Zamknij

Remont legnickiego dworca PKP zaklepany

12:41, 14.03.2018
Skomentuj

Przedstawiciele PKP PLK i firmy Fewaterm podpisali we wtorek umowę na remont dworca kolejowego w Legnicy. Prace mają się zakończyć najpóźniej w lutym 2020 roku.

Inwestycja na zabytkowym dworcu pochłonie 27 mln zł netto. Zakres prac jest szeroki. Wybudowane zostaną m.in. cztery windy dla osób niepełnosprawnych, z których korzystać będą mogli również pasażerowie z dużym bagażem. Przebudowane zostaną również perony nr 3 i 4 oraz tunel i schody.

Dworzec zyska system dynamicznej informacji pasażerskiej z elektronicznymi tablicami informacyjnymi, monitoring na peronach i w tunelu oraz nowe oświetlenie. Wyremontowana zostanie też wiata nad peronami. Inwestycja obejmie też wymianę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

Przypomnijmy, że w latach 2012-2014 kosztem 13,5 mln zł wyremontowany został główny budynek dworca należący do PKP S.A. Wówczas odnowiono elewację oraz jego wnętrza. Między innymi hol, poczekalnię, kasy biletowe oraz toalety. Wymieniona została też stolarka okienna i drzwiowa, a także instalacje.[FOTORELACJA]13982[/FOTORELACJA]

(J(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(12)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A kostkę wymienita ? Bo trudno na peronach nie złamać nogi albo wpaść pod pociąg

01:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Po co taki wielki dworzec z jedną kasą, który nawet nie ma nazwy, bo dla pociągów do Wrocławia i Węglińca oraz szynobusów do Jawora wystarczyłby odpicowany dworzec północny. W tym dużym budynku można zrobić supermarket, a na zadaszonych peronach elegancki bazar.

02:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="barabasz@pl."]Po co taki wielki dworzec z jedną kasą, który nawet nie ma nazwy, bo dla pociągów do Wrocławia i Węglińca oraz szynobusów do Jawora wystarczyłby odpicowany dworzec północny. W tym dużym budynku można zrobić supermarket, a na zadaszonych peronach elegancki bazar.[/quote]

Cicho !!! bo się wyda że w tym budynku jest odnowiona poczekalnia dla podróżnych.
Za Niemca była tam przepiękna restauracja.

02:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="barabasz@pl."]Po co taki wielki dworzec z jedną kasą, który nawet nie ma nazwy, bo dla pociągów do Wrocławia i Węglińca oraz szynobusów do Jawora wystarczyłby odpicowany dworzec północny. W tym dużym budynku można zrobić supermarket, a na zadaszonych peronach elegancki bazar.[/quote]

Cicho !!! bo się wyda że w tym budynku jest odnowiona poczekalnia dla podróżnych.
Za Niemca była tam przepiękna restauracja.[/quote]
Głupku, nikt tego nie ukrywa. Tam dawno wstawiono ścianki działowe, są biura KD i już nie będzie to służyć ogółowi. Poczekalnię masz teraz w hallu.

08:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Aktualnie remontuje sie linie do Lubina i Glogowa. Spodziewaj sie wiec czegos w rodzaju kolejki aglomeracyjnej. Tym bardziej ze wkrotce bedzie remontowana tez linia w strone Jawora i dalej -Swidnica, Walbrzych, Dzierzowniow, Klodzko. Jak dobrze pojdzie, to bedzie mozna sobie pojechac wygodnie koleja na spacer w gory. Wtedy legnicki dworzec moze stac sie jednym z kluczowych miejscowek na Dolnym Slasku. Wiele zalezy od pasazerow, ale polska kolej sie odradza.

[quote="barabasz@pl."]Po co taki wielki dworzec z jedną kasą, który nawet nie ma nazwy, bo dla pociągów do Wrocławia i Węglińca oraz szynobusów do Jawora wystarczyłby odpicowany dworzec północny. W tym dużym budynku można zrobić supermarket, a na zadaszonych peronach elegancki bazar.[/quote]

09:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

lektura do kawy
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityk ... escie.read

09:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ciekawe czy perony dalej będą takie osrane przez gołębie?

09:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Prezydencie, a kiedy obiecane wielkie centrum przesiadkowe na Kartuskiej? Czy też jest już zaklepane i czy jest już wybrany bank który to skredytuje?

09:00, 14.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A będzie w nim galeria?

12:00, 15.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Ytty"]Ciekawe czy perony dalej będą takie osrane przez gołębie?[/quote]

Przecież te perony wybudowane są tylko dla gołębi. Podróżni najlepiej niech chodzą w kakakasku albo z rapalasolką

07:00, 15.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Może zrobią tam tak modne na różnych dworcach markety typu Biedronka albo Lidl? Przynajmniej coś się by działo na tym dworcu.
Dla Legnicy wystarczyłby tylko przystanek kolejowy z jednym peronem i punktem kasowym gdyż taki ruch pociągów jest na tej linii . Szkoda państwowej kasy .

11:00, 15.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="legniczanin999"]Może zrobią tam tak modne na różnych dworcach markety typu Biedronka albo Lidl? Przynajmniej coś się by działo na tym dworcu.
Dla Legnicy wystarczyłby tylko przystanek kolejowy z jednym peronem i punktem kasowym gdyż taki ruch pociągów jest na tej linii . Szkoda państwowej kasy .[/quote]

Te, pseudolegniczanin, a plany rozwojowe PKP widziałeś? Są konsekwentnie realizowane.
http://www.rynek-kolejowy.pl/img/Nateze ... tawowy.jpg
http://www.rynek-kolejowy.pl/img/Natezeniepozadany.jpg
Od sześciu codziennych połączeń międzywojewódzkich jadących przez Legnicę w scenariuszu podstawowym, do 8-11 w pożądanym w latach 2020-2025.

Minęły czasy Polski pookrągłostołowej, kiedy realizowany plany rozwojowe tylko wielkich miast, a prowincję "zwijano" (infrastrukturalnie - szkoły, poczty, posterunki policji, szpitale, biblioteki, itp. oraz komunikacyjnie - PKP, PKS) - klasyczny scenariusz kolonialny, terytoriów zależnych.

Obecnie jest realizowana odwrotna koncepcja, odbudowy Polski regionalnej, równomiernego rozwoju państwa. Dotyczy to także dworców i połączeń kolejowych. Dopóki nie wrócą rządy PO, czy całego poprzedniego układu pod dowolną nazwą(oby nie), ludzi, którzy z góry zapowiadają, że odwołają wszystkie reformy obecnej władzy, "żeby było tak jak było", mamy szansę :). Tym bardziej, że jeżeli Centralny Port Komunikacyjny ma być opłacalnym projektem, musi być łatwo osiągalny (w 3-4 godziny) dla większości Polaków, przynajmniej tych posiadających jakiś dworzec w pobliżu.

01:00, 15.03.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu lca.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%