Od grudnia 2023 roku linia kolejowa łącząca Gryfów Śląski, Mirsk i Świeradów-Zdrój przyciąga tłumy pasażerów – do tej pory skorzystało z niej już ponad 60 tysięcy osób! Ta nowo otwarta trasa, zarządzana przez województwo dolnośląskie, stała się prawdziwym hitem, potwierdzając rosnące zainteresowanie koleją na Dolnym Śląsku.
Od grudnia 2023 roku linia kolejowa łącząca Gryfów Śląski, Mirsk i Świeradów-Zdrój przyciąga tłumy pasażerów – do tej pory skorzystało z niej już ponad 60 tysięcy osób! Ta nowo otwarta trasa, zarządzana przez województwo dolnośląskie, stała się prawdziwym hitem, potwierdzając rosnące zainteresowanie koleją na Dolnym Śląsku.
Wkrótce na stacji Jelenia Góra będzie można zobaczyć jednocześnie cztery pociągi kursujące w różnych kierunkach: do Szklarskiej Poręby, Karpacza, Świeradowa-Zdroju oraz w stronę Wrocławia. Dzięki takiej synchronizacji podróżni będą mogli wygodnie przesiadać się między połączeniami, co znacząco ułatwi podróżowanie po regionie.
Już w najbliższych miesiącach trzy popularne karkonoskie kurorty: Szklarska Poręba, Karpacz i Świeradów-Zdrój, będą w pełni obsługiwane przez pociągi Kolei Dolnośląskich. To kolejny krok w rozwoju regionalnej infrastruktury kolejowej, który umożliwi komfortowy dojazd w góry zarówno mieszkańcom, jak i turystom.
Oczekiwania wobec rozwoju kolei są duże również w Legnicy, gdzie mieszkańcy z niecierpliwością czekają na uruchomienie połączenia kolejowego do Złotoryi. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały już 11 października umowę z firmą INFRAKOL Sp. z o.o. Sp. k., o wartości 210 mln zł, na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego”. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na 2026 rok, co oznacza, że już wkrótce Złotoryja i Legnica zostaną połączone nowoczesnym transportem kolejowym.
Dolnośląska sieć kolejowa rozwija się dynamicznie, odpowiadając na potrzeby mieszkańców i turystów. Zapraszamy do skorzystania z nowych połączeń i odkrywania Karkonoszy oraz innych zakątków regionu – zarówno na górskich szlakach, jak i z okien pociągu.
Br0119:15, 07.11.2024
Jak na linię lokalną niebędącą linią aglomeracyjną to wynik przyzwoity.
Pasażerka 05:38, 08.11.2024
No super liczba ludzi przybywa ! A jakoś jak tragedia z czasu początku PRL !!! Jeden tor z Zgorzelca do Jeleniej Góry brak trakcji elektrycznej !!! Może i ładne pociągi fajni konduktorzy i konduktorki wyremontowane niektóre stacje !!! Ale poza tym stałe spóźnienia nawet do 70 i 90 minut !!! I tak to wygląda naprawdę !!! Zmarnowano 30 lat !!! Gdzie dotacje unijne !!! A pieniądze z turystyki które by mnożna było potroić uciekają w niebyt i rynek pracy ucieka
Zibi4816:56, 08.11.2024
Jaki sukces . Licząc 60000 tys pasażerów w 300 dni i 6 par pociagow dziennie to wychodzi 13 pasażerów na jeden pociag
Blisko 100 tys. jednoosobowych firm zamknięto
Coście tacy smutni?? Hej brygada uśmiechnijcie się! Jedzmy razem prince polo! Yeeeeeeeee!
Bąrzór
05:27, 2025-08-03
Jęczmień płonny szkodzi psom na Piekarach
Muj kundel rzre fszystko.
Yanek
05:18, 2025-08-03
Kompromitacja. Beniaminek zdeklasował Miedź
Co za przegrywy! Dno! Patałachy!
Zagłębie Lubin
05:15, 2025-08-03
Kompromitacja. Beniaminek zdeklasował Miedź
Za dużo gwiazdeczek w zespole. Połowę wyrzucić. Niech zostaną tylko ci ,którzy chcą walczyć a nie ci za dawne zasługi.Wystarczy wstydu.
wert
22:15, 2025-08-02