Ponad 20 osób ukończyło pilotażowe szkolenie warsztatowe dla wolontariuszy Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Legnicy. Uczestnicy podsumowali na spotkaniu zdobytą wiedzę.
Pierwsza edycja pilotażowych warsztatów dla gimnazjalistów działających w szkolnych kołach TPD dobiegła końca. Organizatorzy zaplanowali dla młodych ludzi dwa spotkania, podczas których rozmawiali o pracy wolontariusza nad sobą. Tylko w ten sposób członkowie organizacji i stowarzyszeń mogą skutecznie poruszać się na rynku pracy, a także "zgarniać" profity dla swoich podopiecznych. Na spotkaniu zamykającym warsztaty, Adam Kobel, rzecznik TPD opowiadał nastolatkom m.in. o marce. Żeby najtrafniej wyjaśnić aktualny sens słowa "marka" posłużył się cytatem: "Świat marki zmienił swoje oblicze. Dzisiaj marka to przede wszystkim człowiek, chmura skojarzeń na jego widok, jego wartości, możliwości, wspomnienia o nim, echo jego autorskich myśli i działań ze społecznym wątkiem".
- Marką może być wolontariusz - wyjaśniał Kobel. - Rozmawiając z przedsiębiorcami, którzy mają wesprzeć nasze działania, musimy używać zwrotu: my wolontariusze razem z wami przedsiębiorcami wspólnie będziemy realizować politykę wolontariatu, która jest korzystna dla obu stron a przede wszystkim skorzystają na niej potrzebujący.
Jolanta Watral, koordynatorka warsztatów podsumowuje, że podczas dwóch spotkań organizatorom udało się zaledwie "dotknąć" tematu pracy nad samym sobą i roli wolontariusza. - Podczas pierwszej edycji warsztatów okazało się, że jest na nie ogromne zapotrzebowanie - kontynuuje koordynatorka.
Adam Kobel, rzecznik TPD dodaje, że jeśli uda się pozyskać unijne pieniądze na podobny projekt warsztatowy, to w przyszłym roku szkolnym z zajęć będą mogli skorzystać także licealiści działający w kołach TPD. [FOTORELACJA]5978[/FOTORELACJA]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz