Zamknij
Ważne

List otwarty aktorów Teatru im. Heleny Modrzejewskiej

LS(lca.pl) 15:49, 12.10.2018
Skomentuj

Aktorzy Teatru i. Heleny Modrzejewskiej wystosowali list otwarty do kandydatów na prezydenta Legnicy. Prezentujemy jego treść.

Legnica, 12 października 2018

LIST OTWARTY
DO KANDYDATÓW NA PREZYDENTA LEGNICY


My, zespół aktorski Teatru Modrzejewskiej w Legnicy, w pełni świadomi trwającej kampanii przed wyborami samorządowymi, która według nas jest czasem zadawania pytań i robienia podsumowań, zwracamy się z otwartymi pytaniami do wszystkich kandydatów na Prezydenta Miasta Legnica – panów: Arkadiusza Baranowskiego, Adama Gizickiego, Michała Huzarskiego, Tadeusza Krzakowskiego i Jarosława Rabczenki. […]

Na mocy umowy z dnia 17 marca 2009 roku w sprawie przejęcia i prowadzenia jako wspólnej instytucji kultury Teatr Modrzejewskiej przeszedł pod nadzór Zarządu Województwa Dolnośląskiego ze wspólnym finansowaniem Urzędu Miasta Legnica. […] W ciągu niemal 10 lat, które minęły od tego czasu podstawowa dotacja Samorządu Województwa wzrosła o 23,2 procent. Ponadto Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego dofinansował w tym czasie różne projekty celowe Teatru na łączną kwotę 4 839 004,37 złotych, czyli niemal dwukrotność rocznej dotacji. […] W tym samym okresie dotacja Urzędu Miasta Legnica zwiększyła się o 0 złotych. Słownie: zero złotych.

Pochodzimy z różnych stron Polski. Większość z nas przyjechała do Legnicy nie dlatego, że z „nią zawsze po drodze”. […] Przyjechaliśmy tu, bo […] powstała tu instytucja, w której chciałaby pracować większość absolwentów szkół teatralnych z całej Polski […]. Od lat, jako zespół artystyczny, budujemy markę tego miejsca, wielokrotnie spotykając się ze stwierdzeniem, że budujemy również markę Legnicy.

[…] Przez lata udaje nam się współtworzyć teatr, którego wiele miast Legnicy zazdrości. Świadczy o tym grubo ponad setka nagród indywidualnych i zespołowych związanych z pracą Teatru Modrzejewskiej pod dyrekcją Jacka Głomba. W tym te najważniejsze i najbardziej prestiżowe w środowisku teatralnym. […] Świadczy o tym również unikalna w skali kraju, a prowadzona przez Teatr od dwudziestu siedmiu lat bezpłatna edukacja teatralna dla mieszkańców w różnym wieku. W tym również dla osób społecznie wykluczonych.

Można nie lubić Teatru Modrzejewskiej […]. Można nawet nie lubić Jacka Głomba. [...] Ale na pewno nie można nie doceniać tego wszystkiego, co Teatrowi Modrzejewskiej udało się przez wiele lat osiągnąć. Przede wszystkim faktu, że jest niewątpliwie wizytówką Legnicy na kulturalnej mapie - nie tylko Polski.

Chcielibyśmy [...], aby miasto, którego jesteśmy częścią, w którym żyjemy i na rzecz którego pracujemy, doceniało naszą działalność choć w części tak, jak docenia ją świat poza Legnicą. Rozumiemy przez to finansowanie na poziomie umożliwiającym normalną działalność i udzielanie wsparcia w momentach, które są dla teatru kryzysowe.

Pod koniec zeszłego roku Teatr Modrzejewskiej stanął w obliczu poważnego kryzysu finansowego […] w wyniku wycofania się naszego wieloletniego sponsora, jakim był KGHM Polska Miedź oraz zakończeniu wieloletnich programów Ministerstwa Kultury i nie rozpisaniu nowych. […] 20 grudnia 2017 roku udaliśmy się […] całym zespołem aktorskim, bez naszego dyrektora, aby prosić obecnego Prezydenta – Pana Tadeusza Krzakowskiego - o dofinansowanie najbliższej premiery kwotą 150 tysięcy złotych. [...] Pomimo braku konkretnych deklaracji, wyszliśmy […] z wrażeniem, że po stronie Pana Prezydenta jest chęć pomocy.

Od naszej wizyty w magistracie minęło prawie 10 miesięcy. […] Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego dorzucił 350 tysięcy złotych na działalność artystyczną Teatru i ponad 400 tysięcy na remont ogrzewania. Natomiast prośba o wsparcie kwotą 150 tysięcy złotych jest do dziś tematem kolejnych pism składanych przez Teatr w Urzędzie Miasta. Część z nich pozostaje nawet bez odpowiedzi. O ironio, w tym czasie również Jacek Głomb został wybrany przez Kapitułę Nagrody im. Zygmunta Hübnera „Człowiekiem Teatru 2018” a Teatr pod jego kierunkiem otrzymał „Kamyk Puzyny” - nagrodę Miesięcznika „Dialog”, która została przyznana „za wieloletnią cierpliwą pracę, dzięki której powstał wyjątkowy teatr mocno związany z miastem i jego mieszkańcami”.

Prośba Teatru o wsparcie w krytycznym dla niego momencie skończyła się na wyrażeniu chęci przez Pana Prezydenta i poklepaniu nas po plecach. Magistrat natomiast ubolewa, że nie udał się przetarg na budowę za 30 milionów złotych miejskiego aquaparku, który miał być czynny 3 miesiące w roku. [...]

Chcemy jasno podkreślić, że […] kultura, to nie wyłącznie zaspokajanie gustów jej odbiorców, ale […] przede wszystkim, ich kształtowanie. Teatr jako synteza wielu sztuk - jest idealnym miejscem do rozwoju ludzkiej wrażliwości. Tak przynajmniej my pojmujemy społeczną powinność teatru. A teatr się sam nie finansuje. [...] Nawet, jeśli widz płaci za bilety po 200 złotych. Teatr zgodnie z Ustawą o prowadzeniu działalności kulturalnej jest obowiązkiem samorządu, któremu podlega. Obowiązkiem!

My natomiast, pracownicy Teatru Modrzejewskiej, jego zespół artystyczny, w obliczu wieloletnich zaniedbań ze strony Urzędu Miasta, mamy poczucie, że jesteśmy zbędni, niepotrzebni temu miastu. Jest nam zwyczajnie po ludzku przykro, że wieloletnie sukcesy Teatru Modrzejewskiej w Legnicy, Urząd Miasta w Legnicy ma w głębokim poważaniu. Że konieczną do budowania tego sukcesu ciężką pracę wszystkich 80 pracowników naszego Teatru, również ma w głębokim poważaniu. I że ponad 20 tysięcy widzów rocznie (głównie mieszkańców Legnicy), którzy przychodzą na nasze spektakle, Urząd Miasta także ma zwyczajnie gdzieś. Bo nie da się inaczej uzasadnić zwiększenia dotacji dla Teatru przez 10 lat o 0 złotych. Słownie: zero złotych. [...]

Biorąc pod uwagę powyższe, zwracamy się do wszystkich kandydatów na Urząd Prezydenta Miasta Legnicy o odpowiedź na pytania:

Czy uważa Pan, że Teatr Modrzejewskiej w Legnicy, biorąc pod uwagę jego wieloletnie sukcesy i wieloletnie zaangażowanie w edukację teatralną mieszkańców miasta, jest wizytówką Legnicy?

Czy jest Pan za podniesieniem stałej dotacji Urzędu Miasta dla Teatru Modrzejewskiej w Legnicy do poziomu, który gwarantowałby mu bezpieczeństwo finansowe?

Czy jest pan skłonny jako przyszły Prezydent Legnicy popierać udzielanie dofinansowania przez Urząd Miasta na celowe projekty Teatru lub udzielanie wsparcia w momentach dla Teatru kryzysowych?

A może wręcz przeciwnie: czy jest pan za tym, aby (jak mówią docierające do nas plotki) przy sprzyjającym po wyborach układzie politycznym w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego i Urzędzie Miasta w Legnicy zlikwidować Teatr Modrzejewskiej w obecnym kształcie i uczynić z niego teatr wyłącznie impresaryjny?

I na koniec trochę przewrotnie: Czy Pana zdaniem „teatr jest mieszkańcom do życia niezbędnie potrzebny”?

Nie liczymy na cuda. Liczymy na odpowiedź.

Zdajemy sobie sprawę z niestałości słów wygłaszanych przez polityków. Bywają one jeszcze bardziej ulotne, niż te wypowiadane przez nas na scenie. Nie mamy również narzędzi, aby Panów z tych słów jakkolwiek rozliczać. Przekonamy się o prawdziwości odpowiedzi tylko jednego z kandydatów. Będą świadczyły o tym jego konkretne decyzje jako włodarza tego miasta. My przynajmniej będziemy wiedzieć, czy kwiaty od przyszłego Prezydenta Legnicy na Międzynarodowy Dzień Teatru będą przysłane szczerze.

Z pozdrowieniami
Zespół aktorski Teatru Modrzejewskiej w Legnicy

(LS(lca.pl))

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(56)

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Kandydaci nie chodzą do teatru nie potrzebują wyższej kultury a aktorów i pracowników teatru jest mało. Za mało aby im obiecywać

03:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

To nie jest list do wszystkich kandydatów, tylko kolejny atak na Krzakowskiego, który od lat drze koty z Głombem.

04:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Teatr powinien funkcjonować wg wolnego rynku i na siebie zarabiać a nie tylko od dotacji do dotacji .Co to jest ...
Do tego niektórzy z władz biorą się za politykę. Gwiazdorstwo i do tego chcä aby ich utrzymywali inni poprzez wyciąganie łapy po pieniądze z podatków na rzecz miasta czy też województwa.

04:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

PiS ma teraz prawo do wymiany dyrektorów podległych pod samorząd miasta. Może teraz coś się zmieni w teatrze.

04:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Niepotrzebnie dyrektor bawi się w politykę i potem są takie efekty. Teatr powinien być apolityczny i zajmować się wyłącznie swoimi zadaniami.

04:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ma kłopoty i będzie je miał, bo jest nieudolnie zarządzany przez Głomba.

05:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ten bezbożny teatr nie ma racji bytu. Siedlisko szatana. Po wyborach zrobimy tam Teatr Diecezjalny ze sztukami o naszym Janie Pawle II, ks.Popiełuszce i Żołnierzach Wyklętych.

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Ma kłopoty i będzie je miał, bo jest nieudolnie zarządzany przez Głomba.[/quote]
Kto napisał to "dzieło"? Słownictwo i argumentacja rodem spod budki z piwem. Wstyd. A gdzie jest deklaracja, że koniec z zaangażowaniem partyjnym KOD-em itp.? Jako podatnik nie godzę się na to, aby publiczne środki były kierowane do takich instytucji. Chyba, że nastąpią gruntowne zmiany kadrowe i mentalnościowe tych ludzi.

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

NO I NIE ZAWIODŁEM SIĘ NA GŁĄBIE !!, WRESZCIE RUSZYŁ DO ATAKU, A JUŻ MYŚLAŁEM ŻE SIĘ BIEDACZEK ROZCHOROWAŁ. ŻAŁOSNE TO I BEZNADZIEJNE !!. I ZAŁOŻĘ SIE, ŻE NATYCHMIAST " NOWY PREZYDENT " - Z OSZUKAŃCZYCH BILBORDÓW - ZWOŁA KONFERENCJĘ I OBIECA WSZYSTKO CO TYLKO OJCIEC DEREKTOR ZECHCE. PO TO POTRZEBNY BYŁ TZW. " LIST OTWARTY "

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

A czemu nie ma ani jednego słowa, jaka obecnie jest dotacja z UM dla teatru ??? Niech no "państwo aktorstwo" napiszą ile to jest ???

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Mniej występów przed teatrem a więcej na scenie a Was docenią!!

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Zawiodlem też na Głombie że przez swoje ambicje politykierskie niszczy ten legnicki teatr, a zaczal dobrze, bo teatr był ciekawy i znany w Polsce. Powienien założyć sobie prywatna scene, nie brac dotacji od miasta i wystawiać wszystko co mu się tylko podoba, tak jak Janda i Kamiński w wielkim mieście. Żeby miał z tego zysk powien wystawiać dobre sztuki, zatrudniać dobrych znanych aktorów oraz reżyserów i brać za wstęp od 150 zł w góre. Nie brakuje chyba w miescie odpowiednich sal np. b. teatr żydowski lub b. kino Ognisko z którymi miasto nie ma co robić. Nawet może zorganizować teatr domowy, takie jakie były w stanie wojennym i grać tam sztuki bez cenzury.

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Wyrzućcie Głomba i problem sam się rozwiąże. Proste jak drut. Ale on jak chce być politykiem, więc nie może jednocześnie dwie sroki ciągnąć za ogon. Sądzę, że liczy na zwycięstwo Rabczenki w wyborach. Powiem mu wprost: jesteś w mylnym błędzie, jak to powiedział twój idol Bolek. W sumie szkoda mi was aktorów, bo to nie wasza wina, ale tego faceta, który straszy ludzi swoim wyglądem.

06:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Dla mnie aktor, reżyser, malarz, muzuk czy inny twórca kultury, który zajmuje się politykierstwem jest nikim. Politykierstwem zajmują się głównie ci co nic innego robić nie potrafią i nawet na szczeblu powiatowego miasta, koniecznie musza być politykierami obojętnie jakimi, bo barwy zawsze można zmienić, aby jakoś funkcjonować i miec za co żyć, a Glomb ma konkretny zawód i coś potrafi, to po co mu do szczęścia potrzebne te politykierstwo? Chce cierpieć za miliony jak Konrad Wallenrod.

07:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna

07:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Ten bezbożny teatr nie ma racji bytu. Siedlisko szatana. Po wyborach zrobimy tam Teatr Diecezjalny ze sztukami o naszym Janie Pawle II, ks.Popiełuszce i Żołnierzach Wyklętych.[/quote]

Dobre,niezły sarkazm. Ale jak pewna opcja polityczna zdobędzie władzę w mieście, na pewno tak się stanie.

07:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.

07:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Szkoda Glomba dla Legnicy! Powinien założyć prywatny teatr jak Janda. Odwagi Globie, czas na biznes, swój prywatny nie PUBLICZNY!

07:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Może lepiej się zastanowić czy w takiej powiatowej dziurze potrzebny jest zawodowy stały teatr, bo prawdziwe teatry są w Krakowie Teatr Stary, w Warszawie Teatr Narodowy, Ateneum czy Dramatyczny ale nie u nas. Przestać dotowac, a te pieniądze przezaczac na koncerty wybitnych artystów jak Rodowicz i Krawczyk lub gwiazd disco polo, w tym zabytkowym budynku z połowy XIX wieku.

07:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jak komuś nie pasuje opalony to niech głosuje na jakiegoś bladego, to blady zrobi nam tu kulturę i sztuke na najwyższym poziomie, teatry kina, operę, filharmonie, muzea, wystawy i centrum nauki Witelona oraz planetarium.

08:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

teraz kultura przez q jest na stadionie - wszystko dla Miedzi! oni mogą wszystko! Może teatr na stadion się przeniesie?...:)

08:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Ten bezbożny teatr nie ma racji bytu. Siedlisko szatana. Po wyborach zrobimy tam Teatr Diecezjalny ze sztukami o naszym Janie Pawle II, ks.Popiełuszce i Żołnierzach Wyklętych.[/quote]

Ja bym dodał sztukę o pedofilach w sutannach.

08:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]Ten bezbożny teatr nie ma racji bytu. Siedlisko szatana. Po wyborach zrobimy tam Teatr Diecezjalny ze sztukami o naszym Janie Pawle II, ks.Popiełuszce i Żołnierzach Wyklętych.[/quote]

Ja bym dodał sztukę o pedofilach w sutannach.[/quote]

Jak ktoś wysyła swoje dziecko na wycieczki i kolonie pod opieką starych kawalerow to niech ma do siebie pretensje, bo w ten sposób stwarza tylko okazje, bo ja jako dziecko, nawet już nastolatek też jeździłem na kolonie ale tam opiekowały się nami młode studentki, a nie panowie w sukienkach i żadna z tych młodych studentek mnie nie molestowala, a szkoda.

09:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="wyborca2"][quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.[/quote]

Za tydzień żegnamy Tadeusza?

09:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Wydaje mi się, że Krzakowski ma odpowiedź na pytanie, po co nam teatr w Legnicy skoro jest bardzo dobry teatr w Berlinie. i tą odpowiedź stosuje w praktyce w ostatnich latach,

10:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="wyborca2"][quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.[/quote]

Za tydzień żegnamy Tadeusza?[/quote]

Najwyższy czas wysłać Tadeusza na niezasłużoną emeryturę.

10:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Opalony już nigdy nie powinien dostać nawet szansy być kandydatem na kandydata. Jest zero do kwadratu.

10:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jak zdobędziemy władzę będziesz wystawiał apel smoleński tak długo, aż odejdziesz. Nic innego nie pozwolimy wystawiać, dopóki Janek Pospieszalski nie zostanie ministrem kultury. Wprowadzimy swoje porządek i wyplenimy waszą kulturę.

10:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Za długi, nie chce mi się czytać.

10:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TorquemadaTorquemada

0 0

Kiedyś się pisało listy otwarte w obronie krzywdzonych ludzi lub gdy się działa jakaś niesprawiedliwość. Teraz się pisze listy otwarte żeby wyłudzić jakąś kasę pochodzącą z ograbiania podatników. Podatnik sam dobrowolnie nie chce płacić, nie garnie się jakoś do tego teatru, sponsorów brak, więc trzeba uruchomić jakiś mały szantażyk, jakąś ckliwą nawijkę. Kasy teatrowi brak, a potrzeby socjalne państwo artyści mają niemałe, więc czemu nie, każda metoda, choćby haniebna i odrażająca jest dobra. Takie wredne czasy, że tylko energiczne rozpychanie się wśród konkurencyjnych świń przy korycie może dać upragniony efekt w postaci upragnionej kasy. A co na to podatnik? Nie wiem jak wy, ale ja, jako podatnik, mówię WON!

11:00, 12.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Ggg"]Za długi, nie chce mi się czytać.[/quote]

a jeszcze przeczytać ze zrozumieniem, to już wyczyn dostępny tylko dla wybranych

12:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Ok. Od pewnego czasu nie da się czytać niczego tutaj. O co chodzi .
Ci to ma być ten wpis?

12:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Torquemada"]Kiedyś się pisało listy otwarte w obronie krzywdzonych ludzi lub gdy się działa jakaś niesprawiedliwość. Teraz się pisze listy otwarte żeby wyłudzić jakąś kasę pochodzącą z ograbiania podatników. Podatnik sam dobrowolnie nie chce płacić, nie garnie się jakoś do tego teatru, sponsorów brak, więc trzeba uruchomić jakiś mały szantażyk, jakąś ckliwą nawijkę. Kasy teatrowi brak, a potrzeby socjalne państwo artyści mają niemałe, więc czemu nie, każda metoda, choćby haniebna i odrażająca jest dobra. Takie wredne czasy, że tylko energiczne rozpychanie się wśród konkurencyjnych świń przy korycie może dać upragniony efekt w postaci upragnionej kasy. A co na to podatnik? Nie wiem jak wy, ale ja, jako podatnik, mówię WON![/quote]

Już dawno nie było tak obrzydliwego wpisu.
Przypomnę Ci jednak, panie przemądrzały, że podatnik nie ma wolnej woli przy płaceniu podatków, wypada wiedzieć, że podatek to przymusowa danina i tak jest w świecie, nie tylko w maleńkiej Legnicy.
Przypomnę Ci, że to z podatków twoich, moich opłacanych jest wiele podmiotów w mieście. Ulica, którą idziesz, to także % twojego podatku, dziecko korzystające z bezpłatnej nauki to także twój podatek, nawet jeśli tobie los dzieci nie dał, itd., itp.
Dlaczego więc nie teatr? Instytucja, z której miasto jest dumne?

Politykujący pan Głomb?
A co ma jego politykowanie ze spektaklami teatralnymi? Aktorzy walczą o TEATR i legniczanie powinni być ich wsparciem, bo gdzie masz taki teatr? No gdzie?
Kiedy byłeś w teatrze, kiedy widziałeś jakikolwiek spektakl?

Musisz być bardzo nieszczęśliwym człowiekiem, tyle jadu w tobie, współczuję.

12:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

W skrócie dla tych co nie chcą tracić czasu na to owijanie w bawełnę:

Chcemy kasy podatników. Nie chodzą do teatru, nie płacą za bilety to należy ich przymusić w inny sposób do płacenia. Przecież Dyrektor teatru ma 2 etaty. Jeden przed teatrem - komedie o polityce a drugi w teatrze.
Proponuję znaleźć dobrowolnego sponsora a do pieniędzy ciężko pracujących podatników proszę nie wyciągać swojej ręki.

Jeśli jest jakiś niespełniony ustawowy obowiązek UM wobec teatru to proszę podać podstawę prawną i sprawiedliwości szukać na drodze sądowej.
Jeśli nie ma takowego zalecam kandydaturę na prezydenta - wszak drugi etat jest polityczny więc kwalifikacje są. Wtedy samemu można będzie sobie przyznać dowolną kwotę.
Żałosne jest ten list. Skoro UM zapewniał i nic nie dołożył, to w okresie obietnic wyborczych każdy z kandydatów może powiedzieć że kocha teatr i da mnóstwo kasy :) będzie przecież jak zwykle jeśli już zostanie wybrany.
Dziwię się dyrektorowi teatru. Występuje na scenie politycznej to naiwnością jest nie wiedzieć jaką komedią są obietnice przedwyborcze kandydatów.
A może totolotek? Był jeden taki co jak mu brakowało to grał i wygrywał :)

12:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="wyborca2"][quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.[/quote]

Za tydzień żegnamy Tadeusza?[/quote]

Najwyższy czas wysłać Tadeusza na niezasłużoną emeryturę.[/quote]
już za 8 dni

07:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Popieram teatr o aktorów. Na kler idą miliardy a na sztukę grosze

08:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pisać krzyczeć mówić. Tak w tym kraju załatwia się podwyżki

08:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Wspierając lewactwo wspierasz zachodnie ciemne rody i ich popleczników. Upadek wartości moralnych, pedofilie, satanizm, zniewolenie ekonomiczne, depopulacje poprzez szczepienia, technologie 4,5g mikrofalowe, ogólne wyniszczanie społeczeństw i narodow

09:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="wyborca2"][quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.[/quote]

Za tydzień żegnamy Tadeusza?[/quote]

Najwyższy czas wysłać Tadeusza na niezasłużoną emeryturę.[/quote]
już za 8 dni[/quote]

Jeszcze wierzysz w to co piszesz ? Jeżeli twój kandydat to ten co nie szanuje wyborców bo został "Nowym Prezydentem " zanim Legniczanie poszli do urn to wielce prawdopodobne, ze zaliczysz zdziwko gdy lanser nie wejdzie do drugiej tury. A JEŻELI NIE W PIERWSZEJ TO W DRUGIEJ NA PEWNO WYGRA TADEUSZ KRZAKOWSKI - NAJLEPSZY, SPRAWDZONY, ODDANY MIASTU. ŻADEN KANDYDAT MU NIE DORÓWNUJE.

09:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="wyborca2"][quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.[/quote]

Za tydzień żegnamy Tadeusza?[/quote]

Najwyższy czas wysłać Tadeusza na niezasłużoną emeryturę.[/quote]
już za 8 dni[/quote]

Jeszcze wierzysz w to co piszesz ? Jeżeli twój kandydat to ten co nie szanuje wyborców bo został "Nowym Prezydentem " zanim Legniczanie poszli do urn to wielce prawdopodobne, ze zaliczysz zdziwko gdy lanser nie wejdzie do drugiej tury. A JEŻELI NIE W PIERWSZEJ TO W DRUGIEJ NA PEWNO WYGRA TADEUSZ KRZAKOWSKI - NAJLEPSZY, SPRAWDZONY, ODDANY MIASTU. ŻADEN KANDYDAT MU NIE DORÓWNUJE.[/quote]

Co trzeba zażyć żeby takie bzdety wypisywać?

09:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"][quote="wyborca2"][quote="Gość"]Te opalony! Przestań tutaj wypisywać bzdury. Mam nadzieję,że są to twoje ostatnie dni i prezydentem zostanie ktoś komu kultura w mieście nie jest obojętna[/quote]

Pozostanie ci tylko nadzieja - za 5 lat kolejne wybory.[/quote]

Za tydzień żegnamy Tadeusza?[/quote]

Najwyższy czas wysłać Tadeusza na niezasłużoną emeryturę.[/quote]
już za 8 dni[/quote]

Jeszcze wierzysz w to co piszesz ? Jeżeli twój kandydat to ten co nie szanuje wyborców bo został "Nowym Prezydentem " zanim Legniczanie poszli do urn to wielce prawdopodobne, ze zaliczysz zdziwko gdy lanser nie wejdzie do drugiej tury. A JEŻELI NIE W PIERWSZEJ TO W DRUGIEJ NA PEWNO WYGRA TADEUSZ KRZAKOWSKI - NAJLEPSZY, SPRAWDZONY, ODDANY MIASTU. ŻADEN KANDYDAT MU NIE DORÓWNUJE.[/quote]

Co trzeba zażyć żeby takie bzdety wypisywać?[/quote]

No właśnie ! mysle ze ten Hucuł nacpał się jakiegoś świństwa i widzi Legnice w różowych kolorach.

10:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Popieram teatr o aktorów. Na kler idą miliardy a na sztukę grosze[/quote]
Bo to jest Klechistan

11:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Legnica jest znana w Polsce z dwóch pozytywnych rzeczy - Miedzi Legnica oraz Teatru Modrzejewskiej. Piłkarze mają niezłe zaplecze finansowe tylko Teatr musi ciągle żebrać. Obyśmy tego nie stracili

11:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Legnica jest znana w Polsce z dwóch pozytywnych rzeczy - Miedzi Legnica oraz Teatru Modrzejewskiej. Piłkarze mają niezłe zaplecze finansowe tylko Teatr musi ciągle żebrać. Obyśmy tego nie stracili[/quote]
Słusznie, bo inaczej zostanie tylko patologia , emeryci i klechy

11:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"]Popieram teatr o aktorów. Na kler idą miliardy a na sztukę grosze[/quote]
Bo to jest Klechistan[/quote]
Bredzisz

12:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"][quote="Gość"][quote="Gość"]Popieram teatr o aktorów. Na kler idą miliardy a na sztukę grosze[/quote]
Bo to jest Klechistan[/quote]
Bredzisz[/quote]
5 miliardów rocznie na kler plus ulgi zwolnienia etc to brednie ?

01:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Popieram teatr i aktorów. Na kler idą miliardy a na sztukę grosze[/quote]
Bo to jest Klechistan[/quote]
Bredzisz[/quote]
5 miliardów rocznie na kler plus ulgi zwolnienia etc to brednie ?[/quote]

02:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Zmieńcie tego buca waszego niby dyrektora to się wszystko zmieni! Ten człowiek ze swoimi poglądami i postępowaniem powinien trafić do Tworek!

04:00, 13.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TorquemadaTorquemada

0 0

Po co jest teatr? Po co w ogóle jest kultura? W tym liście otwartym w zasadzie padła jasna odpowiedź, bez ogródek.

"Chcemy jasno podkreślić, że […] kultura, to nie wyłącznie zaspokajanie gustów jej odbiorców, ale […] przede wszystkim, ich KSZTAŁTOWANIE."

O nagrodach: "W tym te najważniejsze i najbardziej prestiżowe w środowisku teatralnym. […] Świadczy o tym również unikalna w skali kraju, a prowadzona przez Teatr od dwudziestu siedmiu lat bezpłatna EDUKACJA teatralna dla mieszkańców w różnym wieku. W tym również dla osób społecznie wykluczonych."

To jest typowe dla marksizmu, tego nowoczesnego, zwanego kulturowym, w którym chodzi o kształtowanie ludzkiej świadomości, urabianie jej według z góry przyjętego ideologicznego dogmatu. Kiedyś w teatrze chodziło o wzruszenia, katharsis, szukanie piękna, ew. rozrywkę. Teraz pod pozorem sztuki próbuje się ludzi tresować, wciskając im do łbów jakąś jedną, jedynie słuszną wizję świata i roli w nim człowieka. Tę tresurę nazywa się edukacją, kształtowaniem. Kształtowanie, ale jakie? Język tego listu rozwiewa wszelkie wątpliwości. Kategoria "społecznie wykluczeni" pochodzi z języka neomarksistowskiego. Zresztą analiza repertuaru tego teatru, a zwłaszcza działania pod teatrem o charakterze wprost i ewidentnie politycznym rozwiewają resztki wątpliwości.
Najbardziej perfidną cechą kulturowych marksistów jest to, że swoją tresurę chcą uprawiać za pieniądze tresowanych, pieniądze odebrane im pod przymusem w postaci podatków. W liście padło sformułowanie "teatr wyłącznie impresaryjny". Brawo! Właśnie o to chodzi! Należy skończyć z finansowaniem z podatków! Dlaczego nie może być tak jak w USA, gdzie grubą większość finansowania instytucje kultury otrzymują z fundacji lub od prywatnych donatorów? Podatki finansują kulturę tylko w tym sensie, że podatnicy uzyskują ulgi wpłacając na fundacje. Ale jest DOBROWOLNOŚĆ finansowania, a nie wszystko na zasadzie grabieży podatkowej, gdzie o rozdziale pieniędzy decyduje widzimisię lub interes elit polityczno-pasożytniczo-grabieżczych.

11:00, 14.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Torquemada"]Po co jest teatr? Po co w ogóle jest kultura? W tym liście otwartym w zasadzie padła jasna odpowiedź, bez ogródek.

"Chcemy jasno podkreślić, że […] kultura, to nie wyłącznie zaspokajanie gustów jej odbiorców, ale […] przede wszystkim, ich KSZTAŁTOWANIE."

O nagrodach: "W tym te najważniejsze i najbardziej prestiżowe w środowisku teatralnym. […] Świadczy o tym również unikalna w skali kraju, a prowadzona przez Teatr od dwudziestu siedmiu lat bezpłatna EDUKACJA teatralna dla mieszkańców w różnym wieku. W tym również dla osób społecznie wykluczonych."

To jest typowe dla marksizmu, tego nowoczesnego, zwanego kulturowym, w którym chodzi o kształtowanie ludzkiej świadomości, urabianie jej według z góry przyjętego ideologicznego dogmatu. Kiedyś w teatrze chodziło o wzruszenia, katharsis, szukanie piękna, ew. rozrywkę. Teraz pod pozorem sztuki próbuje się ludzi tresować, wciskając im do łbów jakąś jedną, jedynie słuszną wizję świata i roli w nim człowieka. Tę tresurę nazywa się edukacją, kształtowaniem. Kształtowanie, ale jakie? Język tego listu rozwiewa wszelkie wątpliwości. Kategoria "społecznie wykluczeni" pochodzi z języka neomarksistowskiego. Zresztą analiza repertuaru tego teatru, a zwłaszcza działania pod teatrem o charakterze wprost i ewidentnie politycznym rozwiewają resztki wątpliwości.
Najbardziej perfidną cechą kulturowych marksistów jest to, że swoją tresurę chcą uprawiać za pieniądze tresowanych, pieniądze odebrane im pod przymusem w postaci podatków. W liście padło sformułowanie "teatr wyłącznie impresaryjny". Brawo! Właśnie o to chodzi! Należy skończyć z finansowaniem z podatków! Dlaczego nie może być tak jak w USA, gdzie grubą większość finansowania instytucje kultury otrzymują z fundacji lub od prywatnych donatorów? Podatki finansują kulturę tylko w tym sensie, że podatnicy uzyskują ulgi wpłacając na fundacje. Ale jest DOBROWOLNOŚĆ finansowania, a nie wszystko na zasadzie grabieży podatkowej, gdzie o rozdziale pieniędzy decyduje widzimisię lub interes elit polityczno-pasożytniczo-grabieżczych.[/quote]

Ok, niech teatry szukają mecenasów i zarabiają na biletach. A co z innymi wydatkami państwa (tak, tak wiem - pieniądze podatników) na szeroką pojętą kulturę?
Co z galeriami, bibliotekami, muzeami?
Po co państwo kupuje obraz, który i tak nie mógł opuścić kraju?
Po co państwo łoży na ochronę zabytków?
I dlaczego ma być tak, jak w USA?

Poc o państwo sponsoruje

05:00, 14.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Jestem mile zaskoczona rozpaczliwym listem Aktorów naszego Teatru do Kandydatów na Prezydenta. Dzięki temu , iż Teatrem kieruje Jacek Głąb, Legnica jest znana nie tylko w Naszym kraju. Jestem zaskoczona treścią wielu komentarzy nieprzychylnych teatrowi i jego Dyrektorowi. Podejrzewam, że większość tych "bufonów" nawet nie wie jak wygląda piękne wnętrze naszego Teatru. A jak łatwo można zniszczyć działania wspaniałego Dyrektora świadczy najlepiej przykład Teatru Polskiego we Wrocławiu, że zmiana świetnego Dyrektora na Cezarego Murawskiego taak wspieranego przez PIS i nawet Naszego p.Samborskiego, okazała się totalną porażką. Nie jest to z pewnością nagonka na obecnego Prezydenta, ale chęć zwrócenia uwagi na to iż Teatr nasz jest naszą wizytówką. Legnica staje się zaściankiem, nawet wyjazd do odległej o 55 km Jeleniej Góry jest problemem. Zresztą Teatr nasz ma swoje Fan kluby w okolicznych Miastach i mam nadzieję, że ten dramatyczny list Aktorów skruszy kamienne serca naszych władz to dotyczy również przyszłych Radnych.

06:00, 14.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Kalinka"]Jestem mile zaskoczona rozpaczliwym listem Aktorów naszego Teatru do Kandydatów na Prezydenta. Dzięki temu , iż Teatrem kieruje Jacek Głąb, Legnica jest znana nie tylko w Naszym kraju. Jestem zaskoczona treścią wielu komentarzy nieprzychylnych teatrowi i jego Dyrektorowi. Podejrzewam, że większość tych "bufonów" nawet nie wie jak wygląda piękne wnętrze naszego Teatru. A jak łatwo można zniszczyć działania wspaniałego Dyrektora świadczy najlepiej przykład Teatru Polskiego we Wrocławiu, że zmiana świetnego Dyrektora na Cezarego Murawskiego taak wspieranego przez PIS i nawet Naszego p.Samborskiego, okazała się totalną porażką. Nie jest to z pewnością nagonka na obecnego Prezydenta, ale chęć zwrócenia uwagi na to iż Teatr nasz jest naszą wizytówką. Legnica staje się zaściankiem, nawet wyjazd do odległej o 55 km Jeleniej Góry jest problemem. Zresztą Teatr nasz ma swoje Fan kluby w okolicznych Miastach i mam nadzieję, że ten dramatyczny list Aktorów skruszy kamienne serca naszych władz to dotyczy również przyszłych Radnych.[/quote]
Te nieprzychylne wpisy pochodzą od jednej góra dwóch osób. Nie przejmuj się tym. Z reszta zgadzam się w 100 %

06:00, 14.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Usuńcie te reklamy z Kiełbem bo to już męczące. Jeszcze chwila i Kiełb nawet w toalecie przy defekacji będzie się pojawiał.

06:00, 14.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Teatr LEGNICKI NIE WYOBRAŻAM SOBIE Legnicy bez Niego, wspaniałe spektakle , wspaniali ludzie powinni mieć pieniądze na realizacje projektów

06:00, 15.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

[quote="Gość"]Usuńcie te reklamy z Kiełbem bo to już męczące. Jeszcze chwila i Kiełb nawet w toalecie przy defekacji będzie się pojawiał.[/quote]
tak samo Krzakowskiego

07:00, 15.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anonimowy GośćAnonimowy Gość

0 0

Pecunia non olet ,,,,, tylko czy Pan Grześ.... wie o tym ?

07:00, 15.10.2018
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%