Po wielu miesiącach starań Koleje Dolnośląskie zostały dzierżawcą dawnej bazy legnickiego zakładu PKP Cargo przy ul. Pątnowskiej. Hala, w której mieścił się punkt utrzymania taboru, będzie służyć do serwisowania spalinowego taboru regionalnego przewoźnika.
Baza znajduje się tuż obok głównej siedziby Kolei Dolnośląskich i ma bogatą historię – w czasach przedwojennych działała tam lokomotywownia. Obiekt powstał w latach 80. ubiegłego wieku i obejmuje halę o długości 57 metrów z pięcioma torami do obsługi taboru, 450 mkw. powierzchni biurowej, 500 mkw. magazynów oraz zaplecze socjalne. Hala jest wyposażona m.in. w suwnicę i zapadnię.
Jesienią ma rozpocząć się remont budynku, który jeśli przebiegnie zgodnie z planem, pozwoli już w listopadzie uruchomić serwisowanie spalinowych pojazdów. Prezes Kolei Dolnośląskich, Damian Stawikowski, podkreśla, że choć baza ma duży potencjał i możliwe jest szersze wykorzystanie przestrzeni, na razie priorytetem są prace umożliwiające szybkie rozpoczęcie działań serwisowych oraz przeglądów taboru.
Przejęcie bazy stworzy także nowe miejsca pracy – niedługo ruszy rekrutacja. Część pracowników dawnego zakładu PKP Cargo już zasiliła szeregi Kolei Dolnośląskich.
Historia serwisowania taboru KD sięga lat 2010-2018, kiedy przewoźnik korzystał ze starej, ponad 100-letniej hali w podlegnickich Miłkowicach. W 2016 roku uruchomiono już nową halę serwisową przy ul. Pątnowskiej o wartości 12 mln zł. Jednak dynamiczny rozwój wymusił powstanie jeszcze większego i nowocześniejszego obiektu. W 2023 roku oddano do użytku nowoczesną halę serwisową o powierzchni 6,5 tys. mkw., wyposażoną m.in. w trzy tory serwisowe, całoroczną myjnię automatyczną oraz infrastrukturę techniczną i paliwową. Inwestycja została dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, a jej koszt wyniósł 75 mln zł.
Przejęcie i modernizacja dawnej bazy PKP Cargo w Legnicy wpisuje się w strategię rozwoju Kolei Dolnośląskich i podniesienia jakości obsługi taboru regionalnego przewoźnika.
Szukam pracy16:37, 23.08.2025
Sa jakieś wolne etaty ?
Jak czytasz18:09, 23.08.2025
Przecież pisze.
1 do 30 18:41, 23.08.2025
brakuje 3 prezesów, 10 kierowników i kilku dyrektorów by to ruszyło
Jeden mechanik jest więc on naprawi wszystko ale nie ma kto nim sterować.
szukam zielonego18:44, 23.08.2025
ktoś widział ?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Karwan pyta o konkrety ws. kolei do Złotoryi
Te pociągi tylko zakorkują ul Chojnowską i poboczne, co za tym idzie więcej hałasu i spalin.
marci
20:21, 2025-08-23
Karwan pyta o konkrety ws. kolei do Złotoryi
Obecna władza wie, że nie będzie rządziła za 3 lata więc to przeciąga aby tematem zajęli się inni. Tylko Ci inni też już byli i nie zmienili przepisów podtrzymujących korupcje, kolesiostwo m.in. przez nieograniczone kadencje w organach samorządów zawodowych zawodów regulowanych. A te wszystkie samorządy kolesi wypadałoby zlikwidować!!!
Legniczanin987
19:59, 2025-08-23
Sprawca pomalowania samochodów zatrzymany
Kowaliński, ten co podpalił kilka lat temu skup złomu w Rzeszotarach i uniknął odpowiedzialności na stan zdrowia?
Mateuszz
19:48, 2025-08-23
Maciej Kupaj odwołał Jerzego Konopskiego
Weź jędruś chłopie kupajowy nie kompromituj się na forach i komentarzach. Ustawiasz do pionu legniczan piszących z imienia i nazwiska. A sam piszesz jak sowiecki agent z tajniaka. Przy okazji wstyd dla miedziowej spółki.
Do mirosław kraska
19:13, 2025-08-23