Zamknij
Ważne

Dodaj komentarz

Nowy, w pełni elektryczny Mercedes-Benz GLC. Premiera w 2026, zasięg do 713 km i „supermózg” MB.OS

Paula Lewandowska Paula Lewandowska 17:59, 08.09.2025
Skomentuj

Najpopularniejszy model Mercedesa wchodzi w erę elektromobilności. Od pierwszej połowy 2026 r. gama marki zostanie poszerzona o całkowicie nowego, elektrycznego GLC – SUV-a zaprojektowanego „electric-first”, z zaawansowanym systemem operacyjnym MB.OS, nową stylistyką oraz zasięgiem do 713 km WLTP (dane wstępne). To model, który ma łączyć komfort i jakość znane z GLC z nowoczesnym napędem, szybkim ładowaniem i bogatym pakietem cyfrowych funkcji.

Najważniejsze fakty w skrócie

  • Start sprzedaży: I połowa 2026 r.
  • Topowa wersja na start: GLC 400 4MATIC, 360 kW/490 KM, Vmax 210 km/h, zasięg do 713 km WLTP (14,9–18,8 kWh/100 km; 0 g CO₂; dane wstępne).
  • Architektura 800 V i nowa generacja akumulatora 94 kWh – bardzo szybkie ładowanie; do ~303 km zasięgu po ~10 min (prognoza).
  • MB.OS – autorski system operacyjny Mercedesa z AI, aktualizacje OTA, głęboka integracja funkcji auta.
  • MBUX HYPERSCREEN 39,1” – największy dotąd ekran w seryjnym Mercedesie.
  • Dwukierunkowe ładowanie V2H/V2G (DC) i rezerwacja punktów w ramach MB.CHARGE (wybrane rynki).
  • Więcej przestrzeni niż w GLC spalinowym: rozstaw osi +84 mm; bagażnik 570–1740 l + 128-litrowy frunk.
  • Holowanie: do 2,4 t (z hamulcem), nacisk na hak 100 kg.
  • Nowości we wnętrzu: opcjonalny pakiet wegański z certyfikatem The Vegan Society.

 

mercedes-benz.pl

 

Design: nowe oblicze GLC

Elektryczny GLC zachowuje proporcje średniej klasy SUV-a, ale wprowadza nową osłonę chłodnicy – podświetlany „grill” high-tech, który redefiniuje front marki. Sylwetkę podkreślają rzeźbiarskie przetłoczenia i mocno zarysowane nadkola.

 

Cyfrowe wnętrze: HYPERSCREEN i ambient „jak w domu”

Kabina to „salon cyfrowy”: MBUX HYPERSCREEN 39,1” pod jedną taflą szkła (zestaw wskaźników 10,3”, ekran centralny 14”, wyświetlacz pasażera 14”). Nowe motywy graficzne, wysoka rozdzielczość i ambientowe podświetlenie – również panoramicznego dachu SKY CONTROL z efektem rozgwieżdżonego nieba (opcjonalnie, 162 podświetlane „gwiazdy”). Konsola otrzymała nowy panel sterowania, oddzielone uchwyty na kubki i dwie półki do ładowania indukcyjnego smartfonów.

 

Komfort i zdrowie: fotele AGR, ENERGIZING COMFORT

Wszystkie fotele mają certyfikat AGR; regulacja elektryczna w standardzie, podgrzewanie z przodu. System ENERGIZING COMFORT (z trenerem ENERGIZING COACH) oferuje programy „wellness”, nowe animacje 3D/4D i możliwość wyciszenia dźwięków systemowych na rzecz własnej muzyki.

 

mercedes-benz.pl

 

 

MB.OS: AI w służbie kierowcy

MB.OS spina infotainment, asystę jazdy, komfort i ładowanie. Wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję, pracując na niezwykle wydajnych układach scalonych (setki bilionów operacji/s) i łączności chip-to-cloud. Wspiera go asystent MBUX korzystający z wieloagentowego podejścia AI oraz stale rozwijany pakiet aplikacji i usług.

 

Napęd, zasięg i ładowanie

Topowe GLC 400 4MATIC (360 kW/490 KM) łączy wysoką sprawność z osiągami (Vmax 210 km/h). Nowy akumulator 94 kWh i architektura 800 V skracają postoje na szybkich ładowarkach, a inteligentna nawigacja planuje trasę z postojami, uwzględniając ukształtowanie, pogodę i dostępność stacji. MB.CHARGE umożliwia na wybranych rynkach rezerwację stanowisk. Auto przygotowano do V2H/V2G – magazynuje energię (np. z PV) i może zasilać dom lub sieć (w zależności od regulacji rynku).

 

mercedes-benz.pl

 

 

Prowadzenie i teren: AIRMATIC, skrętna tylna oś, TERRAIN MODE

Opcjonalny pakiet technologiczny obejmuje AIRMATIC i skrętną tylną oś. Tryb TERRAIN MODE z funkcją „przezroczystej maski” (widok pod przednim zderzakiem) ułatwia jazdę poza asfaltem; DIGITAL LIGHT micro-LED (nowa generacja) oferuje większą precyzję i niższe zużycie energii.

 

Bezpieczeństwo i wsparcie kierowcy: MB.DRIVE

Rozbudowany zestaw czujników (do 10 kamer, 5 radarów, 12 ultradźwięków) współpracuje z MB.DRIVE – pakietem systemów wspomagania zasilanych danymi z czujników i chmury. Funkcje mogą być aktualizowane OTA, a MBUX Surround Navigation pokazuje, co samochód „widzi” wokół.

 

mercedes-benz.pl

 

Przestrzeń i funkcjonalność na co dzień

Dzięki wydłużeniu rozstawu osi o 84 mm pasażerowie zyskują więcej miejsca na nogi i nad głową (z przodu +13/+46 mm; z tyłu +47/+17 mm). Bagażnik: 570 l, po złożeniu siedzeń 1740 l, dodatkowo 128-litrowy frunk. Zdolność holowania do 2,4 t oraz 100 kg nacisku na hak ułatwi transport rowerów elektrycznych i cięższych przyczep.

 

Multimedialne detale: dźwięk, płatności, dostęp

Dolby Atmos także przez Apple CarPlay, poprawiona scena 3D. Mercedes pay+ pozwala opłacać usługi w aucie z biometryczną weryfikacją twarzy. KEYLESS-GO z funkcją HANDS FREE ACCESS ułatwia dostęp i obsługę klapy bagażnika.

 

mercedes-benz.pl

 

Zrównoważona produkcja

Elektryczna rodzina GLC powstanie m.in. w Bremie, Kecskemét i w zakładach BBAC (Chiny), w neutralnym bilansie CO₂ (pozostałe emisje kompensowane w certyfikowanych projektach). Fabryki są zintegrowane z cyfrowym ekosystemem MO360.

 

Podsumowanie

Elektryczny Mercedes-Benz GLC to model, który elektryzuje bestseller – łączy duży zasięg, szybkie ładowanie i przestronność z MB.OS i najnowszymi systemami wsparcia. Wraz z HYPERSCREENEM, opcjonalnym wegańskim wnętrzem i możliwościami V2H/V2G wyznacza kierunek dla średniej klasy SUV-ów premium. Rynkowa premiera: I połowa 2026 r.

Dane techniczne i wyposażenie dotyczą globalnej gamy i mogą różnić się w zależności od rynku. Wartości WLTP – wstępne.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%