Zamknij
Ważne

LSSE zainteresowane projektem samochodów elektrycznych Izera

10:39, 29.06.2022
Skomentuj

Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle Orgmasz, Centrum Oceny Technologii zajmuje się oceną technologii, działając w ramach Sieci Badawczej Łukasiewicz. Celem Instytutu jest dostarczanie eksperckiej wiedzy na temat skutków wprowadzania nowych technologii, aby wspomagać procesy decyzyjne administracji publicznej, biznesu i obywateli.

Łukasiewicz – Orgmasz jest koordynatorem Branżowych Punktów Kontaktowych. Branżowe Punkty Kontaktowe (BPK) wspierają przedsiębiorców i naukowców w ubieganiu się o unijne środki na realizację projektów B+R w ramach programu Horyzont Europa. Program ten jest największym w historii Unii Europejskiej programem badań naukowych i innowacji. W ciągu 7 lat (2021–2027) na nowatorskie badania i innowacyjne rozwiązania zostanie przeznaczone łącznie 95,5 mld euro. Branżowe Punkty Kontaktowe będą funkcjonowały do końca trwania programu HE, a ich działalność będzie się koncentrowała na integrowaniu środowisk skupionych wokół technologii cyfrowych, przemysłu i przestrzeni kosmicznej. W przedsięwzięciu bierze udział sześć instytutów Sieci Badawczej Łukasiewicz, wyspecjalizowanych w określonych branżach, które posiadają dostęp do specjalistycznej wiedzy naukowo-technicznej, w tym również do zasobów kadrowych, technologicznych i infrastrukturalnych.

Podczas spotkania, przedstawiciele firmy ElectroMobility Poland S.A., firmy odpowiadającej za projekt polskiej marki samochodów elektrycznych Izera z fabryką w Jaworznie, zaprezentowali założenia harmonogramu prac przy budowie fabryki i ich zakres oraz model współpracy z poddostawcami. Będzie to również okazja do rozmów z pracownikami firmy odpowiedzialnymi za zakupy i zamówienia.

Polska jest obecnie największym w Europie rynkiem wewnętrznym bez rodzimej marki samochodowej, jednak z dynamicznym i stale rosnącym wskaźnikiem sprzedaży, a liczne badania pokazują, że kierowcy są zainteresowani odrodzeniem polskiej motoryzacji. Realizowany przez ElectroMobility Poland projekt stworzenia polskiej marki samochodu elektrycznego Izera to szansa na wykorzystanie potencjału i rozwój polskiej motoryzacji.

Polska wchodzi w erę elektromobilnej rewolucji, a oczekiwana zmiana na rynku motoryzacyjnym może się dokonać w sposób skokowy. W chwili obecnej rozgrywa się rynkowa walka o standardy, rozwiązania oraz podział rodzącego się rynku. Ważne jest, aby to polskie firmy oraz polska gospodarka korzystały na tej unikatowej szansie jaką daje elektryczna motoryzacja.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców, a także wymaganiom współczesnego rynku motoryzacyjnego, ElectroMobility Poland prowadzi prace nad stworzeniem i rozwojem polskiej marki samochodu elektrycznego Izera. To unikalny i pionierski projekt w skali kraju, który stwarza okazję do opracowania modelu samochodu dostosowanego do potrzeb Polaków, zarówno pod względem cenowym, jak i wyposażenia czy parametrów, stanowiąc atrakcyjną alternatywę dla obecnie wybieranych w naszym kraju pojazdów. To także szansa na zbudowanie silnej pozycji na tworzącym się europejskim rynku elektromobilności.

Plany ElectroMobility Poland zakładają stałą współpracę z polskimi firmami i jednostkami naukowo badawczymi, która ma prowadzić do rozwoju i wdrożenia do masowej produkcji własnych rozwiązań technologicznych. Rozwój projektu marki polskiego samochodu elektrycznego wspiera rozwój przemysłu motoryzacyjnego, a zarazem to szansa na wykreowanie nowej gałęzi gospodarki, nowej polskiej specjalizacji opartej na własnych rozwiązaniach, które mogą konkurować na globalnym rynku. Trudno wyobrazić sobie Francję bez Renault, Włochy bez Fiata, czy też Niemcy bez Volkswagena. Nie ma powodów, by w przyszłości nie myślano podobnie o Polsce i o Izerze.[FOTORELACJA]18501[/FOTORELACJA]

(LS(lca.pl), materiały prasowe)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(10)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

2 albo 3 lata przecież Pinokio czyli nasz Premier obiecywał , że w 2022r. będziemy produkować rocznie ponad 200 tyś. samochodów elektrycznych. Jakoś ich nie widać

10:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]2 albo 3 lata przecież Pinokio czyli nasz Premier obiecywał , że w 2022r. będziemy produkować rocznie ponad 200 tyś. samochodów elektrycznych. Jakoś ich nie widać[/quote]

No właśnie, gdzie są te samochody eletryczne by każdego Polaka było stać na taki pojazd ?!

11:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Czy nie lepiej współpracować z przemysłem lub turystyką kosmiczną ? Przecież do tego projektu należy zaprojektować koła zgodnie z patentami a to dopiero początek. Łatwiej wysłać jakąś część na rakiecie w kosmos niż zaprojektować polski samochód elektryczny. To niewykonalne.

12:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A jak oni chcą a tego dokonać. Mają inżynierów, ekonomistów, księgowych, prawników od patentów międzynarodowych i prawa z tym związanego czy wynajmą najtańszych z najtańszych ??? Czy 500 mln zł wystarczy na początek czy od razu będzie potrzebny 1 miliard zł ?

12:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

trzeba zacząć od ponownego ...przestawienia Ostrołęki na węgiel....bo energii będzie też koło zera do tych I000

12:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Elektrozłomy są nie ekologiczne! To tylko propaganda takich skorumpowanych qrew jak na zdjęciu lub tych szm@t z UE jak Urszulka Wonder Loyen która 20 km potrafi przelecieć samolotem. Prawdziwy samochód to ten z silnikiem spalinowym, odpowiednio dbany jest elekologiczny i będzie żyć parę dekad, a w elekryku będzie przez taki okres wymienić silniki i akumulatory. Polecam Motodoradce na You Tubie.

12:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]2 albo 3 lata przecież Pinokio czyli nasz Premier obiecywał , że w 2022r. będziemy produkować rocznie ponad 200 tyś. samochodów elektrycznych. Jakoś ich nie widać[/quote]
Nos coraz dłuższy u Pinokia

12:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Oni są teraz aktywni bo wybory blisko po wyborach będzie jak zwykle ch. Kiełbaska wyborcza jaki prężny rząd.

01:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Tutaj można tylko zacytować Kononowicza - "Nie będzie niczego".

05:00, 29.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Prawdziwy samochód to ten z silnikiem spalinowym, odpowiednio dbany jest elekologiczny i będzie żyć parę dekad, a w elekryku będzie przez taki okres wymienić silniki i akumulatory. Polecam Motodoradce na You Tubie.[/quote] To gdzie te Polonezy, maluchy, syreny, wartburgi i trabanta skoro jako prawdziwe miały żyć kilka dekad. Moto doradca to się zna... na trzepaniu kasy z subów i lajków.

09:00, 30.06.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%