady przez Osiedle PIEKARY
Piekarzanie już nie mogą sie doczekać zmian.
Anonimowy Gość12:00, 05.03.2020
Ja bym puścił A4 za domem Szymańskiej to mogła by tam bufet otworzyć :)
Anonimowy Gość12:00, 05.03.2020
[quote="Gość"]Dlaczego piszecie, że Wariant III jest niekorzystny, skoro jest najlepszy.
DK94 na odcinku Wrocław - Legnica zostanie poprowadzona przez obecną trasę A4.
Mamy tylu protestujących przeciwko budowie obwodnicy. Oni będą zadowoleni, że przebrzydłe stada TIR-ów ominą nasze wspaniałe miasto.[/quote] No właśnie sęk w tym że tamten wariant jest dość na około i jeśli droga krajowa będzie prowadzić po obecnej A4 to wiele pojazdów i tirów i tak będzie jechać tędy bo może się okazać że będzie poprostu szybciej . Tyle dobrego że jeszcze obok jest obecna DK94 która stała by się pewnie drogą wojewódzką . więc może to trochę rozładuje ruch .
Anonimowy Gość12:00, 05.03.2020
[quote="Gość"]Ja bym puścił A4 za domem Szymańskiej to mogła by tam bufet otworzyć :)[/quote]
A kto by tam się zatrzymał jak by ją zobaczył ?
Anonimowy Gość12:00, 05.03.2020
[quote="Tryb"]Nie wiem , który wariant jest dobry , bo droga po budowie/modernizacji stanie się drogą płatną[/quote]
Właśnie dlatego III jest najlepszy, bo z Legnicy będą cztery opcje dojazdu do Wrocławia:
1. S3 do A4 biegnącej w nowym śladzie - płatna - wyjdzie pewnie z 90km.
2. DK94 biegnąca po dotychczasowej autostradzie - około 75km.
3. Obecna 94 - czyli przez Środę Śląską - około 70km.
4. Wioskami przez Tyniec, Dębice, Ciechów, Cesarzowice, Krzeptów, Muchobór - około 70km.
Anonimowy Gość12:00, 05.03.2020
Najlepszy wariant północ Legnicy koło Pątnowa, przez Kunice i dalej lub koło Golanki.
Było by blisko Legnicy i stanowiło pewnie jednocześnie północną obwodnice Legnicy.
Anonimowy Gość01:00, 05.03.2020
[quote="Analityk"]Najlepszy wariant północ Legnicy koło Pątnowa, przez Kunice i dalej lub koło Golanki.
Było by blisko Legnicy i stanowiło pewnie jednocześnie północną obwodnice Legnicy.[/quote]
Takie rozwiązanie będzie miało sens przy opcji I i II. DK94 zostaje gdzie była, a do zamknięcia obwodnicy od północnego wschodu wystarczy krótki (8km) odcinek łączący drogę Kunice-Spalona z rondem na S3 koło Rzeszotar. Wtedy problem ruchu z trasy alternatywnej do A4 puszczonego przez miasto zostanie załatwiony.
Anonimowy Gość05:00, 05.03.2020
Najlepiej Sikorskiego przez Piekary.
Anonimowy Gość06:00, 05.03.2020
[quote="Gość"]Dlaczego piszecie, że Wariant III jest niekorzystny, skoro jest najlepszy.
DK94 na odcinku Wrocław - Legnica zostanie poprowadzona przez obecną trasę A4.
Mamy tylu protestujących przeciwko budowie obwodnicy. Oni będą zadowoleni, że przebrzydłe stada TIR-ów ominą nasze wspaniałe miasto.[/quote]
Dokładnie tak samo myślę. W przypadku dzwona na autostradzie beda jechali przez wiochy nie przez Legnice.
Anonimowy Gość09:00, 05.03.2020
[quote="Gość"]Najlepiej Sikorskiego przez Piekary.[/quote]
TAK to jest najlepszy wariant. Dodałbym jeszcze kawałek trasy obok Wierzbiaka
Anonimowy Gość04:00, 06.03.2020
Wladze wojewodzkie powinny cos robic zeby Legnica i Walbrzych przeksztalcily sie w dolnoslaskie metropolie, zamiast martwic o dojazd do Wroclawia.
Oczywiscie rozumiem, ze jest jeszcze tranzyt.
No i linia kolejowa 137, czyli magistrala podsudecka. Miala byc remontowana, a cos cicho na ten temat.
Anonimowy Gość10:00, 06.03.2020
To nasze Polskie tereny i tylko Polacy będą decydować i wyznaczać trasy nowych dróg.
Anonimowy Gość12:00, 06.03.2020
[quote="Legniczanin9"]Tylko nie spełnia rozumu może pisać takie warianty A-4 wcześniej E-22 to rzecz wpisana w historię Legnicy już kiedyś zlikwidowano w mieście tramwaje,później jednostkę wojskową teraz dawną "patatajke"? mam nadzieję ze włodarze naszego miasta będą bronić tej sprawy[/quote]
I dobrze. Zmieni się numer na DK94 a zostanie darmowa i bez tirów. Przecież tej co jest nikt nie rozbierze. A tramwaje, pociągi i ruskie lotnisko to przeżytek.
Anonimowy Gość05:00, 06.03.2020
Też uważam, że III wariant jest dla legnicy najkorzystniejszy. Zdecydowanie odciąży ruch na istniejącej A4, która będzie wykorzystywana bardziej lokalnie a na nową drogę przeniesie się cały długodystansowy ruch tranzytowy. Na południe również zostanie przeniesione część smrodu.
Anonimowy Gość10:00, 06.03.2020
Tiry nas tak czy siak rozjadą, nikt nie dba o małego obywatela. Próba zgłoszenia problemu np. z hałasem to droga przez mękę i walka z wiatrakami. Jesteśmy od płacenia podatków, głosowania w wyborach i mamy siedzieć cicho.
Anonimowy Gość10:00, 07.03.2020
3 wariant jest dla mnie mało logiczny, komu potrzebne będą zjazdy na wioski?
Anonimowy Gość10:00, 07.03.2020
[quote="Gosc"]3 wariant jest dla mnie mało logiczny, komu potrzebne będą zjazdy na wioski?[/quote]
Dla mnie bo tam mieszkam.
Anonimowy Gość01:00, 07.03.2020
Przebudowa obu nitek po starym śladzie nie ma sensu,nie wszędzie zmieści się trzeci pas o awaryjnym nie wspominając...Poza tym jednym z głównych celów nowej lub częściowo przebudowanej A4 jest ominięcie zakorkowanego Wrocławia od południa ( Bielany ) .Dla nas Legniczan najlepsze warianty to : dobudowanie na południe od obecnej A4 nowego odcinka,puszczenie potem po nim ruchu w stronę W-wia i przebudową drugiej nitki.Wówczas jedna stara zostanie i może posłużyć jako np DK94 bis.Zresztą przy obecnej DK94 wyznaczono już nowy pas drogowy i wycinane są drzewa by ją być może poszerzyć i zrobić z niej jakąś nowa S-kę do Lubina lu połączenia z S3. ...Oczywiście całkiem nowa A4 od Wrocławia wschód aż do Krzyżowej (gdzie schodzą się z Niemiec A4 i A18) też byłaby dobra np. już z 4-ema pasami by służyła długie lata,ale to ogromne koszty choć wtedy Jelenia Góra i Wałbrzych skorzystałyby na tej wersji...Tak czy inaczej każdy wariant projektów na południe od starej A4 jest korzystny bo np "obwodnica"przez Piekary nie będzie miała sensu,mając praktycznie dwie "94-ki" i jeszcze nową A4 !!!! GDDKiA zaoszczędzi na nowe inwestycje zamiast budować wiadukt nad torami i swój pozamiejski odcinek na terenach Legnickiego Pola , a w mieście można by wyremontować wiele ulic za pieniądze które już są wydawane na odcinek pseudo obwodnicy przez osiedle "Piekary".
Anonimowy Gość03:00, 08.03.2020
Faktycznie Piekary pępkiem świata. Akurat ktos patrzy na Twoje piekary. Najwazniejszy jest tranzyt i siano zeby się zgadzało a nie "ludzie mieszkający w klatkach". Mało tego gdyby odgornie jopki zarzadzili, ze przez np Twoj kibel szedl pas ruchu to uwierz ze zrownali by Twoje piekary.
Anonimowy Gość10:00, 08.03.2020
Jeżeli wszystko ma zostać jak było tzn. istniejąjaca A4 a wybudować mają nową dodatkową nitke (Wariant 3) bez rozbiórki istniejącej już pseudo autostrady to wydaję się to najrozsądniejsze dla Legnicy rozwiązanie.
Anonimowy Gość03:00, 10.03.2020
[quote="jhgty7u"]Jeżeli wszystko ma zostać jak było tzn. istniejąjaca A4 a wybudować mają nową dodatkową nitke (Wariant 3) bez rozbiórki istniejącej już pseudo autostrady to wydaję się to najrozsądniejsze dla Legnicy rozwiązanie.[/quote]
Z tym, że wtedy o naprawach na starej A4 będzie można zapomnieć i po kilku latać skończymy bez autostrady :(
Pokaż lwi pazur w nowej koszulce Miedzi
Jak tam u papryka?
Przegryw óml
22:45, 2025-07-17
Pokaż lwi pazur w nowej koszulce Miedzi
Chłopaki zabierzcie mnie na mecz Miedzi...
Skarpeta UML
22:10, 2025-07-17
Ratusz odpowiada Katarzynie Odrowskiej
i oto chodzi
rad
21:37, 2025-07-17
Poznańska w przebudowie. Są utrudnienia
To znaczy że to wszystkie inwestycje finansowane jeszcze za rządów PiS
Ryniek
21:17, 2025-07-17