W ramach remontu linii kolejowej Legnica -Złotoryja -Jerzmanice w Legnicy powstanie kolejny przystanek kolejowy dla pasażerów. Zlokalizowany zostanie w okolicy przejazdu kolejowo - drogowego przy ulicy Chojnowskiej.
- Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskają dogodniejszy dostęp do kolei. Dla podróżnych na nowym przystanku przygotowany zostanie jednokrawędziowy peron o długości 150 m, którego wysokość ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort zapewnią m.in. wiaty, ławki, a dobrą orientację w podróży – czytelne tablice wraz z gablotami informacyjnymi. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb wszystkich podróżnych, także osób mających trudności z poruszaniem się. Zachętą do łączenia ekologicznych środków transportu, kolei i rowerów, będą stojaki w obrębie przystanku. Dla osób niewidomych na antypoślizgowej nawierzchni zaplanowano ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą – potwierdza Radosław Śledziński, główny specjalista ds. promocji w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zrewitalizowana linia nr 284 Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój ma zapewnić przejazdy z prędkością do 120 km/h. Dla sprawnych przejazdów na ponad 24 km szlaku wymieniony ma zostać tor i zmodernizowana sieć trakcyjna. Szacuje się, że czas przejazdu ze Złotoryi do Wrocławia zajmie ok. 1 godz. 10 min, a ze Złotoryi do Legnicy ok.17 minut.
Anonimowy Gość08:00, 23.10.2023
Mieszkańcy gminy wiejskiej Złotoryja oraz Gminy Krotoszyce pomimo posiadanych przystanków nie doczekają się ich rewitalizacji. Co gorsza, pociągi nie mają w planach zatrzymywać się na stacji w Kozowie, Wilczycach oraz w Pawłowicach. Inwestycja za 240 mln a skupienie tylko na dużych miastach. Rozczarowanie logiką zarządcy oraz brakiem chęci dążenia do rozwojów własnych gmin przez Włodarzy.
Anonimowy Gość08:00, 23.10.2023
Szkoda że rewitalizacji nie zrobiono w tej części miasta. Senatorska ,Działkowa od 20 lat wygląda tak samo
Anonimowy Gość08:00, 23.10.2023
[quote="PLK"]Mieszkańcy gminy wiejskiej Złotoryja oraz Gminy Krotoszyce pomimo posiadanych przystanków nie doczekają się ich rewitalizacji. Co gorsza, pociągi nie mają w planach zatrzymywać się na stacji w Kozowie, Wilczycach oraz w Pawłowicach. Inwestycja za 240 mln a skupienie tylko na dużych miastach. Rozczarowanie logiką zarządcy oraz brakiem chęci dążenia do rozwojów własnych gmin przez Włodarzy.[/quote]
Stacja w Złotoryi też jest pośrodku niczego.
Anonimowy Gość09:00, 23.10.2023
[quote=",Gość"]Szkoda że rewitalizacji nie zrobiono w tej części miasta. Senatorska ,Działkowa od 20 lat wygląda tak samo[/quote]
Szkoda kasy w meliny pchać.
Anonimowy Gość10:00, 23.10.2023
[quote="Gość"][quote=",Gość"]Szkoda że rewitalizacji nie zrobiono w tej części miasta. Senatorska ,Działkowa od 20 lat wygląda tak samo[/quote]
Szkoda kasy w meliny pchać.[/quote] jakie meliny ? Poprostu rezydent nic tam nie robił przez tyle lat . Zobacz ile ludzi tam sie wybudowalo.
Anonimowy Gość10:00, 23.10.2023
[quote=",Gość"]Szkoda że rewitalizacji nie zrobiono w tej części miasta. Senatorska ,Działkowa od 20 lat wygląda tak samo[/quote]
a co ty tam chcesz robic? chodniki masz? ulice masz? o podworka niech sobie wspolnoty dbaja... . chociaz nie wiadomo czy w ogole warto z tym patusiarstwem z dzialkowej i zwirki i wigurjii.... .
Anonimowy Gość10:00, 23.10.2023
Miasto stawia na kolej bo z drogami sobie nie radzi,już żadna firma ich nie chce ubezpieczyć.
Anonimowy Gość10:00, 23.10.2023
Dlaczego nie odbudowuje się przystanków na wsiach pomiędzy Złotoryją a Legnicą? Po prostu się nie opłaca. Dla max kilkuset osob z czego wiekszosc pewnie juz emeryci albo blisko emerytury nie opłaca się remontowac i aktywowac przystanków za miliony. Takie Kunice gdzie jest sporo ludzi w wieku produkcyjnym i ktore się dalej rozbudowują zbuduja nawet zupelnie nowy przystanek bo tam sie po prostu opłaca. Inna sprawa, ze kolej musi konkurowac z samochodami jako srodek transportu a do Zlotoryji jest prosta w dobrym stanie droga, jakby pociag mial się w kazdej pipidowie po drodze zatrzymywac to by przejazd byl zbyt dlugi.
Anonimowy Gość10:00, 23.10.2023
[quote="ano"][quote=",Gość"]Szkoda że rewitalizacji nie zrobiono w tej części miasta. Senatorska ,Działkowa od 20 lat wygląda tak samo[/quote]
a co ty tam chcesz robic? chodniki masz? ulice masz? o podworka niech sobie wspolnoty dbaja... . chociaz nie wiadomo czy w ogole warto z tym patusiarstwem z dzialkowej i zwirki i wigurjii.... .[/quote]
Jak to co tam robić? Dzialkowa i Senatroska poza kawalkiem dzalkowej za torami sa w fatalnym stanie. Szczegolnie senatorska gdzie juz chyba poniemieckie cegly wystaja z asfaltu i jedzie sie jak po kolysce. Obydwie drogi wymagaja gruntowej przebudowy.
Anonimowy Gość11:00, 23.10.2023
Koniecznie powinni zrobić jeszcze trzy przestanki mogą być nawet na żądanie, Kozów-Krotoszyce, Wilczyce-Czerwony kościól oraz Legnica huta.
Jak zrewitalizują dworzec Świebodzki to będzie w sam raz a po drugie niebawem w tamtym kierunku zaczną się ludzie budować gdyż teren piękny itd.
Anonimowy Gość01:00, 23.10.2023
Tylko co z cenami biletów? Będą zachęcać czy odpychać od KD?
Jak tam frekwencja nowego przystanku kolejowego legnica strefa ? Może Rodak sie wypowie ?
Anonimowy Gość10:00, 24.10.2023
A przy LSSE nie ma!
Przejazdu przez tory przy A4 też nie ma!
To zbyt trudne do wymyślenia dla tych wszystkich pasożytów i nierobów politycznych poupychanych w urzędach i lsse :))
Anonimowy Gość02:00, 25.10.2023
Teraz nie rozumiem, co to znaczy: "Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój".
Rewitalizacja to była obok Św. Jacka, według tablicy "Zakaczawia" a Tadeusz Krakowski mówi, że nie ma takiej dzielnicy miasta.
Na Zakaczawiu przy ul. Dmowskiego dalej wszystko jest brudne, takie jak z powieści Camusa "Śmierć szczęśliwa". Prawie jak familoki, brakuje czarno-czerwonego koloru aby pomyśleć, że jest to niemiecka kamienica z okresu rządów partii socjalistycznej (Marks, Hegel, Nietzsche).
Teraz tak, Tadeusz Krzakowski mówi "Kartuzy" a nie "Zakaczawie" bo być może miał na myśli, że zrewitalizuje ale nie Kartuzy a teren za rzeką Kaczawą... tylko każdy pomyślał o czym innym.
Teraz nowy peron, który zostanie wyłączany z ruchu po kilku latach (trzymajcie mnie za słowo) jak linia "Legnica - Lubin" a później znowu "witalizacja" i przywrócą ten peron.
W mieście ilość remontów jest zatrważająca a te samą ulice remontują co 2-3 lata.
Koszt bulwaru nad Kaczawą to 4 mln złotych już jakiś czas temu a wcześniej wyglądało to prawie identycznie.
Te pieniądze trafiają do wykonawców, w ten sposób Krzakowski bądź urzędnik który to zleca może te pieniądze realnie wyciągnąć z urzędu miasta pod szyldem solidarności partyjnej bądź powinowactwa względem rodziny.
Proszę zobaczyć przykład inny: Bartłomiej Rodak, działacz SLD a dzisiaj PKP.
Huta Miedzi tędy przewozi różne towary, ale pewnie wygasa im kontrakt. Na kilka milionów złotych. Te kontrakty mogą takie być za jednorazową usługę.
Później jednak ciężko te pieniądze wyciągnąć. Krzakowski nic nie musi robić, wszystko jest jak w piosence "Cygański Zaj-
-eb"
Oczywiście, nie wiem nic z tego. To metoda abdukcyjna z zakresu nauk humanistycznych, a nie faktyczny stan rzeczy. Proszę nie ustawać w poszukiwaniach, na końcu tęczy jest garnek złota do zapłacenia.
Anonimowy Gość03:00, 25.10.2023
Kaczawa i Zakaczawie to niem. Katz, a więc Kot.
Dlatego tu się pije i mówi o kocimiętce, która tu można nabyć. Skąd to wiem? Domyślam się poprzez dedukcje, że skoro można mówić o Zakocimstrumisku, to też i o kocimiętce.
Trafna nazwa to dobry piar. Dobry grunt pod myślenie.
Proszę Was. Kot w Herbie Legnicy? To przykład błędu. Dedukcja umożliwia mi porównanie tego herbu z innymi i wygląda na to, że ten Lew powinień być obok kluczy które trzyma: trudno to zrozumieć?
Powinień być na zewnątrz tarczy z kluczami a nie w środku. Dlatego jest to błąd - używam tylko dedukcji.
Nie rozstrzygajcie czy to prawda, tylko użyjcie metody porównawczej i zobaczcie czy zgadza się to co piszę z faktami historycznymi i czy wnioski, które można wyciągać są poprawne: a więc logicznie, zgodne z rzeczywistością.
Jeśli tak, to mam rację.
A jeśli mam rację to...
"Polacy, gdzie wy jesteście?!" jak mówił ks. Natanek.
Z herbem jak wiadomo jest związana inna historia. O rozkradaniu tego miasta. Ten herb to szyld złodzii.
Być może dlatego od kilku lat na znak protestu, lew został zastąpiony przez herb Dolnego Śląska - w Gazecie Policyjnej Komendy w Legnicy. Na znak protestu. Nie na znak inny niż napisałem. Daleko tu od metafor.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Program ochrony zabytków z kontynuacją
Jak zwykle kościoły zgarnęły kasę. Jak to jest, że kupę lat wyciągają łapy po kasę i ciągle coś jest do zrobienia? Od zakończenia II wojny światowej te kościoły powinny być jak nowe, powinny być w lepszym stanie niż zaraz po zbudowaniu.
Jak to możliwe
04:54, 2025-06-29
Mateusz Grudziński po spotkaniu z Arką Gdynia
Brawo Arka!
Skarpeta ÓML
04:43, 2025-06-29
Pierwszy sparing Miedzi. Wysoka porażka z Arką
Ciekawe co na temat wyniku i gry w 2 połowie powie największy tutejszy trool,i zaślepiony,nieracjonalnie myslący fanatyk @MIEDZIAK... Wyzywa mnie i innych od kretów,zero logicznego myślenia od zawsze Grudziński mówi wprost-KOMPROMITACJA i przeprasza.Łobodziński mówi wprost KOMPROMITACJA i NIEKTÓRZY NIE ZASŁUGUJĄ ŻEBY GRAĆ W MIEDZI Co by powiedział "fachowiec" @MIEDZIAK? Wyzwałby wszystkich od kretów. Od zawsze mówłem że niektórzy piłkarze KOMPLETNIE nie utożsamiają się z Miedzią...To pół biedy.Oni nawet nie wykonują w 10% swojej pracy za którą mają płacone!
Kinguin
22:47, 2025-06-28
Kultowe szachy znów w legnickim parku
Wspomnienia z młodych lat graliśmy w szachy w nocy 1983
Stary dziad
21:37, 2025-06-28