Najpopularniejszy model Mercedesa wchodzi w erę elektromobilności. Od pierwszej połowy 2026 r. gama marki zostanie poszerzona o całkowicie nowego, elektrycznego GLC – SUV-a zaprojektowanego „electric-first”, z zaawansowanym systemem operacyjnym MB.OS, nową stylistyką oraz zasięgiem do 713 km WLTP (dane wstępne). To model, który ma łączyć komfort i jakość znane z GLC z nowoczesnym napędem, szybkim ładowaniem i bogatym pakietem cyfrowych funkcji.
Elektryczny GLC zachowuje proporcje średniej klasy SUV-a, ale wprowadza nową osłonę chłodnicy – podświetlany „grill” high-tech, który redefiniuje front marki. Sylwetkę podkreślają rzeźbiarskie przetłoczenia i mocno zarysowane nadkola.
Kabina to „salon cyfrowy”: MBUX HYPERSCREEN 39,1” pod jedną taflą szkła (zestaw wskaźników 10,3”, ekran centralny 14”, wyświetlacz pasażera 14”). Nowe motywy graficzne, wysoka rozdzielczość i ambientowe podświetlenie – również panoramicznego dachu SKY CONTROL z efektem rozgwieżdżonego nieba (opcjonalnie, 162 podświetlane „gwiazdy”). Konsola otrzymała nowy panel sterowania, oddzielone uchwyty na kubki i dwie półki do ładowania indukcyjnego smartfonów.
Wszystkie fotele mają certyfikat AGR; regulacja elektryczna w standardzie, podgrzewanie z przodu. System ENERGIZING COMFORT (z trenerem ENERGIZING COACH) oferuje programy „wellness”, nowe animacje 3D/4D i możliwość wyciszenia dźwięków systemowych na rzecz własnej muzyki.
MB.OS spina infotainment, asystę jazdy, komfort i ładowanie. Wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, pracując na niezwykle wydajnych układach scalonych (setki bilionów operacji/s) i łączności chip-to-cloud. Wspiera go asystent MBUX korzystający z wieloagentowego podejścia AI oraz stale rozwijany pakiet aplikacji i usług.
Topowe GLC 400 4MATIC (360 kW/490 KM) łączy wysoką sprawność z osiągami (Vmax 210 km/h). Nowy akumulator 94 kWh i architektura 800 V skracają postoje na szybkich ładowarkach, a inteligentna nawigacja planuje trasę z postojami, uwzględniając ukształtowanie, pogodę i dostępność stacji. MB.CHARGE umożliwia na wybranych rynkach rezerwację stanowisk. Auto przygotowano do V2H/V2G – magazynuje energię (np. z PV) i może zasilać dom lub sieć (w zależności od regulacji rynku).
Opcjonalny pakiet technologiczny obejmuje AIRMATIC i skrętną tylną oś. Tryb TERRAIN MODE z funkcją „przezroczystej maski” (widok pod przednim zderzakiem) ułatwia jazdę poza asfaltem; DIGITAL LIGHT micro-LED (nowa generacja) oferuje większą precyzję i niższe zużycie energii.
Rozbudowany zestaw czujników (do 10 kamer, 5 radarów, 12 ultradźwięków) współpracuje z MB.DRIVE – pakietem systemów wspomagania zasilanych danymi z czujników i chmury. Funkcje mogą być aktualizowane OTA, a MBUX Surround Navigation pokazuje, co samochód „widzi” wokół.
Dzięki wydłużeniu rozstawu osi o 84 mm pasażerowie zyskują więcej miejsca na nogi i nad głową (z przodu +13/+46 mm; z tyłu +47/+17 mm). Bagażnik: 570 l, po złożeniu siedzeń 1740 l, dodatkowo 128-litrowy frunk. Zdolność holowania do 2,4 t oraz 100 kg nacisku na hak ułatwi transport rowerów elektrycznych i cięższych przyczep.
Dolby Atmos także przez Apple CarPlay, poprawiona scena 3D. Mercedes pay+ pozwala opłacać usługi w aucie z biometryczną weryfikacją twarzy. KEYLESS-GO z funkcją HANDS FREE ACCESS ułatwia dostęp i obsługę klapy bagażnika.
Elektryczna rodzina GLC powstanie m.in. w Bremie, Kecskemét i w zakładach BBAC (Chiny), w neutralnym bilansie CO₂ (pozostałe emisje kompensowane w certyfikowanych projektach). Fabryki są zintegrowane z cyfrowym ekosystemem MO360.
Elektryczny Mercedes-Benz GLC to model, który elektryzuje bestseller – łączy duży zasięg, szybkie ładowanie i przestronność z MB.OS i najnowszymi systemami wsparcia. Wraz z HYPERSCREENEM, opcjonalnym wegańskim wnętrzem i możliwościami V2H/V2G wyznacza kierunek dla średniej klasy SUV-ów premium. Rynkowa premiera: I połowa 2026 r.
Dane techniczne i wyposażenie dotyczą globalnej gamy i mogą różnić się w zależności od rynku. Wartości WLTP – wstępne.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Nowe zasady 800 plus. ZUS sprawdzi zatrudnienie
Pytanie, dlaczego ma to dotyczyć TYLKO cudzoziemców? A Polacy pracujący za granicą? ZUS powinien dawać 800+ tylko zatrudnionym w PL. Niech pozostali biorą wsparcie tam, gdzie pracują.
Beneficjent
00:04, 2025-09-09
Frost chce ławek i koszy na prośbę mieszkańców
Mam chory kręgosłup i często muszę siadać. Dlaczego wychodząc do miasta nie mam gdzie przysiąść ? To miasto ma dużo obywateli starszych i chorych
Legnica
22:53, 2025-09-08
BMW wjechała na chodnik. 23-latka ukarana mandatem
Wołyń - Pamiętamy !!
Zbrodnia Wołyńska
22:44, 2025-09-08
Frost chce ławek i koszy na prośbę mieszkańców
Frost chce takiej ławeczki jak w seriali Ranczo czyli Wilkowyje.
Dfgh
22:31, 2025-09-08