Zakończył się cały, zaplanowany remont drogi wokół Zalewu Słup w gminie Męcinka. Dzięki Kopalniom Surowców Skalnych w Bartnicy sp. z o.o., które wzięły na siebie modernizację powiatowej drogi, kierowcy mogą już korzystać z prawie 4 kilometrów naprawionej, bezpiecznej jezdni.
Droga przy Słupie (Mat. prasowy)
Zalew Słup, zwany też Zbiornikiem Wodnym Słup, jest retencyjnym zbiornikiem w gminie Męcinka, w powiecie jaworskim, mającym na celu ochronę przed powodziami. W ciepłe dni zalew jest licznie odwiedzany przez mieszkańców regionu. Korzystają z niego letnicy, wędkarze, wielbiciele sportów wodnych. Ale bodaj każdy kierowca, który kiedykolwiek jechał nad Słup najlepiej wie, jaki tor przeszkód stanowił - jeszcze do niedawna - dojazd do tego zbiornika. Wąska, dziurawa, nieremontowana od kilkudziesięciu (!) lat. Droga była dla uczestników ruchu niebezpieczna. Wszystko zaczęło się zmieniać na lepsze wtedy, gdy odpowiedzialność za poprawę stanu jezdni - choć to droga powiatowa - wzięły na siebie Kopalnie Surowców Skalnych w Bartnicy (KSS Bartnica), które są właścicielem Kopalni Bazaltu w pobliskiej Męcince.
Spółki nie obligowały do tego żadne przepisy, ale ponieważ KSS Bartnica zaczęła transportować tą jezdnią bazalt do uruchomionej w 2023 roku Bocznicy Kolejowej Brachów, to już 3 lata przed otwarciem Bocznicy spółka zobowiązała się do naprawienia drogi. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane w 2020 roku - przez Zarząd KSS Bartnica i władze powiatu jaworskiego. W myśl umowy, remont drogi KSS Bartnica miała przeprowadzać etapami, do 2025 roku.
KSS Bartnica wywiązała się z umowy, w pierwszej kolejności modernizując gruntownie most na rzece Nysa Szalona, który nie był naprawiany od… 1966 roku. W czasie kolejnych, sześciu etapów remontu, naprawione zostały najbardziej zniszczone odcinki jezdni. - Podczas każdego etapu prac m.in. frezowaliśmy dotychczasową nawierzchnię, z której materiał, po wymieszaniu z mieszanką bazaltową i cementem, wykorzystywany był do nowej podbudowy jezdni. Wzmacnialiśmy też pobocza oraz utwardzaliśmy znajdujące się przy drodze zjazdy na posesje i pola. Wyjątkiem w metodzie całego remontu był ostatni z dwóch naprawianych przez nas w tym roku odcinków drogi, mający prawie 700 metrów. Tu zastosowaliśmy tzw. asfalt modyfikowany w górnej warstwie jezdni, wzbogacony polimerami. Ta nowoczesna technologia wpłynie na trwałość drogi, ale także technologie zastosowane przy remontach wcześniejszych odcinków zapewniają drodze odporność, trwałość i wytrzymałość - mówi Bogusław Krupiński, Kierownik Działu Energomechanicznego w KSS Bartnica.
Ostatni etap remontu drogi powiatowej nr 2786D, prowadzony w gminie Męcinka przez KSS Bartnica, zakończył się kilka dni temu. Utrudnienia dla kierowców nie trwały nawet dwóch tygodni. Remont zakończono wykonaniem zjazdów oraz wyrównaniem poboczy.
W czasie wszystkich etapów remontu naprawionych zostało w sumie około 4 kilometrów drogi wokół Zalewu Słup. - Wykonaliśmy remont tak, aby droga była bezpieczna i służyła mieszkańcom przez lata - mówi Jakub Madej, prezes Kopalń Surowców Skalnych w Bartnicy. Wszystkie prace przy remoncie drogi powiatowej kosztowały spółkę KSS Bartnica około 4 i pół miliona złotych.
Droga przy Słupie (Mat. prasowy)
Fanklub19:06, 21.06.2025
Słynna droga ,na której stało Ludowe Wojsko Polskie w oczekiwaniu na rozwój wypadków po "wkroczeniu " sił zbrojnych Układu Warszawskiego w ramach akcji Dunaj do Czechosłowacji w 1968 roku.... W Słupie czy Winnicy są jeszcze prawdziwi mieszkańcy którzy to na pewno pamiętają...
Kupaj: rewitalizacja to, paraliż Chojnowskiej
Prezydent nie ma racji. Ta linia kolejowa jest bardzo potrzebna również mieszkańcom Legnicy, zwłaszcza tym, którzy uprawiają turystykę w Karkonosze. Problem blokady drogi na ulicy Chojnowskiej można rozwiązać budując tam wiadukt. Podobna sytuacja jest na Piekarach, gdzie jest wiadukt nad Al.Piłsudskiego i nikomu nie przeszkadzają pociągi jadące w kierunku Kłodzka. Problemu by nie było, gdyby kiedyś ktoś lepiej pomyślał i zbudował zjazd z S3 na drodze Legnica-Złotoryja (za hutą).
?
09:26, 2025-07-10
Kupaj: rewitalizacja to, paraliż Chojnowskiej
Uczniowie z innych gmin mogą chcieć dojeżdżać do szkół w mieście, ponieważ wiedzą, że Legnica posiada bardzo dobre placówki edukacyjne. Chcą korzystać z wysokiego poziomu nauczania, nowoczesnej infrastruktury oraz szerokiej oferty edukacyjnej, co czyni te szkoły atrakcyjnymi i wartościowymi dla młodych ludzi z innych gmin. Tzw "palenie mostów" utrudnianie im przejazdów pociagami nic tego nie zmieni. Młodzi maja swój cel i masowo zapiszą sie do legnickich placówek oświatowych.
teraz młodzi
09:20, 2025-07-10
Kupaj: rewitalizacja to, paraliż Chojnowskiej
Pytanie jest zasadnicze - czy Prezydent Legnicy ma dbać o interesy mieszkańców tego miasta czy też ościennych? Przecież jest oczywiste, że na przywróceniu połączeń pasażerskich ze Złotoryją skorzystają w olbrzymim stopniu mieszkańcy tego miasta, a nie legniczanie.
DWDL
09:19, 2025-07-10
Kupaj: rewitalizacja to, paraliż Chojnowskiej
Bez konsultacji społecznych ten list jest tylko swobodna wypowiedzią
będzie trasa
09:16, 2025-07-10