We wtorek (16 bm.) - natychmiast po ewakuacji mieszkańców, udzieleniu im pomocy medycznej i zakończeniu akcji gaśniczej w kamienicy przy ul Żwirki i Wigury w Legnicy, w której wybuchł rano bardzo groźny pożar - budynek został
pożarze mieszkań (w tym dwóch własnościowych) ZGM zapewnił lokum zastępcze, czyli pokoje w Hotelu Tramp. Z oferty tej skorzystało dwadzieścia osób. Dołączy do nich troje dzieci, które jeszcze przebywają na obserwacji w szpitalu. Ekipy ZGM niezwłocznie wymieniły drzwi w zdewastowanych mieszkaniach, przystąpiły też do inwentaryzowania szkód. Obecnie trwa sprzątanie obiektu, odbudowa instalacji kanalizacyjnej i świetlnej, sprawdzana jest także szczelność instalacji gazowej.
Wstępnie oszacowany koszt generalnego remontu, w tym najbardziej zniszczonych dwóch mieszkań i klatki schodowej, może sięgnąć 120 tysięcy złotych.
Dotkniętym skutkami pożaru mieszkańcom kamienicy władze miasta zapewniły także inne formy doraźnej pomocy. Mogą oni korzystać z bezpłatnych, gorących posiłków w stołówce Gimnazjum nr 4 w Zamku Piastowskim. Otrzymają również z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej zasiłki pieniężne, specjalnie na ten cel wyasygnowane na polecenie Prezydenta Tadeusza Krzakowskiego.
KODEKS ETYCZNY
PRACOWNIKÓW URZĘDU MIASTA LEGNICY
Preambuła
My, pracownicy Urzędu Miasta Legnicy, biorąc pod uwagę potrzebę wzmocnienia wzajemnego zaufania pomiędzy samorządem a społecznością lokalną, zobowiązujemy się respektować poniższe zasady postępowania przy realizacji spraw będących w kompetencji samorządu terytorialnego
Art. 1.
Pamiętaj, że służysz mieszkańcom. Ich rzetelna i uprzejma obsługa to nasz obowiązek.
Art. 2.
W swoich działaniach kieruj się prawem, obiektywizmem i uczciwością. Zachowuj się godnie i pamiętaj o godności innego.
Art. 3.
Każda sprawa, z jaką ktoś do ciebie przychodzi jest ważna. Rozpatrz ją według najlepszej woli i wiedzy.
Art. 4.
Działaj w sposób jawny i przejrzysty. Wskazuj rzetelne źródła informacji.
Art. 5.
Dbaj o dobrą atmosferę w pracy. Bądź koleżeński i lojalny.
Art. 6.
Bądź otwarty na wiedzę. Staraj się ją pogłębiać i doskonalić.
Art. 7.
Członkowie społeczności lokalnej, klienci urzędu powinni być traktowani równo i uczciwie.
Art. 8.
Zostawiaj przed urzędem problemy i sprawy osobiste, a także przekonania i sympatie polityczne.
Art. 9.
Podchodź do realizowanych przez siebie zadań z pełną odpowiedzialnością. Zaistniałe pomyłki i uchybienia niezwłocznie naprawiaj.
Art. 10.
Dbaj o dobry wizerunek Twojej wspólnoty. Unikaj działań godzących w dobre imię urzędu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz