W piątek 21 lipca na węzłach Kostomłoty i Katy Wrocławskie uruchomione zostały kamery odcinkowego pomiaru prędkości. Objęty nim został ośmiokilometrowy odcinek autostrady pomiędzy tymi miejscowościami. Przekroczenie na nim prędkości 110 km/h może słono kosztować.
Autostrada A4- FOTO:WO(lca.pl)
„Wybór lokalizacji poprzedziła analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego wykonana wspólnie przez GDDKiA i GITD. Autostrada na tym odcinku nie posiada pasa awaryjnego i obowiązuje na niej ograniczenie prędkości do 110 km/h. W latach 2018-2022 doszło tu do prawie trzydziestu wypadków, w których zostało poszkodowanych około pięćdziesiąt osób. Ze względu na skalę oraz skutki zdarzeń drogowych do których dochodzi na tym odcinku, konieczne jest objęcie go stałą kontrolą prędkości.
Wykorzystanie odcinkowych pomiarów prędkości, za funkcjonowanie których odpowiada CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym, komórka organizacyjna GITD), przekłada się na zmniejszenie ilości incydentów związanych z przekraczaniem obowiązujących ograniczeń prędkości. Tym samym istotnie wpływa na poprawę poziomu bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu” - czytamy na stronie internetowej GDDKiA Wrocław.
Jeśli ktoś się zapomni i przyciśnie pedał gazu na kontrolowanym odcinku, przekraczając prędkość 110 km/h musi się liczyć z mandatem karnym. Na odcinku objętym pomiarem prędkości obowiązuje też zakaz wyprzedzania dla samochodów ciężarowych.
0 0
Co to w ogóle za tytuł? Na nic nie trzeba uważać - wystarczy normalnie jechać...
0 0
No i ch.. no i cześć :) Będą jeszcze większe korki, bo ludzie będą zwalniać do 90 na tym odcinku. Nie służy to niczemu poza zdzieraniem pieniędzy. Jak chcą zadbać o bezpieczeństwo to niech się zajmą wyprzedzającymi tirami, które nierzadko wymuszają pierwszeństwo przy zmianie pasa.
0 0
I bardzo urwa dobrze!
0 0
[quote="Gość"]No i ch.. no i cześć :) Będą jeszcze większe korki, bo ludzie będą zwalniać do 90 na tym odcinku. Nie służy to niczemu poza zdzieraniem pieniędzy. Jak chcą zadbać o bezpieczeństwo to niech się zajmą wyprzedzającymi tirami, które nierzadko wymuszają pierwszeństwo przy zmianie pasa.[/quote]
Ograniczenie jest do 110 więc nie wiem na jakiej podstawie twierdzisz, że będą jechać 90?
Co do ciężarówek - czyż nie ma już wprowadzonego zakazu wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe?
0 0
[quote="Gość"]No i ch.. no i cześć :) Będą jeszcze większe korki, bo ludzie będą zwalniać do 90 na tym odcinku. Nie służy to niczemu poza zdzieraniem pieniędzy. Jak chcą zadbać o bezpieczeństwo to niech się zajmą wyprzedzającymi tirami, które nierzadko wymuszają pierwszeństwo przy zmianie pasa.[/quote]
To nie jest żadne zdzieranie pieniędzy - kierowcy sami z siebie, dobrowolnie chcą dofinansować budżet państwa :)
Każdy kierowca powinien znać przepisy i znaki drogowe - jeśli jest znak ograniczenia do 110km/h to znaczy, że nie można tej prędkości przekraczać - wystarczy się tego trzymać i nikt z ciebie nie zedrze nawet złamanego grosza. A jeśli ktoś uważa, że ma jakieś prawo przekraczać ograniczenie to ma nierówno pod sufitem.
Co do ciężarówek to się zgodzę, ale sytuacja jest taka sama - jest zakaz, a kierowcy i tak go ignorują - tu potrzeba czasu i lawiny mandatów, żeby to do nich dotarło - policja robi też okresowe akcje z dronami wymierzone w ciężarówki, wychwytują je kamery monitoringu, są nagrania z kamerek...
0 0
To ja się tylko zapytam trzech powyższych komentujących - jak często jeździcie A4 na trasie Legnica-Wrocław? Teoretyzować sobie można, ale ten odcinek się rządzi własnymi prawami czy się tego chce, czy nie. I tak jakbym chciał, żeby się tamtędy jeździło normalnie to takie pomiary prędkości nic nie zmienią. Żeby jechać w normalnym tempie trzeba zapier... bo inaczej co chwile tiry wymuszają i potem się wleczesz te 80-90 przez połowę trasy. A jeśli myślicie, że coś sobie robią z zakazu wyprzedzania, to się grubo mylicie :)
Jedna rzecz, która by w tej chwili pomogła, to kamery sprawdzajęce odległość między pojazdami - jazda na zderzaku to dużo większy problem niż prędkość.
0 0
[quote="Gość"]To ja się tylko zapytam trzech powyższych komentujących - jak często jeździcie A4 na trasie Legnica-Wrocław? Teoretyzować sobie można, ale ten odcinek się rządzi własnymi prawami czy się tego chce, czy nie. I tak jakbym chciał, żeby się tamtędy jeździło normalnie to takie pomiary prędkości nic nie zmienią. Żeby jechać w normalnym tempie trzeba zapier... bo inaczej co chwile tiry wymuszają i potem się wleczesz te 80-90 przez połowę trasy. A jeśli myślicie, że coś sobie robią z zakazu wyprzedzania, to się grubo mylicie :)
Jedna rzecz, która by w tej chwili pomogła, to kamery sprawdzajęce odległość między pojazdami - jazda na zderzaku to dużo większy problem niż prędkość.[/quote]
Nie ma czegoś takiego jak "rządzi się własnymi prawami" - to jest po prostu nagminne łamanie przepisów i tłumaczenie sobie, że trzeba...
Owszem, nie jeżdżę tą trasą codziennie ale zdarza mi się tamtędy jeździć i jadąc w miarę zgodnie z przepisami nie miałem większych problemów - raz mi się zdarzyło, że tirem wpakował się przede mnie na lewy pas i musiałem gwałtownie hamować - ale jechałem może ze 120 i zdążyłem bezpiecznie wyhamować - gdybym leciał 150 pewnie wpakowałbym się w naczepę...
Więc tak, prędkość też jest jednym z głównych czynników, które prowadzą do wypadków.
0 0
[quote="xxx"][quote="Gość"]To ja się tylko zapytam trzech powyższych komentujących - jak często jeździcie A4 na trasie Legnica-Wrocław? Teoretyzować sobie można, ale ten odcinek się rządzi własnymi prawami czy się tego chce, czy nie. I tak jakbym chciał, żeby się tamtędy jeździło normalnie to takie pomiary prędkości nic nie zmienią. Żeby jechać w normalnym tempie trzeba zapier... bo inaczej co chwile tiry wymuszają i potem się wleczesz te 80-90 przez połowę trasy. A jeśli myślicie, że coś sobie robią z zakazu wyprzedzania, to się grubo mylicie :)
Jedna rzecz, która by w tej chwili pomogła, to kamery sprawdzajęce odległość między pojazdami - jazda na zderzaku to dużo większy problem niż prędkość.[/quote]
Nie ma czegoś takiego jak "rządzi się własnymi prawami" - to jest po prostu nagminne łamanie przepisów i tłumaczenie sobie, że trzeba...
Owszem, nie jeżdżę tą trasą codziennie ale zdarza mi się tamtędy jeździć i jadąc w miarę zgodnie z przepisami nie miałem większych problemów - raz mi się zdarzyło, że tirem wpakował się przede mnie na lewy pas i musiałem gwałtownie hamować - ale jechałem może ze 120 i zdążyłem bezpiecznie wyhamować - gdybym leciał 150 pewnie wpakowałbym się w naczepę...
Więc tak, prędkość też jest jednym z głównych czynników, które prowadzą do wypadków.[/quote]
jeżdżę tą trasą od kilku lat kilka razy w tygodniu - jedno co mogę powiedzieć to TRAGEDIA i nie chodzi tylko o kierowców osobówek, którzy zapier...., ale też leśne dziadki to dopiero zagrożenie - jedzie 80 km/h i to lewym pasem (z lusterek w ogóle nie korzysta) a wisienką na torcie są kierowcy ciężarówek (oczywiście nie wszyscy), ale to co Oni wyprawiają, to przechodzi ludzkie pojęcie "królowie szos" - więc wszyscy uczestnicy ruchu mają swój udział w tym kabarecie z niestety większym udziałem TIR-ów
0 0
A czy pomiar działa tylko w kierunku z Legnicy do Wrocławia, czy też z Wrocławia do Legnicy również ? Nazwa Kostomłoty - Kąty wskazuje tylko jeden kierunek. Ktoś mądry się znajdzie, może autor artykułu ?
0 0
Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, a zdjęcie jest chyba ze zjazdu Legnickie Pole. :)
0 0
Działa w dwie strony
0 0
@normalny
"raz mi się zdarzyło, że tirem wpakował się przede mnie na lewy pas "
Raz xD Widać, że często tamtędy nie jeździsz. Uwierz, że po dwóch latach jeżdżenia A4 kilka razy w tygodniu perspektywa się zmienia. Pozwolę sobie zacytować śmieszny obrazek - "Tyś niewinny jak nieobs...ana łąka" :)
0 0
Orientujecie się w którym miejscu dokładnie są kamery? Jeżeli między zjazdem i wjazdem, to można je ominąć.
0 0
Wczoraj wracałem z Wrocka. Podczas wyprzedzania ciężarówki z naczepą ta zajechała mi drogę. Gdyby nie awaryjne hamowanie to wylądowałbym pod naczepą. SKS z TIR-a nawet nie zadał sobie trudu spojrzeć w lusterko przy zmianie pasa. I co, że mam nagranie z kamerki jak to nie jest żaden dowód na próbę pozbawienia zdrowia i życia przez pojeba z TIR-a!
A pomiar jest w obie strony. Co przejazd to sprawdzam na wideorejestratorze czy wyjdzie mi średnia 110 czy też nie. Jak na razie jestem na styk. Zawsze to może być podstawa do obrony w sądzie, jeżeli pomiar wyjdzie na pograniczu...
0 0
[quote="Gość"]Orientujecie się w którym miejscu dokładnie są kamery? Jeżeli między zjazdem i wjazdem, to można je ominąć.[/quote]
Ty codziennie mijasz się ze swoim rozumem!
0 0
Znak zlewa się rozmiarem i grafiką z pierdyliardem znaków informujących o zatoczce na tej pseudo autostradzie bez pobocza. Zamiast kamer niech dobudują pobocze. Przy ograniczeniu do 140 przekroczeń byłobyk o 80% mniej
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas redakcja@lca.pl lub użyj przycisku Zgłoś komentarz