Zamknij

Autostrada A4 pod Wrocławiem: Intensywna kontrola prędkości w centrum uwagi kierowców

07:16, 03.03.2024
Skomentuj

Na autostradzie A4, między węzłami Kostomłoty a Kąty Wrocławskie, działa skuteczny system odcinkowego pomiaru prędkości, uruchomiony w lipcu 2023 roku. Od samego początku zyskał sławę surowego egzekwowania przepisów drogowych, przyciągając uwagę kierowców swoją skutecznością.

Jak podaje Interia.pl w minionym roku, system odcinkowego pomiaru prędkości na autostradzie A4 w okolicach Wrocławia zarejestrował imponującą liczbę 152 475 wykroczeń. To prawie połowa (47,6 proc.) wszystkich naruszeń zarejestrowanych przez 37 systemów odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce w 2023 roku. Te liczby sugerują, że teoretycznie notowano ponad 400 wykroczeń dziennie, co oznaczało około 17 kierowców złapanych za przekroczenie prędkości na godzinę.

Jednakże, w rzeczywistości system odcinkowego pomiaru prędkości na odcinku Kostomłoty - Kąty Wrocławskie działa jeszcze intensywniej. Faktycznie, urządzenie "strzela" kierowcom średnio ponad 935 razy na dobę. To ponad 38 wykroczeń na godzinę, co z kolei równa się jednemu mandatowi co 1,5 minuty!

Warto zauważyć, że autostrada A4 między wspomnianymi węzłami nie posiada pasa awaryjnego, co czyni ten odcinek szczególnie niebezpiecznym. Analizy GDDKiA oraz GITD pokazują, że w latach 2018-2022 miało tam miejsce prawie trzydzieści wypadków, w których odniosło obrażenia około 50 osób. W związku z tym cała, nieco ponad 8-kilometrowa trasa między Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi została objęta odcinkowym pomiarem prędkości, ze znakiem ograniczenia do 110 km/h. Przekroczenie tej prędkości wiąże się z ryzykiem otrzymania mandatu.

(WP(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Mimo wszystko popieram, na A4 jest już po prostu dziki wschód

11:00, 03.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Postawcie tam ograniczenie do 40 km/h to dopiero "wyniki" będą!!

110km/h to nie jest żadna autostrada.

A ten łysy hindus to jakiś dziwnie nietykalny jest. Ilu komendantów już się przewinęło przez te lata, a ten trwa bez względu na wszystko.

Głupiego pudełeczka z rzepami na szybę Polacy sami nie potrafili sobię zrobić i kontrolerów stworzyć też nie. Musi jakaś zagraniczna menda przyjechać do tubylców nadwiślańskich i im pomóc, a przy okazji gigantyczne pieniądze wydoić z Polski.

11:00, 03.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Autostrada... xD Żart a nie autostrada.

03:00, 03.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Anamam napisał(a):
> Mimo wszystko popieram, na A4 jest już po prostu dziki wschód

Raczej dziki południowy-wschód...

06:00, 03.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

RAFu napisał(a):
> Autostrada... xD Żart a nie autostrada.
W takim razie sugeruje petycję o degradację autostrady do drogi krajowej - będzie max 90km/h i nie będzie trzeba ograniczeń. Na pewno wszyscy będą zadowoleni :D

07:00, 04.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Brak informacji że to odcinkowy pomiar prędkości dlatego tyłu się lepi kierowców tam w obie strony

09:00, 04.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Tomo napisał(a):
> Brak informacji że to odcinkowy pomiar prędkości dlatego tyłu się lepi
> kierowców tam w obie strony
Znak stoi jak byk na początku i konwwcu pomiaru. Tylko nie każdy mistrz kierownicy go zna. Szukaj niebieskiego znaku informacyjnego z symbolami radarów.

09:00, 04.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Tomo napisał(a):
> Brak informacji że to odcinkowy pomiar prędkości dlatego tyłu się lepi
> kierowców tam w obie strony

Skąd tyś się urwał? Od pół roku media trąbią o odcinkowym pomiarze... Nie mówiąc już o znaku drogowym - bez niego pomiar byłby nielegalny...

08:00, 05.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Lio napisał(a):
> Tomo napisał(a):
> > Brak informacji że to odcinkowy pomiar prędkości dlatego tyłu się lepi
> > kierowców tam w obie strony
>
> Skąd tyś się urwał? Od pół roku media trąbią o odcinkowym pomiarze... Nie mówiąc już
> o znaku drogowym - bez niego pomiar byłby nielegalny...

Pewnie tak cisnął tamtędy tak szybko, że nawet znaku nie zauważył... ;-) Jak z resztą wielu, którzy cisną tą wąską drogą min 160 km/h

11:00, 06.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Trzeba nauczyć wieśniaków z Kostmłotów, Kątow Wr. i okolicznych dziur, do czego służy pas rozbiegowy i jak się włączać do ruchu na autostradzie, wtedy nie trzeba fotoradarów.

08:00, 10.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Szoferzkrwi napisał(a):
> Trzeba nauczyć wieśniaków z Kostmłotów, Kątow Wr. i okolicznych dziur, do
> czego służy pas rozbiegowy i jak się włączać do ruchu na autostradzie,
> wtedy nie trzeba fotoradarów.

Jak na warunki A4 na tych węzłach pasy rozbiegowe są długie ... aczkolwiek dalej nie to co powinno by. Tam rozbiegówka powinna mieć z 2 kilometry.
Reszta A4 te rozbiegówki to jakiś żart.

Zgodnie ze standardem ZACHODZNIM rozbiegówkami powinien na być pan o co najmniej 1 km długość. Wtedy jest możliwość wyrównania prędkości i łagodnego włączenie się do ruchu ma A4.

Ta A4 to hitlerowcy wybudowali .... ze rozbiegówki, ostrość zakrętów, wzniesienia, brak pasa awaryjnego są wg. standardów lat 30 19 wieku. I wtedy tam dozwolona prędkość maksymalna było 80 km/h.

10:00, 18.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

"...lat 30 19 wieku..."?

11:00, 18.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jara napisał(a):
> Szoferzkrwi napisał(a):
> > Trzeba nauczyć wieśniaków z Kostmłotów, Kątow Wr. i okolicznych dziur, do
> > czego służy pas rozbiegowy i jak się włączać do ruchu na autostradzie,
> > wtedy nie trzeba fotoradarów.
>
> Jak na warunki A4 na tych węzłach pasy rozbiegowe są długie ... aczkolwiek dalej nie
> to co powinno by. Tam rozbiegówka powinna mieć z 2 kilometry.
> Reszta A4 te rozbiegówki to jakiś żart.
>
> Zgodnie ze standardem ZACHODZNIM rozbiegówkami powinien na być pan o co najmniej 1 km
> długość. Wtedy jest możliwość wyrównania prędkości i łagodnego włączenie się do
> ruchu ma A4.
>
> Ta A4 to hitlerowcy wybudowali .... ze rozbiegówki, ostrość zakrętów, wzniesienia,
> brak pasa awaryjnego są wg. standardów lat 30 19 wieku. I wtedy tam dozwolona
> prędkość maksymalna było 80 km/h.
W latach 30 19 wieku to żaden zaprzęg się do 80 nie rozpędzał nawet :D

02:00, 20.03.2024
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%